Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wilvd: reisroute Zuidwest USA 3 weken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wilvd
Amerika-newbie

Reis Wilvd: reisroute Zuidwest USA 3 weken

Bericht door Wilvd »

Beste mensen,

Na veel lezen en vragen op dit forum heb ik een route samengesteld voor een rondreis (13 juli t/m 4 augustus) met auto. In onderstaande route zitten naar mijn idee relatief twee lange/drukke reisdagen (dag 5 en dag 13). Dag 5 heb ik op deze wijze gepland i.v.m. relatief weining aanbod aan overnachtingsmogelijkheden en daardoor vaak ook duurder rond Monument Valley (weten jullie een andere oplossing dan deze lange reisdag? kan natuurlijk ook zijn dat ik een groot aantal overnachtingsmogelijkheden over het hoofd zie). I.v.m. hoge temperaturen in Death valley kies ik ervoor om door death valley heen te reiden en op een aantal plekken te stoppen en door te rijden naar mammoth lakes. Op deze manier heb ik de dagen erna meer tijd voor yosemite.

Graag jullie reactie.

Bij voorbaat dank.

Groeten,
Wil (27) en Stephanie (24)

Dag 1: Amsterdam – LA
Aankomst LA 16:15
Hotel dichtbij vliegveld
Dag 2: LA – Laughlin (453 km)
In de ochtend wat bekijken in LA (Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills). Vervolgens naar Laughlin.
Dag 3: Laughlin – Grand Canyon (Bright angel lodge) (333 km)
In de ochtend op tijd naar Grand Canyon.
Korte trail lopen
Viewpoints bekijken
Zonsondergang
Dag 4: Grand Canyon –Page
Zonsopkomst
Helikoptervlucht
Dag 5: Page-Moab (439 km)
Rond 12:00 Antelope Canyon i.v.m. lichtinval
Monument valley
Overnachten op camping in Moab
Dag 6: Moab
Arches National Park
Dag 7: Moab
Canyonlands National Park
Dag 8: Moab – Torrey
Door Capitol Reef
Dag 9: Torrey-Bryce
Trail lopen
Zonsondergang
Dag 10: Bryce – Zion(413 km)
Zonsopkomst
Trail lopen in Zion.
Dag 11: Zion - Las Vegas
Trail lopen
Einde middag naar Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Mammorh lakes
Via death valley
Dag 14: Bishop – Curry village (Yosemite park)
Via Tioga pass
Dag 15: curry village (Yosemite park)
Trail lopen
Dag 16: curry village (Yosemite park) – San Francisco
Dag 17: San Francisco
Cable car
China Town
Fisherman’s warf
Dag 18: San Francisco
Alcatraz
Fietstocht
Golden gate bridge
Dag 19: San Francisco – Cambria (349 km)
Kustroute
Dag 20: Cambria – Santa Barbara (241 km)
Hearst Castle
Kustroute
Dag 21: Santa Barbara – LA (153 km)
Honkbalwedstrijd
Dag 22: LA –Amsterdam
Einde middag/begin avond vertrek vliegtuig
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reisroute ZuidWest USA 3 weken

Bericht door johan1973 »

Dag 2: zou ik Kingman proberen. Laughlin is een mini Las VEgas. Kingman heeft Route66-sfeer.
Dag 5: zou ik toch iets in Mexican Hat of Bluff zoeken indien MV niet lukt. 3 nachten Moab is uiteraard het mooiste, maar 2 is ook al aardig voor een kennismaking. Je kunt er toch nooit alles in 1 keer zien.
Dag 13: Bishop of Mammoth Lakes? Vertrek in ieder geval vroeg uit LV met een volle tank en neem de tijd voor DV.
Bishop is op zich wel haalbaar en nog een uur rijden vanaf Lone Pine.
Johan
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisroute ZuidWest USA 3 weken

Bericht door Old Faithful »

Als je niet bij Monument Valley wilt of kunt overnachten (Gouldings of The View), zou je voor Mexican Hat kunnen kiezen. Dat ligt op een half uurtje rijden van Monument Valley in de richting van Moab. Wij hadden daar overigens geen bereik met de GSM en het internet lag plat. :(
Je eindigt dag 13 in Mammoth Lakes en je begint dag 14 in Bishop :? . Lone Pine is ook nog een mogelijkheid. Een en ander hangt af van hoeveel tijd je in Death Valley wilt besteden en of je wel of niet naar Bodie en/of Mono Lake wilt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Edit: Johan was me net voor.
Groet,

Old Faithful
Wilvd
Amerika-newbie

3 weken Zuid West USA wel of niet via MOAB

Bericht door Wilvd »

Beste Amerika kenners,

Na veel lezen en plaatsen van reisroute op forum de aangepaste route met de vraag aan jullie wel of niet via MOAB. In onderstaande heb ik zelf twee opties bedacht. De ene wat drukker, maar wel met MOAB, de andere wat rustiger en zonder MOAB. Natuurlijk willlen we zoveel mogelijk zien en zijn we benieuwd naar het moois in Arches, maar wanneer me dit teveel stress/drukte oplevert is me dat niet waard. Graag zie ik jullie reactie.

Ter info: we (koppel 25 en 27) vertrekken 13 juli met een huurauto van L.A. en komen 3 augustus weer terug in L.A.

wo 13 juli: L.A.
do 14 juli: L.A. - Kingman
vr 15 juli: Kingman - G.C.
za 16 juli: G.C - Page

zo 17 juli t/m 21 juli, zie optie 1 en 2

vr 22 juli: Zion - L.V. (aankomst L.V. in de avond, dag gebruiken voor lopen trail in Zion)
za 23 juli: L.V.
zo 24 juli: L.V. - Lone pine
ma 25 juli: Lone pine - Yosemite national park (Curry village)
di 26 juli: Yosemite national park (Curry village)
wo 27 juli: Yosemite national park (Curry village)
do 28 juli: Yosemite national park (Curry village) - S.F.
vr 29 juli: S.F.
za 30 juli: S.F.
zo 31 juli: S.F. - Cambria
ma 01 aug: Cambria - Santa Barbara
di 02 aug: Santa Barbara - L.A.
wo 03: L.A. - Ams.

Optie 1:
zo 17 juli: Page - Moab (via monument valley) [435 km]
ma 18 juli: Moab (Arches)
di 19 juli: Moab - Torrey [251 km]
wo 20 juli: Torrey - Bryce [186 km]
do 21 juli: Bryce - Zion [188 km]

Optie 2:
zo 17 juli: Page - Monument valley [195 km]
ma 18 juli: Monument Valley (via Natural bridges national monument) - Torrey [323 km]
di 19 juli: Torrey - Bryce [186 km]
wo 20 juli: Bryce - Zion [188 km]
do 21 juli: Zion

Groeten,
Wil
Laatst gewijzigd door markro op 04 mei 2011, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topics/berichten samengevoegd om vragen en antwoorden van dezelfde reis bij elkaar te houden. Tevens de tekstkopjes 'Optie 1 en 2' aangepast.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Wilvd: reisroute Zuidwest USA 3 weken

Bericht door jolanxyz »

Ik zou voor optie 2 gaan. Voor Moab heb je eigenlijk nog 1 dag nodig om ook Canyonlands en Dead Horse Point eer aan te doen. En ook monument Valley is het mooiste in de namiddag en dat mis je dan als je nog door moet naar Moab. Dus ik denk dat Moab voor een volgende keer zou moeten zijn.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hier nog een stem voor optie 2. Less is more. Inderdaad is een overnachting bij Monument Valley een echte aanrader. Ook voor Zion heb je bij optie 2 veel meer tijd. Zion is een prachtig park met vele wandelmogelijkheden.
Wilvd schreef:zo 24 juli: L.V. - Lone pine
ma 25 juli: Lone pine - Yosemite national park (Curry village)
di 26 juli: Yosemite national park (Curry village)
wo 27 juli: Yosemite national park (Curry village)
do 28 juli: Yosemite national park (Curry village) - S.F.
Ik zou ook zeker een overnachting in Death Valley aan willen raden. Het is een unieke ervaring om in the middle of nowhere te overnachten en je pakt zo zonsondergang en zonsopkomst ook mee in dit prachtige park. Jullie houden zoals ik het las niet zo van de hitte, dus dan is het juist aan te raden om in Death Valley te overnachten. Zo kun je namelijk vroeg op pad in de ochtenduren om de mooiste bezienswaardigheden te gaan bekijken en mocht het uiteindelijk te heet worden, dan kun je altijd nog verder naar de volgende bestemming. Ik zou dan voor de verdeling kiezen voor een overnachting in Lee Vining.:

zo 24 juli: L.V. - Death Valley
ma 25 juli: Death Valley - Lee Vining
di 26 juli: Lee Vining - Yosemite (Curry Village)
wo 27 juli: Yosemite (Curry Village)
do 28 juli: Yosemite (Curry Village) - S.F.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zonder twijfel optie 2. :thumbup:

En zeker plannen maken om een keer terug te gaan voor Moab. Dat is het zeker waard.
Groet,

Old Faithful
Wilvd
Amerika-newbie

Bericht door Wilvd »

Hoi allen,

Na jullie reacties op mijn vragen en lezen van reacties op andere routes wil ik jullie graag laten weten wat de definitieve route (13 juli t/m 3 augustus) is geworden. Op de dagen 4,6,12,19 en 20 na zijn alle overnachtingen gereserveerd. Ter verduidelijking bij parken ook locatie van overnachten weergegeven.

Dag 1: L.A.
Dag 2: L.A. - Kingman
Dag 3: Kingman - G.C. (bright angel lodge)
Dag 4: G.C. - Page
Dag 5: Page - Mexican Hat (via monument valley)
Dag 6: Mexican Hat - Torrey
Dag 7: Torrey - Bryce (best western bryce canyon)
Dag 8: Bryce - Zion (desert pearl inn)
Dag 9: Zion (desert pearl inn)
Dag 10: Zion - L.V.
Dag 11: L.V.
Dag 12: L.V. - Lone Pine (via Death valley)
Dag 13: Lone Pine - Yosemite (Curry vilaage)
Dag 14: Yosemite (Curry village)
Dag 15: Yosemite (Curry village)
Dag 16: Yosemite - S.F.
Dag 17: S.F.
Dag 18: S.F.
Dag 19: S.F. - Cambria
Dag 20: Cambria - Santa Barbara
Dag 21: Santa Barbara - L.A.
Dag 22: L.A. - Ams

Verder nog een vraagje betreffende trails in Zion en Yosemite. Ik weet het, welke trails je het beste bevalt is natuurlijk deels ook smaak, maar graag hoor ik van jullie welke trails we (koppel 25 en 27 jaar, goede conditie) zeker niet moeten missen.

Groeten!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De vlucht Ams-L.A. is dat dag 0 of dag 1? L.A. is niet mijn favoriet maar een volle dag verdient het wel om de highlights van Hollywood, Beverly Hills ed. te zien.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wilvd schreef:Verder nog een vraagje betreffende trails in Zion en Yosemite. Ik weet het, welke trails je het beste bevalt is natuurlijk deels ook smaak, maar graag hoor ik van jullie welke trails we (koppel 25 en 27 jaar, goede conditie) zeker niet moeten missen.
In Yosemite zou ik in ieder geval kiezen voor de Panorama Trail. Deze trail is 13,5 km. lang en gaat grotendeels van boven naar beneden. Aan de Tioga Road heb ik ook nog een prachtige hike gevonden. Die naar de Mount Dana. Die willen wij ook graag gaan lopen. Mount Dana is het op 1 na hoogste punt in Yosemite.

Even wat handige sites:
http://www.yosemitehikes.com/hikes.htm
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... emite.html
http://www.kevingong.com/Hiking/YosemiteHikes.html

Op die laatste site heb ik de hike naar Mount Dana gevonden.

In Zion zou ik zeker de Angels Landing Trail gaan lopen. Deze is 8 km. lang.

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
En ook de fotopagina van de Angels Landing Trail: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/pi ... lfoto.html
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer