Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis xon: rondreizen..natuur..blokhut..KEUZES!! ARGH!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xon
Amerika-ontdekker

Reis xon: rondreizen..natuur..blokhut..KEUZES!! ARGH!

Bericht door xon »

Eigenlijk zegt mijn titel niets maar toch ook alles!

Het volgende...

Twee jaar geleden samen met mijn vriendin een super veilige vakantie gehad in een mega villa in Orlando ...wat dingen gezien...wat rondgereden maar thats it..Nu wordt het tijd voor iets meer ontdekking van dit immense land en staat het opnieuw op de agenda in de maand juni.

Al snel zie je geen enkele struik of boom meer door het bos en moet je simpelweg keuzes maken..keuzes maken op basis van ervaringen van andere en 1000000 websites met informatie. Omdat we in iedergeval New York willen zien beginnen we of eindigen we daar en moet er gewoon een keuze gemaakt worden in OF vanuit New York naar het Noorden rijden en de grote steden etc bezoeken OF een nationale vlucht te boeken richting de westkust en daar wat tanken met benzine op te rijden.

Omdat je je toch ergens op moet richten is min of minder het laatste wel het richtpunt geworden en zijn we daar nu voor aan het kijken. Inmiddels een berg kant en klare "rondreis offertes" gehad en merk toch dat ik NET wat anders zoek.

Ik vuur graag wat vragen op jullie af in een poging om de ideale vakantie samen te stellen :-)

- Als ik denk aan het westen rondom LA/Las Vegas dan denk ik al snel aan woestijn (ala Grand Canyon) en minder aan groene gebieden en natuur. Heb ik dit mis en zijn er ook gewoon groene parken met wat natuur/dieren?

- We willen ergens in de reis (van zo'n 3 weken) ook wel een paar dagen echt in de rust/natuur zitten om vanuit daar wat leuke dingen te doen. Ik denk dat je in de trip al genoeg hotels/motels tegenkomt en dat het ook fijn zou zijn om echt midden in een park te zitten in een soort van blokhut/huis of wat dan ook. In iedergeval een plek waar je even relaxed wat tijd kan doorbrengen..beetje BBQ'en etc. Hebben jullie tips voor zoiets? Ik ben natuurlijk KOA al tegengekomen maar dan moet je toch wel je eigen spullen vaak meenemen zoals slaapzak etc en omdat nou mee te slepen vind ik niet zo'n goed idee. Dus vraag me af of er ook iets alternatiefs is wat echt midden in de parken zit en waar je paar dagen kan blijven.

- Naast de dingen die je gewoon moet zien (inclusief toeristische circus) lijkt het ook leuk om echt wat actieve dingen te doen ...wat fietsen of raften of mooie wandeling maken. Waar vind je dat? Is dit voornamelijk in de national parks?

Ben benieuwd!

- Naast het alleen maar rondrijden van punt naar punt hebben we ook wel erg behoefte om even ergens iets langer te blijven. Een plek w
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: rondreizen..natuur..blokhut..KEUZES!! ARGH!

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou eens in Yosemite of Sequoia/Kings Canyon kunnen gaan kijken. Misschien heb je iets aan ons 2006 verslag (Yosemite en Kings Canyon en Sequoia), of ons 2008 verslag (het westen en NY gecombineerd). Via de NPS-site kun je zien wat de lodgingsmogelijkheden zijn..

Voor een combinatie van NY met het westen hoef je geen binnenlandse vlucht te nemen, je kunt ook kijken naar de multiple city optie op de boekingssites.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Voor een combinatie van NY met het westen hoef je geen binnenlandse vlucht te nemen, je kunt ook kijken naar de multiple city optie op de boekingssites.
Dat begrijp ik niet goed Marianne. Hoe komen ze dan van NY in het westen terecht?

xon, over 'woestijn': in dit topic is dat ook al aan de orde geweest: viewtopic.php?f=7&t=32541&p=543763&hilit=evelien#p543763
Zoals daar al gesteld valt het best mee met al dat 'woestijnachtige' :) . Kijk maar een op de links in dat topic.
Voor wat betreft activiteiten: kijk er de website van de National Park Service maar even op na: http://www.nps.gov/index.htm Bij elk park staat daarop aangegeven wat je er allemaal kan doen (onder 'plan your trip').
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik geloof dat ze bedoelt dat je geen losse binnenlandse vlucht hoeft te regelen, maar dat je ook een multi city ticket kan kopen waarbij je bijv. AMS -> JFK -> LAX -> LAS -> AMS kan boeken.
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Woestijn is geen woesternij en ook niet altijd een grote zandbak. Het zuidwesten vind ik qua landschappen best divers. Yosemite, Sequoia/King's Canyon, maar ook Zion vind ik best groen. En ook bij de Grand Canyon heb je een groot bos. Ik gok dat Yellowstone te ver uit de route zal gaan liggen, maar dat is afhankelijk van hoeveel tijd je hebt. Je zou ook vanuit Denver naar L.A. kunnen rijden (of andersom) en een paar dagen in Moab kunnen zitten. In de omgeving van Moab zijn veel bezienswaardigheden en activiteiten (raften, jeeptour_ waardoor dat een prima uitvalsbasis is. Maar datzelfde geldt ook voor Page. Het is maar net wat je wilt. Ik kan die keuzes niet voor je maken... kan het je hooguit lastiger maken door nog meer op te noemen. :lol:

Maar hoe lang wil je in New York blijven en gaat dat van die 3 weken af of hou je gewoon 3 weken voor je rondreis?
xon
Amerika-ontdekker

Bericht door xon »

Ja het gaat echt om 3 weken inclusief New York ...en jullie maken het inderdaad niet makkelijker :-) Na ja wel een beetje omdat ik de site van np's nog niet kende.

Eigenlijk is het een soort strijd met niets willen plannen en rondrijden maar tegelijkertijd moet je gewoon wel wat plannen om een beetje een richting aan je reis te geven vooral als je 3 weken gaat. Conclusie is eigenlijk gewoon mooie dingen zien..verbaast worden...nog meer mooie dingen zien..relaxen..hier en daar wat avontuur en met een voldaan gevoel inclusief jetlag weer terug naar Amsterdam :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

guinevere schreef:Ik geloof dat ze bedoelt dat je geen losse binnenlandse vlucht hoeft te regelen, maar dat je ook een multi city ticket kan kopen waarbij je bijv. AMS -> JFK -> LAX -> LAS -> AMS kan boeken.
Ja, dat bedoelde ik. :wink:
Wij deden in 2008: AMS-NY, NY-SF, LA-AMS

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je hebt geen 3weken om rond te crossen als je eerst 3-4 dagen in NY blijft hangen. De vluchtdagen kun je niet echt meetellen dus hou je ongeveer 2 weken over om te touren. En dat is niet veel. Verkijk je niet op de schema's die touroperators aanhouden. Die gaan vaak te snel naar de smaak van de meesten op dit forum.
judylou
Amerika-newbie

Bericht door judylou »

Wij hebben California met de camper gereden en inderdaad steeds in staatsparken gestaan. Hierbij sta je steeds midden in de natuur. Ik vond dit geweldig, zelf je boodschappen doen en in de middag avond wat luieren bij je eigen huis en de BBQ aan. Bijna iedere staplek heeft zijn eigen BBQ. Ik zou Yosemite niet overslaan. Kijk of het lukt om in het park te staan. Vaak is alles al ruim van te voren volgeboekt, maar er zijn regelmatig anuleringen. Van Yosemite naar Beath Valley,Vegas, bryce, zion en Grand Canyon is zeer afwisselend. Elke dag is anders en het lijkt of je jaren weg bent. We hebben quad gereden in Bryce, met droogpakken door de canyon gewandeld in Zion en een vlucht gemaakt over de Grand Canyon. Dit afgewisseld met wat shoppen, boodschappen doen en relaxen. Je heb misschien niet veel tijd, maar als je geen hekel hebt aan auto rijden zou ik je zeker niet tegen laten houden. Ook onderweg is genoeg moois te zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer