Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marjan&Roy: rondje California SF-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marjan&Roy
Amerika-ontdekker

Reis Marjan&Roy: rondje California SF-SF

Bericht door Marjan&Roy »

Hoi allemaal,

ik ben een newbee en ga 1 augustus 2011 voor het eerst naar Amerika!

Zouden jullie eens willen kijken of deze route te doen is? En eventueel willen aanvullen met tips?
Alvast bedankt...

Groetjes Marjan

1. San Francisco- Monterey
2. Monterey- San Luis Obispo
3. San Luis Obispo- Los Angeles
4. Los Angeles
5. Los Angeles- Twentynine Palms
6. Bezoek Joshua Tree NP
7. Twentynine Palms- Las Vegas
8. Las Vegas - Death Valley
9. Death Valley- Three Rivers
10. Bezoek Sequoia NP en Kings Canyon NP
11.Three Rivers- Yosemite NP
12. Yosemite NP
13. Yosemite NP - San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco - Nederland
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Rondje California SF-SF

Bericht door Tipsy_1 »

Wat je eigenlijk niet zou mogen missen tussen Death Valley (leuk dat je daar overnacht, wij vonden het schitterend daar) en Yosemite is de Tioga Pas.
Je kan dan ook het spookstadje Bodie bezoeken (reken ongeveer 3 u): super gewoon weg!

Om dit bij in te plannen heb je dan wel nog een overnachting nodig in bvb. lone pine (waar je ook de alabama hills kan aan doen), Bishop of Lee Vining.
(wij namen Bishop, goed gelegen).

Je laatste dagen worden dan zo:
9. Death Valley- Bishop
10. Bishop, via Bodie en Tioga pas naar Yosemite NP
11.Yosemite NP
12. Sequoia & Kings Canyon
13. naar San Francisco
14. San Francisco
15. San Francisco - Nederland

Sequoia ken ik zelf niet...

Maar voor de rest echt een prachtig rondje, Califonië is echt prachtig!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje California SF-SF

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook de route via de Tioga Pass nemen, maar dan een extra dag Yosemite, en Sequoia overslaan. Het heeft geen zin om daar maar 1 nacht te planenn, dat is jammer van de extra kilometers.
De volle dag Joshua Tree lijkt mij veel in de zomer, dan liever ergens anders meer tijd nemen, bijvoorbeeld in Las Vegas, of SF.
Hebben jullie al iets vastgelegd? Zal lastig worden voor Yosemite.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Marjan&Roy: rondje California SF-SF

Bericht door gleuknie »

Ik neem aan dat jullie de heenreis rekenen als dag 0? Het is namelijk niet aan te raden om na je vlucht nog naar Monterey te rijden.
Ik zou ook 1 nacht minder bij Joshua Tree doen en die bij Las Vegas plaatsen. Las Vegas is toch wel een stad die je bij een eerste reis gezien moet hebben. Dan is 1 nacht wel weinig.
Sequoia/Kings Canyon zou ik ook overslaan ten gunste van de Tioga Road en alle bezienswaardigheden tussen Death Valley en Yosemite. (o.a. Alabama Hills, Whitney Portal Road, Mono Lake, Bodie)

Uitgewerkt zou ik het dan dus ongeveer zo doen.:

Dag 0: Aankomst San Francisco?
Dag 1: San Francisco - Monterey
Dag 2: Monterey - San Luis Obispo
Dag 3: San Luis Obispo - Los Angeles
Dag 4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles - 29 Palms
Dag 6: 29 Palms - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Lee Vining
Dag 10: Lee Vining - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Marjan&Roy
Amerika-ontdekker

Bedankt voor al jullie tips. Super!

Waarom is een volle dag Joshua Tree af te raden?

Ik denk dat we inderdaad dan via de Tioga Road zullen rijden.

Zal nog even puzzelen met de route...

Groetjes Marjan
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Het is daar heel warm.

Ikzelf ben een grote Joshua tree NP fan, dus ik zou het je zeker niet afraden, als je je niet laat tegenhouden door de warmte.
In de zomer gaat het vrij rustig zijn in Joshua Tree denk ik, en je hebt hier hele leuke en afwisselende trails. Je kan dus verschillende korte trails lopen.
En eventueel zou je die dag ook nog Palm Springs kunnen aandoen.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Joshua Tree reken op rond de 38ºC misschien wel warmer.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik raad het je niet eens af, vanwege de hitte, maar omdat het park in vergelijking met Yosemite een stuk kleiner is.
Vanwege jullie eerste reis, raad ik jullie ook aan om 2 nachten in Las Vegas te blijven i.p.v. 1. Het is niet eens mijn stad, maar ik vind wel dat je er ooit een keer moet zijn geweest en met 1 nacht heb je daar natuurlijk weinig tijd.

Een prachtige trail in Joshua Tree N.P. is de Ryan Mountain Trail, voor mij veruit het hoogtepunt van Joshua Tree N.P.:
viewtopic.php?f=7&t=25026

O ja... in de route die ik heb gemaakt kun je dus op dag 5 Joshua Tree N.P. al bezoeken en mocht je vinden dat je nog niet alles hebt gezien, heb je ook nog de hele volgende ochtend en een deel van de middag op dag 6 om Joshua Tree N.P. te bezoeken.

Nog even over het overslaan van Sequoia N.P.: Volgens mij is het nog niet genoemd, maar je hebt ook in Yosemite Sequoia's. Je zou bijvoorbeeld op de dag Yosemite - San Francisco via de zuidingang via Mariposa Grove kunnen rijden, waar je ook Sequoia's hebt. :thumbup:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

gleuknie schreef:Ik raad het je niet eens af, vanwege de hitte, maar omdat het park in vergelijking met Yosemite een stuk kleiner is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je meer tijd door kunt brengen in Yosemite N.P. dan in Joshua Tree N.P., hoewel ik dat laatste park niet uit eigen ervaring ken. :oops:
Wat oppervlakte betreft zijn beide parken echter ongeveer even groot. Yosemite is 3081 km² en Joshua Tree is zelfs iets groter met 3196 km².

Bron: De site van Henriëtte en Hans.
Groet,

Old Faithful
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Misschien heb ik het verkeerd verwoord. In Yosemite heb je veel meer bezienswaardigheden dan in Joshua Tree. Vandaar dat je in Yosemite eigenlijk veel meer tijd nodig bent om een goede indruk te krijgen van het park. :thumbup:
Groetjes René

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Sjuust. :wink:
Old Faithful schreef: Ik kan me heel goed voorstellen dat je meer tijd door kunt brengen in Yosemite N.P. dan in Joshua Tree N.P.
Groet,

Old Faithful
Marjan&Roy
Amerika-ontdekker

Misschien een gek vraagje... :oops:

Hoe voel je je eigenlijk na zo´n rondreis? Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Vroeg me dit ineens af. Want je bent over het algemeen elke dag aan het rijden. En je doet zoveel indrukken op als je dit allemaal voor het eerst ziet. Ben je dan na de reis niet ontzettend moe? Ik heb wel eerder in Indonesië rondgetrokken, maar dan zaten er steeds een aantal stranddagen tussen zodat je lekker kon uitrusten. 8)

Wat zijn julie ervaringen?

Groetjes Marjan
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Bij een route met te veel parken in een te korte tijd, kun je een soort parkenmoeheid krijgen. En kunnen je al die rotsen niet meer boeien. Daarom is het toch wel goed om de route niet te vol te proppen. Is de route goed in balans dan heb ik geen behoefte aan vakantie na de vakantie. Ik heb dan alleen een soort van heimwee. Ik wil weer terug...
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wij zijn (helaas) door het zuidwesten gevlogen met een veel te volle route. In 24 dagen deden we Los Angeles - Highway 1 - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Page - Grand Canyon - Sedona - Scottsdale - Palm Springs - San Diego - Los Angeles. Dit was zo'n typische reisbureaureis en had ik helaas al geboekt, voordat ik dit forum vond. Mijn vriendin was aan het eind van de reis inderdaad wel moe, maar vreemd genoeg werd ik met de dag fitter haha, ondanks dat ik alles alleen moest rijden. Komt denk ik mede van alle adrenaline, want bijna alles onderweg is prachtig.

Tip wat je het beste kan doen na zo'n rondreis: Meteen de volgende plannen. :lol: Ik ben meteen verslaafd geworden aan Amerika en heb vrij snel na onze rondreis in 2009 al een topic geopend voor onze reis van dit jaar, die dus nog steeds moet komen. :lol:
Groetjes René

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

hoe je je voelt na zo'n reis? wij gaan meestal ongeveer even lang (tweetal weken).
Ik schrik mij altijd rot als we met de laatste dagen bezig zijn: oh nee het is bijna gedaan en meestal pink ik op de laatste dag wel een traantje weg (echt waar).
Op 2 weken krijg je geen "parkenmoeheid" hoor ;-)
Ik voel mij dus vooral zo op het einde van de reis triestig dat het weer gedaan is maar ook heel blij dat je al die indrukken hebt mogen opdoen!
en moe ben ik vooral van de jet lag, ik pak dan ook altijd een slaappilletje op de terugreis en ga meteen terug werken dan heb ik er minder last van. en dan kan je lekker nagenieten van foto's en een reisverslag maken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gaan eestal 4 weken of iets langer en moe zijn we nooit omdat we onderweg voldoende rust inbouwen. Alleen die jetlag op het laatst! Zoals Tipsy zegt is meteen weer aan het werk gaan het beste - zo kun je je vakantiedagen ook optimaal gebruiken!.

Marianne
Marjan&Roy
Amerika-ontdekker

Wat grappig om te lezen dat iedereen na de eerste reis naar US zo verslaafd raakt!

Gelukkig hebben wij in 2 weken niet een ontzettend druk programma. Dus dat gaat vast wel goed komen met die reis moeheid.

Heb er zoveel zin in! Ook omdat via dit forum zoveel leuke inspiratie te vinden is!!

Nog 24 nachtjes slapen... :mrgreen:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Marjan&Roy schreef:Gelukkig hebben wij in 2 weken niet een ontzettend druk programma. Dus dat gaat vast wel goed komen met die reis moeheid.
Dat weet ik wel zeker. :wink: Wat is het uiteindelijke programma geworden?
Groetjes René

Marjan&Roy
Amerika-ontdekker

1 San Francisco - Monterey
2 Monterey – San Luis Obispo
3 San Luis Obispo – Los Angeles
4 Los Angeles
5 Los Angeles – Twenty nine Palms
6 Joshua Tree NP
7 Twenty Nine Palms - Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas – Lone Pine
10 Lone Pine – Lee Vining
11 Yosemite NP
12 Lee Vining – San Francisco
13 San Francisco
14 San Francisco
15 San Francisco

Zo ziet de planning er nu ongeveer uit.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik neem aan dat dag 12 Yosemite - San Francisco moet zijn?
Mooie route, ook al ben ik altijd een voorstander voor een overnachting in Death Valley. Dus toch de volle dag Joshua Tree N.P. behouden? Daarmee verschaf je jezelf ook tijd voor Mojave National Preserve op de dag van Joshua Tree N.P. (29 Palms ?) naar Las Vegas.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer