Het volgende...
Twee jaar geleden samen met mijn vriendin een super veilige vakantie gehad in een mega villa in Orlando ...wat dingen gezien...wat rondgereden maar thats it..Nu wordt het tijd voor iets meer ontdekking van dit immense land en staat het opnieuw op de agenda in de maand juni.
Al snel zie je geen enkele struik of boom meer door het bos en moet je simpelweg keuzes maken..keuzes maken op basis van ervaringen van andere en 1000000 websites met informatie. Omdat we in iedergeval New York willen zien beginnen we of eindigen we daar en moet er gewoon een keuze gemaakt worden in OF vanuit New York naar het Noorden rijden en de grote steden etc bezoeken OF een nationale vlucht te boeken richting de westkust en daar wat tanken met benzine op te rijden.
Omdat je je toch ergens op moet richten is min of minder het laatste wel het richtpunt geworden en zijn we daar nu voor aan het kijken. Inmiddels een berg kant en klare "rondreis offertes" gehad en merk toch dat ik NET wat anders zoek.
Ik vuur graag wat vragen op jullie af in een poging om de ideale vakantie samen te stellen

- Als ik denk aan het westen rondom LA/Las Vegas dan denk ik al snel aan woestijn (ala Grand Canyon) en minder aan groene gebieden en natuur. Heb ik dit mis en zijn er ook gewoon groene parken met wat natuur/dieren?
- We willen ergens in de reis (van zo'n 3 weken) ook wel een paar dagen echt in de rust/natuur zitten om vanuit daar wat leuke dingen te doen. Ik denk dat je in de trip al genoeg hotels/motels tegenkomt en dat het ook fijn zou zijn om echt midden in een park te zitten in een soort van blokhut/huis of wat dan ook. In iedergeval een plek waar je even relaxed wat tijd kan doorbrengen..beetje BBQ'en etc. Hebben jullie tips voor zoiets? Ik ben natuurlijk KOA al tegengekomen maar dan moet je toch wel je eigen spullen vaak meenemen zoals slaapzak etc en omdat nou mee te slepen vind ik niet zo'n goed idee. Dus vraag me af of er ook iets alternatiefs is wat echt midden in de parken zit en waar je paar dagen kan blijven.
- Naast de dingen die je gewoon moet zien (inclusief toeristische circus) lijkt het ook leuk om echt wat actieve dingen te doen ...wat fietsen of raften of mooie wandeling maken. Waar vind je dat? Is dit voornamelijk in de national parks?
Ben benieuwd!
- Naast het alleen maar rondrijden van punt naar punt hebben we ook wel erg behoefte om even ergens iets langer te blijven. Een plek w