Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis brujas: waar overnachtingen plannen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
brujas
Amerika-ontdekker

Reis brujas: waar overnachtingen plannen?

Bericht door brujas »

Mijn vriendin en ik doen twee weekse rondreis in het zuidwesten.
Het laatste deel van de reis Zou iets zijn van:

Las Vegas --> Death Valley --> Bodie Ghost Town --> Yosemite --> San Francisco

Waar zouden jullie je overnachtingen plannen of doorbrengen?

Dank bij voorbaat!
Laatst gewijzigd door markro op 10 feb 2011, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Overnachtingen

Bericht door jolanxyz »

Je stelt je vraag een beetje kort door de bocht. Hoeveel tijd heb je voor dat laatste stuk en hoe ziet je eerste stuk er uit.

Idealiter zou je het zo kunnen doen:

1) ............ - Las Vegas
2) Las Vegas
3) Las Vegas - Death Valley
4) Death valley- Lee Vining (vlakbij Bodie)
5) Lee Vining (Bodie) - Yosemite
6) Yosemite
7) Yosemite - S.F.
8) S.F.
9) S.F. - ..............

Wil je besparen op de overnachtingen tussen Las Vegas en Yosemite dan zou je het zo kunnen doen:

1) ...............- Las Vegas
2) Las Vegas - Death Valley - Bishop (overnachting)
3) Bishop - Yosemite (helaas geen tijd meer voor Bodie)
4) Yosemite
5) Yosemite - S.F.
6) S.F.
7) S.F. - ............
brujas
Amerika-ontdekker

Bericht door brujas »

Dit is de hele reis die we maken:

3 sept: SF (in de vooravond)
4 sept: SF
5 sept: SF > Santa Maria
6 sept: Santa Maria > Los Angeles
7 sept: LA
8 sept: LA
9 sept: La > Grand Canyon ( hoor van anderen dat he tmogelijk is, zou wel zo'n 9 uur rijden zijn)
10 sept: GC > Page
11 sept: Page > Bryce
12 sept: Bryce > Zion NP
13 sept: Zion NP > Las Vegas
14 sept: LV
15 sept: LV > Death Valley
16 sept: Death Valley > Lee Vining
17 sept: Lee Vining > Yosemite
18 sept: Yosemite > SF
19 sept: SF

Zou je op 15 sept door Death Valley rijden om zo direct naar Lee Vining te rijden. Dit zou betekenen dat we een nacht extra hebben. Waar zou je deze dan inlassen?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Las Vegas - Death Valley - Lee Vining.. ik zou het te ver vinden. Ik zou dan kiezen voor Bishop om toch voldoende tijd te hebben voor Death Valley. Alleen voor Bodie heb je dan geen tijd meer. Maar als ik zo je hele route kijk... ik vind het erg veel in een korte tijd. Is er al wat geboekt?
brujas
Amerika-ontdekker

Bericht door brujas »

jolanxyz schreef:Las Vegas - Death Valley - Lee Vining.. ik zou het te ver vinden. Ik zou dan kiezen voor Bishop om toch voldoende tijd te hebben voor Death Valley. Alleen voor Bodie heb je dan geen tijd meer. Maar als ik zo je hele route kijk... ik vind het erg veel in een korte tijd. Is er al wat geboekt?
Neen, nog niet geboekt. Enkel de vliegtuigtickets van 3 september tot en met 19 september. Wat vindt je niet haalbaar aan deze route? Het is de eerste reis dat we zo plannen en ik vind het nogal moeilijk om juiste inschattingen te kunnen maken!!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Jammer dat je de vliegtickets al wel geboekt hebt en dus verplicht bent een rondje te maken. Het was handiger geweest om te beginnen in een stad en te eindigen in een andere, zeker voor reizen van een week of 2 kan dit toch wel voordelen hebben. Heb je de afstanden al eens in google maps gezet? Google rekent zonder stops voor te lunchen, benen te strekken, iets te bekijken onderweg, files etc. Je route lijkt op een reis van 3 weken, alleen dan in 2 weken. En ja, ik weet dat het ook zo in brochures van touroperators staat, maar ook daar van krab ik me achter de oren, van moet dit zo. Je verplaatst je bijna elke dag. Een rit van 9 uur van L.A. naar Grand Canyon kan wel, maar dan vooral de 1e of 2e dag van je reis omdat je door het tijdsverschil toch al vroeg wakker bent. Echter dat houdt in dat je pas heel laat in de middag aan de rand staat en in jouw geval, de volgende dag al door moet naar Bryce, wat volgens google maps ruim 5 uur rijden is zonder stops aan de Eastrim en bij Page (lake Powell) gerekend. Technisch kan het allemaal, maar is het vakantie om zo veel te rijden en amper tijd te hebben om te zien waarom je zo'n stuk rijdt. Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Daarnaast is het rijden in afgelegen gebieden na zonsondergang niet zonder risico aangezien het daar vrij snel pikdonker is en buiten de steden en de Interstates, is wegverlichting of uberhaupt reflecterende wegmarkering schaars. Daarnaast loopt vee en wild los rond het, ken je de weg niet en ben je wellicht vermoeid. Bovendien heeft je mobiel geen bereik en is het amper bevolkt dus het kan het wel even duren voor er hulp is, mocht je brokken hebben/maken. Dit is niet om je bang te maken, maar wel om je te waarschuwen dit niet te onderschatten.

Las Vegas - Death Valley - Lee VIning zou ik in 1 dag te ver vinden. Wij hebben een keer Las Vegas - Death Valley - Bishop gedaan en waren rond 5 uur in Bishop. Dit vinden wij een mooie tijd om te stoppen met reizen. Bishop - Yosemite is een volle dag omdat je over de Tioga Pass zult willen gaan en daar de nodige stops zult maken. Je hebt dan geen tijd voor Bodie.
Laatst gewijzigd door jolanxyz op 10 feb 2011, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

't Valt nog mee voor twee weken. Maar in verhouding neem je veel tijd voor LA. Vanaf Santa Maria is het immers niet zo ver meer.
Je kunt 't iets beter verdelen door San Simeon i.p.v. Santa Maria te kiezen, dan heb je meer tijd voor het mooiste deel van de kust.
En op 8 sept na de lunch alvast naar Needles rijden: alleen maar interstate, zonder stops 4 uur rijden.
Gewoon GC (in Bright Angels Lodge aan de rim of in Tusayan), Page, Bryce (of Tropic) en Zion (Springdale) elk 1 nacht, niks schrappen. Je krijgt nu van alle moois iets mee.
Dan zou je het deel vanaf LV zo kunnen laten. Ziet er best goed uit. Je hebt alleen niet zo veel tijd voor Yosemite, maar zoek eerst uit wat je daar wil doen. Want je hebt zo best wel tijd voor wat highlights. Zorg dat je in het park overnacht of niet te ver buiten 't park.
Die overnachting in Death Valley zou ik niet snel willen opgeven. Op die manier zie je het park tijdens de mooiste uren. Maar heb je toch meer tijd voor Yosemite nodig, dan zou je op 15 sept. door kunnen rijden naar Lone Pine of Bishop.
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer