Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning Mack: standaardrondje Zuidwest

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mack
Amerika-expert

Planning Mack: standaardrondje Zuidwest

Bericht door Mack »

Aangezien het meeste van mijn kennis ligt in het noordoosten, en hier heel veel mensen zijn die heel veel weten van het zuidwesten, wil ik toch even mijn planning delen, hopende dat er wat mensen zijn die wat tips hebben.

Het is onze huwelijksreis, dus het moet wel goed natuurlijk. Ikzelf ben in 2008 al in dit gebied geweest, met een groepsreis die niet zo goed is bevallen (maar ik heb dus wel al eea gezien) en mijn vriendin is hier nog nooit geweest.

We houden van het "echte" Amerika, dus minder van de toeristendingen. Dus geen nagebouwde spookstadjes met cowboy-shows voor ons. Wel hopen we weer een paar mooie wandelingen te doen - met als klap op de vuurpijl Angels Landing.

Anyways: de planning:
FRI: aankomst San Francisco - naar hotel - beetje rondlopen

SAT: San Francisco

SUN: (huurauto ophalen: kan op zondag?) San Francisco > Yosemite - sequioa's bekijken bij Yosemite

MON: Yosemite

TUE: Yosemite

WED: Yosemite > Bishop / Lone Pine (stops bij Mono Lake of Mammoth Lakes of ...)

THU: Bishop / Lone Pine > Death Valley > Las Vegas

FRI: Las Vegas > Zion (park bekijken

SAT: Zion (Angels Landing)

SUN: Zion > Bryce (korte rit dus veel Bryce bekijken)

MON: Bryce > Page (laat vertrekken)

TUE: Page (Horseshoe Bend, Antilope Canyon) > Monument Valley > Page

WED: Page > Grand Canyon

THU: Grand Canyon

FRI: Grand Canyon > Route 66 (hotel waar?)

SAT: Route 66 > San Bernadino

SUN: San Bernadino > LA (Hollywood, Santa Monica) > ???

MON: LA

TUE: Highway 1

WED: Highway 1 > SF

THU: SF - terugvlucht

Hoor graag of jullie denken dat deze route haalbaar is, en of jullie nog tips hebben voor onderweg.

Thnx!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Planning Mack: standaardrondje Zuidwest

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route!
Het enige dat ik zou veranderen is Page - MV. Je rijdt nu heen en weer, en mist het mooiste moment bij MV. Je kunt Horseshoe Bend bezoeken en Antelope Canyon en dan doorrijden naar MV. Daar overnachten en de volgende dag naar de GC.
Tussen Yosemite en Lone Pine is Mono Lake een stop waard, maar vergeet ook niet de stops en wandelingen langs de Tioga road.
Die auto zul je wel op zondag op kunnen halen, maar waarom niet meteen vanaf het vliegveld een auto huren? Dat scheelt weer een hoop gesleep. En waarshcijnlijk meer keuze, en kortere wachttijden.

In welke tijd van het jaar gaan jullie?

Marianne
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Bedankt voor de reactie. We gaan in september. Auto ophalen direct bij het vliegveld kan natuurlijk ook, maar dan betalen we twee dagen waarbij we de auto eigenlijk niet gebruiken, dus dat lijkt me zonde. Plus parkeren in SF zal ook niet gratis zijn.
Martin & Marianne schreef:Het enige dat ik zou veranderen is Page - MV. Je rijdt nu heen en weer, en mist het mooiste moment bij MV. Je kunt Horseshoe Bend bezoeken en Antelope Canyon en dan doorrijden naar MV. Daar overnachten en de volgende dag naar de GC.
Is het een optie om zonsondergang te kijken in MV en daarna terug te rijden in het donker?
Mack
MW Drawings

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik zou toch proberen van bij Monument Valley te overnachten. Het is een onvergetelijke ervaring om zowel een zonsondergang als -opgang mee te maken. ;-)

Ik vind het een leuke route! :thumbup: Misschien is 1 dag SF beetje kort, maar ik veronderstel dat bij jullie de nadruk echt op natuur ligt, dus dat is prima zo dan. :-)
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

We komen redelijk vroeg in de middag aan dus we hebben op dag 1 ook nog tijd. Verder denk ik dat we in een dag wel een heleboel kunnen zien van de stad.

LA vind ik persoonlijk niet zoveel, dus buiten Hollywood Blvd en Santa Monica / Venice Beach wil ik dit overslaan.

Ook in Las Vegas denken we aan een avondje genoeg te hebben.

Inderdaad liever een mooie wandeling in een NP dan een dag extra in een stad. Bovendien, als we in SF arriveren hebben we al 5 dagen NYC achter de rug dus dan hebben we al genoeg stad gehad.
Mack
MW Drawings

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is niet aan te raden in het donkler van MV naar Page te rijden. 2.5 uur over een stikdonkere en verlaten weg met kans op wildlife onderweg. Een aanrijding met een dier zal het dier doden en je vakantie verpesten.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

You have a point :thumbup:
Mack
MW Drawings

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Uiteraard kun je de auto wel op zondag ophalen. Zou er persoonlijk wel voor kiezen om 'm dan bij het vliegveld op te halen. Veel meer keuze dan de stadskantoren. Je spullen laat je dan eerst in het hotel en haal je pas op als je de auto hebt. Scheelt ook een hoop gesleep.

Ik zou ook een slaapplaats in Monument Valley verkiezen boven Page. Al gekeken naar de cabins bij Gouldings Lodge?

Kingman zou een slaapplaats kunnen zijn na de Grand Canyon. Is een leuk Route 66 plaatsje vind ik en ik heb er afgelopen 3 reizen steeds geslapen. De andere dag kun je dan bijv. vroeg vertrekken voor het vervolg van Route 66. Prachtige rit door de bergen.

Voor de rest lijkt mij deze route heel goed te doen! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Inderdaad MV ipv 2de nacht Page.

Als je nog niet in SF bent geweest zou ik overwegen om 2de nacht GC in te ruilen voor extra nacht SF. SF is echt een leuke relaxte stad. En ik zou ook auto oppikken bij de luchthaven, kijk eens na hoeveel dat precies duurder is. Je kan een hotel zoeken met gratis parking. En autorijden in SF is fun.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Coyote schreef: Al gekeken naar de cabins bij Gouldings Lodge?
De voornaamste reden om niet in Monument Valley te overnachten vind ik de hoge prijs van de hotels daar. Ik weet niet of dat opweegt tegen een zonsopkomst/zonsondergang. Wat bijvoorbeeld als het bewolkt is?

Zijn er andere opties dan Gouldings Lodge en the View Hotel? Er is al veel volgeboekt.
Mack
MW Drawings

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Probeer het eens in Mexican Hat dat is niet zo ver rijden en er zit een redelijk geprijst motel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mack schreef:
Coyote schreef: Al gekeken naar de cabins bij Gouldings Lodge?
De voornaamste reden om niet in Monument Valley te overnachten vind ik de hoge prijs van de hotels daar. Ik weet niet of dat opweegt tegen een zonsopkomst/zonsondergang. Wat bijvoorbeeld als het bewolkt is?

Zijn er andere opties dan Gouldings Lodge en the View Hotel? Er is al veel volgeboekt.
De cabins zijn niet zo duur, heb je daar ook gekeken? Je moet dan niet bij Gouldigs Lodge kijken maar bij de campground.
En anders inderdaad Mexican Hat, de San Juan Inn.

Marianne
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Vanuit Page: Horsehoe Bend en Antelope Canyon (at leisure) neemt al gauw een flink deel van de ochtend. Ik zou zeker bij Monument Valley overnachten. Alternatief zou zijn om vanuit Page MV te bezoeken en pas de volgende dag (voor je naar GC rijdt) naar Antelope Canyon.
Alje
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef: De cabins zijn niet zo duur, heb je daar ook gekeken? Je moet dan niet bij Gouldigs Lodge kijken maar bij de campground.
Inderdaad, ik bedoelde de cabins. Die zijn $ 79 per nacht. Nog heel betaalbaar volgens mij.

In september is er nog volop plek t/m de 26e. Als je dus voor die tijd in Monument Valley bent kun je nu nog reserveren. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik heb geloof ik wat gemist :oops:
Mack
MW Drawings