Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KaKeJe: San Francisco - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KaKaJe
Amerika-ontdekker

Reis KaKeJe: San Francisco - Las Vegas

Bericht door KaKaJe »

Hebben dit jaar besloten om met ons gezin naar Amerika te gaan, misschien zou het weleens de laatste keer met ons eigen voltallige gezin kunnen zijn, een soort "coming of age trip" :lol: ; de oudste wordt dit jaar 18, is begonnen met zijn studie... je weet maar nooit waar die volgend jaar zit.

We hebben gekozen voor het zuidwesten vanwege de mix van natuur/steden, hebben zelf al een keer (lang geleden) het gouden rondje gedaan met een superklein campertje. Dit keer gaan we met America's tent lodges. Alles ligt al vast dus daar kan niet meer in geschoven worden, ben sinds een poosje hier aan het lezen gegaan en veel aan jullie tips gehad. (Denk dat we een ander, logischer rondje hadden kunnen maken als we eerder waren gaan kijken en zelf er meer tijd in hadden kunnen stoppen). Maar goed, het is wat het is, we verheugen ons er erg op en dit is wat we gaan doen:

Dag 1
vr 15 juli Schiphol -> San Francisco (Holiday Inn SFO)

Dag 2, 3, 4 en 5
za 16 juli - wo 20 juli ; Petaluma KOA

Dag 6, 7, 8, 9, 10
wo 20 juli - ma 25 juli : Petaluma -> Mariposa KOA

Dag 11, 12, 13, 14
ma 25 juli - vr 29 juli Mariposa -> Lake Isabella KOA

Dag 15, 16, 17, 18,
vr 29 juli Lake Isabella -> San Diego Metro KOA

Dag 19,20, 21,22
di 2 aug - za 6 aug: San Diego -> Williams (hotel en camping)

Dag 23, 24, 25
za 6 aug - di 9 aug; Williams -> Las Vegas (Circus Circus)

Dag 26
di 9 aug Las Vegas - Amsterdam

De rit van San Diego naar Williams is een lange, dat weten we maar hiervoor gekozen ipv een dag ergens tussenin gaan zitten om alleen maar de rit minder lang te maken vonden een beetje zonde van de tijd. Williams wordt hotel of camping, ligt aan de beschikbaarheid.
Circus Circus is gekozen door de reisorg. vanwege de kids, we hadden eigenlijk zelf geen idee/voorkeur. Hoeven niet persé superduper luxe, schoon en fijne bedden/badkamer is prima.

We hebben een huurauto via Alamo, een 7-pers minivan, dat zou denk ik een Chevrolet Uplander oid zijn?? We dachten dat dat goed zou zijn ivm zitruimte en bagage vandaar. Hebben we dat goed gedacht?
gr. Karen

Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis KaKeJe: San Francisco - Las Vegas

Bericht door gleuknie »

Die plaatsen liggen inderdaad allemaal niet gunstig. Petaluma ligt 63km. van San Francisco vandaan, wat betekent dat je 126km. heen en terug moet rijden. Mariposa 70km. van de Yosemite vallei (140km. heen en terug), Lake Isabella 243 km. van Sequoia N.P. (486km. heen en terug) en 256km. (512km. heen en terug) van Death Valley en Williams 95km. (190km. heen en terug) van de Grand Canyon.

Ondanks dat zul je uiteraard wel een onvergetelijke reis maken, want je hebt veel meer tijd voor Yosemite dan de meeste mensen en het goede nieuws is, dat de watervallen in juli waarschijnlijk nog erg mooi zijn, vanwege de vele sneeuwval afgelopen winter.

Wat ik aan kan raden, is de eerste 2 nachten van Lake Isabella te annuleren. Ook als dit niet meer kan en dat je er toch voor moet betalen en dan zou ik nog een nacht in Mammoth Lakes nemen en in Death Valley. Zo kun je over de prachtige Tioga Pass richting Mammoth Lakes en kun je van Mammoth Lakes naar Death Valley rijden om daar te overnachten. Motel 6 in Mammoth Lakes gaat je niet zoveel kosten.

Vier dagen in Williams is ook wel erg veel als dit voor de Grand Canyon bedoeld is. Het voordeel is dat je dan de prachtige route via Prescott naar Sedona eens zou kunnen rijden en de omgeving van Sedona zelf is ook prachtig. Williams ligt qua afstand eigenlijk precies tussen de Grand Canyon en Sedona in.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een minivan is prima. Waarom niet geprobeerd 1 of 2 nachten bij de rim van Grand Canyon te logeren?
KaKaJe
Amerika-ontdekker

Bericht door KaKaJe »

Wat ik aan kan raden, is de eerste 2 nachten van Lake Isabella te annuleren. Ook als dit niet meer kan en dat je er toch voor moet betalen en dan zou ik nog een nacht in Mammoth Lakes nemen en in Death Valley. Zo kun je over de prachtige Tioga Pass richting Mammoth Lakes en kun je van Mammoth Lakes naar Death Valley rijden om daar te overnachten. Motel 6 in Mammoth Lakes gaat je niet zoveel kosten.
Goed idee :thumbup: , heb t laten lezen aan echtgenoot, ligt in de week. Had al zitten kijken om de Tioga Pass op te kunnen nemen in the big scheme of things. Zeker nu er zoveel sneeuw is gevallen de afgelopen tijd en hij nog maar pas vrij is. Lijkt me prachtig.

Afstanden campings zijn redelijk aan de maat, simpelweg omdat de organisatie daar zit en ik zag eerlijk gezegd een beetje op tegen elke 2 dagen in-uitpakken met 5 man (met nadruk op "man" brrr sorry aanwezige heren :lol: ). In een camper is dat makkelijker. We kunnen goed afstanden rijden nu de jongens groot zijn, ik stel me zo voor dat we tijd voor rest and play hebben en ook veel vd omgeving kunnen meepakken zo.

Bij Williams Slide Rock State park bijv. en even gaan kijken of de camping in Seligman nog steeds zo WildWest is (hebben leuke herinneringen aan een spontane dorpsverzameling rondom de laundromat compleet met stetsons, sporen, en holsters :-? , dan willen we ook nog graag ergens raften (Lake Isabella bijv.)
gr. Karen

Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou Death Valley overigens wel snel boeken, mochten jullie hier willen overnachten. Ik weet niet of er nog mogelijkheden zijn. De beste opties zijn Stovepipe Wells en Furnace Creek. Mocht dit vol zijn, valt Panamint Springs of Beatty nog te proberen. Het is namelijk wel een aanrader om in Death Valley te overnachten. Niet alleen vanwege de unieke ervaring in the middle of nowhere, maar ook, omdat je dan in de koelere (Lees: minder hete) ochtend het park kunt bezoeken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer