Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mrchumse: nov 2011 - Advies voor reisschema

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mrchumse
Amerika-ontdekker

Reis mrchumse: nov 2011 - Advies voor reisschema

Bericht door mrchumse »

Hallo allemaal,

Samen met een goede vriend ga ik in november 2011 naar Amerika. (zijn beiden 28j)

We hebben echter wat moeite om een route vast te leggen (vooral door de overvloed aan mogelijkheden).

We hebben voorlopig nog niet al te veel vastgelegd....

Wat wel al zo goed als zeker vastligt:

* Vertrek op maandag 31 oktober 2011 naar NY (bezoek aan een oude schoolvriend)
* Op donderdag 3 november zouden we dan een binnenlandse vlucht willen nemen naar Californië (San Diego of SF of LA) om dan een veertiental dagen met de wagen door het Zuidwesten te trekken
* Van donderdag 17/11 tot 20/11 zouden we in Las Vegas willen verblijven om van daaruit op zondag 20/11 terug naar huis te reizen. Eindigen in Vegas lijkt ons het meest aangewezen :).

Heeft iemand een voorstel voor een leuke route?

Daarnaast nog enkele praktische vragen:

- De vlucht naar NY ligt al vast: Dusseldorf - JFK: 239€ (wat ons een koopje leek), maar vanuit NY (naar Cali) en Vegas (naar huis) hebben wij nog niets vastgelegd. Zouden we dit volgens jullie zo snel mogelijk doen, of nog een tijdje wachten? Ik veronderstel dat zeker de binnenlandse vluchten in US ongeveer even duur zullen blijven (gezien het aanbod). Het vertrek terug naar huis vanuit Vegas is misschien een andere kwestie. Tips voor goedkope vluchten vanuit Vegas zijn zeer welkom

- Ik heb begrepen dat november in het laagseizoen ligt, dus ik veronderstel dat we ons over hotels niet al te veel zorgen moeten maken op voorhand. Klopt dit?

- En dan uiteraard de klassieker: waar zijn we zeker van een Mustang Cabrio :D ? Andere tips voor een (evetueel andere leuke) wagen zijn zeker ook welkom.

Groeten

Dennis
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis mrchumse: nov 2011 - Advies voor reisschema

Bericht door MichelH »

Qua hotels zou ik me inderdaad niet al te druk maken in die periode, al is het verstandig om in Nationale Parken altijd wat te boeken.
Waar gaat je voorkeur naar uit? Steden, wandelen in nationale parken, of een combinatie van beide?

Wellicht is de veiligste optie om naar San Francisco te vliegen, vervolgens een bezoek te brengen aan Yosemite (al zal daar al een flink aantal wegen afgesloten zijn) en dan via Bakersfield naar Death Valley te rijden om vervolgens de Grand canyon, Page, Bryce en Zion te bekijken voor je naar Las vegas gaat. Ook in Bryce zal er wel al sneeuw liggen. Kijk eens op de websites van de verschillende nationale parken of er in november uberhaupt nog iets te doen is. Death Valley in november mag je eigenlijk niet overslaan, temperaturen zullen daar stukken beter zijn dan in juni/juli/augustus.
Wellicht is vliegen op Phoenix verstandiger, gezien de temperaturen daar over het algemeen wat hoger zijn. Je kunt dan ook makkelijker een rondje maken bv. Phoenix, Sedona, Grand canyon, Bryce, Zion, Death Valley en Las vegas.

Ik vind het ook moeilijk om een route voorstel te doen, zeker omdat de Tioga Pass in november zeker dicht is en je dus niet makkelijk van Yosemite naar Death Valley kunt rijden. Daarom is het wellicht handig om aan te geven wat de must see plaatsen zijn voor jullie.

Die Mustang Cabrio zou ik maar vergeten in november, zeker in plaatsen als San Francisco, Yosemite en Bryce kan het al flink koud zijn. Als je zuidelijker blijft zou het kunnen, bv. San Diego, Los Angeles, Joshua tree, route 66, Phoenix, Sedona.
mrchumse
Amerika-ontdekker

Bericht door mrchumse »

Bedankt voor je reactie!

De voorkeur gaat toch voornamelijk uit naar de steden... (ook omwille van het herfstseizoen: temperaturen in sommige NP zullen behoorlijk laag liggen - met ev kans op sneeuw)

Laten we zeggen steden - NP: 75% - 25% :D

Is een route: SF - LA - San Diego - LV haalbaar?

of

San Diego - LA - SF - LV
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoi Dennis,

Begrijp ik het goed dat je alleen een enkeltje DUS-JFK hebt geboekt en dat je dus nog op zoek bent naar een enkeltje LAS-DUS? Waarom heb je het retourticket niet meteen geboekt? Uit wat ik hier op het forum lees begrijp ik dat enkele reis tickets meestal veel duurder uitvallen dan retour tickets. Ik hoop dat dit voor jullie niet zo zal zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ja, ik denk dat San Francisco, Los Angeles, San Diego, Las Vegas zeker haalbaar is. Ik zou dan ook wel de Grand Canyon of Death Valley meenemen.
Je krijgt dan zoiets:

3 nov: vlucht naar San Francisco
4 nov: San Francisco
5 nov: San Francisco
6 nov: SF - Monterey
7 nov: Monterey - San Luis Obispo
8 nov: SLO - Los Angeles
9 nov: LA
10 nov: LA
11 nov: LA - San Diego
12 nov: San Diego
13 nov: San Diego
14 nov: San Diego - Kingman (via Joshua Tree NP)
15 nov: Kingman - Grand Canyon
16 nov: Grand Canyon - Las Vegas

Je hebt dan nog 1 dag speling evt. om Death Valley nog in te passen als dagtrip vanuit Las Vegas of een extra overnachting te nemen ergens anders. Let wel op dat overnachtingen in Las Vegas van donderdag t/m zondag flink duurder kunnen zijn. Doordeweeks kun je goedkoop een 4 of 5 sterren hotel scoren, wellicht even rekening mee houden.
mrchumse
Amerika-ontdekker

Bericht door mrchumse »

@ Old Faithful

Dat klopt we zoeken alleen nog een enkeltje Las Vegas naar België of NL of Dusseldorf. Volgens mij is het boeken van een retour enkel voordeliger als je dit bij dezelfde luchtvaartmaatschappij doet (correct me if I'm wrong). Daar wringt nu net het schoentje: de vluchtschema's zijn niet echt goed als we bij dezelfde maatschappij boeken. Zo hebben we bij Airberlin een rechtsstreekse vlucht Dusseldorf - JFK (vertrek: 13u20 aankomst: 16u20), maar de vlucht vanuit Las Vegas naar Dusseldorf (met Airberlin) is niet echt aantrekkelijk (tussenstops + wachttijden). Het klopt waarschijnlijk dat we een +/-100€ duurder zullen uitkomen met het apart boeken van heen -en terugvlucht, maar dit hebben we er graag voor over als dit resulteert in minder tussenstops en wachttijden.

Dus als iemand tips heeft om de prijs van een enkele vlucht Las Vegas naar BE/NL/Dusseldorf te drukken (maatschappij, last minute/vroeg boeken, ...): ze zijn zeer welkom.

@ MichelH

Bedankt voor je voorstel, ziet er super uit. (kunnen eigenlijk al bijna niet meer wachten - nog 7 maanden te gaan :( )

Als we op 16/11 in Las Vegas zouden aankomen, kunnen we inderdaad tijdens een van de drie dagen dat we in LV verblijven nog naar Death Valley gaan... Is dit doenbaar op een dag vanuit Vegas?

We zijn ons er van bewust dat het in het weekend duurder is in Las Vegas. Spijtig genoeg worden we hiertoe een beetje gedwongen owv onze job en het feit dat we per sé in LAs Vegas willen eindigen. Ik maak me trouwens sterk dat we in november best nog wel een leuke deal zullen kunnen vinden als we er van woensdag avond tot zondag morgen boeken. Zo heb ik bijvoorbeel al gezien dat we voor een prikje in The Golden Nugget (krijgt over het algemeen toch mooie revieuws) zouden kunnen logeren tijdens die periode.

Groeten

Dennis
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

The Golden Nugget is niet op de Strip maar Downtown. Een dagtochtje Death Valley kan wel, maar dan moet je vroeg opstaan en genoegen nemen met de highlights.

Las Vegas-Europa... volgens mij kan dat nooit rechtstreeks maar moet je minimaal 1 keer overstappen. Dus daaraan ontkom je ook met een enkeltje niet.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Een dagtrip Death Valley is prima te doen vanuit Las Vegas, zorg wel dat je van tevoren al duidelijk een route hebt uitgestippeld met wat je wilt zien want Death Valley is een groot park en je ontkomt er niet aan dat je sommige wegen dubbel rijdt. Wat dat betreft heeft de NPS website een goede plattegrond waar je makkelijk een route uit kan kiezen. Zie ook http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... Amap1a.pdf .

Ik zou wel kiezen voor een hotel op de Strip, bv. Planet Hollywood, Mirage, Treasure Island.
Als ik nu kijk op www.smartervegas.com op data waarop jij in Las Vegas bent zie ik al goede aanbiedingen voor bv. Mirage en Planet Hollywood.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

mrchumse schreef:Dus als iemand tips heeft om de prijs van een enkele vlucht Las Vegas naar BE/NL/Dusseldorf te drukken (maatschappij, last minute/vroeg boeken, ...): ze zijn zeer welkom.
Ik vind op chase.nl vluchten met Condor van Las Vegas naar Frankfurt en dan met Lufthansa naar Düsseldorf, Brussel en Amsterdam. Prijs tussen 400 en 450 Euro voor een enkele reis.

Ik zou wel uitkijken, want de prijzen gaan al snel boven 1000 Euro.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MichelH schreef:Een dagtrip Death Valley is prima te doen vanuit Las Vegas, ....
Bedenk wel dat de dagen in november erg kort zijn dus je zult met een tripje vanuit Las Vegas niet veel tijd hebben. Waarom niet een overnachting in death valley?

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben afgelopen december een dagtrip vanuit LV gedaan, het laatste stuk ging inderdaad in het (pikke)donker.
Zie: http://www.robenannie.nl/lasvegas.html dag 9
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer