Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Viva Las Vegas: rondje Vegas (Colorado tips gevraagd)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Viva Las Vegas: rondje Vegas (Colorado tips gevraag

Bericht door vana »

Als ik de keuze had liet ik Mesa Verde eruit. IWij vonden het leuk om eens gezien te hebben maar verder ook niet.
Het kost ook vrij veel tijd en die heb je eigenlijk niet. Je rijdt al een uur voor je in het park bent en ook een uur weer terug.
Dan moet je heel vroeg een kaartje halen voor een tour, als je geluk hebt je dan een vroege tour doen maar anders ben je nog de halve dag kwijt.
(en als je pech hebt verlies je het kaartje en moet je helemaal terugrijden naar het visitorcenter )

Maar daar zullen andere froumleden misschien weer anders over denken.

Als je Mesa Verde eruit laat heb je naar mijn idee een veel rustigere en relaxtere route.
Ik denk dat je tweede route een hele mooie route is :thumbup:

Marjon
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Bericht door Viva Las Vegas »

Dank je, nog een paar vraagjes toch:

- Hebben we genoeg tijd om Pikes Peak en Garden of the Gods te doen op de weg van Buena Vista naar Boulder. Of beter een andere weg volgen. Of andere attracties?
- Welk is mooier om te overnachten. Buena Vista of Salida?

En nog een vraagje waarvoor ik misschien kritiek ga krijgen? :oops:

Bij het inplannen van Colorado met zijn vieren rees de vraag of we werkelijk de 3 volledige dagen in Yellowstone nodig hadden. Ik weet van het forum en iedereen zijn schema's dat dit zelfs weinig is voor velen, maar bij deze heb ik het toch gevraagd. Is elke dag een rondje van de 8 afwerken een optie?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Alles kan natuurlijk
De noordelijke loop zou op één dag kunnen, zie ons verslag van afgelopen juni. (dag 16)
De zuidelijke loop is er veel meer te bezichtigen en zou ik het toch op zeker die 2 dagen laten staan.

Ik zou trouwens ook kiezen voor de tweede optie al staat er een fout in denk ik:
Durango - BCOG - Grand Junction
Grand Junction - Aspen - Buena Vista/Salida

Van Durango eerst naar BCotG en dan naar Grand Junction. De dag erna terug via Aspen naar Salida?
Vreemde kronkel of rijden jullie via de I70 en dan naar Aspen en dan naar beneden en de dag erna weer terug naar omhoog naar Boulder? Of willen jullie die dag via Colorado Spring rijden? Ik snap je uitleg dus niet goed eigenlijk :mrgreen:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Iets meer gedetailleerd dan:

1. Las Vegas
2. Las Vegas - Grand Canyon North Rim - Page
3. Page (Antelope Canyon) - Canyon De Chelly/Mesa Verde (wat de tijd toelaat) - Durango
4. Durango - Silverton - Million Dollar Higway - Montrose rechtsaf - BCOG - en omhoog naar Grand Junction
5. Grand Junction (Colorado NM) - idd via de I70 en dan af via Aspen - kort bezoek Leadville indien mogelijk - Buena Vista/Salida
6. Buena Vista/ Salida - Pikes Peak - Valley of the Gods - Colorado Springs - Denver/Boulder
7. Boulder - via Nederland :lol: en Idaho Springs - Trail Ridge Road - Estes Park - Bear Lake - Cheyenne
8. Cheyenne - Cody (routetips nog welkom)
9. Cody - Beartooth Higway??? - Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone - Grand Teton NP - Jackson
13. Jackson - Bear Lake Scenic Drive - Salt Lake City
14. Salt Lake City - Vally of Fire SP - Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas - Brussel
19. Aankomst in Brussel :(

Als we Beartooth Higway gaan rijden is een dag minder Yellowstone natuurlijk geen optie.
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

vana schreef:(en als je pech hebt verlies je het kaartje en moet je helemaal terugrijden naar het visitorcenter )Marjon

Dit had ik niet onmiddellijk opgemerkt. Hihiii :lol: :evil:
Zal wel een leuk sfeertje geweest zijn in de auto op weg terug.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer