Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nine50: Las Vegas in het week-end: liever niet

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis nine50: Las Vegas in het week-end: liever niet

Bericht door nine50 »

Heb ik eindelijk een mijn route klaar , kom ik er achter dat we precies in het week-end in Las Vegas zitten. Is deze stad nog wel te doen in het week-end of moet je hem liever mijden?

Mijn route heb ik al eerder geplaatst. Met een kleine aanpassing is hij hier in de nieuwste versie (en dus met LV in het week-end). Iemand tips om dit anders te doen?

DAG 1 Naar Brussel, hotel van der Valk
DAG 2 10.15 uur vertrek, aankomst NY: 12.40, 17.00 vertrek NY: aankomst LA: 20.30, hotel:
DAG 3 Rei/Wallmart: Inkopen doen voor het kamperen, Universal studio’s,
DAG 4 Hollywood, Walk of Fame, Getty Museum(?), Santa Monica(?)
DAG 5 LA – Kingman (6 uur), Motel:
DAG 6 Kingman – GC (4 uur), Wandelen en highlights CG, Mathens campground
DAG 7 GC – Page(4 uur), Wahweap marina campground, Navajo village haritage center,Lake powell
DAG 8 Page (bv raften over de colorado),Antelope canyon
DAG 9 Page – MV (3 uur), Gouldings campground met zwembad
DAG 10 MV – CR (6 uur) via Mexican Hat (goose necks), Fruita campground (vlak bij torrey)
DAG 11 Torrey – highway 12 – Bryce (2,5 uur), Campground in het park,Of Ruby’s park (bij de ingang, met zwembad)
DAG 12 Wandeling Amphitheater Bryce, Bryce – Zion ( 2-3 uur), Watchman campground (electriciteit)
DAG 13 Zion
DAG 14 Zion – LV (2 uur), Hotel Circus circus (vrijdag!)
DAG 15 LV (zaterdag!)
DAG 16 LV – DV (3 uur), Hotel ivm de hitte
DAG 17 DV – Lee Vinning / Mono Lake (5 uur), Via Mammoth lakes en Bishop
DAG 18 Lee vinning – Tioga pass – Yosemite (2uur), Camground reserveren 15 maart 7 uur pacific time, maakt niet uit welke
DAG 19 Yosemite
DAG 20 Yosemite
DAG 21 Yosemite – SF (4 uur), Auto inleveren, Hotel
DAG 22 SF, Fietsen over de GG bridge
DAG 23 SF, Alcatraz
DAG 24 08.30 vertrek SF, aankomst NY: 17.15, 19.30 vertrek NY: ,
DAG 25 Aankomst Brussel 09.30
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: las veags in het week-end: liever niet

Bericht door Heleen72 »

Las Vegas is goed te doen hoor in het weekend. Alleen de prijzen zijn een stuk hoger in vergelijking met doordeweekse dagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je zou van LA eerst naar Las Vegas kunnen gaan en daar twee nachten blijven. Is wel een omweggetje ipv via Kingman maar je zit niet in het weekend. Daarna zou je van Zion meteen naar Death Valley kunnen rijden. Dat gaat wel via Las Vegas maar daar hoef je dan niet te stoppen en je wint een uur tussen Zion en Death Valley.
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Heb ik ook al overwogen, maar ik vind twee steden achter elkaar wat veel. Las Vegas leek me een leuke afwisseling tussen de parken door.
misschien kunnen we ook Page overslaan (ik heb er in eerdere topics verschillende meningen over gelezen, van niet zo bijzonder tot erg leuk voor kinderen) en dan aan het einde van de trip nog ergens twee dagen te gaan staan in de buurt van SF (tussen Yosemite en SF of misschien Nappa Valley, heb ik ook goede verhalen over gehoord) We zijn er nog iet uit, andere ideeën zijn nog steeds welkom.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou Page zeker niet overslaan. We kwamen er 20 jaar geleden al en zijn vele malen teruggeweest. Dan maar wat meer betalen in DV. Die Colorado Riverraft is erg leuk voor iedereen. En je hebt ook nog eens prachtige uitzichten op Glen Canyon Dam. Je vertrekt vanaf de dam. Daarvoor rijd je met de bus nog door een lange tunnel. En de rit terug van Lees Ferry is ook nog mooi over Navajo Bridge. Ik had de chauffeuse van de bus nog gevraagd om te stoppen bij Mushroom en Balanced Rock waar de meeste mensen in de tour niets vanaf wisten en dat deed ze ook. Waarvoor onze dank!
Yeehaw
Dude
Moderator

Re: Reis nine50: Las Vegas in het week-end: liever niet

Bericht door Dude »

Route is niks mis mee, mooi zo!
Las Vegas in het weekend is ook niks mis mee, tenzij wat duurdere hotelprijzen. Als dat niet stoort, zou ik je route zeker laten hoe ze nu is. Het kan (zal) wat drukker zijn in LV maar voor de rest merk je er weinig van.
Omdat wij graag wat extra luxe hebben als afsluiter in LV nemen wij meestal maar één dag van het weekend op in onze plannen, meestal de vrijdag. Zaterdagmorgen vertrekken we naar de luchthaven. Vr en Za zijn de duurste dagen in LV.
Ik zou net als Yeehaw Page zeker niet overslaan!

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Goede route. Zou ik ook niks aan veranderen.
Je zit dan wel in het weekeinde in LV met hogere prijzen, maar door te schuiven kom je anders waarschijnlijk in het weekeinde in een National Park. Daar liggen de prijzen dan ook een stuk hoger plus het is ontzettend druk in de parken in de weekeindes.
Dan kan je beter in LV zitten.
Circus Circus is overigens niet het meest geweldige hotel in LV.
Ligt echt op een dood stuk van de Strip. Het buffet is hier niet echt aan te raden.
In het weekeinde is het trouwens heel gezellig op Fremont Street. Er spelen dan meestal bandjes en het is minder druk dan op de Strip. Je wordt daar ook niet lastig gevallen door die irritante lui met die kaartjes van "dames van lichte zeden" (om het maar netjes uit te drukken :wink: )
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Wij reizen met een 12 jarige, vandaar het circus circus.' t Schijnt voor kinderen erg leuk te zijn.
Ben wel blij om te horen dat LV in weekend goed te doen is. In inderdaad, in de weekenden is het in de parken ook druk, dat geloof ik best.
En bedankt voor de tip van Fremont street.
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

iedereen bedankt,
Ik ben er wel uit. We houden ons gewoon bij de oude route. Met Page en LV in het weekend. Het boeken van hotels en campings kan beginnen.
Fijn om te horen dat Page wel de moeite waard is en dat 'de amerikakenners' het een mooie route vinden. Met dank aan het forum!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Heb je al vliegtickets? Hoe kom je uit als je de route omdraait? En dat is nu precies waarom ik eerste de route wil maken en dan voor tickets ga shoppen... zo ben je de winst van een voordelig ticket toch weer kwijt.
nine50
Amerika-ontdekker

Bericht door nine50 »

Ja, voor alles is wat te zeggen. ik heb inderdaad eerst het ticket gezocht. 714 euro pp in de zomervakantie. Dit scheelde met met de prijzen die ik aldoor tegenkwam op de verschillende boekingssites 1000 euro (we zijn met z'n 3-en) . Daarvan kan ik toch wel heel lekker slapen in LV..............
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Wij zijn al drie keer in Circus Circus geweest en zijn er erg tevreden over, deze zomer gaan we ook weer een aantal dagen.We nemen wel altijd de duurdere kamers (west tower) dat zijn echt prachtige kamers en altijd nog veel goedkoper dan menig ander hotel. De locatie vinden wij ook geen enkel probleem, je loopt sowieso veel in Las Vegas. :lol: en de Deuce (bus) stopt voor de deur. Voor kinderen is het zeker een aanrader.....
nine50
Amerika-ontdekker

advies voor overnachting met de tent DV>Tioga

Bericht door nine50 »

Hallo,
Onze reis in augustus van LA via NP's en LV naar SF hebben we helemaal van dag tot dag gepland, de meeste overnachtingen (tent kamperen in de NP en hotels in de steden) zijn geregeld en deels gereserveerd.
Voor het het deel tussen LV en Yosemity ben ik er nog niet uit.
We willen dit met twee stops doen.
Een in DV/Lone Pine, zit te denken aan Panamint Springs (ik hoop dat het daar niet te warm is om te kamperen).
En de ander overnachting in Lee Vinning of Mamoth lakes.
Graag jullie tips. Voorkeur voor kamperen (tent), maar een motel is ook prima.

Ten tweede zou ik graag van jullie willen weten wat de beste route is door Death Valley en wat prima te doen is in augustus
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door markro op 31 mar 2012, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe reistopic samengevoegd met het reeds bestaande. Zo blijven de vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: advies voor overnachting met de tent DV>Tioga

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou me voor kunnen stellen dat Panamint Springs te warm is, maar misschien valt het mee, het ligt wel redelijk hoog natuurlijk. Het is echter ook wel mooi om in Death Valley zelf te overnachten, bijvoorbeeld in de Furnace Creek Ranch.
Voor de tweede stop is Lee VIning prima, maar je kunt ook eens kijken naar iets in de omgeving van de Tioga Pass, afhankelijk van de verdere plannen die je hebt. Zie hier voor een aantal campings aan de oostkant van Yosemite.

Wij hebben in augustus 2004 en 2006 hetzelfde stuk gereden, via verschillende routes tussen LV en DV. Kijk daarvoor eens in onze reisverslagen.

Marianne
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik zou persoonlijk een hogergelegen campground opzoeken, in augustus kan het nog flink warm zijn. Het lagergelegen deel van DV (rond Furnace Creek) koelt maar weinig af 's nachts. Het is natuurlijk maar wat je wilt. Diaz Lake Campground bij Lone Pine is een prima optie voor camperen op doorreis trouwens.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik was misschien niet duidelijk, maar ik bedoelde natuurlijk niet kamperen in het park. :wink: Voor accommodatie in Furnace Creek zie http://www.xanterra.com .
Lone Pine kan ook maar dan mis je de mooiste uren in DV, en het is daarvandaan ook maar een klein stukje naar Lee Vining.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer