Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vera: 3 weken met een camper in september
Reis Vera: 3 weken met een camper in september
Hallo allemaal,
Graag wil ik jullie reactie op onderstaand reisschema. Ik heb dit “gepikt” van een forummer (dankdankdank!) omdat het helemaal aansluit aan onze wensen.
We gaan met ons gezin (vader, moeder, 19-jarige dochter) in een camper reizen. We hebben voor een camper gekozen omdat dat ons avontuurlijker leek (hoewel die typisch Amerikaanse motels ons ook wel erg spannend lijken) en omdat we dan niet elke keer onze spullen hoeven in- en uit te pakken. Bovendien heeft onze dochter dan ook een beetje een eigen plekje, zodat we toch nog een soort van privacy houden. In de motels zouden we anders elke keer 2 kamers moeten nemen.
Afijn, we houden meer van steden en toeristische bezienswaardigheden dan van natuur, maar we willen de mooiste parken uiteraard wel zien. We hoeven daar echter geen uren rond te lopen of zo.
We willen half september zo’n beetje weg, maar we zijn redelijk flexibel, begin september of begin oktober kan ook nog. We wilden eigenlijk 21 dagen, maar het zijn er nu 23 geworden. Dat is op zich niet zo erg, maar we willen ook nog een paar dagen thuis bijkomen voor we weer aan het werk gaan. Ik heb gekeken waar we wat kunnen skippen, maar ik zou alleen dag 5 misschien iets kunnen doen, maar is dat ene dagje eerder thuis de moeite waard om Yosemite maar zo kort te bekijken?
Verder maak ik me zorgen om sommige afstanden, is het allemaal wel te doen met een camper? Of is het ’s avonds laat aankomen en ’s ochtends vroeg weer weg? Dat zou ik wel jammer vinden, dan moeten we misschien ergens toch wat skippen om elders een dagje langer te blijven of zo.
Graag jullie reactie, ik ben erg benieuwd!
Dag 1: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF – Yosemite (deze dag halen we pas de camper op)
Dag 5: Yosemite (of op dag 4 vroeg aankomen bij Yosemite en dag 5 vertrekken)
Dag 6: Yosemite – via Tioga pass en Bodie naar Lee Vining
Dag 7: Lee Vining – via Mono Lake en Sierra Nevada naar Death Valley
Dag 8: Death Valley – via Old Spanish Trail naar Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – via Hooverdam naar Zion Park
Dag 11: Zion Park
Dag 12: Zion Park – Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon – via Kanab, Jacob Lake, Horse Shoe Bend, Lake Powell naar Page
Dag 14: Page – Monument Valley
Dag 15: Monument Valley – Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon – via Williams, Seligman, Kingman naar Laughlin
Dag 17: Laughlin – via Calico Ghost Town, Corona naar Los Angeles
Dag 18: LA, Hollywood, Beverly Hills
Dag 19: LA – via Malibu, Santa Barbara naar Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach – via San Luis Obispo, Cambria, Big Sur naar Monterey
Dag 21: Monterey – via San Jose naar SF
Dag 22: SF – A’dam
Dag 23: aankomst A’dam
Alvast bedankt!
Vera
Graag wil ik jullie reactie op onderstaand reisschema. Ik heb dit “gepikt” van een forummer (dankdankdank!) omdat het helemaal aansluit aan onze wensen.
We gaan met ons gezin (vader, moeder, 19-jarige dochter) in een camper reizen. We hebben voor een camper gekozen omdat dat ons avontuurlijker leek (hoewel die typisch Amerikaanse motels ons ook wel erg spannend lijken) en omdat we dan niet elke keer onze spullen hoeven in- en uit te pakken. Bovendien heeft onze dochter dan ook een beetje een eigen plekje, zodat we toch nog een soort van privacy houden. In de motels zouden we anders elke keer 2 kamers moeten nemen.
Afijn, we houden meer van steden en toeristische bezienswaardigheden dan van natuur, maar we willen de mooiste parken uiteraard wel zien. We hoeven daar echter geen uren rond te lopen of zo.
We willen half september zo’n beetje weg, maar we zijn redelijk flexibel, begin september of begin oktober kan ook nog. We wilden eigenlijk 21 dagen, maar het zijn er nu 23 geworden. Dat is op zich niet zo erg, maar we willen ook nog een paar dagen thuis bijkomen voor we weer aan het werk gaan. Ik heb gekeken waar we wat kunnen skippen, maar ik zou alleen dag 5 misschien iets kunnen doen, maar is dat ene dagje eerder thuis de moeite waard om Yosemite maar zo kort te bekijken?
Verder maak ik me zorgen om sommige afstanden, is het allemaal wel te doen met een camper? Of is het ’s avonds laat aankomen en ’s ochtends vroeg weer weg? Dat zou ik wel jammer vinden, dan moeten we misschien ergens toch wat skippen om elders een dagje langer te blijven of zo.
Graag jullie reactie, ik ben erg benieuwd!
Dag 1: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF – Yosemite (deze dag halen we pas de camper op)
Dag 5: Yosemite (of op dag 4 vroeg aankomen bij Yosemite en dag 5 vertrekken)
Dag 6: Yosemite – via Tioga pass en Bodie naar Lee Vining
Dag 7: Lee Vining – via Mono Lake en Sierra Nevada naar Death Valley
Dag 8: Death Valley – via Old Spanish Trail naar Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – via Hooverdam naar Zion Park
Dag 11: Zion Park
Dag 12: Zion Park – Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon – via Kanab, Jacob Lake, Horse Shoe Bend, Lake Powell naar Page
Dag 14: Page – Monument Valley
Dag 15: Monument Valley – Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon – via Williams, Seligman, Kingman naar Laughlin
Dag 17: Laughlin – via Calico Ghost Town, Corona naar Los Angeles
Dag 18: LA, Hollywood, Beverly Hills
Dag 19: LA – via Malibu, Santa Barbara naar Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach – via San Luis Obispo, Cambria, Big Sur naar Monterey
Dag 21: Monterey – via San Jose naar SF
Dag 22: SF – A’dam
Dag 23: aankomst A’dam
Alvast bedankt!
Vera
Rondreis met huurauto 15 dagen Florida 2007
Rondreis met camper 22 dagen West kust 2012
Rondreis met huurauto 21 dagen Texas en Deep South mei 2015
Rondreis met huurauto 16 dagen Florida april/mei 2019
Hotel in Orlando met huurauto 11 dagen september 2022
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis Vera: 3 weken met een camper in september
Ziet er goed uit en is met een camper goed te doen.
Zou Hoover Dam overslaan en in plaats hiervan Valley of Fire SP bezoeken onderweg naar Zion, als je in Page zit kan je daar de Glen Canyon Dam bezoeken die ligt meer in de route is mooier, rustiger en goedkoper om te bezoeken.
Voor Laughlin zou ik Needles pakken ligt meer op de route en je kan nog een mooi stukje R-66 meepakken tussen Kingman en Needles.
Zou Hoover Dam overslaan en in plaats hiervan Valley of Fire SP bezoeken onderweg naar Zion, als je in Page zit kan je daar de Glen Canyon Dam bezoeken die ligt meer in de route is mooier, rustiger en goedkoper om te bezoeken.
Voor Laughlin zou ik Needles pakken ligt meer op de route en je kan nog een mooi stukje R-66 meepakken tussen Kingman en Needles.
Dank voor de snelle reactie, Rob!
Ik dacht dat de R66 meer tussen Seligman en Kingman liep? Zag ik via Googlemaps tenminste. Of is het stuk binnendoor van Kingman naar Needles ook nog R66? Goede tip om Laughlin er uit te halen, ik zie dat dat alleen extra omrijden is. Of er moet iets bijzonders te zien zijn.
Volgens mij kunnen we in september gewoon door Death Valley met een camper, hé? En is de Tioga pass dan ook open?
Waar kan ik mooie overnachtingsplaatsen vinden of staat dat ook ergens op dit forum?
Groet, Vera
Ik dacht dat de R66 meer tussen Seligman en Kingman liep? Zag ik via Googlemaps tenminste. Of is het stuk binnendoor van Kingman naar Needles ook nog R66? Goede tip om Laughlin er uit te halen, ik zie dat dat alleen extra omrijden is. Of er moet iets bijzonders te zien zijn.
Volgens mij kunnen we in september gewoon door Death Valley met een camper, hé? En is de Tioga pass dan ook open?
Waar kan ik mooie overnachtingsplaatsen vinden of staat dat ook ergens op dit forum?
Groet, Vera
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
R-66 tussen Seligman en Kingman vinden wij niet zo mooi als het stuk van Kingman en Needles, je kan heel gemakkelijk Seligman bezoeken door even van de I-40 af te gaan en een stukje verder er weer terug op en vervolgens net voorbij Kingman naar de AZ-10 (exit 44)
Zie ons verslag van 2008 voor deze route: http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 24
Tioga Pass zal nog wel open zijn, of je door DV mag ligt er aan met welek verhuurder je weg gaat, bij Cruise America en El-Monte mag je er door bij alle andere mag je er pas na 15 september door.
Voor campgrounds kan je onze verslagen lezen daar staat per dag waar wij overnacht hebben.
Ook op het forum kan je campground en hotel beoordelingen van de forumleden vinden zie: http://www.allesamerika.nl/reviews/
Zie ons verslag van 2008 voor deze route: http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html dag 24
Tioga Pass zal nog wel open zijn, of je door DV mag ligt er aan met welek verhuurder je weg gaat, bij Cruise America en El-Monte mag je er door bij alle andere mag je er pas na 15 september door.
Voor campgrounds kan je onze verslagen lezen daar staat per dag waar wij overnacht hebben.
Ook op het forum kan je campground en hotel beoordelingen van de forumleden vinden zie: http://www.allesamerika.nl/reviews/
Hallo allemaal!
Ik heb nog een vraagje: is het niet beter om de route andersom te nemen, dus eerst via SF naar LA? Of maakt dat in principe niets uit?
Groetjes, Vera
Ik heb nog een vraagje: is het niet beter om de route andersom te nemen, dus eerst via SF naar LA? Of maakt dat in principe niets uit?
Groetjes, Vera
-
- Vergelijkbare Onderwerpen