Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NienkeH: 1e keer USA van LA naar SF (deel 2)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NienkeH
Amerika-ontdekker

Reis NienkeH: 1e keer USA van LA naar SF (deel 2)

Bericht door NienkeH »

In het vorige deel ben ik vooral bezig geweest om de route te bedenken.Inmiddels zijn er na wat spitwerk op het internet toch al veel overnachtingen vast gelegd. De reis ligt nu dus behoorlijk vast, maar ik ben nog op zoek naar reacties over wat we onderweg toch echt niet moeten missen! (het zou zo zonde zijn!!) BIjvoorbeeld welke stops we waar moeten maken en via welke wegen we moeten rijden. (afgezien van de standaard aangegeven wegen op Google Maps) Graag dus jullie hulp!

(trouwens, we vertrekken over 3 dagen al en hebben er reuze zin in!!!)
(Klopt het dat er op dit moment een hittegolf in CA is? Is dat een beetje uit te houden??)

za 23-7 Amsterdam – Los Angeles vliegen!
zo 24-7 Los Angeles
ma 25-7 Los Angeles – Kingman400 mijl, 8 uur Oatman
(Slaapplaats nog niet vastgelegd)
di 26-7 Kingman – Valle 143 mijl, 2.15 uur Route 66
(Geen idee of deze slaapplaats is vastgelegd, hebben geen reactie gehad, wel een confirm nr
automatisch bij invullen van de data)
wo 27-7 Valle – Cameron 116 mijl, 2.30 uur Bezoek Grand Canyon
do 28-7 Cameron - Blanding 191 mijl, 3.30 uur Bezoek Monument Valley
vr 29-7 Blanding – Page 193 mijl, 3.45 uur Bezoek Mexican Hat, Valley of Gods, Goosenecks State Parks, Muley Point Overlook
(Slaapplaats nog niet vastgelegd)
za 30-7 Page – Panguitch 141 mijl, 2.45 uur Bezoek Bryce Canyon NP
zo 31-7 Panguitch – Rockville 87 mijl, 2 uur Bezoek Zion NP
ma 1-8 Rockville Bezoek Zion NP
di 2-8 Rockville – Las Vegas 163 mijl, 3 uur (Slaapplaats nog niet vastgelegd)
wo 3-8 Las Vegas
do 4-8 Las Vegas – Lone Pine 223 mijl, 4.30 uur Death Valley
vr 5-8 Lone Pine – Lee Vining 122 mijl, 2.30 uur
za 6-8 Lee Vining – Mariposa 108 mijl, 2.15 uur Bezoek Yosemite NP
zo 7-8 Mariposa Bezoek Yosemite NP (enig idee welke route we kunnen lopen? We zijn beide niet echt ervaren maar lopen
wel graag)
ma 8-8 Mariposa - San Fransisco 167 mijl, 3.15 uur
di 9-8 San Fransisco
wo 10-8 San Fransisco – Amsterdam vliegen!
do 11-8 Amsterdam

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!!
Juli/augustus 2011 Westkust USA = geweldig!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 1e keer USA van LA naar SF (deel 2)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de overnachtingsplaatsen niet allemaal echt handig maar het is natuurlijk lastig om op korte termijn nog iets te vinden. Waarom gaan jullie naar Blanding en niet bij MV slapen? Er zijn leuke cabins bij Goulding's Campground, als er daar nog iets vrij is zou je dat kunnen overwegen.
In plaats van Lone Pine was een overnachting in Death Valley eigenlijk mooier geweest. Je hebt nu wel voldoende tijd voor Bodie. Op weg van Lee Vining naar Mariposa (als je nog iets in het park vindt, dan zou ik dat echt aanpassen) kun je de Tioga Road (Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point, May Lake) en nog even de vallei bezoeken. Hoe later je naar de vallei rijdt, hoe beter qua drukte. Misschien meteen het uitzicht bij Tunnel view meenemen. En Bridalveil Fall. In Yosemite Village un je het beste meteen de auto parkeren en e shuttlebus nemen. Bestudeer alvast de Yosemite Guide (krijg je ook bij de ingang) en de route van de bus.

Voor de volle dag zou ik weer naar de vallei gaan. Een geweldige wandeling is de Mist trail, maar wees erg voorzichtig bovenaan de Vernal Fall, ga nooit in het water, en ga zeker niet voorbij de hekken. Op weg naar SF kun je via de zuidingang rijden en de Mariposa Grove bezoeken.

Voor meer informatie over hikes zie http://www.yosemitehikes.com en de link hier onderaan.

Marianne
NienkeH
Amerika-ontdekker

Bericht door NienkeH »

Marianne bedankt voor je reactie! Bij MV was niets meer te vinden (heb zo'n 5 uur op internet gezocht, maar alles was echt vol, we hebben geen tent of camper dus zijn alleen aangewezen op motels, hotels, B&B's etc.) dus bleek Blanding het dichtst bijzijnde. Vanwege de hitte wilden we liever niet in DV overnachten, wat we van anderen hadden gehoord. De andere punten ga ik zeker even bekijken hoor! Top!
Laatst gewijzigd door Rob op 20 jul 2011, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De kamers en alle voorzieningen in Death valley hebben airco, dus van die hitte merk je niet zo veel. Het voordeel van een overnachting is dat je het park tegen de avond en in de ochtend ziet wanneer het licht en de schaduwen veel mooier zijn. En het is 's morgensvroeg nog ietsje koeler. Wij zijn er nu drie keer in augustus geweest, en we vinden het een bijzondere ervaring om er te overnachten.

Marianne
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik zou Las Vegas ook vooraf boeken, dat is (vaak) voordeliger. Vooral als je het via Hotwire doet.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Blanding is niet veel. Heb je Mexcian Hat geprobeerd, of Bluff?
Dat hotel in Valle zag er niet slecht uit en Cameron kan ook best. Rockville ligt bijna tegen Springdale aan maar ik heb hier alleen een B&B gezien.
NienkeH
Amerika-ontdekker

Bericht door NienkeH »

Heleen72 schreef:Ik zou Las Vegas ook vooraf boeken, dat is (vaak) voordeliger. Vooral als je het via Hotwire doet.

Bedankt voor de tip! Dan gaan we dat onderweg ook alvast boeken! (nemen netbook mee)
NienkeH
Amerika-ontdekker

Bericht door NienkeH »

Yeehaw schreef:Blanding is niet veel. Heb je Mexcian Hat geprobeerd, of Bluff?
Dat hotel in Valle zag er niet slecht uit en Cameron kan ook best. Rockville ligt bijna tegen Springdale aan maar ik heb hier alleen een B&B gezien.
Mexican Hat en Bluff zaten vol of de prijzen waren torenhoog (200 dollar of meer voor een overnachting). Vandaar dat we dus in Blanding uitgekomen zijn. In Rockville hebben we inderdaad de B&B geboekt voor 2 nachten. Komt ook de Shuttlebus voor de deur, dus dat is fijn.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis NienkeH: 1e keer USA van LA naar SF (deel 2)

Bericht door Gerben Steeg »

-In Kingman zou ik een Best Western boeken. Staan er dacht ik 2 vlak bij elkaar.
-Staat me niet bij of wij in Valle een reactie hebben gehad van dat hotel, maar als je conf nr hebt zou het toch goed moeten gaan.
-Blanding: zou deze cancellen en naar Mexican Hat gaan. Bijv de Hatrock Inn heeft nog plek de 28e: http://www.hatrockinn.com/availability.html Je zit dichter bij de ‘activiteiten’!
-En zoals Marianne al zegt: in/bij Death Valley slapen als het nog kan! Leuke ervaring en veel praktischer, omdat je vroeg moet starten daar.

Aangezien je je programma zo goed als rond hebt zou ik gewoon de hotels allemaal vastleggen; heb je er daar geen omkijken naar.
Gr, Gerben
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Naast de B&B in Rockville loopt een weggetje naar de brug over Virgin River waarna je na een paar miles bij Grafton Ghosttown uitkomt. Grafton is leuk om even te bezoeken en ook de begraafplaats.
NieNKe
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door NieNKe »

Gerben Steeg schreef:-In Kingman zou ik een Best Western boeken. Staan er dacht ik 2 vlak bij elkaar.
-Staat me niet bij of wij in Valle een reactie hebben gehad van dat hotel, maar als je conf nr hebt zou het toch goed moeten gaan.
-Blanding: zou deze cancellen en naar Mexican Hat gaan. Bijv de Hatrock Inn heeft nog plek de 28e: http://www.hatrockinn.com/availability.html Je zit dichter bij de ‘activiteiten’!
-En zoals Marianne al zegt: in/bij Death Valley slapen als het nog kan! Leuke ervaring en veel praktischer, omdat je vroeg moet starten daar.

Aangezien je je programma zo goed als rond hebt zou ik gewoon de hotels allemaal vastleggen; heb je er daar geen omkijken naar.

Dankjewel! Ik heb de booking meteen omgezet! We overnachten nu dus in Mexican Hat ipv Blanding!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Veel beter! Zo zie je maar weer wat je met behulp van dit forum kwam bereiken. Good show Gerben!
NienkeH
Amerika-ontdekker

Bericht door NienkeH »

Op dit moment zijn we al een aantal dagen in the USA! We zitten nu in een motel in Kingman en gaan morgen naar Valle, richting Grand Canyon. Nu zagen we dat het weer morgen slecht is (regen, onweer etc). Hoe zijn de wegen dan om te rijden? We vroegen ons dat af, omdat we steeds wegen met bordjes tegenkomen waar je niet overheen kunt als er 'flood' is. Is dit ook zo als het erg gaat regenen?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De monsoon regens zijn vaak kort en heftig en duren zelden een hele dag. De R66 route van Kingman naar Seligman is een snelle 65 mph route en de weg is uitstekend. Maak je geen zorgen en anders kan je altijd nog even www.az511.com raadplegen. Nog een fijne vakantie.
NienkeH
Amerika-ontdekker

Bericht door NienkeH »

Yeehaw schreef:De monsoon regens zijn vaak kort en heftig en duren zelden een hele dag. De R66 route van Kingman naar Seligman is een snelle 65 mph route en de weg is uitstekend. Maak je geen zorgen en anders kan je altijd nog even http://www.az511.com raadplegen. Nog een fijne vakantie.
Bedankt voor de snelle reactie! Dan gaan we straks gewoon rijden en hopen we dat het niet al te lang regent in Grand Canyon!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

even offtopic.... Yeehaw heeft iedere staat een dergelijke website voor road closures? Alvast bedankt voor je antwoord!

Groet,

Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, vaak 511 maar het wordt wat veel om ze allemaal op te noemen...;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer