Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ienekje: Vanuit Las Vegas het zuiden en Sequoia
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Route ienekje: Vanuit Las Vegas het zuiden en Sequoia
Houd een alternatief plan bij de hand. Wij waren bij de Bisti Badlands in de buurt en het was noodweer in die hoek van New Mexico en zijn doorgereden, o.a. naar Canyon de Chelly.
Want als de kleigrond in de Bisti's nat is, is het wandelen daar geen pretje heb ik wel eens gelezen.
Zie eventueel ons reisverslag 2005 dag 19.
Want als de kleigrond in de Bisti's nat is, is het wandelen daar geen pretje heb ik wel eens gelezen.
Zie eventueel ons reisverslag 2005 dag 19.
O, Ik dacht je slaat bewust Bisti over, daarom heb ik het niet genoemd... Maar dat zou zeker een hoogtepunt op de route zijn. Het liefste doe je uiteraard ook nog Canyon de Chelly aan. Misschien dan maar een nachtje in Sedona opofferen. Bisti neemt aardig wat tijd. Ik ben er twee keer geweest en wil nog een keer terug om vooral meer van de noordtour te zien. Het is er lekker rustig. Wees wel goed voorbereid, met een kaartje (op sites van onze oosterburen), handheld GPS is erg handig, en voldoende water en wat te eten (zoute chips, muesli-reep) wanneer je zoals ik uren rondloopt. Het is een enorm gebied. De bonustour aan de westkant van het parkeerterreintje voor de zuidtour is heel eenvoudig te bereiken en een leuk plekje voor sunset. De noord- en zuidtour zijn via zeer brede washes. Elk een 'eigen' toegangsweg vanaf de 371. Nauwelijks tot geen schaduw. Wandelen langs de rim helpt voor de oriëntatie.
Farmington of eventueel Grants zijn goede uitvalsbasis.
Johan
Farmington of eventueel Grants zijn goede uitvalsbasis.
Johan
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Farmington is een kleine 20 mijl, Grants is 120 mijl.
Beide hebben voldoende overnachtings mogelijkheden, en als je met een tentje of camper bent kan/mag je ook op de parking bij Bisti overnachten enige voorziening hier is een portie-toilet (Dixie)
Beide hebben voldoende overnachtings mogelijkheden, en als je met een tentje of camper bent kan/mag je ook op de parking bij Bisti overnachten enige voorziening hier is een portie-toilet (Dixie)
We hebben vorig jaar bewust gekozen om eerst een een korte wandeling te doen in de Bisti's omdat we geen gps hebben. Dat is de plek vlakbij de parkeerplaats. Om tekijken of het iets voor ons is zeg maar. Dat was op weg van Farmington naar Chelly. Gewoon lekker vroeg op stap en voor achten liepen we al tussen die fraaie rotsvormen.
Wanneer we er ooit weer in de buurt komen zullen we langer gaan, maar voor deze reis met alle indrukken was hier 2 uur rondsjouwen en fotograferen meer dan genoeg. Dus misschien is dat ook een idee.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik was meer onder de indruk van ChacoCulture iets oostelijker op de kaart, maar via een heel andere route bereikbaar. En Chelly er voor overslaan, ook dat zou ik zonde vinden. Maar goed ieder z'n ding.
Wanneer we er ooit weer in de buurt komen zullen we langer gaan, maar voor deze reis met alle indrukken was hier 2 uur rondsjouwen en fotograferen meer dan genoeg. Dus misschien is dat ook een idee.

Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik was meer onder de indruk van ChacoCulture iets oostelijker op de kaart, maar via een heel andere route bereikbaar. En Chelly er voor overslaan, ook dat zou ik zonde vinden. Maar goed ieder z'n ding.

Wij hebben ook geen gps en ik heb gelezen dat het stuk buiten het hek ook al geweldig is, dus ik denk dat we het daar op zullen houden.
Misschien nog een stukkie de wash op hobbelen, maar dat hangt ook van de tijd af.
We komen er midden op de dag, dus afwachten met hitte enz.
Is het te doen : vanuit Holbrook, via Petrified, dan door naar Bisti en slapen in Farmington, of wordt dat wel een erg volle dag?
Andere optie is: vanuit Holbrook, Via P naar Canyon de Chelly de zuid-rim en slapen, volgende ochtend de noord rim en dan doorsteken naar Bisti en daarna doorrijden naar Cortez.
Is dat haalbaar?
Je hebt gelijk Thuul, het zou zonde zijn om Canyon de C over te slaan.
Ik had me eigenlijk gericht op de woningen, maar de vallei is veel mooier dan die bij Mesa Verde(vind ik).
Is de doorsteek na Bisti goed te doen?
Ik ben ondertussen de hele route voller aan t maken dan ik van plan was....
Johan, wat betreft een nachtje opofferen bij Sedona, kun je me hier misschien dan mee helpen?
Slide Rock & Red Rock State Park, Chapel of the Holy Cross, Scenic Drive Jerome en omg.
Ik ga uit van 2 volle dagen daar, maar ik kan de tijd niet zo goed in schatten.
Is bovenstaand dan genoeg, te, weinig of te veel om te zien.
Misschien nog een stukkie de wash op hobbelen, maar dat hangt ook van de tijd af.
Is het te doen : vanuit Holbrook, via Petrified, dan door naar Bisti en slapen in Farmington, of wordt dat wel een erg volle dag?
Andere optie is: vanuit Holbrook, Via P naar Canyon de Chelly de zuid-rim en slapen, volgende ochtend de noord rim en dan doorsteken naar Bisti en daarna doorrijden naar Cortez.
Is dat haalbaar?
Je hebt gelijk Thuul, het zou zonde zijn om Canyon de C over te slaan.
Ik had me eigenlijk gericht op de woningen, maar de vallei is veel mooier dan die bij Mesa Verde(vind ik).
Is de doorsteek na Bisti goed te doen?
Ik ben ondertussen de hele route voller aan t maken dan ik van plan was....
Johan, wat betreft een nachtje opofferen bij Sedona, kun je me hier misschien dan mee helpen?
Slide Rock & Red Rock State Park, Chapel of the Holy Cross, Scenic Drive Jerome en omg.
Ik ga uit van 2 volle dagen daar, maar ik kan de tijd niet zo goed in schatten.
Is bovenstaand dan genoeg, te, weinig of te veel om te zien.
Wij zijn die dag een heel stuk omgereden en dat was geen succes. Farmington - Bisti - Window Rock - Chelly. Veel te lang. Nou scheelt het wel dat we al een week onderweg waren en ontzettend veel hadden gedaan en vooral gereden in korte tijd. We hadden het een beetje gehad. Baaldagje zeg maar. Het scheelt ook welke wegen; interstates rijden natuurlijk goed door.
We waren dus pas tegen drie uur bij Chelly en dat was te laat begin mei. Om vijf uur ging de boel al dicht.
De volgende ochtend hebben we de Noordkant van de Canyon gedaan in alle rust, er was nog geen mens, en zijn toen over Lukachukai met Buffalopas, Shiprock en Farmington naar Durango gereden. Dit is een hele mooie route. We hebben onderweg ook nog Aztec bezocht en waren ruim op tijd in Durango om daar nog uitgebreid te winkelen. via de Bisti lijkt me wel wat langer en meer een omweg.
Heb je een beetje een idee hoe en wat.
We waren dus pas tegen drie uur bij Chelly en dat was te laat begin mei. Om vijf uur ging de boel al dicht.
De volgende ochtend hebben we de Noordkant van de Canyon gedaan in alle rust, er was nog geen mens, en zijn toen over Lukachukai met Buffalopas, Shiprock en Farmington naar Durango gereden. Dit is een hele mooie route. We hebben onderweg ook nog Aztec bezocht en waren ruim op tijd in Durango om daar nog uitgebreid te winkelen. via de Bisti lijkt me wel wat langer en meer een omweg.
Heb je een beetje een idee hoe en wat.
Ik zou aanraden om zowel in Chinle als in Farmington te overnachten.
Bisti is het mooiste wanneer je daar de namiddag en zonsondergang nog kunt meemaken.
Wat cliff dwellings betreft, dan vind ik Mesa Verde mooier dan Canyon de Chelly. Bij CdC kom je er nergens dichtbij. Ook na de -mooie wandeling- naar White House Ruins kun je de dwellings alleen vanaf een afstandje over/door een hek op de foto zetten. Je blijft bij overal ´eerbiedig´ op een afstand. In Mesa Verde kun je relatief eenvoudig naar Spruce Tree House lopen, of een tour nemen.
Bij Sedona is veel te zien, maar je gaat nu ook naar New Mexico en dan liggen CdC en Bisti min of meer op de route, terwijl Sedona bij een volgende ZW-reis vrij eenvoudig weer op te nemen is (denk ik dan...).
Johan
Bisti is het mooiste wanneer je daar de namiddag en zonsondergang nog kunt meemaken.
Wat cliff dwellings betreft, dan vind ik Mesa Verde mooier dan Canyon de Chelly. Bij CdC kom je er nergens dichtbij. Ook na de -mooie wandeling- naar White House Ruins kun je de dwellings alleen vanaf een afstandje over/door een hek op de foto zetten. Je blijft bij overal ´eerbiedig´ op een afstand. In Mesa Verde kun je relatief eenvoudig naar Spruce Tree House lopen, of een tour nemen.
Bij Sedona is veel te zien, maar je gaat nu ook naar New Mexico en dan liggen CdC en Bisti min of meer op de route, terwijl Sedona bij een volgende ZW-reis vrij eenvoudig weer op te nemen is (denk ik dan...).
Johan
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ohhhhh Thuul, dit valt echt in de categorie 'enorm vloeken in de kerk', hoe durf je!!thuul schreef:

Ienekje, midden op de dag kan het er in mei inderdaad ontzettend heet zijn. Als het echt heel warm is als jullie daar zijn, dan zal het lastig worden om Bisti goed te kunnen verkennen. Het kleine gedeelte dat niet officieel bij Bisti hoort is al heel erg mooi hoor, leuk om met dit gebied kennis te maken.ienekje schreef:Wij hebben ook geen gps en ik heb gelezen dat het stuk buiten het hek ook al geweldig is, dus ik denk dat we het daar op zullen houden.
Als je tijd genoeg hebt om even 'de wash op te hobbelen', ga dan vrij snel aan de rechterkant van de wash de badlands in (in de wash zelf is er niet veel te zien). Vooraan aan die rechterkant liggen de Brown Hoodoo's (of Chocolate Hoodoo's) dat is een van de mooiste stukken van Bisti.
Een GPS is makkelijk, maar niet persé nodig. Je vindt de brede wash altijd makkelijk weer terug, dus verdwalen zal je daar echt niet.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ik ga eens kijken of we niet beter in 1 dag van Sedona via petrified naar Chinle kunnen rijden.johan1973 schreef:Ik zou aanraden om zowel in Chinle als in Farmington te overnachten.
Wat cliff dwellings betreft, dan vind ik Mesa Verde mooier dan Canyon de Chelly. . In Mesa Verde kun je relatief eenvoudig naar Spruce Tree House lopen, of een tour nemen.
terwijl Sedona bij een volgende ZW-reis vrij eenvoudig weer op te nemen is (denk ik dan...).
Johan
Wat reistijd betreft geen probleem, maar wil wel genoeg tijd overhouden in PF.
Dat zou een dag schelen en dan kunnen we Farmington erbij nemen, zodat we meer tijd hebben voor Bisti(ipv door te moeten scheuren naar Cortez).
Cliff dwellings: Ik zie dat ik het wat klungelig schreef, ik bedoelde dat ik naar Mesa Verde wil voor de huizen, omdat ze daar beter te bezichtigen zijn en daarom Chelly maar te laten zitten.
Maar de vallei van Chelly vind ik veel mooier dan die van Mesa, dus daarom wilde ik het er toch wel bij.
Om gek van te worden.
Sedona voor een volgende keer bewaren doe ik niet, aangezien ik niet weet of er wel een volgende keer zal komen.
Dus dat blijft dan waarschijnlijk toch 3 nachten om alles daar te doen.
Henriëtte, dank voor de tip: Vooraan aan die rechterkant liggen de Brown Hoodoo's (of Chocolate Hoodoo's) dat is een van de mooiste stukken van Bisti.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3911 Weergaves
-
Laatste bericht door Dianedvo
-
- 12 Reacties