Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis caterke : huwelijksreis 6 -27 september Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
caterke
Amerika-newbie

Reis caterke : huwelijksreis 6 -27 september Westkust

Bericht door caterke »

Beste allemaal,

Vorig jaar hebben we voor de eerste keer de plas over gestoken richting New York (4 dagen) en Florida (2 weken). Wij waren ineens verkocht en zeiden reeds na onze 3de dag USA ... volgend jaar komen we terug. Dit jaar treden wij in het huwelijk (3 september), vandaar de USA terug hoog op ons verlanglijstje stond. Deze keer trekken we naar het westen, maar konden toch niet laten terug af te sluiten met een weekje New York. Wij plannen langs de kust van San Francisco naar LA te rijden met tussen stop in Monterey. Maar zoeken nog iets leuk om te overnachten tussen Monterey en La, zodat we niet de volledige trip ineens hoeven te doen. Wanneer iemand suggesties heeft ... shoot ;-). Het alternatief is om een dagje langer in Monterey te blijven mocht er niks interessanter te vinden zijn op weg naar LA.

Ons schema is het volgende :

9/6/2011 Brussel --> Las Vegas
9/7/2011 Las Vegas
9/8/2011 Death Valley National Park met overnachting in Furnace Creek
9/9/2011 Death Valley National Park en s'avonds overnachten in Bakersfield
9/10/2011 San Francisco
9/11/2011 San Francisco
9/12/2011 San Francisco
9/13/2011 San Francisco --> Monterey
9/14/2011 Monterey
9/15/2011
9/16/2011 Los Angeles
9/17/2011 Disneyland Anaheim
9/18/2011 Disneyland Anaheim
9/19/2011 Disneyland Anaheim
9/20/2011 Las Vegas
9/21/2011 Las Vegas
9/22/2011 Las Vegas --> New York
9/23/2011 New York
9/24/2011 New York
9/25/2011 New York
9/26/2011 New York
9/27/2011New York --> Brussel

Er kwam al heel wat planning bij kijken, deden dan ook alles zelf (van vliegtuigtickets, boekingen hotels en wagen, etc...) We hebben al een leuk lijstje met To Do's en beseffen nu al dat we een goed gevuld schema zullen hebben, en hebben we bewust er geen rush van het ene naar het andere van gemaakt. Tenslotte moet je altijd nog een reden hebben om terug te keren ha hihi.

Alvast hartelijk bedankt.

Wendy en Peter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis caterke : huwelijksreis 6 -27 september Westkust

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat jullie bewust voor steden kiezen en niet voor de parken? Geen Grand Canyon?
Zelfs als je geen parken wilt bezoeken zou ik op weg van Death Valley naar SF via Yosemite rijden (langs de Tioga Pass). Dit is een veel mooiere én kortere route dan die via Bakersfield.
Tussen Monterey en LA heb je meerdere mogelijkheden zoals Pismo Beach, of San Luis Obispo. Of Santa barbara als je al iets verder naar het zuiden wilt.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Drie dagen Disneyland? Ik was er 20 jaar geleden maar met 1-2 dagen heb je het echt wel gezien. Ik zou dan Universal kiezen als je pretpark wilt doen..
Goh en ja geen Nat Parken???
Geen Grand Canyon? Of bezoek je dat vanuit Las Vegas?
Geen Zion en / of Bryce???
Zoals Marianne zegt sla dan vanuit DV Yosemite niet over.. de herfst kleuren zijn mooi!!!
De route van Monterey naar San Simeon is het mooiste stuk van de HWY 1. Rustig een dag voor uittrekken!
LA is een heel veel te doen en er is een heel topic over.
SF is prachtig en relaxed.
Ik zou wat dagen stad opofferen voor een paar parken (dat is toch bijzonder daar) maar als je echt voor steden gaat dan is dit natuurlijk prima!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
caterke
Amerika-newbie

Bericht door caterke »

Wji hebben inderdaad deze keer bewust gekozen voor de steden. Wij gaan wel eens de route bekijken om toch via Yosemite naar SF te rijden. We dachten via Bakersfield het snelst in SF te geraken. Blijkbaar hebben we dat dan verkeerd ingeschat. We nemen ook wel onze tijd om van Monterey terug richting zuiden te rijden. We gaan dan voorlopig niks boeken, we zijn dan ook maar met z'n twee en hebben vorig jaar gemerkt dat slaapplaats nooit echt een probleem is. Je vind altijd wel iets. Wij hebben wel voor Disney 3 dagen uitgetrokken, wij zijn nogal pretparkfanaten, en hebben ons vorig jaar in Walt Disney World (5 dagen) ook geen moment verveeld. Universal Studio's, Seaworld, etc ... zijn vorig jaar allemaal de revue gepasseerd, dus hebben we deze links laten liggen. Blijkbaar zijn dit gewoon kopieën van elkaar, of zo goed als toch. Hebben wel effe getwijfeld om SF Magic Mountain erbij te doen ... allee, we twijfelen nog hihi. De andere natuurparken gaan we zeker ook nog bezoeken, zo hebben we steeds een reden om terug te keren hé hihi.
Alvast bedankt voor de gegeven tips, al mogen er natuurlijk nog komen :-)
caterke
Amerika-newbie

Bericht door caterke »

Martin & Marianne schreef:Ik neem aan dat jullie bewust voor steden kiezen en niet voor de parken? Geen Grand Canyon?
Zelfs als je geen parken wilt bezoeken zou ik op weg van Death Valley naar SF via Yosemite rijden (langs de Tioga Pass). Dit is een veel mooiere én kortere route dan die via Bakersfield.
Tussen Monterey en LA heb je meerdere mogelijkheden zoals Pismo Beach, of San Luis Obispo. Of Santa barbara als je al iets verder naar het zuiden wilt.

Marianne

Waar zou je dan overnachten als je via Yosemite zou rijden naar SF. Hebben namelijk geen zin om dat in 1 trip te doen ?

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bekijk de route eens met googlemaps. Als je van Furnace Creek naar SF gaat kom je door Yosemite. Je kunt het beste vlak voor, of in het park overnachten. Met googlemaps kun je zien hoe je de afstand en reistijd dan verdeeld hebt. Waar je overnacht is een beetje afhankelijk van wat je nog wilt doen odnerweg. Als ik er van uitga dat je de belangrijkste viewpoints van DV als de dag ervoor hebt gedaan kun je op tijd wegrijden (en nog even een kijkje nemen bij de Sand Dunes bij stovepipe Wells). Dan langs de 395 naar het noordne, met een beozekje aan Mono Lake, en eventueel Bodie. In dat geval ligt een overnachting bij Lee Vining voor de hand. Zonder Bodie zou je nog het park in kunnen rijden, maar je hebt dan niet veel tijd voor de Tioga Pass. Aan de andere kant geeft dat je de volgende dag nog wel de ruimte om een ochtend in de vallei door te brengen.
Ik denk dat ik toch in jullie geval zou kiezen voor een overnachting in Lee Vining, of Mammoth Lakes. Dan heb je de volgende dag tijd voor de uitzichten en misschien een korte wandeling langs de Tioga Road, en je kunt nog even een kijkje nemen in de vallei.

Marianne
caterke
Amerika-newbie

Bericht door caterke »

Alvast bedankt voor deze heel nuttige info, googlemaps staat hier de laatste tijd meer open dan google denk ik lol. We gaan dus een deze avond een avondje Yosemite verkennen via googlemaps om te zien waar we best overnachten.
Nogmaals bedankt voor de info

groetjes
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

Ik weet niet wat je precies aan de Westkust verder verwacht of zoekt, maar houd er misschien wel rekening mee dat het bewolkt kan zijn.
In SF begonnen we afgelopen juli de dagen in ieder geval steeds met wat bewolking die in de loop van de dag wel verdween (en voor een stad is dat ook niet zo'n punt), maar het was wel meer lange-broeken weer zeg maar. En we zaten bv in Cambria in wat gemiezer. Leuk hotel daar aan het strand (weggetje ertussen), maar de naamgeving bleek wel gepast (Fog Catcher Inn) :wink:

Ik geloof tenminste niet dat dat heel uitzonderlijk is hier.
Maar mogelijk hebben anderen daar meer ervaring mee/weet van.

Felice
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Disney world in Florida is wel wat anders daar zijn verschillende parken waar je in elk park wel ene dag kunt doorbrengen. Bij Anaheim zijn er meen ik 2. Nabij Anaheim heb je nog verschillende pretparken, ik weet daar niet het fijne van maar 1 is een echt Amerikaans park (Knotts Berrie ofzo) dat erg leuk schijnt te zijn en een met veel 8-banen. Naast Universal heb je ook Warner Bross waar ook sets van allerlei series te zien zijn. Als je al in Florida Magic Kingdom hebt gezien zou ik nu trouwens Disneyland zelf overslaan ook daar veel herhaling maar ja dat is persoonlijk. San Diego safari kan ook nog.

Wat betreft het weer in de morgen heb je inderdaad vaak mist / druilerig weer en na 12 knapt het dan langzaam op. Je ziet dan de blauwe luchten. Alles heeft te maken met de koude golfstroom en de heel hete lucht achter de kust zo Fresno / Bakersfield die luchten botsen.

De route vanaf LV - SF naar Bakersfield is misschien wel de snelste / korste maar het is ook de saaiste. En dan bedoel ik echt saai. De weg via Tioga is zooo mooi. Je gaat dan van woestijn naar bergen (echt hoog de weg ligt boven de 3.000 m) naar gecultiveerd land naar stad.

Succes verder
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Gezien 'huwelijksreis' en je voorliefde voor Disneyland kan ik je op je route van Monterey naar L.A. dit hotel in San Luis Obispo van harte aanbevelen, de Madonna Inn. Elke kamer heeft zijn eigen thema http://www.madonnainn.com/features.php. Absoluut een belevenis.
caterke
Amerika-newbie

Bericht door caterke »

Het is inderdaad een zeer mooie route zo te zien om langs Tioga Pass te rijden (youtube filmkes bekeken) ... Langs de autosnelweg zal dat idd een heel pak saaier zijn. Vanavond nog eens kijken of we iets betaalbaar vinden via deze route naar SF. Wij staan natuurlijk altijd open voor suggeties :wink:

Alvast bedankt voor de intersante en toffe info ... de kriebels beginnen nu toch al te komen ... nog 12 dagen
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

rrrick schreef:Gezien 'huwelijksreis' en je voorliefde voor Disneyland kan ik je op je route van Monterey naar L.A. dit hotel in San Luis Obispo van harte aanbevelen, de Madonna Inn. Elke kamer heeft zijn eigen thema http://www.madonnainn.com/features.php. Absoluut een belevenis.
Al is het maar voor een kop koffie ... slapen is natuurlijk gaver.
Verder weet ik niks van hotels... gebruik de review pagina van alles amerika.com eens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer