Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ijmar: rondje Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ijmar
Amerika-newbie

Reis ijmar: rondje Las Vegas

Bericht door ijmar »

Ten eerste wilde ik iedereen bedanken voor alle geweldige topics !!!!
Wij, Paul, Marja en Carola vliegen 21 mei de oceaan weer over, voor ons de 5de keer, voor Carola de 2de keer.
Dit is ons schema, mede door jullie! met de auto.

Van 21 mei tot 29 mei Las Vegas: in onze timeshare lekker uitrusten en de omgeving verkennen
29 mei death valley
30 mei death valley
31 mei de auto inleveren en de camper ophalen, dan richting kingman
1-6 sedona
2-6 page
3-6 page
4-6 page antilope canyon
5-6 mexican hat
6-6 cortez mesa verde
7-6 moab
8-6 moab jeep huren
9.6 torrey scenic byway
10-6 bryce
11-6 zion
12-6 zion
13-6 richting las vegas
14-6 camper inleveren
15-6 naar huis

dit is ruw onze planning, maar tips zijn natuurlijk erg welkom.
ik hoor het wel,
marja
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Reis ijmar: rondje Las Vegas

Bericht door Petra/VS »

Een gedeelte van deze route ken ik niet, maar als ik naar Moab zou gaan, zou ik daar meer dagen aan besteden. Daar heb je Arches en Canyonlands en meer. Ik ben er nog niet geweest, daar niet van. Ik ben wel in de omgeving van Page geweest en vraag me af, wat je daar twee volle dagen gaat doen? Je hebt Antilope Canyon al op de derde dag staan en dat is eigenlijk (misschien heb ik iets gemist) het enige, wat ons aan Page aantrok. Je schrijft niet, wat jullie willen gaan zien op jullie reis, misschien helpt dat meer met advies geven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

In Page heb je Horseshoe bend Overlook, Antelope Canyon, Lake Powell (Glen canyon), The Wave (als je geluk hebt met de loterij, ... Kortom genoeg dingen om je wel even mee te vermaken :)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
ijmar
Amerika-newbie

Bericht door ijmar »

Bedankt voor jullie reacties. ik heb inderdaad the things to do er niet bij gezet in Page is er genoeg te ondernemen idd the horse shoe lake powell. etc. en onderweg is er zo veel moois te zien dat het een enorme puzzel gaat worden wat wel en wat niet en met de camper( 25 feet kun) je ook niet overal komen .helaas
Maar alles staat nog open er is nog geen camping geboekt al word het daar wel tijd voor denk ik dus tips ? graag !!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Lekker hoor weer op pad.
Ik begrijp dat je gaat kamperen. En je vraagt iets bij Page, je kunt daar op Wahweap staan met full Hookup, dan kun je lopend naar het strandje aan het Lake POwell (maakt deel uit van het Glenn Canyon Nat Recr. Area). Wij vonden dat een mooi plekje, op een 10-15 min rijden van Page. Mocht je liever in Page zelf zitten, iets drukker dan is daar ook een prima camping heb ik begrepen. WIj houden wel van beetje meer natuur. De stad gaan we overdag wel heen voor boodschappen en een Frappucino!

Page: Horseshoe Bend heb je geen uren voor nodig en ANtelope Canyon is halve dag goed. Upper later in de ochtend (10.30- 13.00) of Lower mooier vroegr in de ochtend (8.30- 12.00). Volgens mij moet er bij Page nog veel meer te doen zijn. The Wave is lastig, maar Blue Canyon kan ook en er zijn nog veel meer plekken.. Wahweap hoodoos , The White Rocks, Rimrock hoodoos, Old Paria, paria Canyon, enfin genoeg te zien.. Ik ben er niet geweest maar de plaatjes spreken boekdelen. Er zijn vast mensen die er meer van weten.

Je rijdt van Page naar Mex Hat, is daar een reden voor. Wil je bij Mon Valley kijken oid. Dan zou ik eerder in Mon Valley blijven omdat je dan het avond en ochtend licht kunt zien in de vallei, dat is mooier dan de rest van de dag.
Je kunt daarna in een ruk naar Mesa Verde rijden. Dan ehb je een hele dag bij Mesa Verde en kun je in die dag op je gemak de Dwellings bezoeken. Dat scheelt je een dag. Maar wellicht is Cortez een bewuste keus.

Je wilt in een dag van Moab naar Torrey en Bryce rijden.. via welke weg. Bovenlangs via Green River en door Cap Reef over de 12 of onderlangs de weg die je deels al hebt gereden. Het lijkt me nogal een eind. Maar misschien weet je dat. Ik zou daar even naar kijken. Meestal rijden mensen van Moab naar Torrey, dan wel de camping in Cap Reef, Fruita. En dan de tweede dag naar Bryce.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Schrijf het ook eens op in een van-naar vorm. Je mist nu overzicht en het lijkt of je overal lang blijft, maar eigenlijk valt dat tegen, want je moet je ook nog verplaatsen. Want blijf je nu 2 nachten met een auto in Death Valley om die daarna ergens (ik gok Las Vegas) weer om te wisselen? Ook Kingman-Sedona (via route 66?) en Sedona-Page snap ik niet. Wil je de Grand Canyon niet bezoeken? Waarom overnacht je dan niet in het park en waarom maak je de kronkel via Sedona. Sedona is op zich wel een leuk plaatsje met mooie rode rotsen in de omgeving. Maar zoals ik het nu zie, heb je daar eigenlijk geen tijd voor. Antelope Canyon is het mooist rond het middaguur en Monument Valley (Mexican Hat) in de namiddag. Je kan dus prima eerst Antelope Canyon bezoeken en daarna doorrijden naar Monument Valley. Mesa Verde ben ik nog niet geweest dus daar kan ik je weinig zinnigs over zeggen. Moab mag wel een dagje meer, wellicht ten koste van Page. Je hebt nu 1 volle dag waar je een jeeptour wil doen. Maar heb je dan genoeg tijd voor het bezoeken van Arches en Canyonlands/Dead Horse Point Sp? Van Moab naar Torrey kom je langs Goblin Valley Sp en door Capitol Reef. De scenic byway is tussen Torrey en Bryce. Zion-Las Vegas is prima in een keer te rijden, of wil je bij Valley of Fire gaan staan? Een hoop vragen staan dus nog open, maar dat komt wel goed.
ijmar
Amerika-newbie

Bericht door ijmar »

bedankt voor de reacties we wisselen op 31 mei de auto in voor een camper in las vegas we hebben geen early bird genomen dus gaan in de middag pas op pad richting Kingman naar camping fort Beale al 2x geweest en goed bevallen
1-6 richting Sedona ongeveer 4 uur rijden dus vroeg op pad
2-6 van Sedona naar Page 4 uur rijden camping Wahweap geen grand canyon zijn we al 3x geweest
3-6 Wahweap 11.30 antilopa canyon
4-6 Wahweap horse shoe lake powell etc
5-6 van Page naar goede tip ! Monument Valley 2,5 uur rijden
6-6 richting Mesa Verde 4 uur rijden dus zoals altijd vroeg op pad camping in het park
7-6 richting Moab 3 uur rijden camping Canyon lands
8-6 Moab zelf een jeep huren en die dag zoveel mogelijk bekijken
9-6 richting Torrey of fruita 4 uur rijden
10-6 richting Bryce 4 uur rijden camping in het park lekker wandelen
11-6 richting Zion 3 uur rijden oa de Overlook trail wandelen camping in springdale watchman
12-6 Zion wandelen
13-6 laat richting Las Vegas
14-6 camper inleveren vroeg
15-6 naar huis
de uren die we op een dag rijden moeten ons de mogelijk geven om onderweg een hoop te ondernemen ik weet dat je je altijd vergist in afstand en tijd dus heb ik de tijd al erg ruim genomen maar tips blijven welkom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het idee was zoiets, dan is het met één oogopslag te zien of je overal voldoende tijd hebt:

29 mei Las Vegas -death valley
30 mei death valley - Las Vegas
31 mei de auto inleveren en de camper ophalen, dan richting kingman
1-6 Kingman - sedona
2-6 Sedona -page
3-6 page
4-6 page antilope canyon
5-6 Page - MV
6-6 MV - mesa verde
7-6 Mesa verde - moab
8-6 moab jeep huren
9.6 Moab - torrey scenic byway
10-6 Torrey - bryce
11-6 Bryce -zion
12-6 zion
13-6 Zion - Las vegas
14-6 camper inleveren
15-6 naar huis

Lijkt me heel mooi, en goed te doen.

Marianne
ijmar
Amerika-newbie

Bericht door ijmar »

:thumbup: bedankt dan ga ik er ook niet meer aan sleutelen nou maar aftellen naar 21 mei :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer