Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Skipper: San Francisco - Denver Mei 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Skipper
Amerika-ontdekker

Reis Skipper: San Francisco - Denver Mei 2012

Bericht door Skipper »

Hoi allemaal,

Hopelijk zit ik in het goede forum, en moet dit niet Noordwest zijn. (Het is een beetje gebiedsoverschrijdend) Na een tijdje terug van weggeweest te zijn op het forum, onder andere door werk etc. ben ik weer terug om jullie advies en tips te vragen. Afgelopen jaar hebben mijn vriendin en ik een rondreis gemaakt door Californie, Nevada, Utah en Arizona met Los Angeles als begin en eindpunt. Dit jaar veel plannen gehad, maar uiteindelijk naar Italie geweest, maar voor volgend jaar hebben we weer grootse serieuze plannen.

De bedoeling is om alles door een reisbureau (Exit Reizen of Tioga, nog tips..?) te laten regelen aangezien ik veel weg ben voor werk. Meestal 3 maanden weg en dan weer 2 thuis. (Volgende week vertrek ik naar Montreal om als 2e stuurman aan boord te stappen en in Halifax treinen te laden voor Sumatra).

Anyway, we hebben de volgende route in gedachte:

18-05-2011 San Francisco
19-05-2011 San Francisco
20-05-2011 San Francisco
21-05-2011 Yosemite, bij voorkeur in het park
22-05-2011 Yosemite, bij voorkeur in het park
23-05-2011 Sequoia / Kings Canyon, bij voorkeur in het park
24-05-2011 Death Valley
25-05-2011 Las Vegas, bij voorkeur aan/nabij strip
26-05-2011 Las Vegas, bij voorkeur aan/nabij strip
27-05-2011 Zion, bij voorkeur in het park
28-05-2011 Salt Lake City
29-05-2011 Grand Teton
30-05-2011 Yellowstone bij voorkeur in het park
31-05-2011 Yellowstone bij voorkeur in het park
01-06-2011 Yellowstone bij voorkeur in het park
02-06-2011 Sheridan
03-06-2011 Rapid City
04-06-2011 Rapid City
05-06-2011 Cheyenne
06-06-2011 Denver
07-06-2011 Denver

Voor Zion hebben we maar 1 overnachting ingepland, omdat we daar vorig jaar al uitgebreid geweest zijn.

Het laatste stuk, na Yellowstone ben ik nog niet helemaal over uit. Mount Rushmore wil ik graag zien, en ook Rocky Mountain NP staat op het verlanglijstje.

Graag hoor ik jullie reactie.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: San Francisco - Denver Mei 2012

Bericht door Yeehaw »

Hi
Nou, als je toch al in Zion bent geweest zou ik dit park nu overslaan een een dag toevoegen tussen Yosemite via Seki en DV naar Las Vegas. Dus van LV direkt naar SLC. Ik zou ook niet in Rapid City gaan logeren maar in HIll City, Keystone of Custer. Je kan ook gemakkelijk in een dag van Hill City eo naar Denver dus die overnachting in Cheyenne is niet echt nodig. Geeft je een extra dag voor Black Hills SD of Badlands NP.
Reserveringen voor Yosemite en Yellowstone moet je op tijd maken als je in de parken wil zitten. Tussen Yellowstone en Sheridan is Cody de moeite waard of de lange rit via Beartooth Pass maar deze pass was dit jaar nog dicht begin juni.
Ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt maar wellicht kan je nog even uitleggen wat "treinen laden voor Sumatra" nu precies is ;)
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route, en met de tips van Yeehaw heb je het nog wat beter ingedeeld. Bedenk wel dat je niet heel erg veel tijd voor de parken hebt; schrijf het eens uit in de van - naar - vorm. Je zult dan zien dat je op plaatsen waar je 2 nachten hebt eigenlijk maar 1 dag overhoudt om iets te gaan ondernemen.
Is het iets om de route andersom te doen en dan via de Tioga Pass naar Yosemite te rijden? Ok, nog steeds geen garantie dat hij open is, maar de kans wordt een stuk groter, en je zult ook meer in Yosemite kunnen doen.
Als je ook nog naar RMNP wilt wordt het echt wat krap denk ik. Misschien dan toch iets laten vallen waar je al geweest bent? Ben je nog niet in SF geweest?

Welke dingen wil je via een reisbureau regelen? Alleen de vlucht en auto is prima, maar de overnachtingen zou ik echt zelf doen. Als je ongeveer de data weet zou ik al gaan reserveren voor Yosemite, dat loopt echt héél erg snel vol. Zie www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden.

In 2004 hebben wij ongeveer dezelfde route gedaan, wij hadden er wel iets meer tijd voor. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Skipper
Amerika-ontdekker

Bericht door Skipper »

Hoi
Ik heb het eens uitgeschreven en inderdaad ziet het er dan wel heel vol uit.

Vorige reis zijn we ook in San Francisco geweest, en dat is zo goed bevallen dat we daar nog een keer heen willen.

Yosemity en Las Vegas was wat kort de vorige keer, dus daarom dat we dit nog een keer iets langer willen doen.

Seqoia zijn we nog niet geweest, maar is dat de moeite waard om 2 overnachtingen te blijven?

Zion zou inderdaad geschrapt kunnen worden.

En andersom is ook nog een optie. Ik zal eens uitgebreid het verslag lezen.

@Yeehaw
Treinen laden in Halifax voor Sumatra is zoals het klinkt. In Canada staat de fabriek van EMCC, een grote fabrikant van locomotieven. Je ziet ze ook wel eens in Nederland, die (voor nederlandse begrippen) grote diesellocs. Daarvan moeten er 8 naar Indonesie toe. Lekker stukje varen dus!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik dacht al, zo'n mile lange trein in een schip ;)
Je hoeft niet 2 nachten in Seki te logeren. Ik zie trouwens dat er 2011 staat ipv 2012. Memorial Day weekend zal het druk zijn in GT en Yell en er kan ook nog heel wat sneeuw liggen.
SF-Yosemite
Yosemite
Yosemite door Seki naar Three Rivers. Dit is een prachtige dag. De kans bestaat dat de weg naar Kings Canyon nog dicht is maar laat je niet weerhouden.
Van Three Rivers naar Death Valley kan ook in een dag. Ik zou dan gaan logeren in Stovepipe Wells. Je hebt dan nog het grootste gedeelte van volgende dag voor je naar Las Vegas rijdt
Yeehaw
Skipper
Amerika-ontdekker

Re: Reis Skipper: San Francisco - Denver Mei 2012

Bericht door Skipper »

Hebben jullie ook nog tips of ideeën voor het stukje tussen Sequoia/Kings en Las Vegas?

Death Valley hebben we al een keer bezocht en was erg mooi, maar misschien zijn er nog wel stukjes die we eigenlijk niet mogen overslaan!

Bij voorbaat dank! :D
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Skipper: San Francisco - Denver Mei 2012

Bericht door Yeehaw »

Wij zijn 5x in DV geweest en het verveelt nog steeds niet. Er is eigenlijk alleen de saaie route van Seki naar Bakersfield en Barstow voor Las Vegas. Van Bakersfield kan je de mooie 178 nemen via Lake Isabella, dan naar Ridgecrest en via Trona en het westelijk gedeelte van DV naar de Valley. Dat stuk heb je vast nog niet gereden. Schitterend stuk tussen Trona (Trona Pinnacles) en ca190 vooral via Wildrose.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer