Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis riivin: rondreis zuidwesten juni-juli 2011
Reis riivin: rondreis zuidwesten juni-juli 2011
Hallo iedereen,
Graag jullie mening over onze uitgestippelde route in het zuidwesten. Het is ons eerste bezoek aan de VS, dus we hebben geen idee of we juist inschatten hoe lang het duurt om van het ene naar het andere punt te rijden.
In de steden wilden we hotels boeken, eventueel ook reeds iets in Moab omdat we daar rond 4 juli verblijven. Alle andere plaatsen wilden we ter plekke op zoek gaan naar motels. Tips voor goede hotels in LA, SF, LV en Moab zijn welkom, we zien dat de meningen op bijv. TripAdvisor vaak zeer verdeeld zijn. Zijn er eventueel nog plaatsen waar jullie ons aanraden om zeker iets op voorhand te boeken (of net niet)? Misschien is het ook raadzaam om na ons bezoek aan Universal Studios een hotel aan de noordzijde van LA te zoeken om de tocht naar SF te verkorten?
20 juni Brussel - Los Angeles
21 juni Los Angeles (Walk of Fame, Beverly Hills,...)
22 juni Los Angeles (Universal Studios)
23 juni Los Angeles - San Francisco, 700 km (Highway 1, 17 Mile Drive)
24 juni San Francisco (Alcatraz)
25 juni San Francisco (Little Italy, Chinatown,...)
26 juni San Francisco - Mariposa, 300 km (Yosemite of San Francisco)
27 juni Mariposa - Lee Vining, 200 km (Yosemite)
28 juni Lee Vining - Las Vegas, 900 km (Death Valley)
29 juni Las Vegas - Kanab, 350 km (Zion)
30 juni Kanab - Page, 350 km (Grand Canyon)
01 juli Page (Alstrom, Horseshoe Bend, Antilope Canyon)
02 juli Page - Blanding, 400 km (Monument Valley, Moki dugway, Valley of the Gods, Muley Point)
03 juli Blanding - Moab, 250 km (Canyonlands)
04 juli Moab (Arches, Dead Horse Point)
05 juli Moab - Cannonville, 450 km (Goblins, Capitol Reef)
06 juli Cannonville - Las Vegas, 450 km (Bryce Canyon)
07 juli Las Vegas
08 juli Las Vegas
09 juli Las Vegas - Los Angeles, 400 km
10 juli Los Angeles - Brussel
Alvast dank voor jullie reacties
Elke & Hans
Graag jullie mening over onze uitgestippelde route in het zuidwesten. Het is ons eerste bezoek aan de VS, dus we hebben geen idee of we juist inschatten hoe lang het duurt om van het ene naar het andere punt te rijden.
In de steden wilden we hotels boeken, eventueel ook reeds iets in Moab omdat we daar rond 4 juli verblijven. Alle andere plaatsen wilden we ter plekke op zoek gaan naar motels. Tips voor goede hotels in LA, SF, LV en Moab zijn welkom, we zien dat de meningen op bijv. TripAdvisor vaak zeer verdeeld zijn. Zijn er eventueel nog plaatsen waar jullie ons aanraden om zeker iets op voorhand te boeken (of net niet)? Misschien is het ook raadzaam om na ons bezoek aan Universal Studios een hotel aan de noordzijde van LA te zoeken om de tocht naar SF te verkorten?
20 juni Brussel - Los Angeles
21 juni Los Angeles (Walk of Fame, Beverly Hills,...)
22 juni Los Angeles (Universal Studios)
23 juni Los Angeles - San Francisco, 700 km (Highway 1, 17 Mile Drive)
24 juni San Francisco (Alcatraz)
25 juni San Francisco (Little Italy, Chinatown,...)
26 juni San Francisco - Mariposa, 300 km (Yosemite of San Francisco)
27 juni Mariposa - Lee Vining, 200 km (Yosemite)
28 juni Lee Vining - Las Vegas, 900 km (Death Valley)
29 juni Las Vegas - Kanab, 350 km (Zion)
30 juni Kanab - Page, 350 km (Grand Canyon)
01 juli Page (Alstrom, Horseshoe Bend, Antilope Canyon)
02 juli Page - Blanding, 400 km (Monument Valley, Moki dugway, Valley of the Gods, Muley Point)
03 juli Blanding - Moab, 250 km (Canyonlands)
04 juli Moab (Arches, Dead Horse Point)
05 juli Moab - Cannonville, 450 km (Goblins, Capitol Reef)
06 juli Cannonville - Las Vegas, 450 km (Bryce Canyon)
07 juli Las Vegas
08 juli Las Vegas
09 juli Las Vegas - Los Angeles, 400 km
10 juli Los Angeles - Brussel
Alvast dank voor jullie reacties
Elke & Hans
Re: Rondreis zuidwesten juni-juli 2011
Ik vind deze route echt gekkenwerk. Bijna elke dag flinke verplaatsingen en je raced overal voorbij. Het lijkt of je je blind gestaard heb op het aantal km om dat evenredig te verdelen zonder te realiseren wat er onderweg en ter plekke in de parken te doen is. Googlemaps is handig voor de afstand maar qua reistijd houdt het geen rekening met files, wegwerkzaamheden, stops, lunchpauzes etc.
L.A. - S.F. over de interstate zal wel lukken in 1 dag, maar je mist dan de kustroute en om die in een dag te rijden is gekkenwerk.
Lee Vining - Death Valley - Las Vegas... ook zo'n te volle dag. Je raced door Death valley en ook al is het in de zomer te heet om er echt te wandelen. Fotostops ed. zal je toch willen maken. Maar of je er de tijd voor hebt? Ik neem aan dat je je broodje al rijdend eet. Want 900 km is geen kattenpis. Je mag in de VS niet zo hard rijden als op de Duitse snelwegen.
Kanab - Page via de Grand Canyon zal dan de North Rim zijn, neem ik aan? De Zuidrim is voor een eerste reis beter en logischer. Maar dat past niet logisch tussen Kanab en Page.
Ik zou Moab en wellicht ook Monument Valley overslaan.
L.A. - S.F. over de interstate zal wel lukken in 1 dag, maar je mist dan de kustroute en om die in een dag te rijden is gekkenwerk.
Lee Vining - Death Valley - Las Vegas... ook zo'n te volle dag. Je raced door Death valley en ook al is het in de zomer te heet om er echt te wandelen. Fotostops ed. zal je toch willen maken. Maar of je er de tijd voor hebt? Ik neem aan dat je je broodje al rijdend eet. Want 900 km is geen kattenpis. Je mag in de VS niet zo hard rijden als op de Duitse snelwegen.
Kanab - Page via de Grand Canyon zal dan de North Rim zijn, neem ik aan? De Zuidrim is voor een eerste reis beter en logischer. Maar dat past niet logisch tussen Kanab en Page.
Ik zou Moab en wellicht ook Monument Valley overslaan.
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor de route tussen Los Angeles en San Francisco heb je minstens 2 dagen nodig, wij deden er 3 dagen over.
Je kan niet zo snel doorrijden met al die bochten, ik zou hier echt meer tijd nemen.
Ik vond het één van de mooiste route die we hebben gereden.
Henriette
Je kan niet zo snel doorrijden met al die bochten, ik zou hier echt meer tijd nemen.
Ik vond het één van de mooiste route die we hebben gereden.
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
Een volle route. Je neemt wel tijd voor de steden, maar weinig voor de natuur.
Eigenlijk heb je ca. 24 dagen nodig voor een volledig rondje met de kustroute en Moab, anders moet je wel in een hoog tempo.
Is het nog mogelijk om in Las Vegas of Phoenix te eindigen, of zijn de vluchten al vastgelegd? Dan bespaar je namelijk een dag en kun je via Grand Canyon South Rim.
Daarnaast zul je sowieso van LA naar SF een nacht in Cambria of San Simeon moeten toevoegen wanneer je de kustroute i.p.v. I-5 neemt.
In plaats van Mariposa zou ik El portal (Cedar Lodge) kiezen. En jammer dat je zo weinig tijd voor Yosemite neemt.
Met een nacht in Death Valley kun je vervolgens naar Springdale (Zion) reizen, zodat je niet 2 keer in LV zit.
Tussen Bryce en Moab kun je het beste nog een nacht in Torrey doen.
Probeer dichter in de buurt van Monument Valley te overnachten.
Alstrom Point alleen doen wanneer je een SUV huurt en het niet gaat regenen of heeft geregend.
Johan
Eigenlijk heb je ca. 24 dagen nodig voor een volledig rondje met de kustroute en Moab, anders moet je wel in een hoog tempo.
Is het nog mogelijk om in Las Vegas of Phoenix te eindigen, of zijn de vluchten al vastgelegd? Dan bespaar je namelijk een dag en kun je via Grand Canyon South Rim.
Daarnaast zul je sowieso van LA naar SF een nacht in Cambria of San Simeon moeten toevoegen wanneer je de kustroute i.p.v. I-5 neemt.
In plaats van Mariposa zou ik El portal (Cedar Lodge) kiezen. En jammer dat je zo weinig tijd voor Yosemite neemt.
Met een nacht in Death Valley kun je vervolgens naar Springdale (Zion) reizen, zodat je niet 2 keer in LV zit.
Tussen Bryce en Moab kun je het beste nog een nacht in Torrey doen.
Probeer dichter in de buurt van Monument Valley te overnachten.
Alstrom Point alleen doen wanneer je een SUV huurt en het niet gaat regenen of heeft geregend.
Johan
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis riivin: rondreis zuidwesten juni-juli 2011
Elke & Hans, hartelijk welkom op dit forum.
Kijk voor hotelbeoordelingen van de forumleden op deze website: http://www.allesamerika.nl/reviews/riivin schreef:In de steden wilden we hotels boeken, eventueel ook reeds iets in Moab omdat we daar rond 4 juli verblijven. Alle andere plaatsen wilden we ter plekke op zoek gaan naar motels. Tips voor goede hotels in LA, SF, LV en Moab zijn welkom, we zien dat de meningen op bijv. TripAdvisor vaak zeer verdeeld zijn.
- Pieter & Mirjam
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Zoals gezegd door Jolanda en Johan een erg heftige reis zoals jullie hem nu hebben gepland. Je moet wellicht nadenken over wat je echt als must hebt wat je
wilt zien, waar ga je voor. Wij vonden de parken en de natuur echt prachtig en maximaal 3/4 uur rijden op een dag is dan echt genoeg. Er is onderweg zoveel te zien,
je kunt bijv. in de omgeving van Bryce (scenic byway 12) om de 5 minuten je auto stilzetten omdat je er foto's wilt maken. Ik zou in de dagen die jullie beschikbaar hebben
eerder Moab laten vallen Zion en Bryce wel meenemen, dan rijden via Capitol Reef (Torrey) naar Monument valley, dan Page, onderlangs naar Grand Canyon en via Route 66 terug richting LA.
Daarnaast is het echt jammer dat je 1 nacht id omgeving van Yosemite bent, dat park is zo onvoorstelbaar groot dat je daar minimaal 2 nachten (bij voorkeur in het park) moet overnachten. Je zit anders alleen maar id auto en ziet niets vd omgeving, mijns inziens ga je daar echt spijt van krijgen.
Dan zijn steden echt leuk voor tussendoor (SF is prachtig en Las Vegas bijzonder om mee te maken) maar waarschijnlijk zul je, net als de rest hier, het meest genieten
van de natuur, parken en de routes die je rijdt. Neem daar dan ook echt de tijd voor!
Wat al eerder gezegd is, ik zou GC de south rim meenemen vr je 1e reis, dat moet je toch echt wel gezien hebben.
Jullie reisdag van LA naar SF zou ik niet graag in je schoenen willen staan..
echt te heftig hoor! Kijk eens bij alle reisverslagen en routes die men op het forum heeft
gezet, hierin staan de meest haalbare routes tussen!.
Suc6
Gr Mirjam
wilt zien, waar ga je voor. Wij vonden de parken en de natuur echt prachtig en maximaal 3/4 uur rijden op een dag is dan echt genoeg. Er is onderweg zoveel te zien,
je kunt bijv. in de omgeving van Bryce (scenic byway 12) om de 5 minuten je auto stilzetten omdat je er foto's wilt maken. Ik zou in de dagen die jullie beschikbaar hebben
eerder Moab laten vallen Zion en Bryce wel meenemen, dan rijden via Capitol Reef (Torrey) naar Monument valley, dan Page, onderlangs naar Grand Canyon en via Route 66 terug richting LA.
Daarnaast is het echt jammer dat je 1 nacht id omgeving van Yosemite bent, dat park is zo onvoorstelbaar groot dat je daar minimaal 2 nachten (bij voorkeur in het park) moet overnachten. Je zit anders alleen maar id auto en ziet niets vd omgeving, mijns inziens ga je daar echt spijt van krijgen.
Dan zijn steden echt leuk voor tussendoor (SF is prachtig en Las Vegas bijzonder om mee te maken) maar waarschijnlijk zul je, net als de rest hier, het meest genieten
van de natuur, parken en de routes die je rijdt. Neem daar dan ook echt de tijd voor!
Wat al eerder gezegd is, ik zou GC de south rim meenemen vr je 1e reis, dat moet je toch echt wel gezien hebben.
Jullie reisdag van LA naar SF zou ik niet graag in je schoenen willen staan..

gezet, hierin staan de meest haalbare routes tussen!.
Suc6
Gr Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
2011 - Rondreis West-USA
Hallo iedereen,
Heel erg bedankt voor de reacties. We hebben inderdaad bewust gekozen voor de steden en eerder een doortocht doorheen de parken (scenic drives). Een enigzins aangepast schema ziet eruit als volgt:
20/jun Brussel - LA
21/jun LA - San Simeon (Coastal Highway)
22/jun San Simeon - San Francisco (Monterey)
23/jun San Francisco - San Francisco (stad)
24/jun San Francisco - San Francisco (Alcatraz)
25/jun San Francisco - El Portal (Yosemite)
26/jun El Portal - Mammoth Lakes (Tioga, Yosemite)
27/jun Mammoth Lakes – Furnace Creek (Death Valley)
28/jun Furnace Creek - St. George (Death Valley)
29/jun St. George - Escalante (Zion, Bryce Canyon)
30/jun Escalante - Moab (Goblins, Capitol Reef)
1/jul Moab - Moab (Arches, Canyonlands)
2/jul Moab - Kayenta (Monument Valley)
3/jul Kayenta - Williams (Grand Canyon)
4/jul Williams - Las Vegas (Route 66, Hoover Dam)
5/jul Las Vegas (arm worden)
6/jul Las Vegas (nog armer worden)
7/jul Las Vegas - LA
8/jul LA (Universal studios)
9/jul LA (Beverly Hills, Walk of fame,...)
10/jul LA - Brussel
We zouden graag Moab er toch in houden, omdat vrienden van ons Arches en Canyonlands echt geweldig vonden en niet te missen. Zion zal enkel een doortocht met de auto zijn, idem Capitol Reef.
We hebben ook getracht hotels te boeken op Priceline, maar zijn ondanks de tips op dit forum (zijn deze niet verouderd, oktober 2008) hierin niet geslaagd. Blijkbaar wordt land, staat, postcode via een script gecontroleerd. Iemand een suggestie of en hoe dit toch lukt?
Groeten
Elke & Hans
Heel erg bedankt voor de reacties. We hebben inderdaad bewust gekozen voor de steden en eerder een doortocht doorheen de parken (scenic drives). Een enigzins aangepast schema ziet eruit als volgt:
20/jun Brussel - LA
21/jun LA - San Simeon (Coastal Highway)
22/jun San Simeon - San Francisco (Monterey)
23/jun San Francisco - San Francisco (stad)
24/jun San Francisco - San Francisco (Alcatraz)
25/jun San Francisco - El Portal (Yosemite)
26/jun El Portal - Mammoth Lakes (Tioga, Yosemite)
27/jun Mammoth Lakes – Furnace Creek (Death Valley)
28/jun Furnace Creek - St. George (Death Valley)
29/jun St. George - Escalante (Zion, Bryce Canyon)
30/jun Escalante - Moab (Goblins, Capitol Reef)
1/jul Moab - Moab (Arches, Canyonlands)
2/jul Moab - Kayenta (Monument Valley)
3/jul Kayenta - Williams (Grand Canyon)
4/jul Williams - Las Vegas (Route 66, Hoover Dam)
5/jul Las Vegas (arm worden)
6/jul Las Vegas (nog armer worden)
7/jul Las Vegas - LA
8/jul LA (Universal studios)
9/jul LA (Beverly Hills, Walk of fame,...)
10/jul LA - Brussel
We zouden graag Moab er toch in houden, omdat vrienden van ons Arches en Canyonlands echt geweldig vonden en niet te missen. Zion zal enkel een doortocht met de auto zijn, idem Capitol Reef.
We hebben ook getracht hotels te boeken op Priceline, maar zijn ondanks de tips op dit forum (zijn deze niet verouderd, oktober 2008) hierin niet geslaagd. Blijkbaar wordt land, staat, postcode via een script gecontroleerd. Iemand een suggestie of en hoe dit toch lukt?
Groeten
Elke & Hans
Het ziet er in elk geval al beter uit dan jullie eerste opzet.
Toch blijf je her en der racen en is er weinig tijd om te genieten of een wandeling te doen. Vooral Yosemite en Zion en Bryce hebben te weinig tijd, net als de omgeving rond Moab. Je hebt er één volle dag en je wil zowel Arches als Canyonlands bezoeken. Wij zijn er drie volle dagen geweest en hebben maar een klein deel van Canyonlands gezien.
Ik zou toch echt overwegen om Moab uit de route te laten, ondanks dat jullie vrienden overschot van gelijk hebben.
Je kan dan in de parken wat meer tijd nemen, want ik neem aan dat dat net de bedoeling van een zuidwest reis is?
El Portal, St George en Williams zijn niet de ideale slaapplekken tov de parken, waardoor er eigenlijk nog meer tijd verloren gaat.
In Zion mag je niet met wagen in het park!
Veel succes
Bart
Toch blijf je her en der racen en is er weinig tijd om te genieten of een wandeling te doen. Vooral Yosemite en Zion en Bryce hebben te weinig tijd, net als de omgeving rond Moab. Je hebt er één volle dag en je wil zowel Arches als Canyonlands bezoeken. Wij zijn er drie volle dagen geweest en hebben maar een klein deel van Canyonlands gezien.
Ik zou toch echt overwegen om Moab uit de route te laten, ondanks dat jullie vrienden overschot van gelijk hebben.
Je kan dan in de parken wat meer tijd nemen, want ik neem aan dat dat net de bedoeling van een zuidwest reis is?
El Portal, St George en Williams zijn niet de ideale slaapplekken tov de parken, waardoor er eigenlijk nog meer tijd verloren gaat.
In Zion mag je niet met wagen in het park!
Veel succes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk voor Monument Valley eens naar de cabins bij Gouldings Campground. daar zit je veel leuker dan in Kayenta. Gouldings Lodge is nautulijk ook prima, maar wel wat duurder, en dat laatste geldt helemaal voor The view Hotel.
Probeer voor Zion inderdaad Springdale - bijvoorbeeld Canyon Ranch Motel.
Voor Priceline is echt wel up to date info op het forum dacht ik.
Marianne
Probeer voor Zion inderdaad Springdale - bijvoorbeeld Canyon Ranch Motel.
Voor Priceline is echt wel up to date info op het forum dacht ik.
Marianne
Wat Priceline betreft, zal eens proberen met een adres te verzinnen in alabama ofzo en de correcte gegevens allen op de adresregel te proppen (ik heb de strategie van de site gevolgd met als voorbeeld het Duitse adres, maar dat lukte niet, PL bleef maar zeuren over inconsistente gegevens). Ik veronderstel niet dat de adresgegevens echt belangrijk zijn, zolang je maar betaalt en je naam correct is zeker? Je kan er net iets te mooie deals vastkrijgen om er geen gebruik van te maken
Mvg
Hans
Mvg
Hans
- Pieter & Mirjam
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Hallo hans,
ik boek gewoon met een fake adres in US, dan kloppen zelfs adres niet eens met postcode en staat, en dan lukt het gewoon hoor.
gewoon even uitproberen..
Net als Dude zegt, ik zou toch nog iets meer tijd gunnen voor de parken onderweg, je verkijkt je werkelijk op hoe groot alles is daar.
Er is zoveel te zien dat het op die plekken echt jammer is om er maar een dag of korter te zijn, maar goed het is jullie reis natuurlijk.
ik boek gewoon met een fake adres in US, dan kloppen zelfs adres niet eens met postcode en staat, en dan lukt het gewoon hoor.
gewoon even uitproberen..
Net als Dude zegt, ik zou toch nog iets meer tijd gunnen voor de parken onderweg, je verkijkt je werkelijk op hoe groot alles is daar.
Er is zoveel te zien dat het op die plekken echt jammer is om er maar een dag of korter te zijn, maar goed het is jullie reis natuurlijk.
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht