Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Murphy: Ik kom er niet uit
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Murphy: Ik kom er niet uit
Ik vond de route van Jolanx erg de moeite waard, zou die zeker in overweging nemen.
Blijf in sequioa zelf overnachten, vanaf three rivers is het gauw een uur rijden naar de bomen. Vond het trouwens een prachtig park, en heb er veel beren gezien. Neem dan ook de moeite om de kings canyon in te rijden tot het eind.....
Blijf in sequioa zelf overnachten, vanaf three rivers is het gauw een uur rijden naar de bomen. Vond het trouwens een prachtig park, en heb er veel beren gezien. Neem dan ook de moeite om de kings canyon in te rijden tot het eind.....
Hallo allemaal,
Ik heb net de vliegtickets gekocht, dus er is geen weg terug
ik zal jullie tips echt allemaal meenemen en dank jullie hartelijk voor het meedenken.
Maar ik moet het hier even bij laten want ik ben de komende tijd op vakantie. Ik heb het wel zo'n beetje gehad met de winter.
Half Februari ga ik weer een serieuze poging wagen om tot een verstanfig reisschema te komen. tot dan
Ik heb net de vliegtickets gekocht, dus er is geen weg terug

ik zal jullie tips echt allemaal meenemen en dank jullie hartelijk voor het meedenken.
Maar ik moet het hier even bij laten want ik ben de komende tijd op vakantie. Ik heb het wel zo'n beetje gehad met de winter.
Half Februari ga ik weer een serieuze poging wagen om tot een verstanfig reisschema te komen. tot dan

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Succes... dan heb je in je vakantie iets te doen.. 

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Nou ik ben alweer een paar dagen in het land. Het was geen succes deze vakantie, typisch gevalletje van verkeerde tijd op de verkeerde plaats. Jullie mogen de bestemming raden.
Nou zoals ik al eerder zei heb ik de tickets, 16-9 Dusseldorf-San Francisco en op 03-10 LAX -Dusseldorf. Dit staat dus in principe vast.
De ruwe schets ziet er voorlopig zo uit.
Dag 1 16-09-11
Vlucht Düsseldorf- San Francisco
Dag 2 17-09-11
San Francisco
Dag 3 18-09-11
San Francisco- Mariposa
Dag 4 19-09-11
Mariposa- via Mariposa road naar Yosemite park, naar Bishop
Dag 5. 20-09-11
Bishop- Death valley- Las Vegas
Dag 6 21-09-11
Las Vegas
Dag 7 22-09-11
Las Vegas- Zion NP
Dag 8 23-09-11
Zion NP- Grand Canyon north rim-Bitter springs- Cameron
Dag 9 24-09-11
Cameron-Sedona- Phoenix
Dag 10 25-09-11
Phoenix- SanDiego
Dag 11 26-09-11
San Diego- LA of daar in de buurt
Dag 12 27-09-11
Luieren, strand sight seeing
Dag 13 28-09-11
Dag 14 29-09-11
Dag 15 30-09-11
Dag 16 01-10-11
Dag 17 02-10-11
Dag 18 03-10-11
Los Angeles- Dusseldorf
Nou schiet er maar eens op.

Nou zoals ik al eerder zei heb ik de tickets, 16-9 Dusseldorf-San Francisco en op 03-10 LAX -Dusseldorf. Dit staat dus in principe vast.
De ruwe schets ziet er voorlopig zo uit.
Dag 1 16-09-11
Vlucht Düsseldorf- San Francisco
Dag 2 17-09-11
San Francisco
Dag 3 18-09-11
San Francisco- Mariposa
Dag 4 19-09-11
Mariposa- via Mariposa road naar Yosemite park, naar Bishop
Dag 5. 20-09-11
Bishop- Death valley- Las Vegas
Dag 6 21-09-11
Las Vegas
Dag 7 22-09-11
Las Vegas- Zion NP
Dag 8 23-09-11
Zion NP- Grand Canyon north rim-Bitter springs- Cameron
Dag 9 24-09-11
Cameron-Sedona- Phoenix
Dag 10 25-09-11
Phoenix- SanDiego
Dag 11 26-09-11
San Diego- LA of daar in de buurt
Dag 12 27-09-11
Dag 13 28-09-11
Dag 14 29-09-11
Dag 15 30-09-11
Dag 16 01-10-11
Dag 17 02-10-11
Dag 18 03-10-11
Los Angeles- Dusseldorf
Nou schiet er maar eens op.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zat je in een badplaats aan de Rode Zee?
Mariposa ligt schijnbaar nog een flink eind rijden uit Yosemite. Kun je niet in El Portal of Yosemite gaan zitten?
Je gaat van LV naar Zion en dan naar Grand Canyon; je loopt hiermee het prachtige BRYCE CANYON mis. Dat is echt zonde. Dat zou ik er wel tussen zetten!!!! Dan maar geen Phoenix.
Mariposa ligt schijnbaar nog een flink eind rijden uit Yosemite. Kun je niet in El Portal of Yosemite gaan zitten?
Je gaat van LV naar Zion en dan naar Grand Canyon; je loopt hiermee het prachtige BRYCE CANYON mis. Dat is echt zonde. Dat zou ik er wel tussen zetten!!!! Dan maar geen Phoenix.
werd het er je een beetje te heet onder je voeten?? ach nu kun je meegenieten van de meetingperikelen , schrale troost maar ja.
De North Rim is een goede keus als je het rustig wilt doen op een reis, de South Rim biedt de bekende plaatjes.
Yosemite zelfde verhaals als Isis en Phoenix Bryce idem.
De North Rim is een goede keus als je het rustig wilt doen op een reis, de South Rim biedt de bekende plaatjes.
Yosemite zelfde verhaals als Isis en Phoenix Bryce idem.
Yep, red sea en dan loopt daar nog een riviertje. Jullie mogen trouwens niet meer raden.
Even kijken, Van Mariposa naar Bishop over Mariposa grove road en Yosemite is ongeveer 360 km, op zich niet zo ver vind ik zelf maar je hebt gelijk het kan beter. Was er nu aan het denken om Mariposa voor Oakhurst te verruilen.
El portal zegt me niets, daar moet ik nog even naar zoeken.
Rond LV ben ik er nog niet helemaal uit. Bryce is nog steeds in de race, ik vond alleen Bryce en Zion en GC misschien teveel van het goede. Daar moet ik nog wat naar researchen.
Wat betreft de North rim had ik begrepen dat deze mooier was dan de South rim, maat dat is van horen zeggen. Als jullie hier meer over weten hoor ik dat graag.

Even kijken, Van Mariposa naar Bishop over Mariposa grove road en Yosemite is ongeveer 360 km, op zich niet zo ver vind ik zelf maar je hebt gelijk het kan beter. Was er nu aan het denken om Mariposa voor Oakhurst te verruilen.
El portal zegt me niets, daar moet ik nog even naar zoeken.
Rond LV ben ik er nog niet helemaal uit. Bryce is nog steeds in de race, ik vond alleen Bryce en Zion en GC misschien teveel van het goede. Daar moet ik nog wat naar researchen.
Wat betreft de North rim had ik begrepen dat deze mooier was dan de South rim, maat dat is van horen zeggen. Als jullie hier meer over weten hoor ik dat graag.
El Portal gevonden
Ligt eigenlijk niet op mijn route omdat ik via Mariposa grove road en Wawona naar Yosemite wou rijden. ivm de boompjes

Vind je het zelf niet wat gehaast? Mariposa-Yosemite-Bishop in 1 dag? Wil je niet op je gemak in de vallei rond kijken, grote bomen zien bij Mariposa Grove en de tijd nemen voor de Tioga Pas? Ik zou voor de eerste 2 een volle dag uit trekken door 2 overnachtingen in El Portal (of beter nog in het park) en dan de volgende dag via de Tioga Pass, waar je ook nog wel een paar keer zult willen stoppen, en een blik op Mono Lake naar Bishop te rijden. Km zeggen niet alles, er is zoveel te zien dat het wat langzamer gaat als via de snelweg.
Bryce is wel heel mooi... en niet te vergelijken met Zion of Grand Canyon. Tja Cameron... ik zou dan liever een nachtje in Page blijven én een nachtje in Sedona. Beide hebben genoeg bezienswaardigheden in de omgeving om je meer dan een halve dag te vermaken.
Bryce is wel heel mooi... en niet te vergelijken met Zion of Grand Canyon. Tja Cameron... ik zou dan liever een nachtje in Page blijven én een nachtje in Sedona. Beide hebben genoeg bezienswaardigheden in de omgeving om je meer dan een halve dag te vermaken.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het lijkt inderdaad niet zo ver, maar een groot gedeelte van die route gaat door het park waar:Even kijken, Van Mariposa naar Bishop over Mariposa grove road en Yosemite is ongeveer 360 km, op zich niet zo ver vind ik zelf maar je hebt gelijk het kan beter
1. heel veel te zien is.
2. het heel erg druk kan zijn met zelfs files.
3. een maximum snelheid van 25 tot 45 m/u is
Ondanks de redelijk korte afstand kost dit stuk dus wel veel tijd.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit jaar waren ze ook aan de weg Wawona - Yos Valley (is al een uur rijden) aan het werk... het zag er niet naar uit dat ze daar snel mee klaar zouden zijn.
Voor werkzaamheden in parken op de websites van de betreffende parken kijken.
Goeie tip zal ik zeker doen, ook het feit dat je snelheid een stuk lager zal liggen in de parken zoals Rob schrijft. Je bent altijd geneigt te denken 100 km/h is een uurtje.Isis schreef:Dit jaar waren ze ook aan de weg Wawona - Yos Valley (is al een uur rijden) aan het werk... het zag er niet naar uit dat ze daar snel mee klaar zouden zijn.
Btw super mooie blog Isis, als ik dat zie wil ik helemaal dat het snel september is.
Ik denk dat ik nog meer keuzes moet gaan maken, waarom is dat land ook zo groot, oh ja nu weet ik het weer zodat ik vaker kan gaan.

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je waar je voor kunt sparen of waarvoor je aan de staatsloterij meedoet.
Dank voor compliment. Je ziet dan wel (op blog) dat zaken wat meer tijd kosten. Ik denk dat je qua gemiddelde snelheid op slechts 50 km/u komt. Alleen op echte Interstates haal je 100km 60 mph en dan nog....
Geniet nog van de voorpret.

Dank voor compliment. Je ziet dan wel (op blog) dat zaken wat meer tijd kosten. Ik denk dat je qua gemiddelde snelheid op slechts 50 km/u komt. Alleen op echte Interstates haal je 100km 60 mph en dan nog....
Geniet nog van de voorpret.
Hier wil ik me graag bij aansluiten.Isis schreef:Je gaat van LV naar Zion en dan naar Grand Canyon; je loopt hiermee het prachtige BRYCE CANYON mis. Dat is echt zonde. Dat zou ik er wel tussen zetten!!!! Dan maar geen Phoenix.
Als je toch in die hoek van het land bent, sla zeker niet Bryce Canyon over.
Dat is denk ik de mooiste plek die ik ooit op aarde heb gezien.
Wij hebben twee jaar geleden in californie een rondreis gemaakt. Eerst een aantal dagen in San Francisco en toen langs de kust naar beneden. Langs Carmel, Monterey Aquarium en Hearst Castle. Een prachtige route en veel bezienswaardigheden. Toen doorgestoken naar Sequia National Park en Yosemity. Wij hebben hier twee weken over gedaan, Er is zoveel moois te zien. Het is gewoon zonde om daar alleen maar langs te racen.
Ik zou het zo weer opnieuw doen. Alleen de rit vanaf de kust naar de nationale parken is niet echt spannend. Het is daar droog en arm. Gewoon even de voet op het gaspendaal en doorkarren.
Uit uw stukje heb ik begrepen dat er een paar dagen strand in moeten zitten. Regio San Francisco is daar niet echt geschikt voor. Ik heb hier een jaar gewoond en heb welgeteld 1 keer in de oceaan gezwommen terwijl ik een echte waterrat ben.
Langs het grootste deel van Californie loopt een koude golfstroom!! Zeer goed voor het leven in het water zoals de zeehonden, zeeleeuwen, zeeolifanten en de zeeotters die we daar gezien hebben, maar niet voor strandliefhebbers.
Pas bij Santa Barbara wordt het wat aangenamer.
Ik zou het zo weer opnieuw doen. Alleen de rit vanaf de kust naar de nationale parken is niet echt spannend. Het is daar droog en arm. Gewoon even de voet op het gaspendaal en doorkarren.
Uit uw stukje heb ik begrepen dat er een paar dagen strand in moeten zitten. Regio San Francisco is daar niet echt geschikt voor. Ik heb hier een jaar gewoond en heb welgeteld 1 keer in de oceaan gezwommen terwijl ik een echte waterrat ben.
Langs het grootste deel van Californie loopt een koude golfstroom!! Zeer goed voor het leven in het water zoals de zeehonden, zeeleeuwen, zeeolifanten en de zeeotters die we daar gezien hebben, maar niet voor strandliefhebbers.
Pas bij Santa Barbara wordt het wat aangenamer.
Inmiddels is de planning ver rond en ja ik heb jullie advies ter harte genomen en Bryce canyon meegenomen in de route.
In de ogen van de meesten hier racen we nog steeds door het land maar ik zo zijn we nu eenmaal. Het autorijden is nu eenmaal onze hobby. Als het goed is staat er voor ons een mooie Ford mustang convertible (or simular) te wachten en daarmee door het land te rijden is voor ons al het walhalla
Het beach gebeuren hebben we gepland in de buurt van San Diego en als ik de post van Padme lees denk ik dat we daar goed aan gedaan hebben. waar voor dank. Trouwens ik reis inderdaad vanaf SF langs de kust naar het zuiden en steek pas op het laatste moment over richting Sequoia.
Voor wat betreft de staatsloterij, ik win iedere maand minimaal 12.50 want ik doe niet mee
In de ogen van de meesten hier racen we nog steeds door het land maar ik zo zijn we nu eenmaal. Het autorijden is nu eenmaal onze hobby. Als het goed is staat er voor ons een mooie Ford mustang convertible (or simular) te wachten en daarmee door het land te rijden is voor ons al het walhalla

Het beach gebeuren hebben we gepland in de buurt van San Diego en als ik de post van Padme lees denk ik dat we daar goed aan gedaan hebben. waar voor dank. Trouwens ik reis inderdaad vanaf SF langs de kust naar het zuiden en steek pas op het laatste moment over richting Sequoia.
Voor wat betreft de staatsloterij, ik win iedere maand minimaal 12.50 want ik doe niet mee

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3689 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties