Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis namarie: LV-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
namarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis namarie: LV-SF

Bericht door namarie »

Hallo iedereen,

Hierbij zou ik graag mijn geplande reis met jullie delen. Het is mijn eerste grote reis, en de eerste keer alleen. Schroom niet om er commentaar op te geven (ookal staat veel al vast). Ik ben me ervan bewust dat ik veel wil doen in weinig tijd (ergens begint het al te knagen dat ik niet nog 8 dagen eraan vast heb geknoopt), maar ik probeer er het mooiste van te maken. Op 12 juli vertrek ik en zal dan tot de 16e in Snowbird zijn voor een conferentie. Hier is alles voor me geregeld, dus ik zal hier niet verder over uitweiden. In het kort ziet mijn reis daarna er als volgt uit:

16 jul: SLC - LAS (binnelandse vlucht) - Jacob Lake
17 jul: Jacob Lake - Grand Canyon - Saint George
18 jul: Saint George - Las Vegas
19 jul: Las Vegas
20 jul: Las Vegas - Fresno (vlucht) - Yosemite Park
21 jul: Yosemite Park - Merced
22 jul: Merced - San Francisco
23 jul: San Francisco - Amsterdan (vlucht :wink: )

Zaterdag 16 juli ga ik dus met een binnenlandse vlucht (al geboekt) naar Las Vegas. Daar huur ik een auto en daarmee zal ik naar Jacob Lake rijden om daar de nacht door te brengen.

Zondag 17 juli ga ik dan vroeg (=7:30 uur) naar de Grand Canyon (North Rim) om daar Bright Angel Point te lopen en naar Point Imperial en Cape Royal te rijden. Denken jullie dat dit te doen is? Hoe zit het met de drukte half juli aan de North Rim? Sta je dan uren vast in het verkeer of loopt het wel aardig door? Rond 18:00 uur wil ik dan naar Saint George rijden om daar in een Motel 6 te overnachten.

Maandag 18 juli rijd ik dan verder naar Las Vegas. Ik slaap 2 nachten in het Flamingo hotel en ik heb verder (nog) geen grote plannen gemaakt voor die dagen. In ieder geval wil ik naar de Stratosphere Tower en de fonteinen van Bellagio.

Woensdag 20 juli ga ik dan vanaf Las Vegas met een binnenlandse vlucht naar Fresno, huur ik een auto en rij ik naar Glacier Point om daar de zonsondergang te bekijken. Daarna rijd ik naar Curry Village om daar te overnachten.

Donderdag 21 juli huur ik een fiets om door de Yosemite Valley te fietsen en de bekende plaatsen te bezoeken. 's Middags wil ik dan naar Wawona om daar de bus te pakken naar de Mariopsa Grove. Begin van de avond rijd ik dan naar Merced voor een Motel 6 overnachting.

Vrijdag 22 juli rijd ik verder naar San Francisco voor een laatste drukke dag: Rond 12 uur aankomst, inchecken, auto terugbrengen, cable cars (als het niet te druk is), Golden gate brug (ik koop een OV dagkaart), Alamo Square, Lombard Street (niet allemaal in die volgorde, ik moet even kijken wat haalbaar is :wink: ) en ten slotte (en dat staat al wel vast, ticket is gekocht): om 18:45 de avondtrip naar Alcatraz. Waar ik ga overnachten, weet ik nog niet. Ik ben bezig me te verdiepen in Priceline, dus dat komt nog.

Het enige waar ik momenteel nog echt over twijfel is het gedeelte rondom de Grand Canyon. Ik zit te overwegen om de overnachting in Saint George te veranderen in een 2e nacht in Jacob Lake, waardoor ik bijna een extra dag rondom de Grand Canyon heb. Nadeel hiervan is dat ik dan aan het einde van de maandag 5 uur (minstens) naar Las Vegas moet rijden (of met tussenstop in Saint George, maar dan houdt ik weer zo weinig tijd voor Vegas over) en dat het weer 150 dollar duurder is (terwijl ik de totale kosten al zo hoog vind). Wat is jullie mening hierover? Is een dag hiken op de North Rim deze investering waard of kan ik 'net zo goed' die dag in Las Vegas verblijven?

