En over een tijdje kunnen wij de reis van jou en Evy misschien wel weer als leidraad gaan gebruiken, met name het Colorado-gedeelte. Ik wil heel graag naar Colorado NM en Black Canyon of the Gunnison, eigenlijk al tijdens onze komende reis (april/mei 2011) maar ik vrees dat we dat qua tijd niet gaan redden. Maar ik verwacht dat jouw foto's me zeker zullen gaan overhalen om in 2012 die hoek van Colorado echt in te gaan plannen!Dude schreef: @Chrisp: leuk dat jullie ons verslag als leidraad gebruiken. Ik moet dan ook even vermelden dat wij die van Henriëtte (2007) en van Michelly (2007 en 2009) hebben gebruikt. Leuk toch dat we mekaar zo uit de nood helpen![]()
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: reis dude : dude's vierde (ook beetje de derde)
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Re: Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)
Black Canyon of the Gunnison zal waarschijnlijk gaan vervallen als we vanaf Las Vegas vertrekken, tenzij we erg vroeg in Grand Junction zijn op dag 2 zodat we op dag 3 misschien even kunnen passeren in de voormiddag. Om dan ergens op de I70 te belanden als overnachting ipv Estes Park, zoals Old Faithfull ook al aangaf, ergens ten zuiden van RM NP
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Vandaag heeft Evy de twee kaarten meegebracht die we volgend jaar gaan nodig hebben. Kunnen we weer de mooiste routes kiezen

Ik heb er ondertussen 5 van de 12

Grts, Bart
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat zijn mijn favoriete kaarten ook Bart.
Ik heb op een gegeven moment de serie compleet gemaakt door de ontbrekende kaarten te bestellen bij de boekhandel. Sommige kaarten hebben ze vrijwel nooit op voorraad.
Roland

Ik heb op een gegeven moment de serie compleet gemaakt door de ontbrekende kaarten te bestellen bij de boekhandel. Sommige kaarten hebben ze vrijwel nooit op voorraad.
Roland
Elders op het forum las ik dat de POWWOW in Cody al op zaterdag begint en op zondag voormiddag. Ik had gepland om zondag morgen van Yellowstone naar Cody te rijden. Maar dan zouden we te laat zijn voor de POWWOW.
Dus weer maar eens aan het puzzelen geweest en dan kom ik tot het volgende. Meteen dus maar voor Las Vegas als startplaats gekozen en ik heb een nacht Estes Park weg gelaten.
Vertrek is normaal voorzien op donderdag 2 juni en de terugvlucht op zaterdag 2 juli, maar dat moet uiteraard nog allemaal geboekt worden.
Dit zou het dan worden:
dag 01: Brussel - Denver
dag 02: Denver - Gunnison (Black Canyon of the Gunnison)
dag 03: Gunnison - Grand Junction (Colorado NM)
dag 04: Grand Junction - Estes Park (Colorado NM)
dag 05: Estes Park - Scottsbluff (Scotts Bluff NM)
dag 06: Scottsbluff - Custer (Wind Cave NP)
dag 07: Custer (Custer SP, Needles hwy)
dag 08: Custer (deadwood, Mount Rushmore NM, Crazy Horse)
dag 09: Custer - Interior (Badlands NP)
dag 10: Interior - Spearfish (Badlands NP, Devils Tower NM)
dag 11: Spearfisch - Medora (Theodore Roosevelt NMP)
dag 12: Medora - Billings of Sheridan (Makoshika SP)
dag 13: Sheridan - Red Lodge (Bighorn Canyon)
dag 14: Red Lodge - Yellowstone (Beartooth Hwy)
dag 15: Yellowstone
dag 16: Yellowstone
dag 17: Yellowstone - Cody (vroeg vertrekken voor de POWWOW)
dag 18: Cody (POWWOW)
dag 19: Cody - Yellowstone
dag 20: Yellowstone
dag 21: Yellowstone - Grand Teton (ganse dag Yellowstone, pas laat naar GT)
dag 22: Grand Teton
dag 23: Grand Teton - Carey (Craters of the Moon NM)
dag 24: Carey - Ely (Great Basin NP)
dag 25: Ely - Death Valley
dag 26: Death Valley (the racetrack)
dag 27: Death Valley - Las Vegas
dag 28: Las Vegas
dag 29: Las Vegas
dag 30: Las Vegas
dag 31: Las Vegas - Brussel
dag 32: Aankomst in Brussel
De nacht in Estes Park wou ik eigenlijk al eerder elders inplannen. Om de één of andere reden 'trekt' het me niet echt, ik weet ook niet waarom. Gewoon een gevoel denk ik. wat denken jullie ervan?
Bart
Dus weer maar eens aan het puzzelen geweest en dan kom ik tot het volgende. Meteen dus maar voor Las Vegas als startplaats gekozen en ik heb een nacht Estes Park weg gelaten.
Vertrek is normaal voorzien op donderdag 2 juni en de terugvlucht op zaterdag 2 juli, maar dat moet uiteraard nog allemaal geboekt worden.
Dit zou het dan worden:
dag 01: Brussel - Denver
dag 02: Denver - Gunnison (Black Canyon of the Gunnison)
dag 03: Gunnison - Grand Junction (Colorado NM)
dag 04: Grand Junction - Estes Park (Colorado NM)
dag 05: Estes Park - Scottsbluff (Scotts Bluff NM)
De nacht in Estes Park wou ik eigenlijk al eerder elders inplannen. Om de één of andere reden 'trekt' het me niet echt, ik weet ook niet waarom. Gewoon een gevoel denk ik. wat denken jullie ervan?
Bart
Grts, Bart
Waar heb je die gevonden?Dude schreef:Vandaag heeft Evy de twee kaarten meegebracht die we volgend jaar gaan nodig hebben. Kunnen we weer de mooiste routes kiezen![]()
Lijken wel heel handig!
Gewoon in de standaard boekenhandel. De meeste hebben ze op voorraad, zoniet kan je ze via hen bestellen. Kosten 10 euro en een prits per stuk
Grts, Bart
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij vonden het ook niet zo geweldig in Estes Park. Wij hebben bewust overnacht in Boulder en willen daar op een volgende reis zelfs een paar nachten blijven. Wat een leuke plaats is dat! Het doet heel Europees aan met een autovrij centrum waar allemaal terrasjes, restaurantjes en straat artiesten zijn.Dude schreef:De nacht in Estes Park wou ik eigenlijk al eerder elders inplannen. Om de één of andere reden 'trekt' het me niet echt, ik weet ook niet waarom. Gewoon een gevoel denk ik. wat denken jullie ervan?
Bart
Marjon
Alright, van't weekend eens achter kijken.Dude schreef:Gewoon in de standaard boekenhandel. De meeste hebben ze op voorraad, zoniet kan je ze via hen bestellen. Kosten 10 euro en een prits per stuk
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi Bart,
Een mooie lange reis waarbij je veel zult zien. Soms een beetje vol naar mijn smaak, m.n. het gedeelte in North Dakota. Maar dat is jullie keuze en ik ben volgens mij ook al een stukje ouder.
Ik zou in het begin van jullie reis eerst naar Grand Junction gaan en dan naar Gunnison. Nu rijd je Gunnison voorbij om naar het park te gaan, 's avonds ga je dezelfde weg terug naar Gunnison en de volgende dag rijd je dezelfde weg weer naar Grand Junction. Je rijdt het stuk tussen Gunnison en het park dus drie keer. Wil je toch de volgorde handhaven dan zou ik in Montrose overnachten. In Gunnison kan ik overigens de Rodeway Inn en het Pallisades Restaurant aanbevelen.
Neem je op dag 4 de route via Nederland of via Rocky Mountains N.P.?
Als je verder geen tijd besteedt aan RMNP, dan is een overnachting in Estes Park niet persé nodig.
Ik zou Billings kiezen i.p.v. Sheridan. Van Medora is het een uurtje korter, waardoor je meer tijd hebt voor Makoshika S.P. Voor de volgende dag maakt het niet veel verschil.
Wanneer wil je Great Basin N.P. bezoeken? Van Carey tot Ely is volgens mijn routeplanner ruim 7 uur rijden en dan is het nog 1 tot 1,5 uur naar het park. De volgende dag lijkt me ook moeilijk want dan is het 6 tot 6,5 uur rijden naar Death Valley.
Ik wens je succes en veel plezier bij de planning.
Een mooie lange reis waarbij je veel zult zien. Soms een beetje vol naar mijn smaak, m.n. het gedeelte in North Dakota. Maar dat is jullie keuze en ik ben volgens mij ook al een stukje ouder.

Ik zou in het begin van jullie reis eerst naar Grand Junction gaan en dan naar Gunnison. Nu rijd je Gunnison voorbij om naar het park te gaan, 's avonds ga je dezelfde weg terug naar Gunnison en de volgende dag rijd je dezelfde weg weer naar Grand Junction. Je rijdt het stuk tussen Gunnison en het park dus drie keer. Wil je toch de volgorde handhaven dan zou ik in Montrose overnachten. In Gunnison kan ik overigens de Rodeway Inn en het Pallisades Restaurant aanbevelen.
Neem je op dag 4 de route via Nederland of via Rocky Mountains N.P.?
Als je verder geen tijd besteedt aan RMNP, dan is een overnachting in Estes Park niet persé nodig.
Ik zou Billings kiezen i.p.v. Sheridan. Van Medora is het een uurtje korter, waardoor je meer tijd hebt voor Makoshika S.P. Voor de volgende dag maakt het niet veel verschil.
Wanneer wil je Great Basin N.P. bezoeken? Van Carey tot Ely is volgens mijn routeplanner ruim 7 uur rijden en dan is het nog 1 tot 1,5 uur naar het park. De volgende dag lijkt me ook moeilijk want dan is het 6 tot 6,5 uur rijden naar Death Valley.
Ik wens je succes en veel plezier bij de planning.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful

Hey Old Faithful,
Excuses, ik heb de verkeerde route erop gezet zie ik nu (gekopieerd en vergeten alles te wijzigen

Ik vond het al vreemd dat je dit schreef :
Ik zou in het begin van jullie reis eerst naar Grand Junction gaan en dan naar Gunnison. Nu rijd je Gunnison voorbij om naar het park te gaan, 's avonds ga je dezelfde weg terug naar Gunnison en de volgende dag rijd je dezelfde weg weer naar Grand Junction. Je rijdt het stuk tussen Gunnison en het park dus drie keer. Wil je toch de volgorde handhaven dan zou ik in Montrose overnachten.
Dit zou het moeten worden:
dag 01: Brussel - Las Vegas
dag 02: Las Vegas - Salina (of zo ver we komen) (Valley of Fire)
dag 03: Salina - Grand Junction (Colorado NM)
dag 04: Grand Junction - Estes Park/Granby (Colorado NM + eventueel Black Canyon of the Gunnison)
dag 05: Estes Park/Granby - Scottsbluff (Scotts Bluff NM)
Dag 3 en 4 hangt er een beetje vanaf hoe ver we de tweede dag komen. Komen we dan al vrij ver hebben we dag 3 veel tijd voor Colorado NM en kunnen we dag 4 misschien toch BCotG meepikken en binnendoor rijden tot aan het zuiden van RM NP.
Het lijkt inderdaad wat vol, maar dat hangt ook een beetje ervanaf hoe je het opschrijft. Bv in de regio rond Custer veranderen we regelmatig van overnachtingsplek maar het is niet zo heel ver rijden.Old Faithful schreef:Hoi Bart,
Een mooie lange reis waarbij je veel zult zien. Soms een beetje vol naar mijn smaak, m.n. het gedeelte in North Dakota. Maar dat is jullie keuze en ik ben volgens mij ook al een stukje ouder.![]()
Ik kon bv ook vier dagen Rapid city hebben opgeschreven en vandaar naar Medora:
dag 06: Scottsbluff - Rapid City (Wind Cave NP)
dag 07: Rapid City (Custer SP, Needles hwy)
dag 08: Rapid City (deadwood, Mount Rushmore NM, Crazy Horse)
dag 09: Rapid City (Badlands NP)
dag 10: Rapid City (Badlands NP, Devils Tower NM)
dag 11: Rapid City - Medora (Theodore Roosevelt NMP)
Dan lijkt het rustiger maar moet je evengoed de kilometers maken (zoals bv naar Interior voor Badlands NP) Maar ik begrijp je opmerking wel hoor, zeker de eerste week is wat drukker maar daar houden we wel van omdat we altijd erg vroeg wakker zijn de eerste week.
Ook de terugkeer naar Cody doet de rust in het schema geen goed. Het 'staat' mooier als er vier dagen Yellowstone netjes onder mekaar staan. Maar die POWWOW wil ik niet graag laten schieten dus 'moeten' we maar even over en wier rijden, helaas.
Denk je dat één overnachting in Medora niet voldoende is voor hetgeen wat we ingepland hebben. Ik weet dat er een noord en zuid kant aan Theodore Roosevelt NMP is. Welke is de mooiste als we moeten kiezen? De echte reden om via N.D. te gaan is Makoshika SP. Dat wil ik echt wel graag bezoeken. Gemakkelijkste en kortste weg is dan via Medora.
Dat weet ik eigenlijk nog niet zo goed. Ik heb net nog een volledig reisverslag gelezen van Jan en Sonja (Mickey99) en zie dat de meeste mensen via Nederland rijden en Peak to Peak byway nemen.Old Faithful schreef: Neem je op dag 4 de route via Nederland of via Rocky Mountains N.P.?
Hoe zou jij dit dan inplannen ivm Estes? Gewoon in het zuiden overnachten en dan in één ruk door RM NP naar Scottsbluff?
Klopt, in mijn openingspost schreef ik ook Billings of Sheridan. Ik wil die dag niet boeken en zien waar we uitkomen.Old Faithful schreef: Ik zou Billings kiezen i.p.v. Sheridan. Van Medora is het een uurtje korter, waardoor je meer tijd hebt voor Makoshika S.P. Voor de volgende dag maakt het niet veel verschil.
Zeer terechte opmerking. Ik heb er erg lang over nagedacht en getwijfeld of ik dit wel zou inplannen. Ik had er eerlijk gezegd al eerder opmerkingen over verwachtOld Faithful schreef: Wanneer wil je Great Basin N.P. bezoeken? Van Carey tot Ely is volgens mijn routeplanner ruim 7 uur rijden en dan is het nog 1 tot 1,5 uur naar het park. De volgende dag lijkt me ook moeilijk want dan is het 6 tot 6,5 uur rijden naar Death Valley.

Ik ben ook nu nog steeds niet zeker. Zoals ik al zei rij ik enorm graag met de auto, maar als we echt geen tijd hebben om iets te bezoeken hoeft het niet voor mij. Maar jouw routeplanners is wel erg ruim. Toen ik mijn route uitzette in Google maps (ok niet altijd even betrouwbaar al heb ik de vorige jaren altijd een correcte tijd meegekregen in de praktijk vergeleken met mijn uitgeprinte versie in mijn roadbook) was 5u30 mijn langste rit. Dat was van Ely naar DV. Toen stond er wel nog een overnachting in Twin Falls gepland.
Bedankt, ook voor de opmerkingen!Old Faithful schreef: Ik wens je succes en veel plezier bij de planning.
bijkomende vraag:
We willen eigenlijk de eerste twee weken niets boeken, maar is dat aangeraden in die regio? Zijn er voldoende hotels/motels te vinden zodat we niet hoeven vast te leggen?
Vanaf Yellowstone willen we wel wat vast leggen alsook in Cody en Grand Teton. Tussen GT en Death Valley weer niet. Death Valley ga ik opnieuw proberen om in Stovepipe wells te overnachten.
Bart
Grts, Bart
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi Bart,
Ik zou proberen op dag 3 door te rijden tot Montrose als je denkt Black Canyon Of The Gunnison mee te kunnen nemen.
Op dag 4 kun je het beste in Granby overnachten als je dag via de Trailridge Road in RMNP wilt rijden. Als je de Peak to Peak Highway neemt lijkt het me logischer ergens aan de I-70 te overnachten. Ik zou zelf de voorkeur geven aan de Trailridge Road.
Het voorbeeld wat jij geeft in South Dakota vond ik juist een heel relaxt gedeelte. Mijn opmerking had meer betrekking op North Dakota, m.n. Thedore Roosevelt N.P. Ik had al begrepen dat je tussen Cody en Yellowstone heen en weer rijdt vanwege de datum van de Powwow. Bijkomend voordeel is dat je naast de Beartooth Highway ook de Chief Joseph Highway kunt rijden.
Ik kan de rijsnelheden in mijn routeplanner zelf instellen. Interstate staat op 108 km/u en Highway op 93 km/u. Die instellingen geven voor mij in ieder geval betrouwbare indicaties van de reistijd.
Ik wens je veel wijsheid bij de keuzes die je gaat maken.
Ik zou proberen op dag 3 door te rijden tot Montrose als je denkt Black Canyon Of The Gunnison mee te kunnen nemen.
Op dag 4 kun je het beste in Granby overnachten als je dag via de Trailridge Road in RMNP wilt rijden. Als je de Peak to Peak Highway neemt lijkt het me logischer ergens aan de I-70 te overnachten. Ik zou zelf de voorkeur geven aan de Trailridge Road.
Het voorbeeld wat jij geeft in South Dakota vond ik juist een heel relaxt gedeelte. Mijn opmerking had meer betrekking op North Dakota, m.n. Thedore Roosevelt N.P. Ik had al begrepen dat je tussen Cody en Yellowstone heen en weer rijdt vanwege de datum van de Powwow. Bijkomend voordeel is dat je naast de Beartooth Highway ook de Chief Joseph Highway kunt rijden.
Ik kan de rijsnelheden in mijn routeplanner zelf instellen. Interstate staat op 108 km/u en Highway op 93 km/u. Die instellingen geven voor mij in ieder geval betrouwbare indicaties van de reistijd.
Door de eerste dagen niet te reserveren houd je de verschillende opties voor je route open. Over voor- en nadelen van vooraf reserveren is al heel wat op het forum geschreven. Er zijn in ieder geval voldoende overnachtingsmogelijkheden. Daar zal het niet aan liggen. Als je een laptop, ipad o.i.d meeneemt zou je ook 's avonds een hotel voor de volgende dag boeken.Dude schreef:bijkomende vraag:
We willen eigenlijk de eerste twee weken niets boeken, maar is dat aangeraden in die regio? Zijn er voldoende hotels/motels te vinden zodat we niet hoeven vast te leggen?
Vanaf Yellowstone willen we wel wat vast leggen alsook in Cody en Grand Teton. Tussen GT en Death Valley weer niet.
Is niet erg, wel even goed opletten dat je de juiste vliegtickets boekt.Dude schreef:Excuses, ik heb de verkeerde route erop gezet zie ik nu (gekopieerd en vergeten alles te wijzigen )

Ik wens je veel wijsheid bij de keuzes die je gaat maken.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Bij ons was de drop-off kost van Phoenix naar Denver slechts 150$ (excl. tax) bij Alamo.
Eautohuur had voor ons de beste leverancier uitgezocht wat betreft drop-off.
Maar waarschijnlijk ligt LV - LV toch al vast bij jullie.
Als je aan de zuidkant van RMNP verblijft kan ik zeker Mt. Evans aanraden.
Highest paved road in North America, en die rocky mountains goats zijn fotogeniek!
Nederland hadden wij niet bezocht, moest er nu een dorp België of Vlaanderen geweest zijn
Eautohuur had voor ons de beste leverancier uitgezocht wat betreft drop-off.
Maar waarschijnlijk ligt LV - LV toch al vast bij jullie.
Als je aan de zuidkant van RMNP verblijft kan ik zeker Mt. Evans aanraden.
Highest paved road in North America, en die rocky mountains goats zijn fotogeniek!
Nederland hadden wij niet bezocht, moest er nu een dorp België of Vlaanderen geweest zijn

Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Bedankt Stan voor de tip. Hoelang deden jullie over Mount Evans?
Las Vegas - Las Vegas ligt bijna vast ja, tenzij er een goede deal voorbij komt zonder dropoff kosten
Maar ondertussen ben ik weer aan het puzzelen geweest om meer ruimte te creëren. Kom er voorlopig nog niet goed uit.
Cody nekt me behoorlijk door dat op en neer rijden vanuit Yellowstone, al is het niet zo'n lange rit. Tis vooral de datum zelf die niet goed past in mijn schema. De Powwow had twee dagen eerder moeten zijn
Ik wou graag Yellowstone volledig achter Cody laten vallen maar dan kom ik weer in de problemen door de rit van Grand Teton naar Death Valley, eender of ik via Ely rij of gewoon de interstate volg.
Death Valley laat ik liever niet vallen. Craters of the moon eventueel wel maar ik zie zelf geen verbetering als ik het eruit zou laten.
verder zoeken dus
Bart
Las Vegas - Las Vegas ligt bijna vast ja, tenzij er een goede deal voorbij komt zonder dropoff kosten

Maar ondertussen ben ik weer aan het puzzelen geweest om meer ruimte te creëren. Kom er voorlopig nog niet goed uit.
Cody nekt me behoorlijk door dat op en neer rijden vanuit Yellowstone, al is het niet zo'n lange rit. Tis vooral de datum zelf die niet goed past in mijn schema. De Powwow had twee dagen eerder moeten zijn

Ik wou graag Yellowstone volledig achter Cody laten vallen maar dan kom ik weer in de problemen door de rit van Grand Teton naar Death Valley, eender of ik via Ely rij of gewoon de interstate volg.
Death Valley laat ik liever niet vallen. Craters of the moon eventueel wel maar ik zie zelf geen verbetering als ik het eruit zou laten.
verder zoeken dus

Bart
Grts, Bart
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
craters of the moon er niet uithalen bart! wij vonden het daar fantastisch! Een van onze favo- usa - plaatsen. heerlijk na al die drukte bij yellowstone!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Vanaf de interstate naar de top is het net geen uur rijden, boven kan je nog een klein stukje te voet tot de echte top.En je hebt een mooi uitzicht. Reken dus makkelijk 45min tot 1uur.
Dan nog weer terug, al gaat de terugweg rapper.
Zorg dat je tank niet bijna leeg is, zoals ik deed. Omhoog rijden in de ijle lucht zuipt veel benzine!
Gelukkig kon ik op de terugweg tot vlak aan de interstate rijden in Neutraal, doordat het bergaf gaat
Zorg dat je tank niet bijna leeg is, zoals ik deed. Omhoog rijden in de ijle lucht zuipt veel benzine!
Gelukkig kon ik op de terugweg tot vlak aan de interstate rijden in Neutraal, doordat het bergaf gaat

Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Hallo Bart,
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan de racetrack in death valley? Is dat zoiets als badwater of de salt flats?
Lilo
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan de racetrack in death valley? Is dat zoiets als badwater of de salt flats?
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Ik heb het er liever ook niet uit, zoals ik al zei dat ik het nut van het weglaten er niet van inzien. Heb verschillende reisverhalen gelezen en die waren er allemaal eensgezind over : heel aparte belevenis. Vandaar dat het ook op het programma stond/staat.Tipsy_1 schreef:craters of the moon er niet uithalen bart! wij vonden het daar fantastisch! Een van onze favo- usa - plaatsen. heerlijk na al die drukte bij yellowstone!
Ik kan zowiezo niet in één keer van Grand Teton naar Ely dus dacht ik het beter via Craters of the Moon te doen.
Hoe lang spendeerden jullie in het park? Verder nog tips welke trails we kunnen maken.
Bart
Grts, Bart
Thanks Stan, wordt genoteerd, leuke tip trouwens. Ik wist er niks (meer) van en kwam het ook niet eerder tegen al had ik uw verslag toch gelezenStan.Gobien schreef:Vanaf de interstate naar de top is het net geen uur rijden, boven kan je nog een klein stukje te voet tot de echte top.En je hebt een mooi uitzicht. Reken dus makkelijk 45min tot 1uur.

Grts, Bart
Hier kan je er meer over lezen.Lilo schreef:Hallo Bart,
Lilo
http://en.wikipedia.org/wiki/Racetrack_Playa
Ook in het verslag van Henriëtte en Hans van dit jaar kan je er over lezen. http://www.ontdek-amerika.nl/reisverhal ... 010-2.html
Doorscrollen naar dag 11, al is alles lezen natuurlijk leuker. Erg leuke, uitgebreide verslagen en prachtige foto's

Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3688 Weergaves