Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Bericht door SteViS »

We zijn van plan volgend jaar juni in 4 wkn van LV naar SF te reizen met de camper. We reizen met z'n drietjes, onze zoon gaat ook mee. Hij wordt halverwege de vakantie 3 jaar. Op basis van de verschillende forumberichten en ervaringen van anderen met kleine kinderen, hebben we het volgende reisschema opgesteld (KM en reisduren via Google Maps):

1 "Amsterdam - LV Hotel ?
2 LV Hotel ?
3 LV Hotel ?
4 Las Vegas - Kingman (197km, 2:17 uur,Blake Ranch RV Park)
5 Kingman - Sedona (277km,2:45 uur, Rancho Sedona RV Park)
6 Sedona (Rancho Sedona RV Park)
7 Sedona - Grand Canyon (South) (174km, 2:14uur, Mather Campground)
8 Grand Canyon (South) - Page (229km,2:56 uur, Wahweap Marina RV Camp)
9 Page (Wahweap Marina RV Camp)
10 Page - Monument Valley (210km,2:33 uur, Goulding's campground)
11 Monument Valley - Moab (241km,3:00 uur, Moab Valley RV Resort)
12 Moab (Moab Valley RV Resort)
13 Moab - Torrey (Capital Reef) (250km,2:47 uur, Thousand Lakes RV Park)
14 Torrey - Bryce Canyon (169km, 2:20uur, Ruby's Inn)
15 Bryce Canyon (Ruby's Inn)
16 Bryce Canyon - Zion (134km, 1:51uur, Watchman Campground)
17 Zion ( Watchman Campground)
18 Zion - Pahrump (net buiten DV) (272km, 3:04 uur, Nevada Treasure Resort RV)
19 Pharump - Lone Pine (via DV) (300km, 3:15uur, Boulder Creek RV Resort)
20 Lone Pine - Lee Vining (200km, 2:30 uur, Mono Vista RV Park)
21 Lee Vining - Tioga Pass - Yosemite north (123km, 1:40 uur, Northpines)
22 Yosemite (Northpines)
23 Yosemite -Mariposa (70km, 1:05 uur, Mariposa KOA)
24 Mariposa - Livermore (254km, 3:18 uur, Del Valle Campground)
25 Livermore - San Francisco Hotel?
26 San Francisco Hotel?
27 San Francisco Hotel?
28 San Francisco - Amsterdam
29 Aankomst Amsterdam

Onze uitgangspunten:
- Op dag 4 halen we de camper (Roadbear) op in LV. Volgens Google Maps zit er vlakbij een Walmart, dus dat scheelt weer.
- Rustige route; geen lange reisdagen, vaak 2 nachten op 1 locatie. Rekening mee houden dat de kleine man ook wel eens een middag/ochtend 'niets doen' nodig heeft.
-Wij (toen nog samen) zijn paar jaar geleden in LA geweest. Dat hebben we voorlopig wel even gezien en slaan we dus bewust over. Vliegen op LA wel overwogen, maar dan willen we ook zo snel mogelijk LA weer uit. Vandaar dat we nu gelijk maar op LV vliegen (en de tussenstop voor lief nemen).

Vragen:
- Wat vinden jullie van deze opzet? Hebben jullie nog suggesties voor wijzigingen (ergens juist korter of langer verblijven?)
- De campings hebben we op basis van reviews bepaald, maar we staan uiteraard open voor ideeen van ervaringsdeskundigen
- Hebben jullie nog leuke activiteiten of te bezoeken plaatsen voor kleine kinderen (3-jarigen). In dit forum heb ik o.a. al de wandeling door Oak Creek Canyon bij Sedona gevonden.

p.s. Fantastisch forum! Zorgt voor nog meer vakantievoorpret. En niet te vergeten een bron van geweldige informatie!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Bericht door Rob »

Mooie route :thumbup: , een paar kleine opmerkingen:
Op dag 4 halen we de camper (Roadbear) op in LV. Volgens Google Maps zit er vlakbij een Walmart, dus dat scheelt weer
.
Klopt die zit op de hoek van Nellis en Boulder hyway aan dezelfde kant als het verhuurstation van R-B is maar een paar honderd meter.
13 Moab - Torrey (Capital Reef) (250km,2:47 uur, Thousand Lakes RV Park)
Een stop maken in Goblin Valley SP, kan die kleine man kabouters zoeken tussen al die stenen paddestoelen.
Indien plaats zou ik op Fruita campground gaan staan leuk om de herten tussen de campers te zien tegen zonsondergang.
19 Pharump - Lone Pine (via DV) (300km, 3:15uur, Boulder Creek RV Resort)
Welke datum, van R/B mag je niet door DV na 15 juni.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Rob,

Bedankt voor je reacties. Kabouters zoeken zal hij vast geweldig vinden :thumbup:
Wij willen 26 mei vertrekken vanaf Amsterdam. Dat betekent dat we voor 15 juni door Death Valley zijn.
En dan maar hopen dat we weer laat genoeg in juni zijn zodat de Tioga-pass open is.

Fruita is alleen een first-come, first served camground toch? Is het handig om dan een campground achter de hand te hebben, mocht er op Fruita geen plaats meer zijn?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Fruita is inderdaad een first come,first served campground iets achter de hand hebben kan dan handig zijn maar ik weet niet of je op zo'n korte termijn nog kan annuleren, er zitten verschillende campground in/rond Torrey dus je kan de gok wagen zonder reservering, 1ste helft juni zal er op de private campgrounds nog plek genoeg zijn.
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Wij vertrekken volgende week naar het zuidwesten. We gaan 5 weken rondreizen. Mijn dochter is 4 en half en mijn zoontje is net 3 jaar. Dit is onze route (met veel hulp van forumleden samengesteld):
dag 1: vlucht AMS-SFO, Hilton hotel
dag 2:SFO- shuttle naar hotel holiday inn SFO (gereserveerd)
dag 3:SFO
dag 4:SFO
dag 5:SFO-Gilroy camper ophalen en naar walmart en supermarkt rijden, daarna naar Gilroy (90km ong 1 uur rijden) Gilroy Garlic RVpark
dag 6:Gilroy-Yosemite Northpines cg. gereserveerd (264km ong. 3u rijden)
dag 7:Yosemite
dag 8:Yosemite
dag 9:Yosemite
dag 10:Yosemite-Bishop/Mammoth lakes/lee vining (bishop=224 km bijna 3 u)
dag 11:Bishop-Las Vegas (439 km, 5 en half uur) Sams town RV park
dag 12:Las Vegas
dag 13:Las Vegas
dag 14:Las Vegas-Zion NP, Watchman cg. geboekt (267km ong 3 uur)
dag 15:Zion
dag 16:Zion-Bryce, North cg. geres. (140km,ong 2uur)
dag 17:Bryce-Capitol reef, Fruita cg (first come..) 202km bijna 3 uur
dag 18:Capitol reef
dag 19:Capitol reef-Moab, Canyonlands cg. geres. (206km, 2u 15min.)
dag 20:Moab
dag 21:Moab
dag 22:Moab-Monument Valley, gouldings cg. (267 km, 3u 15min)
dag 23:Monument Valley-Page Wahweap/lake powell cg. (197km, 2u15min)
dag 24:Page
dag 25:Page-Grand Canyon,Mather cg. (223km bijna 3 uur)
dag 26:Grand Canyon-Needles(381km, bijna 4uur)
dag 27:Needles- Yoshua Tree/San Diego (207-2.35u/ 595km 5.35)
we willen proberen in 1 dag naar San Diego te rijden
dag 28:San Diego (Koa cg. chula Vista)
dag 29:San Diego
dag 30:San Diego-Anaheim (102 mijl 2uur) Anaheim RV park
dag 31:Anaheim Disney
dag 32:Anaheim camper inleveren, BW raffles inn geboekt
dag 33:Anaheim Disney
dag 34:Anaheim-LA airport naar huis..
De campground op de NP's hebben we al gereserveerd. Evenals de camping in Moab.

Groetjes Dide
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Wat leuk! ben erg benieuwd hoe de kinderen (en jullie zelf) het gaan vinden. Hou je nog een web-log oid bij?
Anders ben ik in ieder geval erg geïnteresseerd in je ervaringen.

In elk geval heel veel plezier en geniet ervan! :thumbup:
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Ondertussen zijn de tickets geboekt voor volgend jaar. Na veel gezoek, vergelijk etc. hebben we ze uiteindelijk toch via Tioga Tours geboekt. Prijs maakte niet veel uit en voordeel is dat je niet gelijk de gehele ticketprijs hoeft te betalen. Overstap op Newark, maar zonder overstap kom je toch niet in Vegas.

Voor onze rondreis zitten we nu nog in dubio of we de oorspronkelijke route doen, dus eerst LV, dan Kingman etc. of dat we het rondje om zullen draaien, dus van LV naar Zion etc. Een hoop reizen maken via die manier het rondje, maar ik kan niet echt vinden wat de voor- en nadelen zijn van de verschillende routes. Wat bevelen jullie aan?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hou er wel rekening mee dat zolang je de tickets nog niet (volledig) betaalt hebt men nog extra kosten in rekening kan brengen zoals barndstofkosten of vliegveld belasting die omhoog gaat.
Als je alles betaalt hebt kan/mag men dat niet meer in rekening brengen.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Jeetje Rob, dat wist ik niet.... :oops:, goed dat je het aanhaalt. Eens even goed de voorwaarden erop naslaan.

Heb je nog goed advies voor ons dilemma om het rondje LV-Kingman etc. andersom te doen, dus van LV naar Zion en dan verder.....
Weet echt niet wat de voor- en nadelen zijn. Uiteindelijk komen we dan wel op de geplande datum in Pahrump uit, maar dan vanuit Zion ipv Kingman.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou het rondje zo houden, je komt dan later in Bryce aan en dus minder kans op koude nachten.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

En daar ben ik weer... Een hoop informatie is prettig, maar soms ook een nadeel. Het zet je weer aan het denken over de geplande route :lol:

In het schema van Dide lees ik dat er 2 dagen Fruita gepland staan. En Dide, ik heb je topic gelezen en ik moet zeggen dat ik me goed kan voorstellen waarom je voor 2 dagen Fruita kiest. Lijkt me een prettige plek om met kleine kinderen een dagje extra te staan, even bijtanken. En mijn man werd wild bij het idee van de koffie met de lekkere taart :clap:

Dat zou dan alleen betekenen dat wij een dagje Bryce ervoor in zouden leveren.
Route wordt dan dus:
Dag 13 - Moab - Capital Reef (Fruita...zit deze vol dan zoeken we iets in Torrey)
Dag 14 - Capital Reef
Dag 15 - Capital Reef - Bryce Canyon
Dag 16 - Bryce Canyon - Zion

Zion is volgens mij, voor zover ik begrepen, weer meer een park voor kleine kinderen. Klopt dat?

Kortom....jullie hulp is weer van harte welkom!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kan heel goed zo, Bryce kan je goed via de viewpoint bekijken en dus in een halve dag goed te doen, door de overnachting kan je toch een zons opkomst/ondergang meepakken, naar beneden wandelen met twee kleine gasten is niet zo'n goed idee, Zion is beter om met kids te doen.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik moet zeggen dat ik het nog best een drukke route vind. We zijn nu 2x met de kinderen naar USA gereisd en mijn ervaring is dat je toch vaak teveel doet.
Ook al is 3 jaar al best wat......ze doen zoveel indrukken op.

Ik zou er eens overna denken om wat dingen eruit te laten en her en der wat meer rust in te bouwen. Meer dagen in Zion of Moab bijvoorbeeld. Het is ook fijn om een dag niks te doen.

Ons zoontje was bij de 1e reis 20 maanden en dit jaar zijn we geweest met dochter (1,5 jaar) en zoon (3,5 jaar) Verslag kan je hier vinden www.jessietravel.nl

Dide, je hebt een langen (gaaf!!) en goed reis in elkaar gezet, gaaf!
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Ik moet zeggen dat ik het nog best een drukke route vind. We zijn nu 2x met de kinderen naar USA gereisd en mijn ervaring is dat je toch vaak teveel doet.
Ook al is 3 jaar al best wat......ze doen zoveel indrukken op.
Dank je Dide! Ik probeer inderdaad te voorkomen dat we een te druk schema hebben. Vandaar dat ik heb geprobeerd om max. 3 uur te rijden op een dag (tenminste, volgens Google maps) en vaak ook 2 nachten te blijven. Maar ja, ervaring met rondreizen heb ik wel, maar niet met een kind erbij!
En om nou met een oververmoeid kind te zitten...dat is ook niet echt mijn idee van een leuke, relaxte vakantie :lol:

Zijn Moab en Zion leuk voor een 3-jarige? En wat zou jij dan schrappen uit de lijst, want er zal toch iets uit moeten...? En dan heb liever dat we naar plekken gaan die voor hem ook leuk zijn. Hebben we gelijk een goed excuus om nog een keer terug te moeten!

Ik zal je reisverslag lezen, want ik zal er wellicht goede tips uit kunnen halen. Thanks!
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zal vanavond even wat gerichter kijken, de kids denderen nu in de rondte, maar mijn 1e gedachte zou zijn om Sedona eruit te halen en vanaf Vegas naar Grand Canyon te gaan. Weliswaar een langere tocht, maar dat geeft je op de rest van de route meer tijd. je kunt de dagen die je daar overhoudt verdelen.

Verder direct vanaf Mariposa naar San Francisco.

Wij kiezen er liever voor om een soort van reisdag te doen en daarna weer een behoorlijk aantal dagen op 1 plek of korte reisdagen te doen, dan al te veel willen verplaatsen.

Wat mij opviel is dat kinderen alles op een andere manier beleven. Wij doen alles met een groot gemak van 'ff daarheen en even daarheen', maar voor kinderen ligt dat toch anders. We hadden in de planning om zoveel te doen, en er komt uiteindelijk weinig van terecht.
Er is er eentje moe, slecht geslapen, of je hebt de pech zoals wij dat ze beiden ziek werden.

Ook een dag niks hoeven doen met die ukkies is fantastisch voor ze. Ze zijn zo vreselijk flexibel en het reizen kan prima, maar ik heb wel geleerd wat meer rust aan te brengen in de route.

Ik kom er vanavond nog even op terug! (overigens is het verslag van 2009 nog steeds niet online vanwege het vrolijke weblog migratie probleem) :roll:
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Dank je Dide!
:oops: Dat heb je ervan he....even tussendoor een berichtje lezen. Dat gaat natuurlijk nooit goed! Ik bedoel natuurlijk Dimple. Ik ga me even diep schamen :oops: :oops:

Bedankt alvast in ieder geval dat je wilde antwoorden met de rennende kinderen om je heen. Ik zie het helemaal voor me!

Sedona had ik in 1e instantie in de reis gezet omdat ik had gelezen dat daar voor kinderen leuke dingen waren. Maar eigenlijk heb ik Sedona alvast maar van de lijst gehaald.
Moab lijkt me inderdaad wel wat om nog een dagje te zijn. Ik zat zelf ook nog te twijfelen of een extra dagje Page een optie was?

Enneh, heb jij ervaring met het stuk tussen DV en Yosemite. Daar hebben we nu 2 stops staan, Lone Pine en Lee Vining. Dit om de DV-dag goed te benutten en de volgende dag Mono Lake ook op ons gemak te kunnen bekijken. En niet te vergeten de dag erna vroeg op pad naar Yosemite. Maar wellicht dat 1 stop voldoende is.

Bij RB moet je de camper voor 11 uur (of 10.30 als je nog een lift naar het hotel wilt) inleveren. Dan is een rit vanaf Mariposa best lang om dat voor die tijd nog even te doen. En natuurlijk de tank nog volgooien. Vandaar de tussenstop vlakbij SF.

Het valt nog niet mee om de 'perfecte' route samen te stellen, er komen steeds weer nieuwe inzichten bij :lol:. Maar voordat het mei 2012 is, moet het vast wel lukken.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Gaat helemaal goed komen!

DV naar Yosemite wel ervaring, maar uit 2002 en dat was geen lolletje. Pokke lang stuk en we waren op dat moment ´nationale park moe´. :lol:

Ik zou inderdaad een keuze maken wat je allemaal wilt doen. Ik snap dat je veel wilt zien en dan, maar soms is ´less is more´ :wink: Ik kijk straks nog even naar de route :wink:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Iets heel anders en wellicht dingen eruit gehaald die je er in wilt hebben, maar ik heb even gekeken naar wat voor 3 jarigen leuk is en toch ook zeer aantrekkelijk is voor papa en mama :wink:

In Monterey heb je het Bay Aquarium waar de kids een hele dag zoet kunnen zijn. Je kunt er een walvistocht boeken en op zoek gaan naar de prachtige dieren in de zee.

In Cambria, heerlijk aan het strand liggen, wandelen oid. Santa Barbara is gewoon een heerlijk stadje, daar zou ik kunnen wonen! Heerlijk fietsen, het strand op, boottocht maken, zwemmen, shoppen etc.

De rest is je bekend. Succes met plannen!! 8)

Van Naar Mile Tijd
1 AMS SFO
2 SFO SFO
3 SFO Monterey 112 2:00
4 Monterey Monterey
5 Monterey Monterey
6 Monterey Cambria 103 2:16
7 Cambria Cambria
8 Cambria Santa Barbara 109 2:30
9 Santa Barbara Santa Barbara
10 Santa Barbara Las Vegas 354 6:00
11 Las Vegas Las Vegas
12 Las Vegas Las Vegas
13 Las Vegas Grand Canyon 276 5:00
14 Grand Canyon Grand Canyon
15 Grand Canyon Page
16 Page Page
17 Page Monument Valley 121 2:18:00
18 Monument Valley Moab 148 3:00:00
19 Moab Moab
20 Moab Moab
21 Moab Capitol Reef 155 3:00:00
22 Capitol Reef Capitol Reef
23 Capitol Reef Bryce 113 3:00:00
24 Bryce Bryce
25 Bryce Zion 85 2:00:00
26 Zion Zion
27 Zion Las Vegas 165 3:00:00
28 LAS AMS
29 AMS
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Is inderdaad ook een optie waar wij niet (meer) naar hadden gekeken.

Feit is dat de vluchten AMS-LV en SF - AMS vast liggen, net zoals de camperhuur voor 21 dagen.
Wat je zegt kan ik me ook voorstellen, nl. dat je op een gegeven moment ook wel een beetje nationale-parken moe bent. Maar ja, je leest (en hoort) van iedereen dat Yosemite eigenlijk onmisbaar is in de reis.

Maar waarom is de kust volgens jou een betere optie? Vanwege Monterey?

Weer wat om over na te denken...ik ga me er weer eens in verdiepen. Dank voor je moeite in elk geval!
Heb trouwens de eerste dagen van je reisverslag gelezen. Dat was een minder begin van de vakantie zeg. Dacht je niet "was ik maar thuis gebleven?".
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Dimple, heb naar aanleiding van jouw berichtje nog eens zitten kijken naar de route. We zitten vast aan de vluchten en de camperhuur, dus daar moeten we rekening mee houden. Dan kom ik met jouw optie niet helemaal lekker uit, want dan moeten we alsnog haasten om de route langs de kust te doen.
Wat wel zou kunnen is na Yosemite bijvoorbeeld naar Monterey rijden. Eventueel zouden we ook het stuk Cambria - Monterey nog kunnen doen, bijvoorbeeld vanuit Oakhurst. Maar dan hangt de kust er voor mijn gevoel wat bij en wordt de route volgens mij niet heel veel rustiger.

Ik ga een poging doen om de nieuwe route erin te plakken....Grrrr :evil: lukt even niet, dus dan maar een 'gewoon' lijstje:
1 Amsterdam - LV
2 LV
3 LV
4 Las Vegas - Kingman 197 2:17
5 Kingman - Gand Canyon (South) 277 3:00
6 Grand Canyon (South) - Page 229 2:56
7 Page
8 Page - Monument Valley 210 2:33
9 Monument Valley - Moab 241 3:00
10 Moab
11 Moab
12 Moab - Capitol Reef 250 2:47