Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kosje: rondreis southwest
Reis Kosje: rondreis southwest
Hallo,
Wij (gezin met 2 zoons van 16 en 17) zijn druk in voorbereiding voor onze reis naar Amerika, we lezen ontzettend veel op het forum en in reisgidsen. We hebben nu een voorlopige planning, maar gek genoeg nog 1 dag over, dus zo graag advies willen waar die in te plannen. Behalve de vraag over die ene dag heb ik nog een paar vragen. We moeten deze vakantie natuurlijk rekening houden met de twee jongens en dat we een balans in vakantie vieren willen en heel veel zien. Aan het eind had ik een strandvakantie in mijn hoofd, maar begrijp dat de temperatuur van met name het water daar niet zo geschikt voor zijn. We willen daar graag een dag fietsen, maar kan niet zo goed ontdekken wat we daar meer kunnen doen. Nu hebben we een extra dag bij page ivm lake powell, mogelijk hebben jullie meer of andere tips voor jongens van 16 en 17. Lees ook over veel heftige regen in Utah, is dit nog een probleem?
Dit is ons schema:
28-7 aankomst in phoenix (vanuit new york) en camper ophalen en doorrijden naar Grand canyon
28-7 overnachten in grand canyon
29-7 page (komen hier pas namiddag aan)
30-7 page (antilope)
31-7 page (lake powell)
1-8 moab
2-8 moab
3-8 capitol reef
4-8 Bryce
5-8 bryce
6-8 zion
7-8 Las vegas
8-8 las vegas
9-8 mono lake
10-8 yosemite
11-8 yosemite
12-8 yosemite
13-8 sequia-kings canyon
14-8 san simeon
15-8 carmel/monterey
16-8 carmel/monterey
We willen pas de 18e in SF aankomen en hebben dus hierboven nog 1 dag in te plannen???
18-8 san francisco
19-8 san francisco
20-8 san francisco (camper vroeg inleveren, rest van de dag de stad)
21-8 vliegen naar amsterdam
Ik hoop op goede tips, gezien jullie ervaring.
Groet,
Koosje
Wij (gezin met 2 zoons van 16 en 17) zijn druk in voorbereiding voor onze reis naar Amerika, we lezen ontzettend veel op het forum en in reisgidsen. We hebben nu een voorlopige planning, maar gek genoeg nog 1 dag over, dus zo graag advies willen waar die in te plannen. Behalve de vraag over die ene dag heb ik nog een paar vragen. We moeten deze vakantie natuurlijk rekening houden met de twee jongens en dat we een balans in vakantie vieren willen en heel veel zien. Aan het eind had ik een strandvakantie in mijn hoofd, maar begrijp dat de temperatuur van met name het water daar niet zo geschikt voor zijn. We willen daar graag een dag fietsen, maar kan niet zo goed ontdekken wat we daar meer kunnen doen. Nu hebben we een extra dag bij page ivm lake powell, mogelijk hebben jullie meer of andere tips voor jongens van 16 en 17. Lees ook over veel heftige regen in Utah, is dit nog een probleem?
Dit is ons schema:
28-7 aankomst in phoenix (vanuit new york) en camper ophalen en doorrijden naar Grand canyon
28-7 overnachten in grand canyon
29-7 page (komen hier pas namiddag aan)
30-7 page (antilope)
31-7 page (lake powell)
1-8 moab
2-8 moab
3-8 capitol reef
4-8 Bryce
5-8 bryce
6-8 zion
7-8 Las vegas
8-8 las vegas
9-8 mono lake
10-8 yosemite
11-8 yosemite
12-8 yosemite
13-8 sequia-kings canyon
14-8 san simeon
15-8 carmel/monterey
16-8 carmel/monterey
We willen pas de 18e in SF aankomen en hebben dus hierboven nog 1 dag in te plannen???
18-8 san francisco
19-8 san francisco
20-8 san francisco (camper vroeg inleveren, rest van de dag de stad)
Ik hoop op goede tips, gezien jullie ervaring.
Groet,
Koosje
Re: rondreis southwest
Ik zou een dagje Page inruilen voor een extra nachtje in Zion. In Page zelf ben je snel uitgekeken, terwijl 1 dag voor Zion net te weinig is...
Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
op het eerste gezicht ziet het er best wel prima uit, alleen sla je op de route een paar dingen over:
zo heb je tussen Page en Moab nog Monument Valley, denk ook wel stoer voor de jongens met een jeep door het landschap.
Ook zou je nog kunnen denken aan een stop tussen Phoenix en GC, bij Jerome of Sedona.
Verder zou ik 2 dagen Zion doen ipv 2 dagen Bryce, zion is veel meer te zien en angels landing (stevige trail) lijkt mij ook leuk met de jongens
Mono Lake zou je evt. nog kunnen ruilen voor Death Valley
ik denk dat ik een dag Page zou inruilen voor Monument Valley en een dag sequoia (niet even een park om doorheen te scheuren, als dat al kan) voor sedona
zo heb je tussen Page en Moab nog Monument Valley, denk ook wel stoer voor de jongens met een jeep door het landschap.
Ook zou je nog kunnen denken aan een stop tussen Phoenix en GC, bij Jerome of Sedona.
Verder zou ik 2 dagen Zion doen ipv 2 dagen Bryce, zion is veel meer te zien en angels landing (stevige trail) lijkt mij ook leuk met de jongens
ik denk dat ik een dag Page zou inruilen voor Monument Valley en een dag sequoia (niet even een park om doorheen te scheuren, als dat al kan) voor sedona
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken jullie zoons niet, maar je slaat nu LA over met daarin een aantal pretparken met rollercoasters. En je spendeert veel tijd op de kustroute, waar voor 16/17 jarigen minder aan is.
Ik geloof dat ik een cote azur idee van de kust, met surfers en golven etc, maar ik begrijp dat twee dagen kust wel voldoende is. Maar LA gaan we niet halen, want we leveren de camper in San francisco in. Death valley mogen we helaas met onze camper niet in.
Koosje
Koosje
In Monterey zou je kunnen kiezen voor 's ochtends de 17 Mile Drive en 's middags het aquarium. Doch, besef wel dat dit de advies tijden zijn. Zelf heb ik ooit 3/4 dag gedaan over de 17 Mile Drive, dus wellicht dat je met beiden op 1 dag doen te weinig tijd ervoor hebt.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Moab heb je nu veel te weinig tijd voor er staan wel twee dagen in je planning maar daarvan is de eerste een reisdag om van Page naar Moab te komen.
Ook voor de jongens zijn er leuke dingen te doen in Moab, halve dag raften of met een kano de Colorado River op, halve dag mountainbike huren en je uitleven op de slickrock mountainbiketrail, een dag een jeep huren en een aantal dirtroads rijden in de omgeving.
Ook voor de jongens zijn er leuke dingen te doen in Moab, halve dag raften of met een kano de Colorado River op, halve dag mountainbike huren en je uitleven op de slickrock mountainbiketrail, een dag een jeep huren en een aantal dirtroads rijden in de omgeving.
Hallo Rob,
Dat klinkt inderdaad precies goed voor onze jongens, ik geloof dat we inderdaad meer tijd in MOAB moeten plannen. We willen na de reacties mogelijk korter aan de kust. Maar van Sequoia naar LA en daar pretpark/studios doen en dan in twee dagen naar SF.
We gaan weer aan het puzzelen.
Koosje
Dat klinkt inderdaad precies goed voor onze jongens, ik geloof dat we inderdaad meer tijd in MOAB moeten plannen. We willen na de reacties mogelijk korter aan de kust. Maar van Sequoia naar LA en daar pretpark/studios doen en dan in twee dagen naar SF.
We gaan weer aan het puzzelen.
Koosje
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Je zou in Page ook s'morgens vroeg lower Antelope canyon kunnen doen en dan vanaf 12.00u een halve dag gaan varen op Lake Powell, Lower Antelope is vlakbij de bootverhuur, zorg wel dat je er rond half 12 bent want je krijgt eerst uitleg over de boot dan kan je de volle tijd benutten, zeker met jongens van die leeftijd is het varen en zwemmen op het meer leuk, evt kan je nog een band huren voor achter de boot. Je houdt zo een dag over maar rondom Page is nog genoeg te zien om je 2 dagen te vermaken, zie ons reisverslag 2011(zoon 15, dochter 20 toen)
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Schrijf de route eens in de vorm van .. naar ... Je ziet dan beter wat de reisdagen zijn, en waar je een volle dag hebt. Voor Moab is een extra dag inderdaad niet verkeerd. Meer tijd voor Zion (2 nachten Zion en 1 nacht Bryce) vind ik ook beter met kinderen. De Narrows is leuk om te doen, en de Canyon Overlook Trail.
Marianne
Marianne
Het is moeilijk, we wilden eerst de globale route plannen en dan steeds meer de diepte in en in detail, maar als je niet precies weet wat waar te doen is, dan is plannen ook weer lastig, gelukkig krijg ik veel tips. Mijn aangepaste route is nu:
28-7 camper ophalen in phoenix en doorijden naar Grand Canyon
29-7 Grand Canyon (overdag bekijken) - page (aankomst in namiddag)
30-7 Page : lower canyon en omgeving
31-7 Page: dagje water
1-8 page- Moab
2-8 Moab (we willen arches bezoeken en verder evt mountainbiken en jeep huren)
3-8 Moab
4-8 Moab - capitol reef
5-8 capitol reef- Bryce
6-8 Bryce-zion
7-8 Zion
8-8 Zion - Las Vegas
9-8 Las Vegas (trouwen en attracties voor de jongens)
10-8 las vegas-mono lake
11-8 Mono lake (tioga road) - Yosemite
12-8 yosemite
13-8 yosemite (moeten nog uitzoeken wat hier te doen)
14-8 Yosemite- seqouia/kings canyon
15-8 Seqouia - san simeon (vooral om de kust route te rijden, mogelijk is de start in carmel genoeg)
16-8 san simeon- monterey
17-8 monterey (dag fietsen huren)
18-8 monterey- san francisco ('s middags al SF bekijken)
19-8 SF
20-8 camper inleveren, rest van de dag SF
Ik twijfel nog over capitol reef, is het goed te doen om met een camper hier even doorheen te gaan en de kust blijft lastig, leek ons geweldig en kan in alle forums weinig over terug vinden.
Koosje
28-7 camper ophalen in phoenix en doorijden naar Grand Canyon
29-7 Grand Canyon (overdag bekijken) - page (aankomst in namiddag)
30-7 Page : lower canyon en omgeving
31-7 Page: dagje water
1-8 page- Moab
2-8 Moab (we willen arches bezoeken en verder evt mountainbiken en jeep huren)
3-8 Moab
4-8 Moab - capitol reef
5-8 capitol reef- Bryce
6-8 Bryce-zion
7-8 Zion
8-8 Zion - Las Vegas
9-8 Las Vegas (trouwen en attracties voor de jongens)
10-8 las vegas-mono lake
11-8 Mono lake (tioga road) - Yosemite
12-8 yosemite
13-8 yosemite (moeten nog uitzoeken wat hier te doen)
14-8 Yosemite- seqouia/kings canyon
15-8 Seqouia - san simeon (vooral om de kust route te rijden, mogelijk is de start in carmel genoeg)
16-8 san simeon- monterey
17-8 monterey (dag fietsen huren)
18-8 monterey- san francisco ('s middags al SF bekijken)
19-8 SF
20-8 camper inleveren, rest van de dag SF
Ik twijfel nog over capitol reef, is het goed te doen om met een camper hier even doorheen te gaan en de kust blijft lastig, leek ons geweldig en kan in alle forums weinig over terug vinden.
Koosje
Re: Reis Kosje: rondreis southwest
Ik zou eerder dan bij San Simeon de kustroute op rijden. Met daarbij de vraag welke route je van Seqouia naar San Simeon wil nemen. Google maps geeft aan dat ze geen route kunnen berekenen.
Bedoel je bij Sequioa trouwens het National Park of het National Forest?
Bedoel je bij Sequioa trouwens het National Park of het National Forest?
Hallo Hockey,
met de tent naar zuid frankrijk gaat me beter af. Probeer nu de grote lijn en dan moeten we dus nog precies bekijken welke mooie wegen, wat is er onderweg te zien, de campings etc. Zoek het forum af naar goede reisverslagen.
Om van sequoia naar de kust te gaan, had ik bedacht: via Visalia (198) naar Lemoore en dan de 41 richting shandon en dan de 46 richting kust.
Koosje
met de tent naar zuid frankrijk gaat me beter af. Probeer nu de grote lijn en dan moeten we dus nog precies bekijken welke mooie wegen, wat is er onderweg te zien, de campings etc. Zoek het forum af naar goede reisverslagen.
Om van sequoia naar de kust te gaan, had ik bedacht: via Visalia (198) naar Lemoore en dan de 41 richting shandon en dan de 46 richting kust.
Koosje
- jvandijk65
- Amerikafan
Misschien vind je het leuk om ons verslag te lezen: http://www.keesyvonnevandijk.blogspot.comZoek het forum af naar goede reisverslagen.
Wij reisden met onze zoon en dochter van 13 en 16, allen niet met een camper, maar met een auto.
En onze reis zat wat anders in elkaar dan die van jullie.
Succes, Yvonne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3834 Weergaves
-
Laatste bericht door DavidC
-