Mijn zus heeft jaren geleden al eens een rondje CA gedaan, dus we zijn er al wel uit dat we richting Arizona en Utah gaan. Grand Canyon, Zion en Bryce zijn musts, Death Valley ook. Omdat we natuurlijk ook even langs Riverside moeten, blijft er niet heel veel tijd over voor ons rondje.
Ik heb al een aantal routes gemaakt. Zoiets ligt het meest voor de hand:
1 Aankomst LA
2 LA - Riverside
3 Riverside - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page
7 Page - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 Death Valley - LA
13 LA - Amsterdam
14 Amsterdam
Andersom kan ook, en dan van de GC naar Phoenix rijden en daar eindigen. Dan zouden we iets meer tijd hebben; ik vind nu de tijd bij de GC erg weinig. Ik moet eens naar de vluchten kijken; mijn zus en ik zouden terug kunnen vliegen vanuit Phoenix, maar Judith heeft natuurlijk een ander ticket, en we willen wel samen heen vliegen.
Een andere optie is om via Monument valley en Capitol Reef te rijden, maar dat betekent geen Page.
Misschien moeten we het ook maar voor een deel open laten, dat moet in september wel kunnen. Het blijft wel lastig om in te schatten hoeveel tijd we overal nodig hebben. Het is natuurlijk al aardig vroeg donker, en we willen niet elke dag rijden. We zullen veel gaan wandelen dus daar moet voldoende tijd voor zijn.
Is er nog tijd om wat onbekendere dingen in te voegen? En zo ja welke? Ik zat te denken aan Coalmine Canyon, Toadstool Hoodoos, etc.
Hoe is Antelope Canyon in september? En Horseshoe Bend? Wat is daarvoor dan het beste tijdstip? De zon staat dan natuurlijk wel lager, is er dan niet te veel schaduw?
Marianne