Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Guinevere: rondje Las Vegas in April

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
guinevere
Amerika-expert

Re: Reis Guinevere: rondje Las Vegas in April

Bericht door guinevere »

Bedankt! 30 mile extra valt nog te overzien. Ja, Sand Hollow lijkt mij ook erg leuk! Ik zal uiteraard een verslagje schrijven voor mijn blog.

De tweede dag blijven we de hele dag in Zion (als de NPs tenminste open zijn :?). We nemen in ieder geval de shuttle bus helemaal tot het eind en onderweg nog een paar wandelingen. In ieder geval de Riverwalk en Emerald Pools, hopelijk ook nog Weeping Rock. Is de Zion-Mt Carmel Highway de moeite waard? Ik las iets over switchbacks en we zijn niet zulke helden met de auto, dus denk dat we die misschien beter kunnen overslaan?

Dag 3 ben ik nog niet helemaal over uit: is het de moeite waard om onderweg naar Red Canyon bij Coral Pink Sand Dunes of Kolob Canyons te stoppen, of kunnen we beter gelijk doorrijden?

In Red Canyon doen we alleen een korte trail, daarna rijden we door naar Bryce waar we eerst de Mossy Cave Trail doen. In het park zelf willen we graag de Navajo Loop Trail doen en dan met de auto een aantal viewpoints (amphitheater, natural bridge en yovimpa) aandoen. Het lijkt me ook leuk om een korte buitenrit te doen bij Bryce Canyon Pines (ze vertrekken elk uur, dus dat is makkelijk te plannen).

Ik ben ook benieuwd of iemand bij het Bryce Canyon Elk Preserve geweest is? Lijkt me wel leuk, maar ik vind er maar weinig informatie over.

Hebben jullie nog aanraders voor mooie plaatsen om de zonsondergang te zien?
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik ben inmiddels weer wat verder met dag 4 &5. Is het een beetje haalbaar?

Bryce -> Kodachrome Basin SP -> Escalante Petrified Forest SP -> Hole in the rock road naar Peekaboo slot canyon -> lunch bij Kiva Koffehouse -> Lower Calf Creek Falls -> Zonsondergang bij Capitol Reef.

Capitol Reef -> (deel) Scenic Drive -> (deel) Cathedral Valley loop -> Goblin Valley SP -> Little White Horse Canyon -> Black Dragon Canyon -> Moab
Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

alleszins mooie plannen Guinevere!

ivm die switchbacks bij zion: die zijn helemaal niet griezelig hoor, ik heb ze deze zomer zelf gereden. Prachtige uitzichten!

Leuk dat je gaat wandelen in Red Rock (bij bryce), dat vond ik er van de weg af zo mooi uitzien maar wij hadden geen tijd.

Mij lijkt het dat je wel heel veel plannen hebt op de UT12 richting CP, maar je kan zien waar je zin in hebt he ;-)
Een aanrader is devil's garden!!! erg leuk om een uurtje rond te dolen.
Ik denk dat de wandeling bij Calf Creek's fall wel twee of drie uren in beslag neem (was deze zomer helaas gesloten)

Rijd je met een 4WD want die heb je bij de Cathedral valley van CR echt wel nodig! (beekje door). En aangezien je die dag nog veel andere plannen hebt zal je niet erg ver kunnen rijden.
CR is trouwens echt zo'n tof park! Echt iets om naar uit te kijken! :thumbup:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

We hebben inderdaad een SUV gehuurd, maar dat beekje klinkt een beetje griezelig. Ik denk dat we het even aankijken wanneer we daar zijn. Net als mijn volle planning ... we zijn gelukkig erg flexibel. Spooky slot canyon ligt geloof ik aan dezelfde weg als Devil's Garden dus als het goed is komen we daar vanzelf langs. Bedankt voor de tips!

Hier het plan voor dag 8:
Moab -> Hole in the Rock -> Newspaper Rock -> Mule Canyon -> Edge of Cedars SP -> Mesa Verde NP.

Is Newspaper Rock de moeite waard? Het lijkt me zo'n omweg voor een paar rotstekeningen, terwijl je eigenlijk al in een gebied bent dat stikt van de rotstekeningen. Is deze echt zo mooi?
Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

foto's van "het beekjes" kan je vinden in het reisverslag van bart en evy (http://www.bartenevy.be), hun reis van 2009, daar heb ik het zelf ook in gelezen. en op ontdek-amerika.nl natuurlijk.

wij reden van CR naar MV (fantastische rit!!!à en hebben dus newspaper rock niet gepasseerd. Wel kan ik je vertellen dat ze hele mooie rotstekeningen hebben in VAlley of Fire en ook in Capitol Reef. :thumbup:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik zit in beetje in de knoop met de overnachting in Page. Google maps kan veel dingen niet vinden, dus ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel tijd we overal voor nodig hebben.

Dag 10:
MV -> Antelope Canyon (tour rond 11-12) -> Horseshoe bend -> Wahweap Hoodoos? -> Lake Powell -> Page

Dag 11:
Page -> Marble Canyon? -> Coal Mine Canyon -> Cameron Trading Post -> Zonsondergang GC (ik wil dus voor donker aankomen).

Het kano varen op Lake Powell wat ik eerst zo graag wilde heb ik er toch maar uitgelaten. Het zal vast erg fris zijn op het water.
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ben ik weer!

Ik kan het bijna niet geloven, maar we gaan morgen vroeg al op vakantie! We zijn uiteraard weer live te volgen, ditmaal op het volgende adres: http://cat-southwest2011.blogspot.com/.

Duimen jullie mee dat er geen shutdown komt?
Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

geniet er van!!!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

prachtig reisverslag met prachtige foto's! wauw!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Dank je! We hebben er zo ontzettend van genoten. 8)
Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ja en ook mooi weer gehad he! april is precies een mooie maand om te reizen in het zuid westen, niet?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Leuk verslag en prachtige foto's Guinevere! Ik krijg er heimwee van! :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht