Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Annemarie123: Nationale parken
-
- Amerika-newbie
Reis Annemarie123: Nationale parken
Onze reis naar het zuidwesten is vooral gericht de prachtige natuur. We willen diverse nationale parken, nationale monumenten en state parks bezoeken. Ik vind het wel moeilijk om in te schatten hoeveel tijd ik per park ongeveer moet indelen. We willen in de parken graag een aantal korte wandelingen maken naar mooie uitzichtpunten, rotsformaties, waterval, etc., tot zo'n 5 km heen en terug. We zijn overigens niet enorm getraind. Sommige parken zijn vrij klein of juist heel groot, maar dat zegt niet altijd wat omdat sommige ook heel gevarieerd zijn en andere niet.
Graag hoor ik ervaringen van andere mensen of het bezoeken van een park een dagdeel duurt, een hele dag of misschien wel 2 dagen om er een aardige indruk van te krijgen (of zijn er parken te combineren op 1 dag). Het gaat om:
Black Canyon of the Gunnison
Colorado NM
Arches
Canyonlands
Canyons of the ancients NM
Mesa Verde
Hovenweep NM
Monument Valley NM
Natural Bridges NM
White Canyon
Glen Canyon (lake powell)
Capitol Reef
Bryce Canyon
Cedar Breaks NM
Zion
Grand Staircase Escalante NM
Grand Canyon, North Rim
Death Valley
Sequoia / Kings canyon
Yosemite
Ja, inderdaad dit is te optimistisch in circa 2,5 week. Dus ook suggesties om parken te schrappen die in de praktijk bij anderen wat zijn tegengevallen, zijn welkom. Ik hoop er een mooie reis mee samen te kunnen stellen. Alvast bedankt als je de moeite wilt nemen om te reageren!
Graag hoor ik ervaringen van andere mensen of het bezoeken van een park een dagdeel duurt, een hele dag of misschien wel 2 dagen om er een aardige indruk van te krijgen (of zijn er parken te combineren op 1 dag). Het gaat om:
Black Canyon of the Gunnison
Colorado NM
Arches
Canyonlands
Canyons of the ancients NM
Mesa Verde
Hovenweep NM
Monument Valley NM
Natural Bridges NM
White Canyon
Glen Canyon (lake powell)
Capitol Reef
Bryce Canyon
Cedar Breaks NM
Zion
Grand Staircase Escalante NM
Grand Canyon, North Rim
Death Valley
Sequoia / Kings canyon
Yosemite
Ja, inderdaad dit is te optimistisch in circa 2,5 week. Dus ook suggesties om parken te schrappen die in de praktijk bij anderen wat zijn tegengevallen, zijn welkom. Ik hoop er een mooie reis mee samen te kunnen stellen. Alvast bedankt als je de moeite wilt nemen om te reageren!
Re: Nationale parken
Hoi Annemarie,
Ik denk dat je rekening moet houden met 1 park per dag. ( minstens)
In sommige parken kun je zelf wel meerdere dagen verblijven, zoals Yosemite.
Zelf ben ik in Death Valley, Zion, Bryce en Grand Canyon 1 dag geweest + overnachting. Dit vond ik prima, hoewel ik boj Zion wel langer had willen blijven. In Yosemite ben ik meerdere dagen verbleven. Ik zou zeggen: probeer te ontdekken welke parken je het meeste aanspreken en stel dan een eerste versie van een planning samen. Dan kunnen de forumleden hierop reageren en je verder helpen.
Om je een beeld te geven: in 3 weken tijd hebben wij 7 parken bezocht.Weet je al waar je wilt starten?
Succes!
Groetjes Susanne
Ik denk dat je rekening moet houden met 1 park per dag. ( minstens)
In sommige parken kun je zelf wel meerdere dagen verblijven, zoals Yosemite.
Zelf ben ik in Death Valley, Zion, Bryce en Grand Canyon 1 dag geweest + overnachting. Dit vond ik prima, hoewel ik boj Zion wel langer had willen blijven. In Yosemite ben ik meerdere dagen verbleven. Ik zou zeggen: probeer te ontdekken welke parken je het meeste aanspreken en stel dan een eerste versie van een planning samen. Dan kunnen de forumleden hierop reageren en je verder helpen.
Om je een beeld te geven: in 3 weken tijd hebben wij 7 parken bezocht.Weet je al waar je wilt starten?
Succes!
Groetjes Susanne
Van dat rijtje van jou hebben wij in 24 dagen er 13 gedaan naast de kust en SF. Sommige langer andere te kort.
Waarom de North Rim trouwens ( mooi hoor, maar een eerste keer doe je toch de South?)
Goed van onder naar boven
Yosemite: meerdere dagen, zeker als je wilt wandelen. Een rit door de Valley kan in een dag.
Sequioa; weet ik niet, wel weet ik dat je de bomen ook in Yosemite kunt zien en dus zaken kunt combineren
Death Valley; kun je met een dag doen, maar ik denk dat het mooier is met zonsop en ondergang , dus met een nacht erbij
GC NR; wij meerdere dagen, alle uitzichtspunten. Kan in een dag ook mooi zijn
GS Escalente; tja daar kun je door heen rijden over de scenic 12 en daar kun je dagen doorbrengen
Zion; wij waren er een dag, de meesten vinden dat veel te weinig
Bryce; voor een zonsop en ondergang moet je een nacht blijven, je kunt het in een dagdeel ook zien.
CR: een dagdeel voor de scenicdrive; als je het achterland in wilt zul je een nacht moeten blijven ( op Fruita)
Cedar Breaks; weet ik niet
PAge/lake Powel: tja daar kun je zoveel in de omgeving doen; maar goed Antelope Canyon/Horshoe Bend; 1 dag. wil je varen dag erbij.
White Canyon/NBNM; rijd je doorheen en dagdeel
MV: kun je in een dagdeel doen, maar alweer nachtje slapen voor de zonsonder en opgang is wel zo mooi. Je kan er ook langs rijden.
Hovenweep; weet ik niet, denk een paar uur.
Mesa Verde: kan ik een dag
Canyons of the Ancients; ????
Canyonsland/Arches; op z'n japans kan het in een dag, zelfs met DHSP erbij ( echtwaar, 1ste keer gedaan
) maar aan te raden is dat echt niet.
Colorada NM en Black C of th G; niet geweest.
Kijk je kunt alles op z'n japans doen, je kunt racen over de wegen, je bent afhankelijk van het weer ( van daar onze japanse tour en een uurtje MV de eerste keer) Je kunt kijken of je terug wilt en verdiepen. Kortom wat wil je. En wees flexibel, dus bouw ruimte in, want het kan regenen, je kan doodop worden van alle indrukken of er niks an vinden ( onmogelijk maar ja?? )
Waarom de North Rim trouwens ( mooi hoor, maar een eerste keer doe je toch de South?)
Goed van onder naar boven
Yosemite: meerdere dagen, zeker als je wilt wandelen. Een rit door de Valley kan in een dag.
Sequioa; weet ik niet, wel weet ik dat je de bomen ook in Yosemite kunt zien en dus zaken kunt combineren
Death Valley; kun je met een dag doen, maar ik denk dat het mooier is met zonsop en ondergang , dus met een nacht erbij
GC NR; wij meerdere dagen, alle uitzichtspunten. Kan in een dag ook mooi zijn
GS Escalente; tja daar kun je door heen rijden over de scenic 12 en daar kun je dagen doorbrengen
Zion; wij waren er een dag, de meesten vinden dat veel te weinig
Bryce; voor een zonsop en ondergang moet je een nacht blijven, je kunt het in een dagdeel ook zien.
CR: een dagdeel voor de scenicdrive; als je het achterland in wilt zul je een nacht moeten blijven ( op Fruita)
Cedar Breaks; weet ik niet
PAge/lake Powel: tja daar kun je zoveel in de omgeving doen; maar goed Antelope Canyon/Horshoe Bend; 1 dag. wil je varen dag erbij.
White Canyon/NBNM; rijd je doorheen en dagdeel
MV: kun je in een dagdeel doen, maar alweer nachtje slapen voor de zonsonder en opgang is wel zo mooi. Je kan er ook langs rijden.
Hovenweep; weet ik niet, denk een paar uur.
Mesa Verde: kan ik een dag
Canyons of the Ancients; ????
Canyonsland/Arches; op z'n japans kan het in een dag, zelfs met DHSP erbij ( echtwaar, 1ste keer gedaan

Colorada NM en Black C of th G; niet geweest.
Kijk je kunt alles op z'n japans doen, je kunt racen over de wegen, je bent afhankelijk van het weer ( van daar onze japanse tour en een uurtje MV de eerste keer) Je kunt kijken of je terug wilt en verdiepen. Kortom wat wil je. En wees flexibel, dus bouw ruimte in, want het kan regenen, je kan doodop worden van alle indrukken of er niks an vinden ( onmogelijk maar ja?? )
Wanneer het om een eerste reis gaat, dan zou ik me op de grote Nationale parken richten. Dan kom je al snel uit op een standaardroute.
Wat opvalt aan het lijstje is dat ik geen Grand Canyon South Rim zie, dat is bij een eerste reis eigenlijk een must. North zou ik voor een tweede bewaren.
Net zoals je met zo weinig tijd heel veel kleine parken en NM beter voor een volgende reis kunt bewaren.
Dan ontbreekt Valley of Fire SP nog, m.i. het mooiste State Park in het Zuidwesten.
Ook met alleen de grote Nationale Parken, zul je met die beperkte tijd moeten schrappen.
Een standaardroute met de grote parken kom je minimaal op:
Grand Canyon South Rim (1n)
Glen Canyon (lake powell) (1n in Page)
Monument Valley NM (1n)
Mesa Verde (1n)
Arches (1n)
Canyonlands (1n)
Capitol Reef (1n)
Bryce Canyon (1n)
Zion (2n)
Death Valley (1n)
Yosemite (2n)
Johan
Wat opvalt aan het lijstje is dat ik geen Grand Canyon South Rim zie, dat is bij een eerste reis eigenlijk een must. North zou ik voor een tweede bewaren.
Net zoals je met zo weinig tijd heel veel kleine parken en NM beter voor een volgende reis kunt bewaren.
Dan ontbreekt Valley of Fire SP nog, m.i. het mooiste State Park in het Zuidwesten.
Ook met alleen de grote Nationale Parken, zul je met die beperkte tijd moeten schrappen.
Een standaardroute met de grote parken kom je minimaal op:
Grand Canyon South Rim (1n)
Glen Canyon (lake powell) (1n in Page)
Monument Valley NM (1n)
Mesa Verde (1n)
Arches (1n)
Canyonlands (1n)
Capitol Reef (1n)
Bryce Canyon (1n)
Zion (2n)
Death Valley (1n)
Yosemite (2n)
Johan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 2,5 week zul je inderdaad keuzes moeten maken en dan zou ik ook kiezen voor - een selectie uit - de parken die Johan noemt. Bedenk dat dit echt een minimum is, en dat je nog extra dagen moet rekenen voor de reistijd.
Ik ga ook vooral voor de natuur (met wat concessies ivm de wensen van de kinderen), je zou eens in ons 2008-verslag kunnen kijken voor een aantal parken om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Op www.ontdek-amerika.nl kun je heel veel informatie vinden over de parken en andere bezienswaardigheden. Ook de NPS-sites geven veel handige informatie. Elke park heeft een "plan your visit"-deel. Zie www.nps.gov om naar het park van je keuze te gaan.
Willen jullie helemaal geen steden bezoeken? En hebben jullie al een idee waar te starten/eindigen?
En wanneer willen jullie gaan?
Marianne
Ik ga ook vooral voor de natuur (met wat concessies ivm de wensen van de kinderen), je zou eens in ons 2008-verslag kunnen kijken voor een aantal parken om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Op www.ontdek-amerika.nl kun je heel veel informatie vinden over de parken en andere bezienswaardigheden. Ook de NPS-sites geven veel handige informatie. Elke park heeft een "plan your visit"-deel. Zie www.nps.gov om naar het park van je keuze te gaan.
Willen jullie helemaal geen steden bezoeken? En hebben jullie al een idee waar te starten/eindigen?
En wanneer willen jullie gaan?
Marianne
Re: Reis Annemarie123: Nationale parken
Hou je ook rekening met reistijd tussen de parken? Yosemite-Death Valley kan bijvoorbeeld wel in 1 dag maar dan wordt het racen over de Tioga Pas (als die open is en anders moet je omrijden wat ook veel tijd kost). Datzelfde geldt voor het stuk Moab-Bryce dat kan in 1 dag maar dan race je door Capitol Reef en Escalante. Dat wil je niet. Dus moet er een overnachting tussen. En zo zitten er nog wel meer afstanden in die meer tijd vragen vanwege het moois onderweg. In het donker rijden is buiten de interstates en steden ook af te raden omdat het er echt pikdonker, afgelegen en er meer wildlife is als je zou denken.
Staar je niet blind op reisbureauroutes want die kiezen net de verkeerde overnachtingsplekken en gaan naar mijn smaak in een te snel tempo. Kijk anders eens rond op het forum, er staan genoeg routes van 2,5 week met wat haalbaar is.
Black Canyon of the Gunnison: niet geweest, staat nog op het verlanglijstje
Colorado NM: we hebben er doorheen gereden en het bezoekerscentrum bekeken onderweg van Denver naar Moab: uurtje of 2
Arches: 1 dag
Canyonlands; in combinatie met Dead Horse Point SP: 1/2 dag, hele dag als je Shafter trail wil rijden
Canyons of the ancients NM: niet geweest
Mesa Verde: niet geweest
Hovenweep NM: niet geweest
Monument Valley NM : 1 overnachting
Natural Bridges NM: we zijn er door heen gereden en hebben alle viewpunten bezocht: uurtje of 2
White Canyon: ken ik niet
Glen Canyon (lake powell) (ligt bij Page zoals je het nu opschrijft zit het niet logisch in je route): 1 of 2 overnachtingen
Capitol Reef: 1 dag
Bryce Canyon: 1/2 dag met 1 overnachting ivm zonsondergang/zonsopkomst
Cedar Breaks NM: niet geweest
Zion: 1 of 2 overnachtingen afhankelijk van je wandelbehoefte
Grand Staircase Escalante NM: je kan er doorheen rijden van Capitol Reef naar Bryce maar er ook dagen rondhangen
Grand Canyon, North Rim: ik zou de South Rim nemen, meer voorzieningen: 1/2 dag met 1 overnachting ivm zonsondergang
Death Valley: 1 overnachting
Sequoia / Kings canyon: niet geweest (sneuvelde elke keer)
Yosemite: 2 overnachtingen
Als ik je route zo voor me zie dan lijkt het of je in Denver wil starten en in S.F. wil eindigen? Dat gaat je niet lukken in 2,5 week. Wij zijn ooit in Denver gestart en kwamen in 2 weken niet verder als Las Vegas en hebben niet alle parken bezocht die er tussen lagen.
Staar je niet blind op reisbureauroutes want die kiezen net de verkeerde overnachtingsplekken en gaan naar mijn smaak in een te snel tempo. Kijk anders eens rond op het forum, er staan genoeg routes van 2,5 week met wat haalbaar is.
Black Canyon of the Gunnison: niet geweest, staat nog op het verlanglijstje
Colorado NM: we hebben er doorheen gereden en het bezoekerscentrum bekeken onderweg van Denver naar Moab: uurtje of 2
Arches: 1 dag
Canyonlands; in combinatie met Dead Horse Point SP: 1/2 dag, hele dag als je Shafter trail wil rijden
Canyons of the ancients NM: niet geweest
Mesa Verde: niet geweest
Hovenweep NM: niet geweest
Monument Valley NM : 1 overnachting
Natural Bridges NM: we zijn er door heen gereden en hebben alle viewpunten bezocht: uurtje of 2
White Canyon: ken ik niet
Glen Canyon (lake powell) (ligt bij Page zoals je het nu opschrijft zit het niet logisch in je route): 1 of 2 overnachtingen
Capitol Reef: 1 dag
Bryce Canyon: 1/2 dag met 1 overnachting ivm zonsondergang/zonsopkomst
Cedar Breaks NM: niet geweest
Zion: 1 of 2 overnachtingen afhankelijk van je wandelbehoefte
Grand Staircase Escalante NM: je kan er doorheen rijden van Capitol Reef naar Bryce maar er ook dagen rondhangen
Grand Canyon, North Rim: ik zou de South Rim nemen, meer voorzieningen: 1/2 dag met 1 overnachting ivm zonsondergang
Death Valley: 1 overnachting
Sequoia / Kings canyon: niet geweest (sneuvelde elke keer)
Yosemite: 2 overnachtingen
Als ik je route zo voor me zie dan lijkt het of je in Denver wil starten en in S.F. wil eindigen? Dat gaat je niet lukken in 2,5 week. Wij zijn ooit in Denver gestart en kwamen in 2 weken niet verder als Las Vegas en hebben niet alle parken bezocht die er tussen lagen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
en veel reisverslag lezen!
niets geeft je een beter beeld van wat je kan verwachten en hoe te plannen!

-
- Amerika-newbie
Ik ben heel blij met jullie reacties! Niets geeft een betere inschatting dan ervaringen van mensen die er zijn geweest! Gelukkig geven jullie ook ongeveer dezelfde suggesties
!
@Jolanxyz: je hebt helemaal gelijk. We doen een oneway van Chicago naar SF en komen daarbij vanaf Denver het "zuidwesten" binnen. En ik had Glen canyon inderdaad niet op de juiste plek in het rijtje opgenomen.
Om antwoord te geven op de vragen: Ter voorbereiding gebruik in de sites ontdek-amerika (wandelingen uitzoeken) en die van de NPS (goede kaarten) en inderdaad diverse reisverslagen. Op grond van reisverslagen en de extra dag die het kost om naar de South Rim te gaan hebben we gekozen om bij de Grand Canyon de North Rim te bezoeken. Het zou ook minder toeristisch zijn, wat me erg aanspreekt. Onderweg zitten er ook een aantal steden in de route, Denver, Las Vegas en SF, maar daar ligt de nadruk niet op. We vertrekken eind mei, met jullie tips zal ik nu de definitieve planning gaan maken. Maar eerst zal ik jouw reisverslag ook nog lezen Marianne. Bedankt allemaal!

@Jolanxyz: je hebt helemaal gelijk. We doen een oneway van Chicago naar SF en komen daarbij vanaf Denver het "zuidwesten" binnen. En ik had Glen canyon inderdaad niet op de juiste plek in het rijtje opgenomen.
Om antwoord te geven op de vragen: Ter voorbereiding gebruik in de sites ontdek-amerika (wandelingen uitzoeken) en die van de NPS (goede kaarten) en inderdaad diverse reisverslagen. Op grond van reisverslagen en de extra dag die het kost om naar de South Rim te gaan hebben we gekozen om bij de Grand Canyon de North Rim te bezoeken. Het zou ook minder toeristisch zijn, wat me erg aanspreekt. Onderweg zitten er ook een aantal steden in de route, Denver, Las Vegas en SF, maar daar ligt de nadruk niet op. We vertrekken eind mei, met jullie tips zal ik nu de definitieve planning gaan maken. Maar eerst zal ik jouw reisverslag ook nog lezen Marianne. Bedankt allemaal!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Denver - SF voor dat deel heb je 2,5 week?
Dan zou ik vooral richten op een logische volgorde en prioriteiten stellen. Wil je naar Rocky Mountains of kom je daar voor Denver nog door? Dat kost je minimaal 1 dag en liever 2 nachten. Met 2 nachten heb je een volle dag plus de twee aan- / afrijdagen (beetje plastisch uitgedrukt). Dat geldt eigenlijk voor meer plekken (nabij Moab: ARches en Canyonlands).
Wil je perse naar Mesa Verde dan maak je of een omweg naar Moab via de onderzijde of je gaat eerst naar Moab en dan naar Mesa Verde en sla je Cap. Reef over. Beiden doen is geen optie denk ik.
Moab laten vallen lijkt me geen optie; Mesa Verde wel
Ik geef een idee en ook ik laat nu dingen vallen die ook heel mooi zijn... maar ja 2,5 week. Ik doe een gooi dan heb je meer idee hoe het kan en dan is veranderen makkelijker... je kunt ook van Moab naar Capitol Reef gaan dan naar Page; dan mis je Mon Valley. Het hangt van je prioriteiten. Dit is al een heel pakket hoor!!!
dag 1Denver - Colorado NM
2Col NM - Moab
3Moab (Arches)
4Moab Canyonlands
5Moab - Mon valley
6Mon valley - Page
7 Page - Grand Canyon North
8 GC NP north - Bryce
9Bryce -Zion
10Zion
11 Zion - Las VEgas (?)
12 Las Vegas - Death Valley
13 DV - Lee Vinning
14 Lee Vinning - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yose - SF
18 SF
19 vliegen...?
Succes met plannen. Houdt er rekening mee dat er in Yosemite misschien geen plekken zijn op de campings! Ik zou daar wel rekening mee houden. Het park bezoeken vanuit Lee Vinning is geen optie. Ik zou dan heeeeel vroeg uit Lee Vinning vertrekken en gokken op een vande first come first serve plekken op White Wolf oid...
Dan zou ik vooral richten op een logische volgorde en prioriteiten stellen. Wil je naar Rocky Mountains of kom je daar voor Denver nog door? Dat kost je minimaal 1 dag en liever 2 nachten. Met 2 nachten heb je een volle dag plus de twee aan- / afrijdagen (beetje plastisch uitgedrukt). Dat geldt eigenlijk voor meer plekken (nabij Moab: ARches en Canyonlands).
Wil je perse naar Mesa Verde dan maak je of een omweg naar Moab via de onderzijde of je gaat eerst naar Moab en dan naar Mesa Verde en sla je Cap. Reef over. Beiden doen is geen optie denk ik.
Moab laten vallen lijkt me geen optie; Mesa Verde wel
Ik geef een idee en ook ik laat nu dingen vallen die ook heel mooi zijn... maar ja 2,5 week. Ik doe een gooi dan heb je meer idee hoe het kan en dan is veranderen makkelijker... je kunt ook van Moab naar Capitol Reef gaan dan naar Page; dan mis je Mon Valley. Het hangt van je prioriteiten. Dit is al een heel pakket hoor!!!
dag 1Denver - Colorado NM
2Col NM - Moab
3Moab (Arches)
4Moab Canyonlands
5Moab - Mon valley
6Mon valley - Page
7 Page - Grand Canyon North
8 GC NP north - Bryce
9Bryce -Zion
10Zion
11 Zion - Las VEgas (?)
12 Las Vegas - Death Valley
13 DV - Lee Vinning
14 Lee Vinning - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yose - SF
18 SF
19 vliegen...?
Succes met plannen. Houdt er rekening mee dat er in Yosemite misschien geen plekken zijn op de campings! Ik zou daar wel rekening mee houden. Het park bezoeken vanuit Lee Vinning is geen optie. Ik zou dan heeeeel vroeg uit Lee Vinning vertrekken en gokken op een vande first come first serve plekken op White Wolf oid...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Denver -S.F. in 2,5 week?
Hmmm dan zul je toch echt moeten kiezen.
1: Denver-Colorado NM- scenic byway 128- Moab (is te doen in 1 dag, als je je beperkt tot de viewpunten en het bezoekerscentrum)
2: Moab (Arches)
3: Moab (Canyonlands/Dead Horse point SP)
4; Moab - Capitol Reef - Torrey
5: Torrey - Scenic Byway 12 - Bryce
6: Bryce - Zion
7: Zion - Page
8: Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon dam)
9: Page - Grand Canyon
10: Grand Canyon - Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas - Death Valley
13: Death Valley - Lee Vining
14: Lee Vining - Yosemite
15: Yosemite
16: Yosemite - S.F.
17: S.F.
18: S.F. - huis
Ideaal gesproken zou er nog wel een dag Zion bij mogen. Ook je zou vanuit Moab naar Monument Valley kunnen gaan (daar overnachten) en dan vanuit Monument Valley via Natural Bridges naar Torrey. Maar dat kost je dus een overnachting meer en ik weet niet of je die dan nog hebt.
Hmmm dan zul je toch echt moeten kiezen.
1: Denver-Colorado NM- scenic byway 128- Moab (is te doen in 1 dag, als je je beperkt tot de viewpunten en het bezoekerscentrum)
2: Moab (Arches)
3: Moab (Canyonlands/Dead Horse point SP)
4; Moab - Capitol Reef - Torrey
5: Torrey - Scenic Byway 12 - Bryce
6: Bryce - Zion
7: Zion - Page
8: Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon dam)
9: Page - Grand Canyon
10: Grand Canyon - Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas - Death Valley
13: Death Valley - Lee Vining
14: Lee Vining - Yosemite
15: Yosemite
16: Yosemite - S.F.
17: S.F.
18: S.F. - huis
Ideaal gesproken zou er nog wel een dag Zion bij mogen. Ook je zou vanuit Moab naar Monument Valley kunnen gaan (daar overnachten) en dan vanuit Monument Valley via Natural Bridges naar Torrey. Maar dat kost je dus een overnachting meer en ik weet niet of je die dan nog hebt.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hou er dan rekening mee dat de Tioga Pass misschien nog niet open is.Annemarie123 schreef:We vertrekken eind mei,
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2164 Weergaves
-