Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis hansenwilma: eerste USA reis! Hulp gevraagd!
-
- Amerika-newbie
Reis hansenwilma: eerste USA reis! Hulp gevraagd!
Hallo allemaal,
Mijn vrouw en ik willen graag een reis maken naar Amerika. We hebben al het één en ander gelezen en we willen graag een reis maken door het zuidwesten van Amerika. De globale route voor 38 dagen die we tot nu toe in gedachte hebben is de volgende:
Novato (na aankomst vliegveld San Francisco)
Yosemite NP
Yosemite NP
Yosemite NP
Yosemite NP
Mammoth Lakes
Death Valley (Furnace Creek)
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Springdale (Zion Canyon / NP)
Tropic (Bryce Canyon)
Page (Lake Powell)
Page (Lake Powell)
Page (Lake Powell)
Monument Valley
tussen MV en Santa Fe??
Santa Fe
Santa Fe
Holbrook
Grand Canyon Village
Sedona
Sedona
Williams
Needles
Palm Springs
San Diego
San Diego
San Diego
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
San Simeon
Santa Cruz
San Francisco
San Francisco
San Francisco
Graag hoor ik van de vele ervaringsexperts hier wat eventuele verbeterpunten zijn... alle ideeën zijn welkom en wij waarderen het zeer!
Groetjes,
Hans en Wilma
Mijn vrouw en ik willen graag een reis maken naar Amerika. We hebben al het één en ander gelezen en we willen graag een reis maken door het zuidwesten van Amerika. De globale route voor 38 dagen die we tot nu toe in gedachte hebben is de volgende:
Novato (na aankomst vliegveld San Francisco)
Yosemite NP
Yosemite NP
Yosemite NP
Yosemite NP
Mammoth Lakes
Death Valley (Furnace Creek)
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Tropic (Bryce Canyon)
Page (Lake Powell)
Page (Lake Powell)
Page (Lake Powell)
Monument Valley
tussen MV en Santa Fe??
Santa Fe
Santa Fe
Holbrook
Grand Canyon Village
Sedona
Sedona
Williams
Needles
Palm Springs
San Diego
San Diego
San Diego
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
San Simeon
Santa Cruz
San Francisco
San Francisco
San Francisco
Graag hoor ik van de vele ervaringsexperts hier wat eventuele verbeterpunten zijn... alle ideeën zijn welkom en wij waarderen het zeer!
Groetjes,
Hans en Wilma
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis hansenwilma: eerste USA reis! Hulp gevraagd!
Niet gek, zo'n lange reis! Ziet er ook goed uit, verhoudingsgewijs wel weinig tijd voor de Grand Canyon. In welke periode willen jullie gaan?
Met zoveel tijd zou je in principe ook wel de parken bij Moab, en Capitol Reef mee kunnen nemen. En Mesa Verde.
Het is wat mkkleijker advieren als we weten welke activiteiten en bezienswaardigheden jullie in gedachte hebben.
Marianne
Met zoveel tijd zou je in principe ook wel de parken bij Moab, en Capitol Reef mee kunnen nemen. En Mesa Verde.
Het is wat mkkleijker advieren als we weten welke activiteiten en bezienswaardigheden jullie in gedachte hebben.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de vlugge reactie Marianne! We houden van een mooie wisseling tussen natuur en steden en verder willen we persé naar Santa Fe en San Diego... wat het volgens ons dan wel lastig maakt om meer naar het noorden te gaan (dit kunnen we misschien beter in een volgende reis gaan bezoeken). We willen veel gaan wandelen (door zowel de steden als de parken) en doen dit op ons gemak (beide 50'ers). Ik las dat je niet heel veel tijd nodig hebt voor de Grand Canyon, hier kan dus toch wel een dagje bij? Verder willen we in het voorjaar (tussen maart en mei 2012) gaan en overnachten we in hotels/motels.
Hou er voor Yosemite rekening mee dat zo vroeg in het seizoen passen en wegen nog gesloten kunnen zijn. Via de website van het park (www.nps.gov/yose) kun je er meer informatie over vinden. In die tijd van het jaar kan Moab en omgeving (Arches, Canyonlands) juist heerlijk zijn om te verblijven. Met zoveel tijd, mis ik die dan weer een beetje
Je zou ook in Albuquerque kunnen beginnen en in S.F of L.A. kunnen eindigen. Dat kost drop-off kosten (die bij National nog te overzien zijn) maar je hoeft dan geen rondje te maken.

Je zou ook in Albuquerque kunnen beginnen en in S.F of L.A. kunnen eindigen. Dat kost drop-off kosten (die bij National nog te overzien zijn) maar je hoeft dan geen rondje te maken.
Hi
Maart -mei. Dan doet zich meteen het eerste probleem al voor. Er zal nog veel sneeuw liggen in Yosemite en je moet kettingen in de auto hebben. Tevens zijn Tioga Pass en alle andere passen door de sierras nog gesloten dus zal je via de southern sierras naar DV moeten rijden. Is op zich geen probleem maar Mammoth Lakes zal er dus niet bij zijn.
Tussen Monument Valley en Santa Fe is Mesa Verde de aangewezen plaats voor een bezoek.
Je kan natuurlijk in Holbrook overnachten maar als je je zelf eens wil verwennen probeer dan La Posada in Winslow.
Als je eerst naar GCNP gaat en daarna naar Sedona kan je beter via Phoenix (of via Prescott) naar Palm Springs/San Diego rijden.
Yeehaw
Maart -mei. Dan doet zich meteen het eerste probleem al voor. Er zal nog veel sneeuw liggen in Yosemite en je moet kettingen in de auto hebben. Tevens zijn Tioga Pass en alle andere passen door de sierras nog gesloten dus zal je via de southern sierras naar DV moeten rijden. Is op zich geen probleem maar Mammoth Lakes zal er dus niet bij zijn.
Tussen Monument Valley en Santa Fe is Mesa Verde de aangewezen plaats voor een bezoek.
Je kan natuurlijk in Holbrook overnachten maar als je je zelf eens wil verwennen probeer dan La Posada in Winslow.
Als je eerst naar GCNP gaat en daarna naar Sedona kan je beter via Phoenix (of via Prescott) naar Palm Springs/San Diego rijden.
Yeehaw
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Heerlijke, rustige route! Zeker voor wandelaars.
Mammoth Lakes zou wel een probleem worden als jullie onderlangs zouden reizen, maar meestal is de Carson Pass wel open. Het is beide een omweg. Ik denk dat je in die tijd van het jaar deze overnachting niet op voorhand hoeft te boeken. Dan kun je ter plekke kijken of je bovenlangs of onderlangs reist.
Vanwaar eigenlijk die overnachting in Williams? Die dag kun je al veel verder komen en als je via Prescott reist, kom je niet eens langs Williams.
Inderdaad zou je bij de Grand Canyon een extra nacht kunnen nemen, maar ik zou in het voorjaar ook zeker een extra overnachting nemen in het prachtige Death Valley.
Mammoth Lakes zou wel een probleem worden als jullie onderlangs zouden reizen, maar meestal is de Carson Pass wel open. Het is beide een omweg. Ik denk dat je in die tijd van het jaar deze overnachting niet op voorhand hoeft te boeken. Dan kun je ter plekke kijken of je bovenlangs of onderlangs reist.
Vanwaar eigenlijk die overnachting in Williams? Die dag kun je al veel verder komen en als je via Prescott reist, kom je niet eens langs Williams.
Inderdaad zou je bij de Grand Canyon een extra nacht kunnen nemen, maar ik zou in het voorjaar ook zeker een extra overnachting nemen in het prachtige Death Valley.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Carson pass (88) mogen ze dan proberen open te houden Rene, maar als je vervolgens 395 gaat rijden in maart heb je de kans dat ze je uit te sneeuw moeten graven. Ik zou die tijd van het jaar altijd via de zuidelijke sierras rijden.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is ook geen fijne vakantie.Yeehaw schreef:maar als je vervolgens 395 gaat rijden in maart heb je de kans dat ze je uit te sneeuw moeten graven.

Groetjes René
-
- Amerika-newbie
Dus als ik jullie begrijp dan kunnen we beter wat later gaan? Dit is voor ons nog gewoon mogelijk (voldoende vakantiedagen en in overleg met de baas kan alles gelukkig
) Wat zou de meest ideale tijd zijn?
We wilde graag een mooi stuk route 66 meepakken eigenlijk (van Williams naar Needles), dat was dus eigenlijk dan ook de reden. Ik begrijp dat je daar dan niet komt als je via Prescott gaat?
Bedankt voor al jullie tips en het meedenken!

We wilde graag een mooi stuk route 66 meepakken eigenlijk (van Williams naar Needles), dat was dus eigenlijk dan ook de reden. Ik begrijp dat je daar dan niet komt als je via Prescott gaat?
Bedankt voor al jullie tips en het meedenken!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jazeker wel. Je kunt in de buurt van Seligman de Route 66 op en dan via Hackberry, Kingman en Oatman naar Needles. Dan heb je het allermooiste stuk van de Route 66 te pakken.
Groetjes René
Mooiste tijd voor deze route vind ik september (na labor day) tot in october. Je kan natuurlijk ook begin mei gaan en de route omdraaien en hopen dat in juni Tioga Pass open is. Maar eigenlijk is er geen slecht tijd van het jaar om te gaan....... Ik zou wel proberen buiten de schoolvakanties te blijven.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
En ik vind de mooiste tijd juist juni, vooral vanwege de watervallen in Yosemite, dus het ligt er net aan waar je voorkeur ligt. 
Liever iets te warm dan iets te koud en alle passen zouden dan normaal gesproken geopend moeten zijn.

Liever iets te warm dan iets te koud en alle passen zouden dan normaal gesproken geopend moeten zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht