Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis NienkeH: LA - SF 1e keer USA!
Reis NienkeH: LA - SF 1e keer USA!
Hallo allemaal!
Na weken dit forum te hebben afgestruind heb ik een redelijk idee hoe we, mijn vriend en ik, over een maand de tocht willen maken! We hebben alleen een ticket, auto en de overnachtingen in LA en SF geboekt. De rest kunnen we helemaal zelf invullen. Het is de eerste keer dat we naar USA gaan en ook het rondtrekken op de bonnefooi hebben we nog niet eerder gedaan. Spannend!
Ik hoop dat jullie tips en aanvullingen hebben! En wat vinden jullie van het op de bonnefooi een slaapplaats zoeken? We zijn met 2 personen en zijn niet veeleisend, als er maar een bed staat. Wel beschikken we over internet, dus wellicht is het handig om overnachtingen tijdens de reis toch vast te gaan leggen? Tips?
dag 1 Amsterdam – Los Angeles
dag 2 Los Angeles – Kingman
dag 3 Kingman – Williams / Flagstaff?
dag 4 Williams / Flagstaff? – Page
dag 5 Page – Mexican Hat
dag 6 Mexican Hat - Moab
dag 7 Moab - Torrey
dag 8 Torrey – Bryce Canyon
dag 9 Bryce Canyon
dag 10 Bryce Canyon - Zion
dag 11 Zion – Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas – Death Valley
dag 14 Death Valley – Lee Vining
dag 15 Lee Vining - Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite - San Fransisco
dag 18 San Fransisco
dag 19 San Fransisco - Amsterdam
Alleen de overnachting in LA en de 2 overnachtingen in SF liggen vast. We geven de auto al af zodra we in SF zijn ivm parkeerplaatsgebrek.
Na weken dit forum te hebben afgestruind heb ik een redelijk idee hoe we, mijn vriend en ik, over een maand de tocht willen maken! We hebben alleen een ticket, auto en de overnachtingen in LA en SF geboekt. De rest kunnen we helemaal zelf invullen. Het is de eerste keer dat we naar USA gaan en ook het rondtrekken op de bonnefooi hebben we nog niet eerder gedaan. Spannend!
Ik hoop dat jullie tips en aanvullingen hebben! En wat vinden jullie van het op de bonnefooi een slaapplaats zoeken? We zijn met 2 personen en zijn niet veeleisend, als er maar een bed staat. Wel beschikken we over internet, dus wellicht is het handig om overnachtingen tijdens de reis toch vast te gaan leggen? Tips?
dag 1 Amsterdam – Los Angeles
dag 2 Los Angeles – Kingman
dag 3 Kingman – Williams / Flagstaff?
dag 4 Williams / Flagstaff? – Page
dag 5 Page – Mexican Hat
dag 6 Mexican Hat - Moab
dag 7 Moab - Torrey
dag 8 Torrey – Bryce Canyon
dag 9 Bryce Canyon
dag 10 Bryce Canyon - Zion
dag 11 Zion – Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas – Death Valley
dag 14 Death Valley – Lee Vining
dag 15 Lee Vining - Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite - San Fransisco
dag 18 San Fransisco
dag 19 San Fransisco - Amsterdam
Alleen de overnachting in LA en de 2 overnachtingen in SF liggen vast. We geven de auto al af zodra we in SF zijn ivm parkeerplaatsgebrek.
Juli/augustus 2011 Westkust USA = geweldig!!!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: LA - SF 1e keer USA!
Ik zou Moab meteen al vergeten als je er maar 1 nacht blijft. Drie overnachtingen is hier toch wel het minimum, aangezien hier heel veel te zien is. Williams of Flagstaff liggen niet gunstig voor een bezoek aan de Grand Canyon, maar ik weet niet in hoeverre je iets kunt vinden bij de Grand Canyon op de bonnefooi. Het is ook geen handig seizoen om op de bonnefooi te reizen. Ik denk dat vele plaatsen al vol zitten in die periode.
Die nacht die je bij Moab bespaart zou je trouwens kunnen plaatsen bij Page (prachtige omgeving) of San Francisco. Eventueel zou je die ook kunnen besteden in Los Angeles, aangezien je daar maar 1 nacht hebt. Slaan jullie Los Angeles bewust over?
De 2 nachten Bryce Canyon en 1 nacht Zion zou ik overigens omwisselen.
Die nacht die je bij Moab bespaart zou je trouwens kunnen plaatsen bij Page (prachtige omgeving) of San Francisco. Eventueel zou je die ook kunnen besteden in Los Angeles, aangezien je daar maar 1 nacht hebt. Slaan jullie Los Angeles bewust over?
De 2 nachten Bryce Canyon en 1 nacht Zion zou ik overigens omwisselen.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tips!
LA kunnen we uitbreiden als we vinden dat 1 nacht te kort is. Willen alleen wat hotspots zien, maar niet heel uitgebreid. We hopen dat we ter plekke bij een hotel/motel keten kunnen boeken voor de dag erna op een andere locatie en dan daar naar toe rijden. Maar misschien is nu al boeken toch wel beter, maar dan moeten we de reis natuurlijk wat definitiever hebben.
Ik ga weer verder puzzelen! Meer reacties zijn welkom!
LA kunnen we uitbreiden als we vinden dat 1 nacht te kort is. Willen alleen wat hotspots zien, maar niet heel uitgebreid. We hopen dat we ter plekke bij een hotel/motel keten kunnen boeken voor de dag erna op een andere locatie en dan daar naar toe rijden. Maar misschien is nu al boeken toch wel beter, maar dan moeten we de reis natuurlijk wat definitiever hebben.
Ik ga weer verder puzzelen! Meer reacties zijn welkom!
Nog iemand een goede site waar ik online overnachtingen kan boeken?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kijk meestal eerst op tripadvisor. Dan kijk ik naar een hotel die goed beoordeeld wordt en dan kijk ik of de prijs aantrekkelijk is. Meestal boek ik dan via hun eigen website. Je kunt overigens voor hoteltips ook rechtsboven klikken op Hotels & Campings. Daar lees je vele beoordelingen van forumleden.
Groetjes René
Dankjewel, ik ga daar meteen even kijken!
Klopt het dat je bij een motel 6 of super 8 altijd wel een kamer op de bonnefooi kunt vinden? Of raden jullie toch aan om vooraf te boeken?
Klopt het dat je bij een motel 6 of super 8 altijd wel een kamer op de bonnefooi kunt vinden? Of raden jullie toch aan om vooraf te boeken?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Reis NienkeH: LA - SF 1e keer USA!
Mooie, volle trip; op sommige plekken ben je (erg) kort, maar je pakt veel mee en doet veel indrukken op.
Als je Moab meepakt zou ik daar zeker 2 nachten inplannen en Bryce inkorten naar 1 nacht (Bryce sowieso inkorten naar 1 nacht).
Denk dat het lastig is om nog dichtbij de GC iets te boeken, maar je zou bijv ook nog in Valle kunnen overnachten (http://www.grand-canyon-inn.com/), dit is dichterbij de GC dan Williams en niet zo duur.
Overnachting DValley ook snel vastleggen (als je al niet te laat bent)! Ook Mexican Hat zou ik zeker vastleggen; ben daar paar keer geweest en bij bijv de Hattrock Inn altijd 'NO Vacancy' aan het eind van de dag.
Zou gewoon nu alvast veel vastleggen, scheelt veel tijd denk ik daar met het zoeken naar een bed (seizoen).
Als je Moab meepakt zou ik daar zeker 2 nachten inplannen en Bryce inkorten naar 1 nacht (Bryce sowieso inkorten naar 1 nacht).
Denk dat het lastig is om nog dichtbij de GC iets te boeken, maar je zou bijv ook nog in Valle kunnen overnachten (http://www.grand-canyon-inn.com/), dit is dichterbij de GC dan Williams en niet zo duur.
Overnachting DValley ook snel vastleggen (als je al niet te laat bent)! Ook Mexican Hat zou ik zeker vastleggen; ben daar paar keer geweest en bij bijv de Hattrock Inn altijd 'NO Vacancy' aan het eind van de dag.
Zou gewoon nu alvast veel vastleggen, scheelt veel tijd denk ik daar met het zoeken naar een bed (seizoen).
Gr, Gerben
Ik ben nu stap voor stap wat dingen aan het vastleggen. De eerste dagen zien er daarom zo uit:
dag 1 Amsterdam - LA
dag 2 LA (verlenging hotel)
dag 3 LA - Kingman (moet ik nog boeken)
dag 4 Kingman - Grand Canyon (overnachting in Valle vastgelegd, bedankt voor de tip!)
dag 5 Grand Canyon - Page
Ik ga nu nog verder kijken wat ik vast kan leggen.
dag 1 Amsterdam - LA
dag 2 LA (verlenging hotel)
dag 3 LA - Kingman (moet ik nog boeken)
dag 4 Kingman - Grand Canyon (overnachting in Valle vastgelegd, bedankt voor de tip!)
dag 5 Grand Canyon - Page
Ik ga nu nog verder kijken wat ik vast kan leggen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal wel lukken, maar die motels vind je niet in de omgeving van de parken.NienkeH schreef:Klopt het dat je bij een motel 6 of super 8 altijd wel een kamer op de bonnefooi kunt vinden? Of raden jullie toch aan om vooraf te boeken?
Wat betreft het boeken: ik zou eerst met de parken (Yosemite!) beginnen.
Marianne
Weet iemand nog een plek voor een overnachting in de buurt van Yosemite?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie www.yosemitepark.com voor accommodatie in het park. Buiten het park ligt El Portal het beste. Eer zijn ook wel wat campings met cabins langs de 120 (omgeving Groveland). Of de evergreen Lodge. Of de Yosemite Bug. Wanneer ben je er? En hoeveel mag het kosten?
Marianne
Marianne
Ik ben er ongeveer over 4 weken, en we proberen wat low budged te reizen. Het geeft niet wanneer dat niet lukt. We rijden met een auto rond en zijn verder niet zo veeleisend.
Omdat we Moab over willen slaan vroegen we ons het volgende af. Kunnen we van Mexican Hat in 1x doorrijden naar Bryce NP? Of is dat een veel te groot stuk? Ik kan dat namelijk slecht inschatten.
Maar omdat we na Page toch nog wat willen bekijken in de omgeving van Mexican Hat willen daar toch graag nog overnachten. We rijden dan niet door naar Moab en Torrey zoals eerst de bedoeling was, maar willen dan na Mexican Hat naar Bryce rijden als die mogelijk is.
Wie heeft er tips?
Maar omdat we na Page toch nog wat willen bekijken in de omgeving van Mexican Hat willen daar toch graag nog overnachten. We rijden dan niet door naar Moab en Torrey zoals eerst de bedoeling was, maar willen dan na Mexican Hat naar Bryce rijden als die mogelijk is.
Wie heeft er tips?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat jullie Moab en Torrey overslaan zou ik de volgorde veranderen:
Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce Canyon
Groetjes René
gleuknie schreef:Omdat jullie Moab en Torrey overslaan zou ik de volgorde veranderen:
Klinkt goed. Enig idee wat dan ongeveer de afstanden/reistijden zijn?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kun je allemaal invoeren in google maps:
Grand Canyon - Monument Valley: 283 km., 3 uur en 26 min.
Monument Valley - Page: 195km, 2 uur en 16 min.
Page - Bryce Canyon: 246km., 2 uur en 59 min.
Grand Canyon - Monument Valley: 283 km., 3 uur en 26 min.
Monument Valley - Page: 195km, 2 uur en 16 min.
Page - Bryce Canyon: 246km., 2 uur en 59 min.
Groetjes René
Weer wat geleerd! Dankjewel!!!!
Na wat spitwerk op het internet hebben we toch al veel overnachtingen vast kunnen leggen. De reis ligt nu dus behoorlijk vast, maar ik ben nog op zoek naar reacties over wat we onderweg toch echt niet moeten missen! (het zou zo zonde zijn!!) BIjvoorbeeld welke stops we waar moeten maken en via welke wegen we moeten rijden. (afgezien van de standaard aangegeven wegen op Google Maps) Graag dus jullie hulp!
(trouwens, we vertrekken over 3 dagen al en hebben er reuze zin in!!!)
(Klopt het dat er op dit moment een hittegolf in CA is? Is dat een beetje uit te houden??)
za 23-7 Amsterdam – Los Angeles vliegen!
zo 24-7 Los Angeles
ma 25-7 Los Angeles – Kingman400 mijl, 8 uur Oatman
(Slaapplaats nog niet vastgelegd)
di 26-7 Kingman – Valle 143 mijl, 2.15 uur Route 66
(Geen idee of deze slaapplaats is vastgelegd, hebben geen reactie gehad, wel een confirm nr
automatisch bij invullen van de data)
wo 27-7 Valle – Cameron 116 mijl, 2.30 uur Bezoek Grand Canyon
do 28-7 Cameron - Blanding 191 mijl, 3.30 uur Bezoek Monument Valley
vr 29-7 Blanding – Page 193 mijl, 3.45 uur Bezoek Mexican Hat, Valley of Gods, Goosenecks State Parks, Muley Point Overlook
za 30-7 Page – Panguitch 141 mijl, 2.45 uur Bezoek Bryce Canyon NP
zo 31-7 Panguitch – Rockville 87 mijl, 2 uur Bezoek Zion NP
ma 1-8 Rockville Bezoek Zion NP
di 2-8 Rockville – Las Vegas 163 mijl, 3 uur (Slaapplaats nog niet vastgelegd)
wo 3-8 Las Vegas
do 4-8 Las Vegas – Lone Pine 223 mijl, 4.30 uur Death Valley
vr 5-8 Lone Pine – Lee Vining 122 mijl, 2.30 uur
za 6-8 Lee Vining – Mariposa 108 mijl, 2.15 uur Bezoek Yosemite NP
zo 7-8 Mariposa Bezoek Yosemite NP (enig idee welke route we kunnen lopen? We zijn beide niet echt ervaren maar lopen
wel graag)
ma 8-8 Mariposa - San Fransisco 167 mijl, 3.15 uur
di 9-8 San Fransisco
wo 10-8 San Fransisco – Amsterdam vliegen!
do 11-8 Amsterdam
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!!
(trouwens, we vertrekken over 3 dagen al en hebben er reuze zin in!!!)
(Klopt het dat er op dit moment een hittegolf in CA is? Is dat een beetje uit te houden??)
za 23-7 Amsterdam – Los Angeles vliegen!
zo 24-7 Los Angeles
ma 25-7 Los Angeles – Kingman400 mijl, 8 uur Oatman
di 26-7 Kingman – Valle 143 mijl, 2.15 uur Route 66
(Geen idee of deze slaapplaats is vastgelegd, hebben geen reactie gehad, wel een confirm nr
automatisch bij invullen van de data)
wo 27-7 Valle – Cameron 116 mijl, 2.30 uur Bezoek Grand Canyon
do 28-7 Cameron - Blanding 191 mijl, 3.30 uur Bezoek Monument Valley
vr 29-7 Blanding – Page 193 mijl, 3.45 uur Bezoek Mexican Hat, Valley of Gods, Goosenecks State Parks, Muley Point Overlook
za 30-7 Page – Panguitch 141 mijl, 2.45 uur Bezoek Bryce Canyon NP
zo 31-7 Panguitch – Rockville 87 mijl, 2 uur Bezoek Zion NP
ma 1-8 Rockville Bezoek Zion NP
di 2-8 Rockville – Las Vegas 163 mijl, 3 uur (Slaapplaats nog niet vastgelegd)
wo 3-8 Las Vegas
do 4-8 Las Vegas – Lone Pine 223 mijl, 4.30 uur Death Valley
vr 5-8 Lone Pine – Lee Vining 122 mijl, 2.30 uur
za 6-8 Lee Vining – Mariposa 108 mijl, 2.15 uur Bezoek Yosemite NP
zo 7-8 Mariposa Bezoek Yosemite NP (enig idee welke route we kunnen lopen? We zijn beide niet echt ervaren maar lopen
wel graag)
ma 8-8 Mariposa - San Fransisco 167 mijl, 3.15 uur
di 9-8 San Fransisco
wo 10-8 San Fransisco – Amsterdam vliegen!
do 11-8 Amsterdam
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1063 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 21 Reacties