Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nicolas1985 - Hulp
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Nicolas1985 - Hulp
Eén lijn = één dag... Misschien zo iets overzichtelijker? Bij Messa Verde heb je de dwellings te zien... The Wave zou ik eerlijk gezegd wel willen doen. De Wah weap Hoodoos eventueel schrappen...
Ik heb ook al gehoord dat Antelope niet echte de 'moeite' is door de drukte, onvriendelijke mensen en de dure prijs?
Is Zion niet haalbaar in één dag?
Overnachten in Cedar City omdat het tussen Capitool Reef & Bryce Canyon ligt... Andere mogelijkheden?
Grand Canyon
Antelope, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend
Glen Canyon,The Wave, Wahweap Hoodoos
US Scenic 163, Monument Valley, Mesa Verde, Four Corners
Canyonlands
Arches NP, Dead Horse Point State Park
Captiol Reef, Goblin Valley SP
Bryce Canyon
Zion NP
Las Vegas
Las Vegas+Hoover Dam
Mount Charleston
Death Valley
Mono lake + Yosemite NP
Yosemite NP, Nappa Valley
San Francisco
San Francisco
California State Route 1
California State Route 1
Los Angeles
Los Angeles
Ik heb ook al gehoord dat Antelope niet echte de 'moeite' is door de drukte, onvriendelijke mensen en de dure prijs?
Is Zion niet haalbaar in één dag?
Overnachten in Cedar City omdat het tussen Capitool Reef & Bryce Canyon ligt... Andere mogelijkheden?
Grand Canyon
Antelope, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend
Glen Canyon,The Wave, Wahweap Hoodoos
US Scenic 163, Monument Valley, Mesa Verde, Four Corners
Canyonlands
Arches NP, Dead Horse Point State Park
Captiol Reef, Goblin Valley SP
Bryce Canyon
Zion NP
Las Vegas
Las Vegas+Hoover Dam
Mount Charleston
Death Valley
Mono lake + Yosemite NP
Yosemite NP, Nappa Valley
San Francisco
San Francisco
California State Route 1
California State Route 1
Los Angeles
Los Angeles
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
Been to: New York City - March 2010
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Cedar city ligt niet tussen CR en B in maar (nog een flink stuk) voorbij Bryce.Overnachten in Cedar City omdat het tussen Capitool Reef & Bryce Canyon ligt... Andere mogelijkheden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens in ons 2008-verslag voor Mesa verde (en de tijd die je daar kwijt bent), Antelope Canyon, Zion etc. dan heb je een idee van de (on)mogelijkheden.
In dit topic vind je alles over de wave.
Er staan nog veel dingen in de route die ik zou laten vallen met zo weinig tijd, zoals Napa Valley. Schrijf het uit in de van - naar vorm (zie bij andere routes), dan zie je ook wat de rijdagen zijn en waar je wel en niet een volle dag hebt.
Marianne
In dit topic vind je alles over de wave.
Er staan nog veel dingen in de route die ik zou laten vallen met zo weinig tijd, zoals Napa Valley. Schrijf het uit in de van - naar vorm (zie bij andere routes), dan zie je ook wat de rijdagen zijn en waar je wel en niet een volle dag hebt.
Marianne
Erg vol.nicolas1985 schreef:Hierbij m'n route. Wat denken jullie er van?
Je probeert een reis van 4 weken in 3 weken te proppen.
Bij Grand Canyon zou ik Bright Angels Lodge boeken of iets in Tusayan. In Williams zit je namelijk ver van de rim.
Wanneer je Grand Canyon verlaat wil je minstens nog even bij Desert View Point kijken, onderweg een stop maken bij Cameron Trading Post, eventueel nog naar Navajo Bridge e.o. en dan blijft nauwelijks tijd over om iets bij Page te doen. Wat je allemaal op het programma hebt staan bij Page is simpelweg onhaalbaar. Antelope Canyon wil je denk ik het liefste rond 12:00 zien, voor The Wave moet je mazzel hebben met de loting en reservetijd is dan geen overbodige luxe.
Een bezoek aan Mesa Verde kost veel tijd. Alleen al de toerit naar 'het hart' van het park. En wil je een tour naar een cliff dwelling dan kun je een extra ochtend gebruiken.
Canyonlands is gunstiger wanneer je het 's ochtend bezoekt (anders heb je veel tegenlicht).
Cedar City ligt ongunstig in jouw route. Voor Bryce kun je beter bij het park of in Tropic overnachten.
Beter is ook om tussen Moab en Bryce nog een nacht in Torrey door te brengen. Het is me niet duidelijk of je dat doet.
Hoover Dam is i.m.o. overbodig indien je de Glen Canyon Dam bij Page al hebt gezien.
Waarom naar Mount Charleston? Je kunt toch veel beter je beperkte tijd aan Death Valley besteden en de prachtige route naar Yosemite. En waarom Beatty en niet via Tecopa of Pahrump en overnachten in Death Valley (prachtige ervaring!) of desnoods in Lone Pine?
Wat neem je weinig tijd voor Yosemite. Heb je wel enig idee dat alleen al het rijden naar het park en de doorgaande wegen ontzettend veel tijd neemt? Is het dan wel zo handig om vervolgens via
Napa te rijden. Je kunt die tijd denk ik beter voor Yosemite gebruiken.
En dan ook nog te bedenken dat je in de hete maanden juli/augustus gaat; extra vermoeiend.
Johan
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor de tips! heb nog 6 maanden de tijd om alles te regelen dus alle tips zijn echt bruikbaar! Ik verwerk vanavond jullie tips tot een nieuwere route!
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Ondertussen is m'n vlucht geboekt en heb ik een groot deel van de hotels geboekt...
Hierbij de route van hotel tot hotel (stad tot stad):
0e dag: Brussel - Phoenix
1e dag: Phoenix - Grand Canyon NP
2e dag: Grand Canyon NP - Page
3e dag: Page - Page
4e dag: Page – Moab
5e dag: Moab - Moab
6e dag: Moab - Moab
7e dag: Moab - Torrey
8e dag: Torrey - Springdale/Zion
9e dag: Springdale/Zion - Las Vegas
10e dag: Las Vegas - Las Vegas
11e dag: Las Vegas - Las Vegas
12e dag: Las Vegas – Furnace Creek
13e dag: Furnace Creek - Mammoth Lakes
14e dag: Mammoth Lakes - Yosemite/El Portal
15e dag: Yosemite/El Portal – San Francisco
16e dag: San Francisco - San Francisco
17e dag: San Francisco - San Fransisco
18e dag: San Francisco – San Simeon
19e dag: San Simeon - Los Angeles
20e dag: Los Angeles - Los Angeles
21e dag: Los Angeles - Brussel
Hotels tot en met El Portal zijn geboekt... Suggesties?
Hotels tot en met El Portal zijn geboekt... Suggesties?
-
- Amerika-ontdekker
Reis Nicolas1985 - Rondreis
Ondertussen is m'n vlucht geboekt en heb ik een groot deel van de hotels geboekt...
- Background: twee 26-jarige Belgen
- Vertrek vanuit BRU op 22/07/2011 (Dag 0);
- Vertrek vanuit LAX op 13/08/2011 (Dag 21).
- Auto nog niet geboekt
- Hotels dag 0 tot El Portal geboekt > Suggesties voor in SF en LA?
Het lijkt en is ook een druk schema, daarvoor hebben we bewust gekozen. We zullen proberen de grootste NP's te bezoeken en hierbij de highlights te bezoeken. We willen wel wat wandelen (lopen in het Nederlands
), we houden van de natuur maar willen daar ook niet te veel tijd in spenderen.
Alvast bedankt voor de tips!
* Note mod,
Twee topics over een reis samengevoegd voor meer duidelijkheid en het voorkomen van dubbele antwoorden.
- Background: twee 26-jarige Belgen
- Vertrek vanuit BRU op 22/07/2011 (Dag 0);
- Vertrek vanuit LAX op 13/08/2011 (Dag 21).
- Auto nog niet geboekt
- Hotels dag 0 tot El Portal geboekt > Suggesties voor in SF en LA?
Het lijkt en is ook een druk schema, daarvoor hebben we bewust gekozen. We zullen proberen de grootste NP's te bezoeken en hierbij de highlights te bezoeken. We willen wel wat wandelen (lopen in het Nederlands

Alvast bedankt voor de tips!
* Note mod,
Twee topics over een reis samengevoegd voor meer duidelijkheid en het voorkomen van dubbele antwoorden.
- tinkerbeliii
- Amerikafan
in SF hebben wij in hotel Vertigo verbleven, heel modern, dichtbij union square & prijs was ook super 
wat je route betreft
ik zou toch proberen om een dagje langer in Yosemite te verblijven, is een heel mooi en groot park, waar je toch minimum 1 volle dag nodig hebt
een dagje extra LA zou ook niet mis zijn .. maar tijdsgebrek, wij kampen er ook altijd mee
ik heb hier ook al een en ander gelezen over in het donker rijden, zou het echt niet doen .. wij hebben door onvoorziene omstandigheden ook eens in donker moeten rijden, we hebben tussen onze auto & deze voor ons een hert zien flitsen, de choque van ons leven dus niet aan te raden haha

wat je route betreft
ik zou toch proberen om een dagje langer in Yosemite te verblijven, is een heel mooi en groot park, waar je toch minimum 1 volle dag nodig hebt
een dagje extra LA zou ook niet mis zijn .. maar tijdsgebrek, wij kampen er ook altijd mee

ik heb hier ook al een en ander gelezen over in het donker rijden, zou het echt niet doen .. wij hebben door onvoorziene omstandigheden ook eens in donker moeten rijden, we hebben tussen onze auto & deze voor ons een hert zien flitsen, de choque van ons leven dus niet aan te raden haha

- tinkerbeliii
- Amerikafan
is moab echt een must? anders zou ik dat laten vallen ten voordele van dagje LA, Yosemite of zelfs Bryce? moab kan je dan voor je volgende reis houden (je wil toch zeker nog eens terug!)
-
- Amerika-ontdekker
We hebben inderdaad 3 nachten in Moab gerekend. We zouden in de avond aankomen in Moab. Eén dag Canyonlands en Eén dag Arches + streek. Yosemite blijven we één volledige dag (tussen Mammoth Lakes en El Portal). Na onze nacht in El Portal zouden we nog een tot ergens in de namiddag nog willen zijn in Yosemite. Nadien tegen de late namiddag vertrekken naar SF.
In de nacht rijden doen we uiteindelijk niet veel. Ik denk enkel tussen Zion en Las Vegas en dat is dan autosnelweg.
Thanks voor advies SF-hotel!
In de nacht rijden doen we uiteindelijk niet veel. Ik denk enkel tussen Zion en Las Vegas en dat is dan autosnelweg.
Thanks voor advies SF-hotel!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht