Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis USAUSA: Wat is het meest indrukwekkend?
Reis USAUSA: Wat is het meest indrukwekkend?
Hallo,
Wij gaan in sept naar de West Coast. 4 weken, met camper, van San Francisco het rondje rechtsom weer terug naar San Francisco.
Nu hebben we de route ongeveer uitgestippeld, maar kunnen we een aantal plaatsen langer blijven aangezien we 4 weken de tijd hebben.
Graag hoor ik van jullie wat zo indrukwekkend is en waar jullie zeker langer dan één nacht zouden blijven:
San Francisco (Californie)
Yosemite (in het park) (Californie)
Sequoia / Kings Canyon (Californie)
Death Valley (Californie)
Las Vegas (Nevada)
Zion (Utah)
Bryce Canyon (Utah)
Page (Utah)
Grand Canyon (Arizona)
Monument Valley (Arizona) (nog niet zeker)
Sedona (Arizona)
Joshua Tree (Californie)
Los Angeles (Californie)
Pismo Beach (Californie)
Santa Cruz (Californie)
Alvast dank,
Wij gaan in sept naar de West Coast. 4 weken, met camper, van San Francisco het rondje rechtsom weer terug naar San Francisco.
Nu hebben we de route ongeveer uitgestippeld, maar kunnen we een aantal plaatsen langer blijven aangezien we 4 weken de tijd hebben.
Graag hoor ik van jullie wat zo indrukwekkend is en waar jullie zeker langer dan één nacht zouden blijven:
Yosemite (in het park) (Californie)
Sequoia / Kings Canyon (Californie)
Death Valley (Californie)
Las Vegas (Nevada)
Zion (Utah)
Bryce Canyon (Utah)
Page (Utah)
Grand Canyon (Arizona)
Monument Valley (Arizona) (nog niet zeker)
Sedona (Arizona)
Joshua Tree (Californie)
Los Angeles (Californie)
Pismo Beach (Californie)
Santa Cruz (Californie)
Alvast dank,
Re: Wat is het meest indrukwekkend?
Tja, ik zou zelf even kijken wat mij bevalt en daar eventueel langer blijven.
Maar goed, de Grand Canyon (South Rim) is 't meest indrukwekkend, maar daar is 1 nacht wel voldoende.
Maar goed, de Grand Canyon (South Rim) is 't meest indrukwekkend, maar daar is 1 nacht wel voldoende.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wat is het meest indrukwekkend?
Hoe lang je ergens wilt blijven is heel persoonlijk. wat wil je gaan doen, waar hou je van? Je kunt overal uitstekend wandelen, en als je daar van houdt heb je in veel parken meerdere nachten nodig.
Ook voor de GC zou 1 nacht te weinig zijn als je echt geïnteresseerd bent in een aantal hikes - nog steeds warm als je naar beneden loopt, maar al een stuk plezieriger dan in juli/augustus. Misschien wil je ook een helikoptervlucht maken; dan zijn 2 nachten niet verkeerd.
Het hangt er ook van af hoe laat je ergens aankomt: ben je er al vroeg op de dag en kun je de volgende dag ook nog een ochtend ter plekke blijven, dan kan 1 nacht voldoende zijn.
Yosemite is erg groot, daar zou je minimaal 3 nachten (2 volle dagen) moeten plannen. Kijk ook of je via Sequoia wilt rijden (neem daar minstens 2 nachten). Je kunt namelijk ook van Yosemite via de Tioga Pass naar Death valley rijden; mooiere route en nog van alles te doen onderweg.
Lees een wat reisverslagen, kijk op de NPS-site (elk park heeft een eigen site zoals www.nps.gov/grca ) bij het "plan your visit"deel om te zien wat er te doen is en wat je aanspreekt.
Marianne
Ook voor de GC zou 1 nacht te weinig zijn als je echt geïnteresseerd bent in een aantal hikes - nog steeds warm als je naar beneden loopt, maar al een stuk plezieriger dan in juli/augustus. Misschien wil je ook een helikoptervlucht maken; dan zijn 2 nachten niet verkeerd.
Het hangt er ook van af hoe laat je ergens aankomt: ben je er al vroeg op de dag en kun je de volgende dag ook nog een ochtend ter plekke blijven, dan kan 1 nacht voldoende zijn.
Yosemite is erg groot, daar zou je minimaal 3 nachten (2 volle dagen) moeten plannen. Kijk ook of je via Sequoia wilt rijden (neem daar minstens 2 nachten). Je kunt namelijk ook van Yosemite via de Tioga Pass naar Death valley rijden; mooiere route en nog van alles te doen onderweg.
Lees een wat reisverslagen, kijk op de NPS-site (elk park heeft een eigen site zoals www.nps.gov/grca ) bij het "plan your visit"deel om te zien wat er te doen is en wat je aanspreekt.
Marianne
Re: Reis USAUSA: Wat is het meest indrukwekkend?
Moeilijke vraag. Op die route is heel veel indrukwekkend, om maar wat te noemen:
- de grootsheid van de tunnel view in Yosemite (zie foto martin & marianne)
- de omvang van general sherman tree in Sequioa
- de golden gate bridge
- het weidse uitzicht over bryce canyon
- de diepte en omvang van de grand canyon
Enz, enz
Zoals al gezegd is het erg afhankelijk van wat je wilt doen. Als je niet van hiken houdt kun je in veel parken met 1 dag volstaan, indien je dat wel graag doet zou ik vaak wat langer blijven, zeker in bv Yosemite, Zion en Bryce. Ook in LA, San francisco, san diego en las vegas kan je je uitstekend een aantal dagen vermaken. Sequioa en grand canyon heb je met 1 overnachten al gauw veel gezien (uiteraard afhankelijk van wat je wilt doen).
- de grootsheid van de tunnel view in Yosemite (zie foto martin & marianne)
- de omvang van general sherman tree in Sequioa
- de golden gate bridge
- het weidse uitzicht over bryce canyon
- de diepte en omvang van de grand canyon
Enz, enz
Zoals al gezegd is het erg afhankelijk van wat je wilt doen. Als je niet van hiken houdt kun je in veel parken met 1 dag volstaan, indien je dat wel graag doet zou ik vaak wat langer blijven, zeker in bv Yosemite, Zion en Bryce. Ook in LA, San francisco, san diego en las vegas kan je je uitstekend een aantal dagen vermaken. Sequioa en grand canyon heb je met 1 overnachten al gauw veel gezien (uiteraard afhankelijk van wat je wilt doen).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Indrukwekkend wil niet zeggen dat je meer tijd kwijt bent. Zoals gezegd, is het vooral wat ga je er doen? Het ene park is meer een kijkpark vanwege het indrukwekkende uitzicht (Grand Canyon, Bryce Canyon en mijn favoriet Canyonlands Isle in the Skye bij Moab) en het andere is meer een doepark vanwege de indrukwekkende natuur die je zo ten volle ervaart (Yosemite, Zion). Die indeling is natuurlijk niet zwart-wit, want ook in de kijkparken is er genoeg te wandelen en de doeparken is genoeg te kijken. Maar met 4 weken... Moab moet er in kunnen lijkt me... En rondom Moab ligt behalve Canyonlands, ook Arches en Dead Horse SP. Allemaal indrukwekkend.
1: Aankomst S.F.
2: S.F.
3: S.F. - Yosemite
4: Yosemite
5: Yosemite - Lee Vining
6: Lee Vining - Death Valley
7: Death Valley - Las Vegas
8: Las Vegas
9: Las Vegas - Zion
10: Zion
11: Zion - Bryce
12: Bryce - www.scenicbyway12.com - Torrey
13: Torrey - Capitol Reef - Moab
14: Moab (Arches)
15: Moab (Canyonlands/Dead Horse SP)
16: Moab - Monument Valley
17: Monument Valley - Page
18: Page
19: Page - Grand Canyon
20: Grand Canyon - Sedona
21: Sedona
23: Sedona - 29Palms
24: 29Palms - Yoshua Tree - L.A.
25: L.A.
26: L.A. - Pismo Beach
27: Pismo Beach - Santa Cruz
28: Santa Cruz - S.F.
29: S.F. - huis
Je zou zo iets kunnen krijgen. Mocht ik nu op te veel dagen zitten, dan zou je ook minder lang in Page of Sedona kunnen blijven. Ik heb Sequoia er uitgelaten omdat de Tioga Pass erg mooi is en je die anders zou missen. Sequoia bomen staan ook op enkele plaatsen in Yosemite. Al is Sequoia NP natuurlijk meer als alleen de bomen. Kijk anders eens op www.nps.gov voor alle NP's over wat er te doen is.
1: Aankomst S.F.
2: S.F.
3: S.F. - Yosemite
4: Yosemite
5: Yosemite - Lee Vining
6: Lee Vining - Death Valley
7: Death Valley - Las Vegas
8: Las Vegas
9: Las Vegas - Zion
10: Zion
11: Zion - Bryce
12: Bryce - www.scenicbyway12.com - Torrey
13: Torrey - Capitol Reef - Moab
14: Moab (Arches)
15: Moab (Canyonlands/Dead Horse SP)
16: Moab - Monument Valley
17: Monument Valley - Page
18: Page
19: Page - Grand Canyon
20: Grand Canyon - Sedona
21: Sedona
23: Sedona - 29Palms
24: 29Palms - Yoshua Tree - L.A.
25: L.A.
26: L.A. - Pismo Beach
27: Pismo Beach - Santa Cruz
28: Santa Cruz - S.F.
29: S.F. - huis
Je zou zo iets kunnen krijgen. Mocht ik nu op te veel dagen zitten, dan zou je ook minder lang in Page of Sedona kunnen blijven. Ik heb Sequoia er uitgelaten omdat de Tioga Pass erg mooi is en je die anders zou missen. Sequoia bomen staan ook op enkele plaatsen in Yosemite. Al is Sequoia NP natuurlijk meer als alleen de bomen. Kijk anders eens op www.nps.gov voor alle NP's over wat er te doen is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mooie route jolanxzy, maar inderdaad sequioa mag toch niet ontbreken, die kun je plaatsen tussen sfo en yosemite. Je hebt hiervoor minstens twee dagen nodig. De kings canyon mag niet ontbreken, waar die dagen vandaan te halen, tja..... Ik vind het allemaal wel mooi, dus die is moeilijk......
Wellicht van la, hoe is het trouwens om met een camper in la rond te kijken ????? Iemand van het forum met ervaring hier ???? Beetje nieuwsgierig.....
Het wordt vast een hele mooie reis....
Wellicht van la, hoe is het trouwens om met een camper in la rond te kijken ????? Iemand van het forum met ervaring hier ???? Beetje nieuwsgierig.....

Het wordt vast een hele mooie reis....

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 4684 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-