Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arjen78: april/mei met ouders en kleine van 2

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Arjen78
Amerika-newbie

Reis Arjen78: april/mei met ouders en kleine van 2

Bericht door Arjen78 »

Hallo Allemaal,

Eerst even de complimeten voor het forum. Fantastisch om zoveel informatie te kunnen lezen.
Natuurlijk heb ik net zoals ieder ander ook persoonlijke vragen en zoek ik tips voor een mooie reis.

Wij willen van 26 april t/m 13 mei naar Zuid West Amerika. ( we wilden eigenlijk in aug, maar dat was gezien het weer niet te doen)
Samenstelling: Mijn vrouw, een kleintje van net 2 jaar, mijn ouders en ikzelf.
We willen met een auto een mooie route plannen.
Beperkingen: Mijn vader loopt erg slecht. Bergroutes zijn dus niet geschikt. De bezienswaardigheden moeten dus ook met de auto of eventueel via een rolstoel goed te zien zijn. Daarnaast willen we niet dagelijks uren in de auto zitten met onze kleine........

Zo tot zover de feiten en beperkingen!

We hebben nog geen vlucht geboekt, dus plaats van aankomst en vertrek staan nog open.
Zodra die vaststaan ga ik de auto reserveren en zoeken naar overnachtingen.

Ons idee is om een rondje LA- kustroute - SF/LV te doen met daarbij Yosimite park, Grand Canyon.
Wat is een slimme route en welke bezienswaardigheden zijn een "must see"?
Op zich wil ik ook graag naar Lake Powell, Monument valley en Moab, maar ik weet niet of dat qua dagelijkse reistijd te doen is.
Daarnaast kan ik niet goed inschatten hoe lang je zou willen blijven in de grote steden.

Belangrijkste wat we nu heel snel willen en moeten doen is de vlucht boeken.
Maar dan moeten we dus ook een idee hebben hoe we invulling willen geven aan de reis nadat we zijn geland...;-)

Alvast bedankt voor de moeite die jullie nemen voor het beantwoorden!!

Groet,
Arjen
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis april/mei met ouders en kleine van 2

Bericht door jolanxyz »

Hmmm ik denk dat je te weinig tijd hebt voor Moab en omgeving. Lake Powel/Page moet wel lukken en waarschijnlijk Monument Valley ook wel. Je zou ook kunnen beginnen in Phoenix en kunnen eindigen in L.A. Dit scheelt een lang stuk door de woestijn. Kijk anders eens wat routes door die hier op het forum staan en zoek dan eens wat afstanden op in google voor een idee. Het rijden is daar een stuk relaxter als hier in ieder geval.

Voor informatie over de parken: www.nps.gov daar staat ook informatie over de toegankelijkheid voor mindervaliden. Bij de Grand Canyon zou je bijvoorbeeld een permit kunnen krijgen om zelf Hermit's rest te mogen rijden omdat de shuttlebussen slecht toegankelijk zijn voor mindervaliden. Dit is op vertoon van een Europese Invaliditeitskaart. Bij Zion hebben ze knielbussen die wel toegankelijk zijn met een rolstoel. En zo is er dus nog veel meer te vinden. Hou er met het boeken van accomodatie rekening mee dat er nog veel van die motels zijn van 2 lagen, zonder lift en dat je dus om een kamer op de begane grond vraagt of een wheelchair-accessible room die geschikt is voor mindervaliden.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Arjen78: april/mei met ouders en kleine van 2

Bericht door Yeehaw »

Het hangt er van af of jullie langer of korter in de steden willen verblijven. Steden aoals LA, San Francisco en Las Vegas.
Een route zou kunnen zijn:
1. LA
2. LA-Cambria
3. Cambria-Monterey
4. Monterey -SF
5,6: SF
7. Naar Yosemite
8. Yosemite
9. Yosemite-Bakersfield
10. Bakersfield-Death Valley
11. Death Valley-Las Vegas
12. Las vegas
13. Las Vegas-Zion
14. Zion-Bryce
15. Bryce-Page
16: Page-Monument Valley
17. Monument Valley-GC
18. GC-Las Vegas of naar Phoenix voor de terugreis.
Zoals je ziet is dit al een drukke reis. Met bv 3 weken zou je net wat meer tijd hebben en dagen kunnen toevoegen aan bv Zion en Page.
Je zou ook kunnen overwegen de reis te starten in San Francisco en dan de kustroute over te slaan.
De reistijden zijn nu niet meer dag ca 4 uur tussen de bestemmingen.
Yeehaw
Arjen78
Amerika-newbie

Bericht door Arjen78 »

Bedankt voor de reacties tot dusver! Mijn vader neemt sowiso zijn invaliditeitskaart mee, dus handig te weten dat je daar wat mee kan bij de parken.

Mede dankzij jullie tips hebben we wat keuzes gemaakt.
We vliegen op San Francisco en vertrekken vanuit Las Vegas. Tickets zijn dus geboekt.
Ook hebben we er een paar dagen aan geplakt.

Voorlopige route:

di 26-apr Vertrek schiphol en aankomt SF
woe 27-apr San Fransisco
do 28-apr San Fransisco - Yosimite Park
vr 29-apr Yosimite Park
za 30-apr Yosimite Park - Monterey
zo 1-mei Monterey- een kustplaats
ma 2-mei een kustplaats- Los Angeles
di 3-mei Los Angeles - Las Vegas
woe 4-mei Las Vegas
do 5-mei Las Vegas -Zion
vr 6-mei Zion
za 7-mei Zion-Bryce
zo 8-mei Bryce
ma 9-mei Bryce- Page
di 10-mei Page
woe 11-mei Page - Grand Canyon
do 12-mei Grand Canyon - Peach Springs
vr 13-mei Peach Springs Las Vegas
za 14-mei
zo 15-mei
ma 16-mei
di 17-mei Vertrek Las Vegas

Zoals jullie zien hebben we in deze opzet nog 3 dagen te vullen.
We willen niet heel veel meer rijden, maar liever wat langer blijven ergens of meer tussenstops.

Wat raden jullie aan?
Of wat MOETEN we echt nog inbouwen??

Groet,
Arjen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Arjen,

In plaats van de overnachting in Peach Springs zou ik 2 nachten Grand Canyon aanraden. Misschien is een helicoptervlucht iets? Maar je kunt ok prima de diverse viewpoints bezoeken zonder al te veel te wandelen. En het geeft wat meer rust; de afstand naar LV is goed te doen in 1 dag. Wil je wel een voernachting dan is Williams of Kingman leuker denk ik.
Heb je iets in LA gepland, of is dat meer omdat je een overnachting nodig hebt? Je hebt er nu geen tijd, dus je zou het ook helemaal over kunnen slaan.
Een mogelijkheid is om van Monterey naar Cambria te gaan, en dan richting Death valley (of sla je dat bewust over?).
Iets verder rijden, maar natuurlijk wel mooi om mee te nemen: Van Page naar Monument valley, en daar overnachten. Dan de volgende dag van MV naar de GC.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Inderdaad zou je tussen Cambria en Las Vegas ook nog kunnen overnachten in Death Valley. Eventueel om niet teveel in 1x te hoeven rijden, zou je ook kunnen kiezen voor Cambria - Lake Isabella, Lake Isabella - Death Valley, Death Valley - Las Vegas. Ik neem aan dat Los Angeles alleen een tussenstop was? Op deze manier hoef je niet de drukte van L.A. in.

Eventueel zou je ook nog Monument Valley aan de reis toe kunnen voegen.:

di 26-apr Vertrek schiphol en aankomt SF
woe 27-apr San Francisco
do 28-apr San Francisco
vr 29-apr San Francisco - Yosemite
za 30-apr Yosemite
zo 1-mei Yosemite - Monterey
ma 2-mei Monterey - Cambria
di 3-mei Cambria - Lake Isabella
woe 4-mei Lake Isabella - Death Valley
do 5-mei Death Valley - Las Vegas
vr 6-mei Las Vegas
za 7-mei Las Vegas - Zion
zo 8-mei Zion
ma 9-mei Zion - Bryce Canyon
di 10-mei Bryce Canyon
woe 11-mei Bryce Canyon - Page
do 12-mei Page
vr 13-mei Page - Monument Valley
za 14-mei Monument Valley - Grand Canyon
zo 15-mei Grand Canyon
ma 16-mei Grand Canyon - Route 66 - Las Vegas
di 17-mei Vertrek Las Vegas
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Arjen78
Amerika-newbie

Bericht door Arjen78 »

Los Angeles is inderdaad een twijfelgeval. Voor mijn geval is dat niet een must see, hoewel het me wel leuk lijkt om even door Hollywood te lopen.
En ja eigenlijk voelt het wel als "als ik toch in de buurt ben".......
In de planning is het nu inderdaad meer een doorreis waar we vooral komen omdat we de kustroute van Highway 1 willen rijden.

Een dagje extra SF behoort inderdaad zeker tot de mogelijkheden.
Ik vraag me af of een extra dag GC veel toevoegt. Helicoptervlucht zou erg cool zijn inderdaad. Heb je een idee wat dit kost?
Mnt Valley laten we waarschijnlijk wel liggen, omdat het toch alles bij elkaar weer 200 mijl extra is. Normalitair niet zoveel maar met een kleintje van 2 is ruim 3 uur rijden toch wel lang.

Rene, Ik had al eerder gelezen dat je iedereen Death Valley instuurt. :wink:
Wat maakt voor jou DV zo bijzonder? Op zich kunnen we namelijk best door DV in plaats van via LA.
Ik moet echter de familie er ook van zien te overtuigen.....

Met mijn reisgezelschp is een rustig dagje met gewoon wat (vlak) wandelen. Winkeltje, IJsje, Watertje ook wel lekker, dus misschien moeten we aan de kust ook een extra dagje pakken.

Nog genoeg te bedenken dus :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Arjen78 schreef: Op zich kunnen we namelijk best door DV in plaats van via LA.
Je kunt toch alebei doen? Wij reden in 2008 van LV naar LA via DV, zie ons reisverslag.
Arjen78 schreef: Ik vraag me af of een extra dag GC veel toevoegt. Helicoptervlucht zou erg cool zijn inderdaad. Heb je een idee wat dit kost?
Het is maar net wat je leuk vindt; je kunt ook eens een rangerpraatje bijwonen of in het visitor center rondkijken. En voor de rit/wandeling naar Hemrits rest (helemaal vlak) kun je ook de nodige uren uittrekken. Het lijkt me in ieder geval mooier dan Peach Springs.
Ik kan me ook voorstellen dat het lekker is om eens niet weer in te hoeven pakken. Hoe zit het met middagdutjes?
Arjen78 schreef: Met mijn reisgezelschp is een rustig dagje met gewoon wat (vlak) wandelen. Winkeltje, IJsje, Watertje ook wel lekker, dus misschien moeten we aan de kust ook een extra dagje pakken.
Voor rust vind ik Zion (Springdale) wel ideaal. Kijk eens naar de Desert Pearl Inn - prachtig om 2 of 3 nachten te zitten. Je kunt vandaaruit ook wat rondrijden, bijvoorbeeld naar het noordelijke deel van Zion, of naar St George om te winkelen, etc. Qua temperatuur waarschijnlijk ook aangenamer dan aan de kust.

Alle parken hebben informatie over de mogelijkheden met een rolstoel, kijk voor de GC bijvoorbeeld eens hier.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Arjen78 schreef:Rene, Ik had al eerder gelezen dat je iedereen Death Valley instuurt. :wink:
Ik vind het persoonlijk een prachtig en uniek park. Ik denk dat het ook in jullie periode prima te doen is.
Kijk alleen al maar eens naar de website van Henriëtte over Death Valley.:

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... alley.html
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Is het niet Death Valley dan stuurt Rene je wel in een jeep door de omgeving van Sedona :lol:

Maar hij heeft wel gelijk. Sedona is ook een leuke plaats met genoeg bezienswaardigheden in de omgeving. Zou dus niet eens zo onaardig zijn om daar een dagje te blijven ipv Peach Springs en dan even de kiezen op elkaar en in een ruk naar Las Vegas te rijden. Het rijden is daar relaxter als hier dus zo vervelend is dat nou ook weer niet.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha ja de Pink Jeep Tours mag ik ook graag aanraden. :lol:
Vandaar de avatar. :P
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer