Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis annemiekedevreugd: van SF naar LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
annemiekedevreugd
Amerika-ontdekker

Reis annemiekedevreugd: van SF naar LA

Bericht door annemiekedevreugd »

Wij gaan met zn vieren 12 mei naar San Francisco en vliegen terug op 31 mei vanaf Los Angeles. Heeft iemand tips wat we echt moeten zien/route en wat we vooral ook kunnen overslaan ;-)
svlok
Amerika-ontdekker

Re: Reis van SF naar LA

Bericht door svlok »

Wat toevallig heb net een topic geplaatst met een route van LA naar SF :lol:

Ik ben er zelf ook nog nooit geweest, maar ik heb bij het maken van de route veel gehad aan de vele reisverslagen, bloggen enzo.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Zo, gooi het maar over de schutting. Lees verslagen, kijk eens naar andere topics, leen/koop een boek, surf op het internet. Maar bepaal voor jezelf wat je wilt zien, of je meer stad als natuur wilt, of je veel wandelt etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dit is wel erg gemakkelijk zo. Kijk eens wat je zelf wil doen en zien. Waar houden jullie van? Steden, parken, wandelen, fotograferen, cultuur?
Waarom gaan jullie naar Amerika, je zult toch een idee hebben van wat je wilt en wat je te wachten staat?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Begrijp ik nou goed dat je vliegtickets hebt geboekt en eigenlijk verder niet weet wat je wilt gaan doen?
Je hebt dus eigenlijk 18 dagen om rond te trekken en op dag 19 vlieg je terug....
Wil je alleen de dagen in en tussen SF en LA doorbrengen, of bv ook richting Las Vegas? Wil je voornamelijk stad, pretparken of nationale parken zien? Vinden jullie het erg om een lange tijd in de auto te zitten? Als je echt rond wilt trekken en Las Vegas en bv de grand canyon wil zien dan moet je denk ik de kustroute schrappen, want dan zijn je airports een beetje lastig gekozen. Let ook op dat de tioga pass door yosemite en een aantal highways ten noorden hiervan nog gesloten kunnen zijn ivm sneeuw. Lees de inmiddels vele reisverslagen en andere topics eens door en kom met een dagplanning zeg maar en daar kunnen we dan reacties op geven.
annemiekedevreugd
Amerika-ontdekker

Re: Reis annemiekedevreugd: van SF naar LA

natuurlijk hebben we al wat verschillende routes op internet bekeken. Sorry voor de onduidelijkheid, ben hier voor het eerst dus ga idd maar even aan de slag met het lezen van andere topics ;-) . We willen in ieder geval graag naar SF, Las Vegas, Zion, Grand Canyon Bryce canyon en Yellow stone, LA. Willen graag veel zien,natuur en steden maar hoeven niet perse naar pretparken.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In drie weken zal Yellowstone NP er bij niet lukken.
Een rondje SF LV LA met de nodige National en State parken is wel mogelijk
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Yellowstone past inderdaad totaal niet in de route. De rest overigens wel. Je zou het ongeveer zo kunnen verdelen.:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes (eventueel over een noordelijkere pas)
Dag 7: Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Kingman
Dag 17: Kingman - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - Terugreis

Afhankelijk van wat jullie bij de Grand Canyon willen doen, zou 1 nacht daar ook kunnen. Als je een helicoptervlucht of een lange hike wilt gaan doen, zijn 2 nachten wel aan te raden. Bij 1 nacht Grand Canyon zou ik die extra nacht gebruiken voor Yosemite.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
annemiekedevreugd
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de planning!
zelf hebben we ook even gepuzzeld en dit wordt tot nu toe de reis:
dag 1: Amsterdam- San Francisco (landen 12:30 lokale tijd)
dag 2: San Francisco
dag3: San Francisco-yosemite
dag4: yosemite
dag5: Yosemite- Lee Vining
dag 6:Lee Vining- Death Valley
dag7: Death Valley- Las Vegas
dag8:Las Vegas-Zion
dag9:zion
dag10:Zion-Bryce Canyon
dag11:Bryce Canyon
dag12:Bryce Canyon- Page
dag13:Page-Grand Canyon
dag14:Grand Canyon- Kingman
dag15:Kingman-Joshua Tree
dag16:Joshua Tree-Palm Springs
dag17: Palm Springs-San Diego
dag18:San Diego-Long Beach
dag19:Long Beach- LA
dag20:La- AMS

- Evt kunnen we Joshua Tree en Palm Springs ook in 1 dag doen volgens mij, dan kunnen we een dag langer naar LA of San Diego. Wat vinden jullie?
- Twijfelen of we een hele dag in Bryce Canyon of Grand Canyon zullen doen. Hoorden dat de Bryce Canyon mooier is. Wat is jullie ervaring?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Begin mei zal de Tioga Pass niet open zijn, dus dan kun je niet van Yosemite naar Lee Vining via de CA120. Wel eventueel via een noordelijker pas, maar dat gaat je aardig wat tijd kosten.
De stops in Joshua Tree en Palm Springs kun je inderdaad samenvoegen, en mischien is Kingman ook niet nodig. Of doe een stop in Williams zodat je meer tijd voor de GC hebt. Ik zou ook eens goed kijken naar wat je echt wilt want je zit bijna nergens langer dan 1 nacht, en op een gegeven moment wordt dat wel wat te veel denk ik. Bouw wat meer rust in, met zo nu en dan eens een lange rijdag.
Een volle dag in Bryce is misschien wat veel. Bryce en de Grand Canyon zijn niet te vergelijken, en ook al zou Bryce mooier zijn dan betekent dat nog niet dat je er meer tijd nodig hebt. Het is een vrij klein park, wat je ook in een middag n ovhtend aardig goed kunt bekijken. Wij deden dat afgelopen september (zie mijn reisverslag), en toen hadden we aan twee nachten Grand Canyon niet voldoende voor wat we gepland hadden. Voor anderen zal het net andersom zijn. Kijk op de NPS-site en op www.ontdek-amerika.nl wat er allemaal te zien en te doen is in de parken, kijk wat je aanspreekt en baseer je planning daarop.

Marianne
annemiekedevreugd
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reactie,
Lee vining hebben we nu inderdaad maar geschapt.En San Diego ook, werd inderdaad wel veel! Even gepuzzeld en onze planning is nu als volgt:
1 AMS-SF
2 SF
3 SF-Montery
4 Montery-Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite-Sequoia Park
7 Sequoia-Death Valley
8 Death Valley
9 Death Vally- Las Vegas
10 Las Vegas- Zion
11 Zion
12 Zion-Bryce Canyon
13 Bryce Canyon-Page
14 Page
15 Page-Grand Canyon
16 Grand Canyon- Laughin of Kingman (kijken we dan wel)
17 Kingman-Palm Springs
18 Palm Springs-LA
19 LA
20 LA-AMS
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

1 AMS-SF
2 SF
3 SF-Monterey (sea aquarium of de zee op voor walvisspotting?)
4 Monterey-Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite-Sequoia Park (overnachten in three rivers)
7 Sequoia-Death Valley (lange rit, maar te doen)
8 Death Valley
9 Death Valley- Las Vegas
10 Las Vegas- Zion
11 Zion
12 Zion-Bryce Canyon
13 Bryce Canyon-Page
14 Page
15 Page-Grand Canyon
16 Grand Canyon- Laughin of Kingman (kijken we dan wel)
17 Kingman-Palm Springs
18 Palm Springs-LA
19 LA
20 LA-AMS

Persoonlijk zou ik in jullie geval mss Monterey eruit laten. Als je voor highway1 gaat is dit niet het mooiste stuk en je kan ook vanuit San Francisco of Santa Cruz evt whalespotting doen. Ik zou dan de ochtend dat gaan doen en dan doorrijden naar El Portal of Curry Village of waar je ook bij/in Yosemite zit. Die dag die je dan over hebt zou ik extra plannen in Las Vegas.

Van Yosemite - Sequoia & Kings Canyon is te doen, maar dan krijg je meer een rit door het park met wat kleine uitstapjes (general sherman tree bv) dan dat je echte hikes kunt gaan doen.

Ik weet niet wat je verder van LA wilt zien, maar waarom Long Beach?
annemiekedevreugd
Amerika-ontdekker

Hoi,

We wilden de eerste rij-dag niet gelijk een hele lange rit voor de boeg hebben, vandaar Montery. En we twijfelen idd wel voor een extra dag Vegas....Met Long Beach snap ik niet zo goed wat je bedoeld, die heb ik uit de laatste route er al uitgehaald, we zijn niet van plan daar heen te gaan. We willen in LA niet perse naar alle parken etc.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je Monterey alleen hebt gekozen om niet te ver te reizen, snap ik die keus niet helemaal, want het ligt helemaal niet op de route van San Francisco naar Yosemite. Je zou ook tot Mariposa kunnen reizen, zodat je de dag erna ook vrijwel de hele dag nog hebt in Yosemite.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
annemiekedevreugd
Amerika-ontdekker

Dat is inderdaad ook een goed idee, bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met Long Beach snap ik niet zo goed wat je bedoeld, die heb ik uit de laatste route er al uitgehaald, we zijn niet van plan daar heen te gaan. We willen in LA niet perse naar alle parken etc.
Ja, ok, ik wist niet of je daar evt toch zou willen eindigen.

Ik denk dat als je idd Monterey eruit haalt je een hele leuke route hebt hoor. Je zult misschien qua afstand iets sneller de kilometers rijden dan een aantal anderen, maar als je dat van te voren weet dan kun je je daarop instellen. We hebben immers niet allemaal 30 dagen vakantie :) Je hebt iig tijd genoeg om heel veel te zien en doen!
annemiekedevreugd
Amerika-ontdekker

van te voren boeken??

In mei gaan wij 20 dagen naar Amerika en nu twijfelen we wat we wel en niet van te voren moeten boeken! We lezen en horen hierover veel verschillende verhalen. We hoeven niet perse in de parken zelf te overnachten (al is dit wel het mooiste maar ook het duurste ;-) )een plaatsje ernaast is ook prima

We willen wel het 1e hotel (in SF ) boeken, en we hebben Yosemite en Las Vegas al wel geboekt!

Wat zouden jullie wel en niet boeken? Heeft er iemand ervaring met het niet van te voren boeken in mei?

Ik heb hieronder onze route gezet:
dag1: AMS-SF
dag2:SF
dag3:SF
dag4:SF-Yosemite
dag5:Yosemite
dag6:Yosemite-Sequoia
dag7:Sequoia-Death Valley
dag8:Death Valley
dag9:Death Valley-Las Vegas
dag10:Las Vegas- Zion
dag11:Zion
dag12:Zion-Bryce
dag13:Bryce-Page
dag14:Page
dag15:Page-Grand Canyon
dag16:Grand Canyon-Laughin
dag17:Laughin-Palm Springs
dag18:Palm Springs-LA
dag19:LA
dag20:LA

* Note mod (Marco),
Berichten over dezelfde route samengevoegd, om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: van te voren boeken??

Bericht door lyan »

Voor Page zou ik ook even gaan zoeken, de hotelprijzen daar zijn dit jaar erg omhoog geschoten, dus misschien is het handig om toch even te kijken en misschien iets te reserveren. Als je op de bonnefooi gaat zou het nog kunnen tegenvallen. Het maakt natuurlijk ook uit of je vroeg in mei gaat of eind mei en of het in een weekend valt.
Louise vo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Hoi,

Ik zou zeker het eerste hotel boeken bij aankomst.
Dan heb je in ieder geval een rust moment omdat je niet hoeft te zoeken.
Wij gaan in september en kies ervoor om alles van te voren te boeken.
Kom er nu al achter dat er al veel vol is vooral in de NP's.
Misschien is ons hotel in San Francisco ook wel wat voor jullie
hij is niet erg duur, ziet er netjes uit en centraal gelegen.
ben er zelf nog niet geweest maar de reacties en meningen zijn positief
travelodge at the presidio
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je niet persé in de parken wilt overnachten zal het in mei niet nodig zijn om van te voren te boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer