Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Betty: Denver-Phoenix opmerkingen/

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Betty
Amerikafan

Reis Betty: Denver-Phoenix opmerkingen/

Bericht door Betty »

Wij wonen op een uurtje van Newark (NJ) en onze dochter woont in Belgie. Wij vliegen allen naar Denver waar we mekaar opwachten. Mijn man kan maximaal een week vakantie nemen dus de timing ligt vast.
We bezochten al wel LV, Zion, Bryce, Page en Antelope Canyon, Sedona en de GC (zit er terug bij omdat onze dochter daar nog niet geweest is).

30 sept: aankomst in Denver, huren auto en doorrijden naar Colorado Springs
1 okt: Garden of the Gods en Pikes Peak, daarna naar Gunnison. (Wat is de mooiste route?)
2 okt: bezoek Black Canyon of the Gunnison en doorrijden naar Grand Junction
3 okt: bezoek Colorado National Monument en doorrijden naar La Sal Junction waar we 3 nachten verblijven
3-4-5 okt: Arches (oa Fiery Furnace Walk, al gereserveerd) en Canyonlands
6 okt: vertrek naar Monument Valley (eventueel nog een omweg via Mesa Verde. Is dit te doen qua afstand?)
7 okt: vertrek naar Grand Canyon
8 okt: wandeling Grand Canyon en daarna doorrijden naar Phoenix
9 okt: vertrek Phoenix -Newark

Alvast bedankt voor de hulp.
Dude
Moderator

Re: Reis Betty: Denver-Phoenix opmerkingen/

Bericht door Dude »

Hier valt nog weinig aan toe te voegen. Gezien de tijd die jullie hebben, vind ik het een mooie route.
3 overnachtingen in LaSal Junction snap ik niet.(is volgens mij niet eens een dorp) Ik neem aan dat je in Moab zal overnachten?
Je vraagtekens bij Mesa Verde zijn terecht! Ik zou het niet opnemen in je route. De bezienswaardigheden in dat park liggen echt diep in het park waardoor je lang moet rijden vooraleer je wat te zien krijgt. Google Maps geeft ruim 6 uur aan zonder stops. Ik zou onderweg naar MV enkele andere dingen bekijken (Gooseneck SP, Mexican Hat, Moki Dugway, Muley Point, Valley of the Gods)

Verder dus allemaal goed te doen. Van Colorado Springs naar Gunnison kan ik je niet helpen, daar ben ik nog niet geweest maar moest je de noordelijke route via de 24 nemen en dan zuidwaarts over de 285 kan je een stop maken in Bueno Vista en de 'old town' bezoeken. Een mooi oud stadscentrum, al is dat maar één straat, toch een leuke stop.(zie ons verslag op onze website van 2011, dag 5)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik neem aan dat je met de Cog Pikes Peak opgaat? Onderschat hoogteziekte niet op 14.000' Je gaat wel erg snel na aankomst naar een dergelijk grote hoogte. Voor Garden of the Gods heb je ook als snel een paar uur nodig. Alle routes van CS naar Gunnison zijn mooi. Oa via Canon City en Salida. Na Salida ga je 11.000' Monarch pass over. Geen moeilijke pass maar soms ligt er al sneeuw in october. Ten westen van Canon City heb je nog Royal Gorge bridge. Je moet er wel voor van de weg af en toegang betalen. Denk niet dat je er tijd voor zult hebben. Het wordt toch al een volle dag met Pike's Peak en Garden of the Gods en de ca 4 uur tussen Manitou Springs en Gunnison. Vanaf Manitou Springs (leuke overnachtingsplaats) kan je ook fraai via Bueno Vista rijden maar Monarch Pass moet je nog steeds over. De route via Bueno Vista is voor ons 15 jaar geleden en ik kan me er niet veel meer van herinneren. De route via Canyon City reden we verleden jaar. Heel mooi! Gunnison is een aardige plaats om te overnachten.
Voor BCofG heb je niet zo lang nodig. Met 2 uur kom je al een heel eind (south rim rijden). Ook leuk is om helemaal af te dalen naar de rivier via East Portal Rd. Als je je bezoek aan BCotG beperkt tot een uur of 2 kan je dezelfde dag ook nog naar Colorado NM.
Even een tip voor de route naar Moab. In Ut neem de eerste Cisco afslag (exit 214 off I70). Cisco is een soort ghosttown. Daarna neem 128 naar Moab. Prachtige route.
Ik ben trouwens ook benieuwd waar je in LaSal Junction gaat logeren...
Mesa Verde is een behoorlijke omweg en verder sluit ik mij aan bij wat Bart heeft gezegd.Heb je al reserveringen voor MV en GC?
Nog even voor Pikes Peak. Wij hebben zelf gereden, een onvergetelijke ervaring maar reken op 3 uur als je zelf rijdt heen en terug.
Yeehaw
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Bedankt voor de reactie.
Bart , misschien laten we Pikes Peak wel vallen , was al bang voor hoogteziekte, mijn man heeft op 3000m al last.
Ik hoopte door alleen maar een korte tijd zo hoog te zijn dat het wel zou meevallen.
Als we Pikes Peak laten vallen hebben we meer tijd voor de route naar Gunnison met de nodige stops

Ik La Sal Junction logeren we op Pack Creek ranch in een huisje dat we per nacht kunnen huren. Licht afgegelegen maar we zitten graag op een rustige plaats. Zou ongeveer 15 minuten rijden van Moab liggen

Yeehaw bedankt voor de suggesties voor de route naar Gunnison. Ga me er nog eens in verdiepen
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Aan Bart en Yeehaw
Nog vergeten Mesa Verde zullen we voor een volgende keer houden , zou toch nog graag eens een toer doen in New Mexico en hoop het daarbij te steken
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Heb je al reserveringen voor MV en GC?

Heb al een reservering voor de View en in GC was alles helaas al volboekt dus daar in Tusayan geboekt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik heb Pack Creek even opgezocht. Dat ligt idd maar 15 minuten rijden van Moab en aan een zijweg van de LaSalMountain loop en voordat het bochtige gedeelte begint. Gemakkelijk bereikbaar. Zo iets vinden wij ook erg leuk. Heeft nog een keuken ook. Ook goed dat er een kachel is in october. ;) A/c zal je niet nodig hebben.
Als je last van hoogteziekte hebt sla dan Pikes Peak over of zorg dat je geacclimatiseerd bent. (En zelfs dan kan je nog last krijgen, ik spreek uit ervaring) In Salida onderweg naar Gunnison en Montrose is een heel leuke Days Inn en in Montrose een prima Best Western.
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Yeehaw

Heb eigenlijk al geboekt in Gunnison (holiday inn express) en de volgende dag in Salida (wine country inn) niet ver van grand Junction. Als we de dag dat we in Gunnison vertrekken al Black Canyon en Colorado Monument kunnen doen hebben we daarna meer tijd voor Arches en canyonlands
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou, dan laat dat toch lekker zo. Gunnison is ook een aardig plaatsje en die Wine Country Inn lijkt me te zitten in Palisade.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Betty schreef: Heb eigenlijk al geboekt in Gunnison (holiday inn express) en de volgende dag in Salida (wine country inn) niet ver van grand Junction.
Zoals Yeehaw zegt zal je wellicht iets anders bedoelen dan Salida want anders zou je terug moeten rijden van waar je kwam. Wij sliepen trouwens in die 'speciale' Days Inn in Salida, maar dit geheel terzijde.
Ik herhaal ook de tip van Yeehaw dat de East Portal Rd erg mooi is, je bekijkt dan de canyon van op de bodem naar omhoog, wat altijd mooier is dan van boven naar beneden (vinden wij toch). Rustig aan want met 16-17° erg steil naar beneden via switchbacks. Je kan er heerlijk picknicken naast de rivier en er staan borden met uitleg over de oude tunnels die tot op de dag van vandaag water vervoeren naar Gunnison, dwars doorheen de bergen.
Voor verslag en foto's van BCotG zie dag 4 op onze site : http://www.bartenevy.be
Ook voor de bezienswaardigheden rond Monument Valley kan je op dezelfde site terecht, 2008 gedeelte, dag 8

Veel succes met de planning
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Bart
Bedankt voor de verdere uitleg Bekijk zeker je verslag
Ik bedoelde inderdaad Palisade en niet Salida
Plaats reactie