Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis zupafly: Trip LV-SF-LA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis zupafly: Trip LV-SF-LA
Ja, dat klopt ,beetje heen en weer, mag ik aan jou lijstje onder enzv..... Redwood np, olympic, yellowstone toevoegen..... 

zowel grand of bryce hebben we nog niet gezien... enkel op foto
...
als jullie zouden moeten kiezen, wat zou je kiezen. het zou denk een uur of 3 - 4 rijden zou schelen... en het zou de north rim zijn dat we dan bezoeken

als jullie zouden moeten kiezen, wat zou je kiezen. het zou denk een uur of 3 - 4 rijden zou schelen... en het zou de north rim zijn dat we dan bezoeken
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Het is beide prachtig, maar gezien de route zou ik kiezen voor Bryce Canyon.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerst en vooral een dikke merci aan alle mensen die gereageerd hebben en ons tips gegeven hebben.
Na heel wat opzoekwerk en afwegingen te maken zijn we tot volgende reisroute gekomen.
Dag 1 vrijdag 8 juli
Aankomst volgens vluchtschema om 18u45 in Las Vegas
Immigrations en Costums (max 2u?)
Taxi naar Motel 6 "Tropicana", kamer reeds gereserveerd 60 D
Aankomst Motel 6 ten laatste om 10u
Dag 2 zaterdag 9 juli
ophalen huurauto
vertrekken richting Grand Canyon
Grand Canyon hotel Williams 80 D
Dag 3 zondag 10 juli 1u van Grand Canyon naar Hotel
Palm Springs
6u30 naar Palm Springs
Priceline
Dag 4 maandag 11 juli
Los Angeles
Priceline
Dag 5 dinsdag 12 juli
Los Angeles
Priceline
Dag 6 woensdag 13 juli
San Simeon
See Breeze Inn 70 D
Dag 7 donderdag 14 juli
San Francisco
Priceline
Dag 8 vrijdag 15 juli
San Francisco
Priceline
Dag 9 zaterdag 16 juli
San Francisco
Priceline
Dag 10 zondag 17 juli
Oakhurst - Yosemite
Hounds Tooths Inn 100 D
Dag 11 maandag 18 juli
Oakhurts - Yosemite
Hounds Tooths Inn 100 D
Dag 12 dinsdag 19 juli
Lee Vining
Murphy's Motel 70 D
Dag 13 woensdag 20 juli
Death Valley
Furnace Creek 140 D
Dag 14 donderdag 21 juli
Aankomst in Las Vegas
Overnachting in Golden Nugget 75 D
Dag 15 vrijdag 22 juli
Dag Las Vegas
Dag 16 zaterdag 23 juli
Auto terug inleveren
Vertrek
Motel 6 en Golden Nugget al geboekt
Vanavond Hounds tooth Inn, See Breeze Inn en Furnace Creek boeken.

Na heel wat opzoekwerk en afwegingen te maken zijn we tot volgende reisroute gekomen.
Dag 1 vrijdag 8 juli
Aankomst volgens vluchtschema om 18u45 in Las Vegas
Immigrations en Costums (max 2u?)
Taxi naar Motel 6 "Tropicana", kamer reeds gereserveerd 60 D
Aankomst Motel 6 ten laatste om 10u
Dag 2 zaterdag 9 juli
ophalen huurauto
vertrekken richting Grand Canyon
Grand Canyon hotel Williams 80 D
Dag 3 zondag 10 juli 1u van Grand Canyon naar Hotel
Palm Springs
6u30 naar Palm Springs
Priceline
Dag 4 maandag 11 juli
Los Angeles
Priceline
Dag 5 dinsdag 12 juli
Los Angeles
Priceline
Dag 6 woensdag 13 juli
San Simeon
See Breeze Inn 70 D
Dag 7 donderdag 14 juli
San Francisco
Priceline
Dag 8 vrijdag 15 juli
San Francisco
Priceline
Dag 9 zaterdag 16 juli
San Francisco
Priceline
Dag 10 zondag 17 juli
Oakhurst - Yosemite
Hounds Tooths Inn 100 D
Dag 11 maandag 18 juli
Oakhurts - Yosemite
Hounds Tooths Inn 100 D
Dag 12 dinsdag 19 juli
Lee Vining
Murphy's Motel 70 D
Dag 13 woensdag 20 juli
Death Valley
Furnace Creek 140 D
Dag 14 donderdag 21 juli
Aankomst in Las Vegas
Dag 15 vrijdag 22 juli
Dag Las Vegas
Dag 16 zaterdag 23 juli
Auto terug inleveren
Vertrek
Motel 6 en Golden Nugget al geboekt
Vanavond Hounds tooth Inn, See Breeze Inn en Furnace Creek boeken.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
als je nog niet in Williams hebt gebioekt zou ik iets in het park gaan zoeken; vanuit williams is het nog ene aarig eind rijden, en je hebt er al zo weinig tijd. Voor accommodatie in het park zie www.xanterra.com .
Oakhurst vind ik ook verre van ideaal voor Yosemite; je gaat nu heel erg vaak dezelfde rout heen en weer rijden; reken op 1,5 uur naar de vallei.
Marianne
Oakhurst vind ik ook verre van ideaal voor Yosemite; je gaat nu heel erg vaak dezelfde rout heen en weer rijden; reken op 1,5 uur naar de vallei.
Marianne
Idd Marianne, voor Grand Canyon heb je gelijk.
De Maswik Lodge komt op dezelfde prijs van het hotel in Williams, maar is wel vlakbij de Rim!!! super!
Had ik nooit voor mogelijk gehouden. Had gekozen voor Williams omdat we niet meer dan 100 dollar willen betalen voor een overnachting en ik dacht nooit dat ik dit voor die prijs vlakbij de Grand Canyon zou vinden. We hebben nu zelfs twee queens voor twee personen
wel geen airco op de kamer maar heb gelezen dat het 's avonds/'s nachts daar fel afkoelt en dat dit dus eigenlijk niet nodig is, ook al gaan we in juli.
Heb het meteen vastgelegd. wel vreemd vind ik dat ik nog geen bevestigingsmail heb gekregen van xanterra. Het staat bij my reservations als gereserveerd, maar ik vroeg me af of dit nu meteen ook al afgeboekt is en van mijn visa. Met Furnace Creek Ranch heb ik hetzelfde voor... Bij al mijn andere online reservaties kreeg ik steeds meteen een bevestigingsmail.
Wat Yosemite betreft.
Ik vind het zeer moeilijk om betaalbare accomodatie te vinden in het park (max.100 dollar per nacht met tax inbegrepen)
Daarom de B en B in oakhurst... heb nog niet geboekt dus als iemand voorstellen heeft.
Groetjes
Kristof
De Maswik Lodge komt op dezelfde prijs van het hotel in Williams, maar is wel vlakbij de Rim!!! super!
Had ik nooit voor mogelijk gehouden. Had gekozen voor Williams omdat we niet meer dan 100 dollar willen betalen voor een overnachting en ik dacht nooit dat ik dit voor die prijs vlakbij de Grand Canyon zou vinden. We hebben nu zelfs twee queens voor twee personen

Heb het meteen vastgelegd. wel vreemd vind ik dat ik nog geen bevestigingsmail heb gekregen van xanterra. Het staat bij my reservations als gereserveerd, maar ik vroeg me af of dit nu meteen ook al afgeboekt is en van mijn visa. Met Furnace Creek Ranch heb ik hetzelfde voor... Bij al mijn andere online reservaties kreeg ik steeds meteen een bevestigingsmail.
Wat Yosemite betreft.
Ik vind het zeer moeilijk om betaalbare accomodatie te vinden in het park (max.100 dollar per nacht met tax inbegrepen)
Daarom de B en B in oakhurst... heb nog niet geboekt dus als iemand voorstellen heeft.
Groetjes
Kristof
Laatst gewijzigd door zupafly op 26 feb 2011, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dezelfde ervaring had ik ook bij mijn boekingen in Death Valley en bij de Grand Canyon.
Bij mij waren alleen de eerste nachten van mijn Visa afgeschreven en de rest moet ter plekke betaald worden.
Inderdaad zou ik Oakhurst indien mogelijk nog vervangen voor El Portal. Heb je al gekeken of er nog plek is in de Yosemite View Lodge?
Bij mij waren alleen de eerste nachten van mijn Visa afgeschreven en de rest moet ter plekke betaald worden.
Inderdaad zou ik Oakhurst indien mogelijk nog vervangen voor El Portal. Heb je al gekeken of er nog plek is in de Yosemite View Lodge?
Groetjes René
iemand een tip om ergens goedkoop maar goed te overnachten ongeveer midden LA en San Francisco?
Budget die we willen aanhouden is 70 euro...
thanks!
Budget die we willen aanhouden is 70 euro...
thanks!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Courtesy Inn in San Simeon, prima en heel goedkoop. zie bij de reisbeoordeling van dit forum
Nog steeds geen bevestiging via mail?Heb het meteen vastgelegd. wel vreemd vind ik dat ik nog geen bevestigingsmail heb gekregen van xanterra. Het staat bij my reservations als gereserveerd, maar ik vroeg me af of dit nu meteen ook al afgeboekt is en van mijn visa. Met Furnace Creek Ranch heb ik hetzelfde voor... Bij al mijn andere online reservaties kreeg ik steeds meteen een bevestigingsmail.
iemand ervaring met boeken bij xanterra
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb eens in mijn mailbox gekeken en ik heb wel een confirmatie gekregen van Xanterra voor onze boeking in de Bright Angel Lodge. Er stond ook een email-adres in mijn mail om contact op te nemen. Ik zou hun even mailen als ik jou was via deze email: reserve-gcsr@xanterra.com
Groetjes René
Om nog eens te reageren 
Ik heb ondertussen gemaild naar het adres dat je me doorgaf. Er bleek inderdaad iets verkeerd gegaan te zijn en ze hebben me alsnog de bevestigingsmail doorgezonden. Dus dat is in orde gekomen.
Via priceline hebben we ook een kamer voor twee nachten kunnen boeken nabij Venice Beach Los Angeles in het Marina Del Rey hotel voor 70 euro (zonder tax) per nacht.
Momenteel zijn we nog aan het overwegen wat te doen met de trip naar San Francisco.
Ofwel
Vanuit LA naar SF met één overnachting in San Simoen en dan drie nachten SF
Ofwel
Vanuit LA naar SF met twee overnachtingen (waar? verschillende plaatsen sowieso, bv santa Barbara, Santa Cruz) en dan twee nachten SF
Wat raden jullie aan?
mvg
Kristof en Sara

Ik heb ondertussen gemaild naar het adres dat je me doorgaf. Er bleek inderdaad iets verkeerd gegaan te zijn en ze hebben me alsnog de bevestigingsmail doorgezonden. Dus dat is in orde gekomen.
Via priceline hebben we ook een kamer voor twee nachten kunnen boeken nabij Venice Beach Los Angeles in het Marina Del Rey hotel voor 70 euro (zonder tax) per nacht.
Momenteel zijn we nog aan het overwegen wat te doen met de trip naar San Francisco.
Ofwel
Vanuit LA naar SF met één overnachting in San Simoen en dan drie nachten SF
Ofwel
Vanuit LA naar SF met twee overnachtingen (waar? verschillende plaatsen sowieso, bv santa Barbara, Santa Cruz) en dan twee nachten SF
Wat raden jullie aan?
mvg
Kristof en Sara
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt er van af wat je wilt gaan doen. Met een bezoek aan Hearst Castle bijvoorbeeeld ben je snel een halve dag kwijt. Als je ook gaat whalewatchen, wandelen, of naar het aquarium in Monterey, dan zijn 2 stops langs de kust niet verkeerd. Je kunt de tweede nacht in Monterey overnachten; dat is al redelijk dicht bij SF, en dan kun je 's morgens nog bekijken of je meteen doorrijdt naar SF, of dat je nog in Monterey iets gaat ondernemen.
(Ik heb van mijn reservering bij de GC ook nog geen bevestiging ontvangen, zal dus ook maar even mailen.)
Marianne
(Ik heb van mijn reservering bij de GC ook nog geen bevestiging ontvangen, zal dus ook maar even mailen.)
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
We raden normaal gesproken vaak beide aan, maar als je dan moet kiezen, is het inderdaad een persoonlijke overweging. Wij vonden San Francisco voor 2 volle dagen, dus 3 nachten zeker geen overbodige luxe, maar kwamen voor ons gevoel ook tijd te kort op de kustroute, waar wij maar 1 overnachting hadden in Pismo Beach. San Simeon ligt dus wel veel gunstiger t.o.v. Big Sur. Het nadeel is dat je in de ochtend al bij Big Sur aankomt, waardoor het wel mistig kan zijn.
Groetjes René
Ok, onze reis begint dichterbij te komen en staat nu eigenlijk zo goed als vast. Alles geboekt 
Binnen 26 dagen zitten we op het vliegtuig
Woehoew!
Na maanden planning wil ik nog wel even ons reisschema posten voor de geïnteresseerden.
prijzen steeds inclusief tax
Vrijdag 8 juli : aankomst luchthaven Las Vegas ( +/- 19u), Ophalen huurauto, overnachting Motel 6 (55 dollar)
Zaterdag 9 juli: vertrekken naar Grand Canyon, overnachting Maswik Lodge (100 dollar)
Programma: Grand Canyon, what can i say... maar zeker zonsondergang en opgang
Zondag 10 juli: vertrekken naar Palm Springs, overnachting 7 Springs and Suites Inn (66 dollar)
Programma: Driving! (7u volgens google maps) Route 66, Joshua Tree NP
Maandag 11 juli: vertrekken naar Los Angeles, overnachting Marina Del Rey Hotel (84 dollar)
Programma: Venice Beach, Taking a swim in the ocean, chill
Dinsdag 12 juli: Los Angeles, overnachting Marina Del Rey Hotel (84 dollar)
Programma: nog open, Hollywood walk of fame? Beverly Hills?
Woensdag 13 juli: vertrekken naar San Simeon, overnachting the Morgan (110 dollar)
Programma: Hearst Castle?
Donderdag 14 juli: vertrekken naar San Francisco, overnachting Crowne Plaza Burlingame (84 dollar)
Programma: The Big Sur
Vrijdag 15 juli: San Francisco, overnachting Crowne Plaza Burlingame (84 dollar)
Programma: 49 Mile road, Sightseeing
Zaterdag 16 juli: San Francisco, overnachting Crowne Plaza Burlingame (84 dollar)
Programma: Sightseeing
Zondag 17 juli: vertrekken naar Oakhurst, overnachting Hounds Thooth Inn B&B (95 Dollar)
Progamma: Mariposa Grove
Maandag 18 juli: Oakhurst, overnachting Hounds Thooth Inn B&B (95 Dollar)
Programma: Glacier Point + Wandeling (tips?)
Dinsdag 19 juli: vertrekken naar Lee Vining, overnachting Hess House B&B (125 Dollar)
programma: Tioga Pass, log cabin mine road
Woensdag 20 juli: vertrekken naar Death Valley, overnachting Furnace Creek Ranch (160 Dollar)
Programma: Bodie
Donderdag 21 juli: vertrekken naar Las Vegas, overnachting Golden Nugget (75 Dollar)
Programma: Viewpoints Death Valley
Vrijdag 22 juli: Las Vegas, overnachting Golden Nugget (75 Dollar)
Programma: Living the life
Zaterdag 23 juli: Las Vegas, terugvlucht 18u
Totaal: 1376 Dollar aan Hotelkosten ( gemiddelde van 91 Dollar per nacht) wat wel nog meevalt
Ons programma is bij momenten redelijk druk maar als we elke ochtend vroeg opstaan is alles zeker doenbaar.
Opmerkingen en tips zijn zeker welkom.
Groetjes Kristof en Sara

Binnen 26 dagen zitten we op het vliegtuig

Na maanden planning wil ik nog wel even ons reisschema posten voor de geïnteresseerden.
prijzen steeds inclusief tax
Vrijdag 8 juli : aankomst luchthaven Las Vegas ( +/- 19u), Ophalen huurauto, overnachting Motel 6 (55 dollar)
Zaterdag 9 juli: vertrekken naar Grand Canyon, overnachting Maswik Lodge (100 dollar)
Programma: Grand Canyon, what can i say... maar zeker zonsondergang en opgang
Zondag 10 juli: vertrekken naar Palm Springs, overnachting 7 Springs and Suites Inn (66 dollar)
Programma: Driving! (7u volgens google maps) Route 66, Joshua Tree NP
Maandag 11 juli: vertrekken naar Los Angeles, overnachting Marina Del Rey Hotel (84 dollar)
Programma: Venice Beach, Taking a swim in the ocean, chill
Dinsdag 12 juli: Los Angeles, overnachting Marina Del Rey Hotel (84 dollar)
Programma: nog open, Hollywood walk of fame? Beverly Hills?
Woensdag 13 juli: vertrekken naar San Simeon, overnachting the Morgan (110 dollar)
Programma: Hearst Castle?
Donderdag 14 juli: vertrekken naar San Francisco, overnachting Crowne Plaza Burlingame (84 dollar)
Programma: The Big Sur
Vrijdag 15 juli: San Francisco, overnachting Crowne Plaza Burlingame (84 dollar)
Programma: 49 Mile road, Sightseeing
Zaterdag 16 juli: San Francisco, overnachting Crowne Plaza Burlingame (84 dollar)
Programma: Sightseeing
Zondag 17 juli: vertrekken naar Oakhurst, overnachting Hounds Thooth Inn B&B (95 Dollar)
Progamma: Mariposa Grove
Maandag 18 juli: Oakhurst, overnachting Hounds Thooth Inn B&B (95 Dollar)
Programma: Glacier Point + Wandeling (tips?)
Dinsdag 19 juli: vertrekken naar Lee Vining, overnachting Hess House B&B (125 Dollar)
programma: Tioga Pass, log cabin mine road
Woensdag 20 juli: vertrekken naar Death Valley, overnachting Furnace Creek Ranch (160 Dollar)
Programma: Bodie
Donderdag 21 juli: vertrekken naar Las Vegas, overnachting Golden Nugget (75 Dollar)
Programma: Viewpoints Death Valley
Vrijdag 22 juli: Las Vegas, overnachting Golden Nugget (75 Dollar)
Programma: Living the life

Zaterdag 23 juli: Las Vegas, terugvlucht 18u
Totaal: 1376 Dollar aan Hotelkosten ( gemiddelde van 91 Dollar per nacht) wat wel nog meevalt
Ons programma is bij momenten redelijk druk maar als we elke ochtend vroeg opstaan is alles zeker doenbaar.
Opmerkingen en tips zijn zeker welkom.
Groetjes Kristof en Sara
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan wens ik jullie alvast een prachtige reis toe! 

Groetjes René
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2098 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-