- Bob
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis namarie: LV-SF

Bericht door Yeehaw »

Hi Bob
Is de vlucht naar Fresno al geboekt? Wat je van plan bent is allemaal vreselijk gehaast en dat alles in het hoogseizoen. Je zou al vast tijd bespaard hebben door rechtstreeks van SLC naar Jacob Lake te rijden maar de vlucht is al geboekt. Las Vegas vanaf de luchthaven is tenminste 4.5 uur rijden naar Jacob Lake. Heb je al een hotel daar geboekt? JL is nog een uur rijden naar north rim en je hebt veel te weinig tijd daar om nog naar St. George te rijden dezelfde dag. Het hotel aan de rim zal vol zitten maar misschien is Kaibab Lodge nog een optie. Naar de NR gaan zonder reservering zou ik niet aanraden.
Ik zou in jouw geval Yosemite helemaal overslaan. Rijd naar NR, probeer 2 nachten te blijven, dan naar Las vegas en van LV een rechtreekse vlucht naar San Francisco. je hebt veel te weinig tijd om zo Yosemite te bekijken om nog maar niet te spreken van een overnachting.
Ipv St. George kan je ook in Hurricane overnachten. Met een auto is er trouwens ook meer dan genoeg te zien rond Las Vegas. Red Rock Canyon, Lake Mead, Valley of Fire, Hoover Dam etc. Je kan ook nog Zion overwegen. Is maar 3 uur rijden van Las Vegas of een dagtrip naar Death Valley NP. (Vroeg op en het zal heet zijn).
Yeehaw
namarie
Amerika-ontdekker

Bericht door namarie »

Hoi Yeehaw,

Bedankt voor je reactie. De reis naar Fresno is al geboekt ja. Zowel Grand Canyon als Yosemite park stonden hoog op mn verlanglijstje en vandaar dat ik ze beiden sowieso in mn programma wilde opnemen. 1 Nacht Jacob Lake is ook al geboekt, maar deze is nog te cancellen. Naar aanleiding van je reactie overweeg ik nu om Jacob Lake af te zeggen en 2 dagen Kaibab Lodge te doen (mits dit nog beschikbaar is, ik heb ze nog niet te pakken kunnen krijgen). Daarvoor moet ik de huurauto een dag langer huren en dit geeft me dan de mogelijkheid om dinsdag ochtend bijvoorbeeld naar Hoover Dam te rijden oid. De maandagavond en dinsdagavond in Las Vegas wil ik wel houden, mede om even 2 dagen niet te hoeven reizen en een beetje te onthaasten.

Wat betreft Yosemite: Ik kom om 2:15 pm aan op Fresno, dus als ik om 3 uur een auto huur, dan is de rit naar Yosemite Park wel te doen toch? De reservering in Curry Village is ook al gemaakt. Mij leek het zelf wel redelijk om in iets minder dan 24 uur Glacier Point, Yosemite Valley en Mariposa Grove te bezoeken, of denk je dat ik me hierop verkijk?

Ik heb zelf eerst ook zitten twijfelen of ik van SLC naar JL zou rijden, maar omdat ik hier in Nederland heel weinig auto rij, en zelden langer dan een half uur, wilde ik geen auto rit inplannen van 7 uur. Daarnaast is het ook goedkoper om op Las Vegas te vliegen en daar een auto te huren (ivm one-way toeslag en extra huurdag). En Death Valley of Valley of Fire had ik ook graag gedaan, maar Yosemite won het toch (daarbij ben ik een beetje angstig voor de enorme hitte van Death Valley in het hoogseizoen).

-Bob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een bijzondere route, maar wel leuk om te zien dat het ook op zo'n manier kan. Het is mooi dat je een overnachting in Yosemite hebt, maar waarom niet 2 nachten? Ik begrijp Merced niet, je rijdt makkelijk in 1 dag van Yosemite naar SF en nog een overnachting in het park of dichtbij het park geeft je meer tijd voor Yosemite.
Om 3 uur vertrekken uit Fresno betekent dat je zonder stops niet voor 5 uur in CV bent. Je kunt via Glacier Point rijden, dat kost je zeker een uur extra, en reken voor de Mariposa Grove 2 uur. Je bent er midden in het hoogseizoen dus hou ook rekening met volle parkeerplaatsen (in het geval van de Mariposa Grove zul je dan de shuttlebus moeten nemen vanaf Wawona).
stop zeker bij Tunnel view, aan het eind van de middag is het uitzicht daar prachtig. De vallei kun je de volgende ochtend uitgebreid bekijken. Ik kan de Mist Trail aanraden, en ook de korte wandeling naar de Lower Fall. Wel druk allebei.

Marianne
namarie
Amerika-ontdekker

Bericht door namarie »

Of het ook daadwerkelijk op deze manier kan, dat zal de praktijk leren :wink:. Echter met een strakke planning hoop ik zoveel mogelijk te kunnen zien :). De keuze voor Merced is niet zozeer om Merced zelf, maar vanwege het feit dat ik al een stuk op weg wil zijn naar SF. Ik wil daar rond het middaguur aankomen en dan nog een beetje tijd hebben om door het centrum te wandelen voordat ik naar Alcatraz ga.

Ruim genomen (wellicht met tussenstop ergens voor boodschappen) plan ik om 6:30 op Glacier Point te zijn en daar naar de zonsondergang te kijken (8:15 pm) en daarna pas naar Curry Village te gaan. Of zou het te gevaarlijk zijn om in het donker over Glacier Point Rd te rijden? Tunnel view lijkt me een goede tip. ik denk dat ik daar op de heenweg wel tijd voor heb.
Ik zal verder eens kijken naar de Mist Trail, die ken ik nog niet. Ik heb tijd geleden al een aantal van je blogs gelezen (erg leuk en leerzaam!). Ik zag dat jullie ook een keer gefietst hebben door Yosemite begin augustus. Hoe is dat qua drukte? Kan je een beetje normaal fietsen of is het daar echt te druk voor?

-Bob
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou Merced ook vervangen voor nog een overnachting in het park. Als je 's morgens op tijd vertrekt uit Yosemite, ben je ook nog voor de middag in San Francisco. Daarbij is het juist relaxter genieten als je niet nog richting Merced moet rijden.

Glacier Point Road in het donker lijkt mij geen aanrader. Zeker als je zegt dat je nauwelijks rijdt. Dan raad ik liever 7 uur rijden overdag aan dan zo'n rit in het donker.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
namarie
Amerika-ontdekker

Bericht door namarie »

Als ik 7:30 vertrek, ben ik dan rond 12:00 uur in San Francisco? Ben het met je eens dat het relaxer is om een hele dag in Yosemite te zijn, zodat je niet constant op je horloge aan het kijken bent. Glacier Point zal ik nog eens overwegen dan. Wellicht dat ik een half uur eerder weg ga, zodat ik met zonsondergang al op Wawona Road zit. Weet iemand tot hoe laat je kan inchecken bij Curry Village? Ik kan nergens de sluitingstijden van de receptie vinden op internet.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Volgens google maps is het non-stop 3 uur en 40 minuten rijden. Je hebt dan nog 50 minuten speling op je planning om ergens onderweg te stoppen. Lijkt me wel te doen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
namarie
Amerika-ontdekker

Bericht door namarie »

Hoi allemaal,

Ondertussen heb ik deze reis gemaakt. Ik heb alles kunnen doen volgens bovenstaande planning. Ik wist van te voren dat ik me aan een strakke planning moest houden, maar ik heb me (behalve in San Francisco) geen moment gehaast gevoeld. Tuurlijk, rijden naar de Grand Canyon duurde lang, maar door vroeg op te staan in Jacob Lake had ik bijna een hele dag in de Grand Canyon. De dagen erna in Vegas heb ik het wat rustiger aan gedaan zodat ik mijn 24 uur in het Yosemite Park ook optimaal kon besteden. Ik heb dus erg veel gezien in een korte tijd, waardoor ik sommige dingen waarschijnlijk niet zo beleefd heb als wanneer je er een paar dagen zou blijven, maar ik heb van elke minuut genoten.

Voor wie het leuk vindt, ik heb een reisverslag bijgehouden op http://bobopreis.blogspot.com

Groet,

Bob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer