Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tomst: roadtrip South West 4 weken feedback gevraagd
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Tomst: roadtrip South West 4 weken feedback gevraag
Je zou misschien het boel Photographing the Southwest van Martres kunnen aanschaffen of lenen. Hierin veel plekken en wandelingen waar ook minder mensen komen. Litlle Wild Horse Canyon, Out of Egypt, The White Rocks, The Hunderd Handprints, Devil's Garden bij Hole in the Rock road en nog heel veel meer langs de weg tussen Bryce en Capitol Reef, maar ook in de andere delen. Teveel voor jouw tijd en van vele anderen... het boek geeft een beschrijving van waar het is en hoe de wandelingen zijn... wanneer de mooie tijden zijn qua fotografie (licht). ook de Parken staan erin, Cap Reef, Zion, Bryce etc misschien wel een aanrader voor jullie.
Fiery Furnace (Fiery spreek je trouwens uit als *Fairie* zoals fire dus... vurige oven dus) met gids is qua wandeling niet erg heftig (tegendeel). Onze kids en wij zelf ook liepen voor aan bij de gids. We hoorden ook net wat meer tussendoor over geologie, natuur en ontstaan. Soms stonden we een paar minuten te wachten..
En ja zelf wandelen kun je nog genoeg.. als je dit tevoren weet stel je je daar op in.
Fiery Furnace (Fiery spreek je trouwens uit als *Fairie* zoals fire dus... vurige oven dus) met gids is qua wandeling niet erg heftig (tegendeel). Onze kids en wij zelf ook liepen voor aan bij de gids. We hoorden ook net wat meer tussendoor over geologie, natuur en ontstaan. Soms stonden we een paar minuten te wachten..
En ja zelf wandelen kun je nog genoeg.. als je dit tevoren weet stel je je daar op in.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je kijkt naar de link die ik je in mijn vorige bericht heb gegeven zie je daar een filmpje staan. Dat geeft je een aardig beeld van de hike. Je kunt ook in ons 2008-verslag kijken voor wat foto's en een verslag.Tomst schreef:Als de gids van toegevoegde waarde is, verandert dat uiteraard wel wat aan onze ingesteldheid. Uit Isis haar verhaal maakte ik op dat het zelfs voor jongeren te traag ging vandaar de "achter mensen aanhossen". We kregen een vermoeden dat het wat Antelope Canyon-achtig zou kunnen zijn. Al is een gids met fototips daar natuurlijk wel welkom.
We zullen zelf wel genoeg op tocht kunnen gaan dus als we tussendoor nog ergens iets kunnen bijleren door bij een groep aan te sluiten, zullen we hier zeker niet voor terugdeinzen!
Marianne
Dag Marianne
Jouw volledige verslag hebben we alvast aandacht verslonden de afgelopen weken. Het filmpje loopt helaas volledig vast na ongeveer een minuut dus veel hebben we daar niet uit kunnen opmaken. Het ziet er allemaal redelijk rustig en meer dan haalbaar uit dus dat komt wel in orde. Weer iets om aan ons lijstje "nog te reserveren" toe te voegen!
Dankje!
Jouw volledige verslag hebben we alvast aandacht verslonden de afgelopen weken. Het filmpje loopt helaas volledig vast na ongeveer een minuut dus veel hebben we daar niet uit kunnen opmaken. Het ziet er allemaal redelijk rustig en meer dan haalbaar uit dus dat komt wel in orde. Weer iets om aan ons lijstje "nog te reserveren" toe te voegen!
Dankje!
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal kijken of ik dat filmpje van FF ook op Youtube kan zetten...
Zonet de overnachtingsplaats voor Yosemite geboekt, met dank aan de info van Isis. Jeetje wat een gedoe was me dat: op 4 minuten was ALLES de deur uit!
Ondertussen heeft de vriendin haar zinnen gezet op Half Dome: dat wordt trainen als ik die op wil
Ondertussen heeft de vriendin haar zinnen gezet op Half Dome: dat wordt trainen als ik die op wil

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent de derde waarvan ik het zie.. Fijn dat je een plek hebt..
Ik heb niet overdreven wel?!
Kijk ook even rond op de camping straks... al die mensen waren tegelijk met je online

Ik heb niet overdreven wel?!

Kijk ook even rond op de camping straks... al die mensen waren tegelijk met je online

Enkele maanden verder, heel wat overnachtingsplekjes geboekt en nog wat gesleuteld aan de route staan er nog een paar vraagtekens op ons lijstje.
Van Yosemite naar San Francisco: in 1 trek doorrijden of ergens buiten Yosemite nog een nachtje doorbrengen zodanig dat we meer tijd hebben voor Yosemite?
San Francisco: kamperen in ons tentje of toch maar op zoek naar een hotel in het centrum (we hebben 3 nachten in SF op het programma staan) Tips voor beiden zijn welkom.
Whalewatching: Santa Barbara of Monterey?
Overnachtingstips voor de route SF - LA (2 nachten die we op 2 verschillende stekjes willen spenderen) zijn ook welkom!
Regen buiten = goed voor planningpret binnen!
Van Yosemite naar San Francisco: in 1 trek doorrijden of ergens buiten Yosemite nog een nachtje doorbrengen zodanig dat we meer tijd hebben voor Yosemite?
San Francisco: kamperen in ons tentje of toch maar op zoek naar een hotel in het centrum (we hebben 3 nachten in SF op het programma staan) Tips voor beiden zijn welkom.
Whalewatching: Santa Barbara of Monterey?
Overnachtingstips voor de route SF - LA (2 nachten die we op 2 verschillende stekjes willen spenderen) zijn ook welkom!
Regen buiten = goed voor planningpret binnen!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nog een klein dingetje: indien je maar 1 dag kunt wandelen in de Grand Canyon, kun je i.p.v. een stuk van de Bright Angel trail een deel van de South Kaibab doen tot Cedar ridge (3 miles round trip en ongeveer 300 feet hoogteverschil). Deze wandeling is wel zonder enige schaduw, maar een groot (en toch wel belangrijk) voordeel zijn de prachtige zichten die men heeft, omdat men op de top van de 'ridge' loopt. Het zicht vanaf de Bright Angel Trail is zeer beperkt en na het wandelen van de South Kaibab enigszins teleurstellend. Alleszins zeer veel water meenemen!!!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeveel nachten zit je nu in Yosemite, en waar? Kan daar niet nog een nacht bij? Je zou ook een nacht open kunnen laten en ter plekke beslissen in hoeverre je die dicht bij Yosemite of juist dichter bij SF wilt gebruiken.Tomst schreef:Van Yosemite naar San Francisco: in 1 trek doorrijden of ergens buiten Yosemite nog een nachtje doorbrengen zodanig dat we meer tijd hebben voor Yosemite?
Volgens mij kun je nergens leuk kamperen bij SF, of je moet een behoorlijk eind rijden (er zit iets aan de noordkant van de Golden Gate brug geloof ik) en dan zit je elke dag met het parkeren van de auto.
Marianne
Dank voor jullie reacties!
Tips over de wandeling aan de GC staan genoteerd
Marianne, jouw onstuitbare enthousiasme over Yosemite heeft ervoor gezorgd dat we daar 2 nachten blijven
. De nacht voor Yosemite overnachten we bij Mammoth Lakes, dus dan nemen we eerst een dag de tijd om te genieten van de Tioga Pass. Nadien hebben we nog een volle dag voor wandelingen en de laatste dag kunnen ook nog wel wat Yosemite verkennen alvorens we richting SF rijden. Bij gebrek aan geschikte campings gaan we dan maar op zoek naar een hotel!
Helaas heeft de vriendin voor alle overnachtingen in de NPs gezorgd en ik ben wat laat met mijn "taak": hotelovernachtingen in LA en SF. Helaas zitten de meeste hotels die men hier meestal aanraadt daar dus al vol. Wordt nog even spannend!
Tips over de wandeling aan de GC staan genoteerd

Marianne, jouw onstuitbare enthousiasme over Yosemite heeft ervoor gezorgd dat we daar 2 nachten blijven

Helaas heeft de vriendin voor alle overnachtingen in de NPs gezorgd en ik ben wat laat met mijn "taak": hotelovernachtingen in LA en SF. Helaas zitten de meeste hotels die men hier meestal aanraadt daar dus al vol. Wordt nog even spannend!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
oeps, in verband met de wandeling in GC. Heb een 'klein' foutje gemaakt. Het hoogteverschil tussen rim en Cedar Ridge is 2000 feet. Maar veel mensen doen dit op 1 dag, dus dat is geen probleem. Is echt de moeite waard.
Fiery Furnace hebben we zonder gids gedaan. Dan moet je eerst een kort filmpje bekijken zodat je weet waaraan je begint. Hebben dit toen (telkens wel in maart of april) de dag zelf nog kunnen doen ( het aantal permits zonder gids is ook beperkt).
Fiery Furnace hebben we zonder gids gedaan. Dan moet je eerst een kort filmpje bekijken zodat je weet waaraan je begint. Hebben dit toen (telkens wel in maart of april) de dag zelf nog kunnen doen ( het aantal permits zonder gids is ook beperkt).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is ca 1100 feet volgende de NPS-site, dus iets van 350 meter. Er staat ca 3 uur voor. Ik heb dit stuk voor september gepland.
Marianne
Marianne
Fiery Furnace is ondertussen geboekt al en whalewatching staat ook al op het menu. Ik zit met een stevige wandelaarster die mij de afgelopen jaren al door heel wat bergen geloodst heeft, dus een wandeling met een stijging meer of minder zal wel lukken!
Enkel de hotels doen me nog een beetje de das om. In DV zat alles vol, dus het is een overnachting in Lone Pine geworden... In LA en SF wordt het nog zoeken naar een stekje. Helaas te weinig tijd om tijd te maken voor de reisplanning...
Enkel de hotels doen me nog een beetje de das om. In DV zat alles vol, dus het is een overnachting in Lone Pine geworden... In LA en SF wordt het nog zoeken naar een stekje. Helaas te weinig tijd om tijd te maken voor de reisplanning...
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overnachting camping SF: je zou net ten Noorden van de brug kunnen staan dat zijn echte tent campings. Je kunt dan ook de brug vanaf de 'oceaan-kant' bekijken... (onder de brug doro zie je dan met goed weer de stad). Kirby Cove is een van die plekken. je kun dan vanaf de P bij de brug met de bus.Details kan ik je daarover niet geven nmaar zoiets zou kunnen. Ik neem aan dat je er slim aan doet om wel te reserveren. Want aan de kust is snel alles vol. Het is van Golden Gate NRA dus ook van NPS.
Morgen is het dan eindelijk zo ver. Heel wat is geregeld, minstens evenveel is allicht niet geregeld, maar ach.
We zijn ingecheckt voor de vluchten, de ESTA's liggen klaar en de creditkaarten ook, dus het moet maar goed komen.
Voor FC in DV blijft het voorlopig erg spannend: Otel gaf ons een nacht in de Inn, maar die is gesloten en nu hebben ze enkele dagen nodig om het uit te klaren. Het wordt fameus balen als we daar nu niet zouden kunnen blijven...
Nu nog eten en maken dat er gepakt wordt en dan morgen alweer héél vroeg uit ons bedje...
Op naar een maandje reizen! Met dank aan de mensen van het forum hopelijk een mooie trip met heel wat inside information. Ontzettend bedankt allemaal!
We zijn ingecheckt voor de vluchten, de ESTA's liggen klaar en de creditkaarten ook, dus het moet maar goed komen.
Voor FC in DV blijft het voorlopig erg spannend: Otel gaf ons een nacht in de Inn, maar die is gesloten en nu hebben ze enkele dagen nodig om het uit te klaren. Het wordt fameus balen als we daar nu niet zouden kunnen blijven...
Nu nog eten en maken dat er gepakt wordt en dan morgen alweer héél vroeg uit ons bedje...
Op naar een maandje reizen! Met dank aan de mensen van het forum hopelijk een mooie trip met heel wat inside information. Ontzettend bedankt allemaal!
Veel plezier! Die Inn is ook wel erg duur... en idd gesloten in de zomer. Wel leuk is even door de tuinen te lopen. Dat kan altijd.
Feit, maar ik zou vooral graag de nacht doorbrengen in FC. Hopelijk zet otel dit recht, zou fijn zijn...
Dadelijk de handbagage nog inpakken en dan ben ik er helemaal klaar voor, jippie!
Dadelijk de handbagage nog inpakken en dan ben ik er helemaal klaar voor, jippie!
Beste forumgangers,
Ondertussen zijn we alweer terug uit Amerika. Gisteren in de late namiddag zijn we toegekomen op de luchthaven en de afgelopen 24u heb ik me vooral het plaatselijke wassalon gevoeld.
We hebben genoten van een fantastische reis en willen graag nog even de mensen van het forum bedanken voor hun geweldige hulp!
We zijn ontzettend blij met het reisschema dat we hebben aangehouden.
René: we zijn niet erg lang in Sedona kunnen blijven, maar zijn zo tevreden dat we het in de reis opgenomen hebben.
Isis: bij aankomst op Upper Pines zei de ranger "wat een goede plek hebben jullie seg, goed gedaan"
De Amerikaanse steden waren wat we ervan verwachtten: niet erg ons ding voor langer dan enkele dagen. De Amerikaanse parken waren ook wat we ervan verwachtten: fantastisch!
Soms dachten we "oei, misschien worden we nog parkenmoe", maar bij elk nieuw park dat we inreden verdween die angst als sneeuw voor de zon.
Het weer was fantastisch en van al onze plannen hebben we slechts 3 zaken moeten laten varen, dus dat zat zeker goed! We zagen behoorlijk wat wildlife: van de typische herten en eekhoorns, naar roadrunners, vossen, beren met jongen, zebras (oh jawel), zeehonden, een coyote etc. Met als hoogtepunt toch wel een orka die met de boot kwam spelen.
Kortom: een succes! Waarvoor hartelijk dank aan jullie allen!
Groetjes
Mieke en Tom
Ondertussen zijn we alweer terug uit Amerika. Gisteren in de late namiddag zijn we toegekomen op de luchthaven en de afgelopen 24u heb ik me vooral het plaatselijke wassalon gevoeld.
We hebben genoten van een fantastische reis en willen graag nog even de mensen van het forum bedanken voor hun geweldige hulp!
We zijn ontzettend blij met het reisschema dat we hebben aangehouden.
René: we zijn niet erg lang in Sedona kunnen blijven, maar zijn zo tevreden dat we het in de reis opgenomen hebben.
Isis: bij aankomst op Upper Pines zei de ranger "wat een goede plek hebben jullie seg, goed gedaan"
De Amerikaanse steden waren wat we ervan verwachtten: niet erg ons ding voor langer dan enkele dagen. De Amerikaanse parken waren ook wat we ervan verwachtten: fantastisch!
Soms dachten we "oei, misschien worden we nog parkenmoe", maar bij elk nieuw park dat we inreden verdween die angst als sneeuw voor de zon.
Het weer was fantastisch en van al onze plannen hebben we slechts 3 zaken moeten laten varen, dus dat zat zeker goed! We zagen behoorlijk wat wildlife: van de typische herten en eekhoorns, naar roadrunners, vossen, beren met jongen, zebras (oh jawel), zeehonden, een coyote etc. Met als hoogtepunt toch wel een orka die met de boot kwam spelen.
Kortom: een succes! Waarvoor hartelijk dank aan jullie allen!
Groetjes
Mieke en Tom
Geweldig dat jullie zo'n leuke vakantie hebben mogen meemaken en bedankt voor de feed back! Dat wordt altijd zeer gewaardeerd!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk om te horen dat het goed bevallen is! Hebben jullie veel kunnen wandelen?
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3738 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne