Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis laanvdj: rondreis john en marina

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Reis laanvdj: rondreis john en marina

Bericht door laanvdj »

Nieuwe ronde, nieuwe poging:
06 /07 juni-- Brussel ( ibis hotel)
07 /11 juni-- San francisco, 4 nachten
11 /13 juni-- Yosemite -1 nacht curry village, 1 nacht mammoth lakes.
13 /14 juni --Deathvalley--Furnace creek, 1 nacht
14 /18 juni --Las Vegas, 4 nachten, luxe hotel en lekker shoppen.
18 /19 juni-- Zion National park, 1 nacht.
19/ 21 juni --Bryce National park( BW rubys inn, via priceline $ 99), 2 nachten
21/ 23 juni-- Page e.o. , 2 nachten, Colorado river trip Horse shoe bend, relaxen.
23 /24 juni -- Grand Canyon, 1 nacht, we weten nog niet of we de noord of zuid -rim gaan doen
24 /29 juni-- San Diego en LA, waarschijnlijk 1 nacht San Diego en 3 nachten in de buurt van LA, familie bezoek en hopelijk zon en zee.
30 juni-- Weer thuis

Ben bezig met hotels op priceline, wil nog niet echt lukken.
We hebben bewust maar 1 nacht in Yosemite, dit park lijkt volgens ons het meest op europese berggebieden.
Ik weet dat een hoop forummers het hier niet mee eens zijn, maar als we het echt heel spectaculair vinden, gaan we gewoon nog een keer.
Mammoth lakes, pakken we als slaapplek op weg naar Death Valley
Zion, lees ik dat veel mensen in 1 dag doen. Vandaar ook maar 1 overnachting.
Het is een reis waar je best veel keuzes moet maken en waar zoveel te zien en te beleven is, dat dit toch niet in 1 vakantie van 3 weken lukt.

Auto inmiddels via Dollar.de geboekt, Midsize SUV
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste mensen hier verdelen de tijd voor Zion en Bryce net andersom, daarom vroeg ik waarom je voor 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion had gekozen. Als je niet heel veel wilt wandelen heb je in Bryce aan een middag en ochtend voldoende, dan heb je zelfs tijd om een van de trails de canyon in te lopen. Zion is een heel mooi park voor korte maar ook langere wandelingen. Springdale is ook leuker om te verblijven dan de motels bij Bryce.

Marianne
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Nieuwe route:
06 /07 juni-- Brussel ( ibis hotel)

07 /6, 4 nachten -- San francisco, hotel Californie, priceline,
Afstand : 329Km
11 /6, 1 nacht -- Yosemite ,Curry Village, rechtstreeks geboekt
afstand : 224Km
12 /6, 1 nacht -- Bishops, Vagabond inn, priceline
afstand : 265 km
13 /6, 1 nacht -- Death Valley, furnace creek ranch(xantera)
afstand : 234 Km
14 /6, 4 nachten -- Las Vegas
afstand : 409 Km
18 /6, 3 nachten -- Zion / Bryce National park , BW rubys inn, priceline $ 99
afstand : 246 Km
21 /6, 2 nachten -- Page e.o.
afstand : 228 Km
23 / 6, 1 nacht -- Grand Canyon, bright angel lodge(xantera)
afstand : 367 Km
24 / 6, 1 nacht -- Needles
afstand : 433 Km
25 / 6, 4 nachten -- San Juan Capistrano, Best Western, priceline
Totaal aantal KM : 2716
30 juni-- Weer thuis
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Even reageren in jullie eigen topic.: Mocht de Tioga Pass gesloten zijn en jullie besluiten om Yosemite daardoor helemaal over te slaan, zou je er voor kunnen kiezen om van San Francisco via de Sonora Pass naar Lee Vining te rijden. Bij Lee Vining heb je ghosttown Bodie en Mono Lake. Die tweede overnachting die je dan nog hebt, zou ik dan nemen in Lone Pine. Daar heb je de Alabama Hills en de Whitney Portal Road. Verder is er veel te zien op de route tussen Lee Vining en Lone Pine. Dan krijg je dus dit:

San Francisco - Lee Vining
Lee Vining - Lone Pine
Lone Pine - Death Valley
laanvdj schreef:18 /6, 3 nachten -- Zion / Bryce National park , BW rubys inn, priceline $ 99
Dit viel me ook ineens op in jullie route. Het is niet handig om Zion te bezoeken vanuit BW Ruby's Inn.
Ik zou kiezen voor 2 overnachtingen in Springdale en dan die laatste overnachting in BW Ruby's Inn.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

hoi

We denken dat we nu vanuit San francisco naar Jamestown/Sonora gaan, de dag erna via de Sonora Pass naar Bischops en dan naar Death Valley.
Bishops hebben we via Priceline geboekt, dus dat kunnen we niet veranderen. We hebben dan de tijd om overal te stoppen.
In Zion hebben we ook een overnachting, Desert Pearl.
Staat nog niet bij onze route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu dat jullie iets in Curry Village hebben geboekt, maar in een ander topic had je het over El Portal.
Hoe dan ook, toch wel jammer om dat te annuleren en in te ruilen voor Sonora!

Marianne
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Curry village hebben we geanuleerd omdat vrienden meegaan en er geen plaats meer was. We rijden in een auto.
We hebben voor Sonora gekozen omdat we sowieso te weinig tijd gaan krijgen in Yosemite.
Ik begrijp dat jij een grote yosemitefan bent, wij hebben besloten om dit dan volgend jaar op ons gemak te gaan bezoeken.
Nu zouden we toch veel in de auto zitten en aangezien de Tiogapass voor 99% nog dicht is hebben we een alternatieve oplossing moeten zoeken.
Wat ik lees over de Sonora pass is ook wel de moeite waard.
We willen nu Monolake mee pikken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik zit wel erg te drammen :wink: , maar dat komt omdat jullie er nu in zo'n geweldige tijd zijn, met de watervallen op hun mooist - zeker dit jaar.
Ik ga er ook van uit dat de Tioga Pass dicht is, maar zelfs dan heb je vanuit El Portal nog voldoende tijd om in Bishop te komen, ook met een bezoek aan Mono Lake. Het lijkt me niet dat je moet kiezen tusen Yosemite en Mono Lake, dat zijn onvergelijkbare dingen. Mono Lake kost niet veel tijd, en kun je makkelijk onderweg meenemen.
Het voordeel van een kort bezoek aan Yosemite is dat je ook voor een volgende keer beter kunt inschatten of het park je aanspreekt en hoe lang je er dan wilt blijven.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Aangezien jullie Bishop laten staan, zou ik ook El Portal toch laten staan. Als je meteen na zonsopkomst vertrekt uit San Francisco, kom je nog in de ochtend in Yosemite aan en dan heb je die hele middag nog te besteden. De Mist Trail lijkt me dan nog wel te doen en als het even kan zou ik ook Glacier Point nog meenemen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Glacier Point Road zal ook nog gesloten zijn denk ik, en ook wel veel tijd kosten. Aan de vallei heb je in een middag al meer dan genoeg.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer