Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maartje: Zuidwest & Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Reis Maartje: Zuidwest & Yellowstone
Ook wij willen, net als Giorgi (topic 18 maart) in juli 2012 Zuidwest en Yellowstone combineren en puzzelen nog met de route. Wat staat er veel bruikbare informatie op dit forum! Dank jullie! Ik wil toch graag onze route, met concrete vragen aan jullie voorleggen.
We vliegen 29 juni op Los Angeles en vliegen op 25 juli vanuit San Francisco terug. We reizen met twee volwassenen in een auto. We willen in steden in hotels logeren en in of rondom de parken in een cabin op een camping. Plekken die we in ieder geval willen bezoeken zijn: LA, Las Vegas, Grand Canyon, Zion Canyon, Bryce Canyon, Arches (Moab), Yellowstone en San Francisco. De overige dingen in de route zijn geen must maar suggesties die ik uit reisgidsen routes en van websites heb gehaald.
Vooralsnog hebben we de volgende route in gedachte, maar we denken dat we met deze route te veel aan het reizen zullen zijn en te weinig kunnen genieten van onze vakantie.
1 aankomst Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Las Vegas
4 Las Vegas
5 Las Vegas - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Mnt Valley
8 Mnt Valley via Mesa Verde - Arches
9 rondom Moab nog invullen
10 Moab - Rocky mnt NP
11 Rocky mnt NP
12 Rocky mnt NP - Casper
13 casper - Yellowstone NP
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - Salt lake city
17 Salt lake city
18 Salt lake city - Bryce Canyon NP
19 Bryce NP / Zion NP
20 Zion
21 Zion NP - death valley
22 death valley - Yosemite NP
23 Yosemite NP
24 Yosemite NP - San francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 vertrek naar Amsterdam
Hierover een aantal concrete vragen:
1. hoe toegankelijk is death valley in juli? Heeft er iemand ervaring in deze tijd in de hitte?
2. wat is een mooi alternatief voor de route vanaf Yellowstone richting San Francisco?
3. hoe denken jullie over de splitsing in de route tussen de canyons zoals nu voorgesteld? (begin reis Grand Canyon, later bryce en zion)?
4. als we een bestemming zouden schrappen uit dit lijstje om meer rust in de reis te creëren, welke zou je adviseren te schrappen?
5. andere suggesties voor een alternatieve route zijn van harte welkom! Vast staat alleen de vlucht (heen op LA, terug vanaf SFO) en de wens om Canyons en Yellowstone te bezoeken.
6. we willen graag logeren in cabins op campings (in/rondom NP's), suggesties hiervoor zijn welkom. (De opties op KOA campings hebben we inmiddels bekeken)
Alvast hartelijk dank voor jullie tips, opmerkingen en suggesties. Aanvullende vragen ter verduidelijking zal ik uiteraard zo spoedig mogelijk proberen te beantwoorden!
We vliegen 29 juni op Los Angeles en vliegen op 25 juli vanuit San Francisco terug. We reizen met twee volwassenen in een auto. We willen in steden in hotels logeren en in of rondom de parken in een cabin op een camping. Plekken die we in ieder geval willen bezoeken zijn: LA, Las Vegas, Grand Canyon, Zion Canyon, Bryce Canyon, Arches (Moab), Yellowstone en San Francisco. De overige dingen in de route zijn geen must maar suggesties die ik uit reisgidsen routes en van websites heb gehaald.
Vooralsnog hebben we de volgende route in gedachte, maar we denken dat we met deze route te veel aan het reizen zullen zijn en te weinig kunnen genieten van onze vakantie.
1 aankomst Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Las Vegas
4 Las Vegas
5 Las Vegas - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Mnt Valley
8 Mnt Valley via Mesa Verde - Arches
9 rondom Moab nog invullen
10 Moab - Rocky mnt NP
11 Rocky mnt NP
12 Rocky mnt NP - Casper
13 casper - Yellowstone NP
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - Salt lake city
17 Salt lake city
18 Salt lake city - Bryce Canyon NP
19 Bryce NP / Zion NP
20 Zion
21 Zion NP - death valley
22 death valley - Yosemite NP
23 Yosemite NP
24 Yosemite NP - San francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 vertrek naar Amsterdam
Hierover een aantal concrete vragen:
1. hoe toegankelijk is death valley in juli? Heeft er iemand ervaring in deze tijd in de hitte?
2. wat is een mooi alternatief voor de route vanaf Yellowstone richting San Francisco?
3. hoe denken jullie over de splitsing in de route tussen de canyons zoals nu voorgesteld? (begin reis Grand Canyon, later bryce en zion)?
4. als we een bestemming zouden schrappen uit dit lijstje om meer rust in de reis te creëren, welke zou je adviseren te schrappen?
5. andere suggesties voor een alternatieve route zijn van harte welkom! Vast staat alleen de vlucht (heen op LA, terug vanaf SFO) en de wens om Canyons en Yellowstone te bezoeken.
6. we willen graag logeren in cabins op campings (in/rondom NP's), suggesties hiervoor zijn welkom. (De opties op KOA campings hebben we inmiddels bekeken)
Alvast hartelijk dank voor jullie tips, opmerkingen en suggesties. Aanvullende vragen ter verduidelijking zal ik uiteraard zo spoedig mogelijk proberen te beantwoorden!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Maartje: Zuidwest & Yellowstone
Hallo Maartje, welkom op het forum!
Het is verstandig om iets te laten vallen, want je hebt er nu veel lange reisdagen tussenzitten en zo hier en daar te weinig tijd om iets te zien. Ik zou als eerste Rocky Mountain NP laten vallen. Dat ligt erg uit de route, en hoewel het een mooi park is, zou ik die omweg er niet voor over hebben.
Mesa Verde op weg van MV naar Moab is ook niet aan te raden. Als je er naar toe wilt, trek er dan meer tijd voor uit, wnat je ziet het meeste als je een ranger tour doet, en dat kost tijd.
Wij hebben al meerdere keren death Valley midden in de zomer bezocht. Het is dan te heet om te wandelen, maar de uitzichtpunten zijn prachtig, en een overnachting in het park is heel mooi.
Wat de route betreft: ik zou van LA naar de Grand Canyon rijden en Las Vegas op weg van Zion naar Death Valley bezoeken. Je rijdt er dan toch langs, terwijl het niet op de route van LA naar de GC ligt.
Tussen DV en Yosemite is een extra overnachting aan te raden, en zowel voor YOsemite als voor Yellowstone zou iets meer tijd ook mooi zijn.
Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie, jullie zijn daar al erg laat mee.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag, wij deden toen ongeveer hetzelfde.
Marianne
Het is verstandig om iets te laten vallen, want je hebt er nu veel lange reisdagen tussenzitten en zo hier en daar te weinig tijd om iets te zien. Ik zou als eerste Rocky Mountain NP laten vallen. Dat ligt erg uit de route, en hoewel het een mooi park is, zou ik die omweg er niet voor over hebben.
Mesa Verde op weg van MV naar Moab is ook niet aan te raden. Als je er naar toe wilt, trek er dan meer tijd voor uit, wnat je ziet het meeste als je een ranger tour doet, en dat kost tijd.
Wij hebben al meerdere keren death Valley midden in de zomer bezocht. Het is dan te heet om te wandelen, maar de uitzichtpunten zijn prachtig, en een overnachting in het park is heel mooi.
Wat de route betreft: ik zou van LA naar de Grand Canyon rijden en Las Vegas op weg van Zion naar Death Valley bezoeken. Je rijdt er dan toch langs, terwijl het niet op de route van LA naar de GC ligt.
Tussen DV en Yosemite is een extra overnachting aan te raden, en zowel voor YOsemite als voor Yellowstone zou iets meer tijd ook mooi zijn.
Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie, jullie zijn daar al erg laat mee.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag, wij deden toen ongeveer hetzelfde.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 mar 2012, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, ondanks wat rustpunten vind ik het behoorlijk vol. Het ZW en Yellowstone combineren blijft moeilijk.
Van Monument Valley naar Moab via Mesa Verde mag je wel vergeten, dat is gewoon veel te veel voor één dag. Mesa Verde zou ik dus schrappen.
Ook de lus naar Rocky Mountain NP zou ik eruit halen en van Moab richting noorden rijden, zo ver je geraakt die dag (rijdagje dus)
Je maakt een hele grote lus om maar 2 dagen in Yellowstone te spenderen terwijl dat net een must is. Ik zou toch proberen om wat dingen te schrappen en eventueel ook een dagje Grand Teton erin te steken.
Death Valley - Yosemite is ook zo"n rit wat (bijna) niemand zal aanraden. Onderschat de afstanden niet.
Death Valley is altijd toegankelijk maar het zal wel enorm heet zijn in de zomer.
Misschien van LA rechstreeks naar Grand Canyon en Las Vegas bezoeken op weg van Zion naar Las Vegas? dat spaart toch wat miles en tijd uit.
Bart
Van Monument Valley naar Moab via Mesa Verde mag je wel vergeten, dat is gewoon veel te veel voor één dag. Mesa Verde zou ik dus schrappen.
Ook de lus naar Rocky Mountain NP zou ik eruit halen en van Moab richting noorden rijden, zo ver je geraakt die dag (rijdagje dus)
Je maakt een hele grote lus om maar 2 dagen in Yellowstone te spenderen terwijl dat net een must is. Ik zou toch proberen om wat dingen te schrappen en eventueel ook een dagje Grand Teton erin te steken.
Death Valley - Yosemite is ook zo"n rit wat (bijna) niemand zal aanraden. Onderschat de afstanden niet.
Death Valley is altijd toegankelijk maar het zal wel enorm heet zijn in de zomer.
Misschien van LA rechstreeks naar Grand Canyon en Las Vegas bezoeken op weg van Zion naar Las Vegas? dat spaart toch wat miles en tijd uit.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Haha en ik zie dat Marianne zowat hetzelfde denkt als mij 

Grts, Bart
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan moeten het wel goede tips zijn Bart!
Marianne

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Wat zijn jullie snel! Dank voor jullie snelle en nuttige tips, ik ga eens opnieuw puzzelen! en kom gegarandeerd nog even terug...
groetjes Maartje
groetjes Maartje
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Haha en ik dacht ik zal er wat tips opschrijven maar ja die staan er wel.
Als je echt Yellowstone wilt combineren met ZW dan moet je wat dingen laten vallen. 28 dagen incl vliegen is dan niet zo veel.. Ja het is wle lang maar met de combi niet zo..Zeker omdat je van LA - SF gaat. ZOu je in SLC stoppen dan is het makkelijker.
Een gooi waarbij ik vele dingen laat liggen maar een paar hoogtepunten wel meeneem. Nog steeds vind ik het een lastige combi. Ik zou Yellowstone echt voor een andere keer bewaren. Je laat nu hele veel liggen in het ZW. Daar kun je je echt ook 4 wk vermaken die ons verslag 2010 maar ook dat van vele anderen. MOab verdient bv eigenlijk zeker 2 -4 dagen EN je krijgt nu eigenlijk nauwelijks rust. Ja het wordt vast wel een mooie reis maar dat kun je ook hebben als je alleen in het ZW komt. De kust is erg mooi, Capitol Reef en tussen Bryce en Capitol Reef en de weg naar Moab... en zo verder.Kijk mar op www.ontdek-amerika.nl daar zie je wat er allemaal in het ZW te zien is...
Wegen zijn anders dan hier meestal 2-baans wegen ook al is het een snelweg.
2 LA
3 LA -LV
4 LV
5 LV - GCNP
6 GCNP - Monument Valley (misschien in 1 x door naar Moab.. dan 2 dagen daar)
7 MV - Moab
8 Moab
9 Moab - Evanston (300 miles) ligt voorbij SLC naar rechts
10 Evanston - Grand Teton
11 Grand Teton
12 Gran d Teton - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - SLC (lijkt me wat ver maar goed)
17 SLC
18 SLC - Bryce
19 Bryce - ZIon
20 Zion
21 Zion - Death Valley
22 Death Valley Lee Vinning
23 Lee Vinning - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite - SF
26 SF (1 volle dag kun je al veel zien)
27 vertrek
Als je echt Yellowstone wilt combineren met ZW dan moet je wat dingen laten vallen. 28 dagen incl vliegen is dan niet zo veel.. Ja het is wle lang maar met de combi niet zo..Zeker omdat je van LA - SF gaat. ZOu je in SLC stoppen dan is het makkelijker.
Een gooi waarbij ik vele dingen laat liggen maar een paar hoogtepunten wel meeneem. Nog steeds vind ik het een lastige combi. Ik zou Yellowstone echt voor een andere keer bewaren. Je laat nu hele veel liggen in het ZW. Daar kun je je echt ook 4 wk vermaken die ons verslag 2010 maar ook dat van vele anderen. MOab verdient bv eigenlijk zeker 2 -4 dagen EN je krijgt nu eigenlijk nauwelijks rust. Ja het wordt vast wel een mooie reis maar dat kun je ook hebben als je alleen in het ZW komt. De kust is erg mooi, Capitol Reef en tussen Bryce en Capitol Reef en de weg naar Moab... en zo verder.Kijk mar op www.ontdek-amerika.nl daar zie je wat er allemaal in het ZW te zien is...
Wegen zijn anders dan hier meestal 2-baans wegen ook al is het een snelweg.
2 LA
3 LA -LV
4 LV
5 LV - GCNP
6 GCNP - Monument Valley (misschien in 1 x door naar Moab.. dan 2 dagen daar)
7 MV - Moab
8 Moab
9 Moab - Evanston (300 miles) ligt voorbij SLC naar rechts
10 Evanston - Grand Teton
11 Grand Teton
12 Gran d Teton - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - SLC (lijkt me wat ver maar goed)
17 SLC
18 SLC - Bryce
19 Bryce - ZIon
20 Zion
21 Zion - Death Valley
22 Death Valley Lee Vinning
23 Lee Vinning - Yosemite
24 Yosemite
25 Yosemite - SF
26 SF (1 volle dag kun je al veel zien)
27 vertrek
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi ervaringsdeskundigen! Naar aanleiding van jullie tips en reacties zijn we weer gaan puzzelen. We zijn ons ervan bewust dat we veel willen in een korte tijd en dus keuzen moeten maken. Het wordt zeker een onvergetelijke vakantie, wat we ook kiezen. Ik heb nu een route gepuzzeld met wat meer tijd in yellowstone + grand teton erin opgenomen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Enkele concrete vragen waar ik heel graag jullie tips op zou ontvangen zijn:
- we hebben Yosemite nu uit de route gehaald (doodzonde, of niet?). Als jullie zouden moeten kiezen voor Grand Teton of Yosemite, wat zou je kiezen? Of zou je een andere bestemming schrappen?
- is iemand van jullie bij Twin Falls of Idaho falls geweest? Aan te bevelen of niet?
- het deel van de route tussen Yellowstone en Lake Tahoe, zouden we daar in juli ook accommodaties moeten reserveren, of zouden we dat op de 'bonnefooi' kunnen doen?
- wat adviseren jullie t.a.v. accommodatie bij Yellowstone. Op 1 plek blijven vier nachten, of twee/twee op verschillende plekken in het park?
- adviseer je bij de grand canyon de North of South rim zijde om te overnachten?
Andere tips of suggesties zijn uiteraard ook welkom. Jullie reisverslagen heb ik met veel plezier gelezen. Wat een prachtige beschrijvingen en foto's, zo krijg je NOG meer zin in deze reis dan je al had!
1 aankomst LAX
2 LA
3 van LA naar Death valley
4 van death valley naar vegas
5 las vegas
6 las vegas grand - canyon
7 grand canyon
8 grand canyon - zion NP
9 Zion NP
10 zion - bryce - page
11 page - monument valley
12 monument valley - moab
13 moab
14 moab - rock springs / evanton
15 rock springs / evanton - grand teton
16 grand teton
17 grand teton - yellowstone
18 yellowstone
19 yellowstone
20 yellowstone
21 yellowstone - elko
22 elko - lake tahoe
23 lake tahoe - San francisco
24 San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 vertrek uit SFO
Dankjullie wel voor het advies en meedenken. Deze tips van ervaringsdeskundigen zijn zo veel waard!
Groetjes Maartje Kunen
Enkele concrete vragen waar ik heel graag jullie tips op zou ontvangen zijn:
- we hebben Yosemite nu uit de route gehaald (doodzonde, of niet?). Als jullie zouden moeten kiezen voor Grand Teton of Yosemite, wat zou je kiezen? Of zou je een andere bestemming schrappen?
- is iemand van jullie bij Twin Falls of Idaho falls geweest? Aan te bevelen of niet?
- het deel van de route tussen Yellowstone en Lake Tahoe, zouden we daar in juli ook accommodaties moeten reserveren, of zouden we dat op de 'bonnefooi' kunnen doen?
- wat adviseren jullie t.a.v. accommodatie bij Yellowstone. Op 1 plek blijven vier nachten, of twee/twee op verschillende plekken in het park?
- adviseer je bij de grand canyon de North of South rim zijde om te overnachten?
Andere tips of suggesties zijn uiteraard ook welkom. Jullie reisverslagen heb ik met veel plezier gelezen. Wat een prachtige beschrijvingen en foto's, zo krijg je NOG meer zin in deze reis dan je al had!
1 aankomst LAX
2 LA
3 van LA naar Death valley
4 van death valley naar vegas
5 las vegas
6 las vegas grand - canyon
7 grand canyon
8 grand canyon - zion NP
9 Zion NP
10 zion - bryce - page
11 page - monument valley
12 monument valley - moab
13 moab
14 moab - rock springs / evanton
15 rock springs / evanton - grand teton
16 grand teton
17 grand teton - yellowstone
18 yellowstone
19 yellowstone
20 yellowstone
21 yellowstone - elko
22 elko - lake tahoe
23 lake tahoe - San francisco
24 San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 vertrek uit SFO
Dankjullie wel voor het advies en meedenken. Deze tips van ervaringsdeskundigen zijn zo veel waard!
Groetjes Maartje Kunen
Ik zou het nog ietsje anders doen en mét Yosemite er nog steeds bij, omdat je er toch kortbij passeert.
1 aankomst LAX
2 LA
3 van LA - Grand Canyon (even doorbijten
)
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - ? (rijdagje, kijken hoe ver je komt)
10 ? - Grand Teton
11 Grand Teton
12 Grand Teton - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - SLC (of wat verder indien mogelijk)
17 SLC - Bryce Canyon
18 Bryce Canyon - Zion NP
19 Zion NP
20 Zion NP - Las Vegas
21 Las Vegas - Mammoth Lakes (via Death Valley)
22 Mammoth Lakes - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 vertrek uit SFO
Voor grand canyon heb je nu een avond en een morgen (zons op en ondergang, dus de mooiste momenten om er te zijn)
Als je vroeg uit LA vertrekt is het wel te doen al zal het even doorbijten zijn maarja, je moet nu eenmaal zulke keuzes maken als je nog naar Yellowstone wil.
Verder nog een rijdagje van Moab richting Grand Teton en nadien nog eens terug naar het zuiden richting Bryce.
Je kan eventueel nog wat schuiven door Zion maar één overnachting te doen en die elders in te plannen maar persoonlijk zou ik het zo laten staan.
In Yellowstone zou ik er voor kiezen om je nachten te verdelen al moet je dan ook weer in en uitpakken natuurlijk. Het is maar wat je zelf aangenamer vind. Dat inpakken gaat bij ons altijd behoorlijk snel.
In Twin Falls zijn we ook geweest maar is op zich niet zo heel speciaal, al zijn er in de buurt wel enkele mooie watervallen.
Grand Canyon zou ik zeker aan de south rim overnachten.
Veel succes
Bart
1 aankomst LAX
2 LA
3 van LA - Grand Canyon (even doorbijten

4 Grand Canyon - Page
5 Page - Monument Valley
6 Monument Valley - Moab
7 Moab
8 Moab
9 Moab - ? (rijdagje, kijken hoe ver je komt)
10 ? - Grand Teton
11 Grand Teton
12 Grand Teton - Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - SLC (of wat verder indien mogelijk)
17 SLC - Bryce Canyon
18 Bryce Canyon - Zion NP
19 Zion NP
20 Zion NP - Las Vegas
21 Las Vegas - Mammoth Lakes (via Death Valley)
22 Mammoth Lakes - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 vertrek uit SFO
Voor grand canyon heb je nu een avond en een morgen (zons op en ondergang, dus de mooiste momenten om er te zijn)
Als je vroeg uit LA vertrekt is het wel te doen al zal het even doorbijten zijn maarja, je moet nu eenmaal zulke keuzes maken als je nog naar Yellowstone wil.
Verder nog een rijdagje van Moab richting Grand Teton en nadien nog eens terug naar het zuiden richting Bryce.
Je kan eventueel nog wat schuiven door Zion maar één overnachting te doen en die elders in te plannen maar persoonlijk zou ik het zo laten staan.
In Yellowstone zou ik er voor kiezen om je nachten te verdelen al moet je dan ook weer in en uitpakken natuurlijk. Het is maar wat je zelf aangenamer vind. Dat inpakken gaat bij ons altijd behoorlijk snel.
In Twin Falls zijn we ook geweest maar is op zich niet zo heel speciaal, al zijn er in de buurt wel enkele mooie watervallen.
Grand Canyon zou ik zeker aan de south rim overnachten.
Veel succes
Bart
Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Bart,
Dank voor je snelle reactie en suggestie! Ik begrijp dat jij toch een route adviseert, meer zoals we 'm eerst in gedachte hadden en niet via elko/reno vanuit Yellowstone richting SFO. Ik ga weer ns kijken of dit nu de beste optie voor ons is. Ik denk dat ik 1 dagje moab inruil voor een dagje in las Vegas.Ik zal het eens uitwerken met km en tijdtijden en overnachtingsplekken.
Heeft er iemand nog een suggestie voor overnachtingsplekken (cabin op camping)? Of kan ik daarvoor volstaan met jullie reisverslagen?
groetjes Maartje
Dank voor je snelle reactie en suggestie! Ik begrijp dat jij toch een route adviseert, meer zoals we 'm eerst in gedachte hadden en niet via elko/reno vanuit Yellowstone richting SFO. Ik ga weer ns kijken of dit nu de beste optie voor ons is. Ik denk dat ik 1 dagje moab inruil voor een dagje in las Vegas.Ik zal het eens uitwerken met km en tijdtijden en overnachtingsplekken.
Heeft er iemand nog een suggestie voor overnachtingsplekken (cabin op camping)? Of kan ik daarvoor volstaan met jullie reisverslagen?
groetjes Maartje
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Je kan voor cabins naast de Koa-site ook nog gebruik maken van deze site: http://www.rvparkreviews.com Hier staan per staat veel campings op, en de meeste campings hebben ook vast cabins.
Hou er ook nog rekening mee dat je in het hoogseizoen zit en dus (ver) van te voren moet reserveren in de NP. Meestal zijn er niet echt veel cabins. Je kan nog overwegen om een tentje, een luchtbed en 2 slaapzakken aan te schaffen en te gaan kamperen ipv cabins.
Hou er ook nog rekening mee dat je in het hoogseizoen zit en dus (ver) van te voren moet reserveren in de NP. Meestal zijn er niet echt veel cabins. Je kan nog overwegen om een tentje, een luchtbed en 2 slaapzakken aan te schaffen en te gaan kamperen ipv cabins.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route van Bart is mooi, maar ik vind het wel veel om in 1 keer van LA naar de GC te rijden en de volgende dag alweer verder te rijden. Misschien een dag Grand Teton inleveren voor meer tijd op dit stuk. Op het stuk Las Vegas - Yosemite zou ik wat eerder overnachten, bijvoorbeeld in Lone Pine. Laat het zonodig open, en kijk hoe ver je komt. Jouw route is ook niet verkeerd. Ik zou het wel zo indelen dat je een overnachting hebt bij Bryce, want de kleuren van de hoodoos zijn vooral tegen de avond heel erg mooi. En misschien een dag SF inleveren voor een extra dag Moab. Als je echter yosemite zou willen laten vallen kun je de route van bart nemen en dan alleen door Yosemite heen rijden. Door de nacht die je dan wint kun je het eerste stuk wat meer op je gemak doen.
Wij hebben in 2004 in cabins op KOA campings overnacht, kijk daarvoor eens in ons 2004-verslag. In het zuidwesten liggen de KOA's niet zo gunstig, daar kun je beter naar andere accommodatie kijken. Ik weet dat er in Moab campings zijn met cabins, en in Monument Valley heb je de cabins bij Goulding's Campground (zo snel mogeljk reserveren!), verder zou ik niet weten of er nog meer campings op jullie route zijn met cabins.
In de parken heb je ook cabins; zoals bij de GC, in Yellowstone en in Yosemite. Of ingerichte tenten (Yosemite).
Marianne
Wij hebben in 2004 in cabins op KOA campings overnacht, kijk daarvoor eens in ons 2004-verslag. In het zuidwesten liggen de KOA's niet zo gunstig, daar kun je beter naar andere accommodatie kijken. Ik weet dat er in Moab campings zijn met cabins, en in Monument Valley heb je de cabins bij Goulding's Campground (zo snel mogeljk reserveren!), verder zou ik niet weten of er nog meer campings op jullie route zijn met cabins.
In de parken heb je ook cabins; zoals bij de GC, in Yellowstone en in Yosemite. Of ingerichte tenten (Yosemite).
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Allemaal,
Inmiddels hebben we (gewapend met een grote michelin kaart van de ANWB) onze route vastgelegd en een aantal acco's ook! Dank voor jullie tips. We hebben naar aanleiding hiervan in de route die Bart voorstelde nog wat kleine wijzigingen opgenomen (o.a. toch een overnachting meer GC) en het wordt zeker fantastisch!
Marianne, dank voor de tip om snel te boeken, er was nu al vanalles volgeboekt dus ik ben blij dat we hier niet nog langer mee gewacht hebben. Uiteindelijk hebben we twee cabin plekjes (Moab en Yellowstone West) en verder wat hotel/motel acco's. In Las Vegas heb ik vandaag MGM geboekt (goedkoper dan menig motel nabij een NP overigens), lekker afwisselend van camping tot casino
Iedereen succes met het maken van plannen en het adviseren van Amerika groentjes zoals ik! Hopelijk kan ik ook snel onze ervaringen met andere delen.
Groetjes Maartje
Inmiddels hebben we (gewapend met een grote michelin kaart van de ANWB) onze route vastgelegd en een aantal acco's ook! Dank voor jullie tips. We hebben naar aanleiding hiervan in de route die Bart voorstelde nog wat kleine wijzigingen opgenomen (o.a. toch een overnachting meer GC) en het wordt zeker fantastisch!
Marianne, dank voor de tip om snel te boeken, er was nu al vanalles volgeboekt dus ik ben blij dat we hier niet nog langer mee gewacht hebben. Uiteindelijk hebben we twee cabin plekjes (Moab en Yellowstone West) en verder wat hotel/motel acco's. In Las Vegas heb ik vandaag MGM geboekt (goedkoper dan menig motel nabij een NP overigens), lekker afwisselend van camping tot casino

Iedereen succes met het maken van plannen en het adviseren van Amerika groentjes zoals ik! Hopelijk kan ik ook snel onze ervaringen met andere delen.
Groetjes Maartje
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je Yoemite ook geboekt? Geen accommodatie in Yellowstone zelf? Op zich is Y west prima maar je staat 's morgens en ;s avonds soms in de file om erin dan wel eruit te komen (yellowstone np dus).
Geen plek in Old Faithfull In of Canyon Village? Dat ligt middenin het park.
Geen plek in Old Faithfull In of Canyon Village? Dat ligt middenin het park.
Maartje, ik ben wel nieuwsgierig welke aanpassingen je hebt gedaan. Zou je je definitieve route eens willen posten, dit ter lering en vermaak voor ons allen?
Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat het geworden is.
Waar heb je een dag geknipt voor aan de Grand Canyon toe te voegen?
Bart
Waar heb je een dag geknipt voor aan de Grand Canyon toe te voegen?
Bart
Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
Natuurlijk!, bij deze onze definitieve route, met daarin een extra overnachting in Williams (grand Canyon) en een minder in Moab. We hebben ervoor gekozen om bij Yellowstone en Grand Teton een soort 'rust moment' in te bouwen door 4 nachten in dezelfde acco te overnachten en 2 nachten in Grand Teton te blijven en van de Rockies te genieten. Dit omdat ervoor en erna flinke rijdagen zitten om hier te kunnen komen.jolanxyz schreef:Maartje, ik ben wel nieuwsgierig welke aanpassingen je hebt gedaan. Zou je je definitieve route eens willen posten, dit ter lering en vermaak voor ons allen?
Het was niet meer mogelijk om te overnachten IN Yellowstone park helaas. Vandaar de KOA camping net buiten het park. In Grand Canyon village hebben we ook niets gevonden van onze gading en prijsklasse en omdat we een overnachting meer hebben vinden we het niet erg om in Williams te logeren.
Op onze rijdagen hebben we nog geen accommodaties gereserveerd. (Rock Springs, Salt Lake City, Bishop, Sonora). Denken jullie dat het nodig is om dit vast te leggen (juli)? Ik vond het wel prettig om dit flexibel te houden zodat je kunt zien hoe ver je kunt komen tijdens zo'n dag rijden. Er waren volop mogelijkheden in de steden die we hebben gemarkeerd nu als overnachtingsplek, dus ik gok erop dat het mogelijk is zonder reservering. Mochten jullie andere adviezen hebben hoor ik het graag. Verder ligt het grotendeel van de acco's vast nu.
Hierbij onze def. route (cursief de overnachtingsplekken die we nog niet hebben gereserveerd)
1 aankomst LAX
2 Los Angeles
3 LA - Grand Canyon (Williams)
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page - Monument Valley (Bluff)
7 Monument Valley - Moab
8 Moab
9 Moab - Rock springs
10 Rock springs - Grand Teton (jackson)
11 Grand Teton
12 Grand Teton - Yellowstone (West Yellowstone)
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone - Salt Lake City
17 SLC - Bryce Canyon (Tropic)
18 Bryce Canyon - Zion NP (Springdale)
19 Zion NP
20 Zion NP - Las Vegas
21 las vegas
22 Las Vegas - Bishop
23 Bishop - Yosemite - Sonora
24 Sonora - San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco
27 vertrek uit SFO
Groetjes Maartje Kunen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Maartje,
Het is toch wel een eindje rijden van Williams naar de GC, en juist met 2 overnachtingen betekent dat dat je meerdere keren heen en weer rijdt. Probeer regelmatg eens te kijken of er iets in het park vrij komt. Er zijn verschillende lodges voor onder de 100 dollar.
Overnachten in Sonora betekent wel erg weinig tijd voor Yosemite. Ook hier zou ik eens kijken of er niet iets betaalbaars in het park is. Dan zou je 's morgens ook nog iets in het park kunnen gaan ondernemen. Ik neem aan dat jullie slaapzakken bij je hebt; in dat geval is housekeeping Camp een leuke optie.
Rondom SLC en tussen Moab en Jackson zal het geen probleem zijn om iets te vinden, wij doen zulke stukken ook altijd zonder iets te reserveren.
Jammer dat er niets meer in Yellowstone vrij was. Ook hier loont het om regematig te checken of er iets vrijgekomen is.
Bluff is nog wel een eindje rijden van MV; was er niets vrij bij het park zelf? De cabins bij Goulding's Campground zijn erg leuk, zie ons 2008-verslag.
Zit je in Moab ook bij de KOA of op een andere camping? De KOA ligt een eindje buiten Moab.
Marianne
Het is toch wel een eindje rijden van Williams naar de GC, en juist met 2 overnachtingen betekent dat dat je meerdere keren heen en weer rijdt. Probeer regelmatg eens te kijken of er iets in het park vrij komt. Er zijn verschillende lodges voor onder de 100 dollar.
Overnachten in Sonora betekent wel erg weinig tijd voor Yosemite. Ook hier zou ik eens kijken of er niet iets betaalbaars in het park is. Dan zou je 's morgens ook nog iets in het park kunnen gaan ondernemen. Ik neem aan dat jullie slaapzakken bij je hebt; in dat geval is housekeeping Camp een leuke optie.
Rondom SLC en tussen Moab en Jackson zal het geen probleem zijn om iets te vinden, wij doen zulke stukken ook altijd zonder iets te reserveren.
Jammer dat er niets meer in Yellowstone vrij was. Ook hier loont het om regematig te checken of er iets vrijgekomen is.
Bluff is nog wel een eindje rijden van MV; was er niets vrij bij het park zelf? De cabins bij Goulding's Campground zijn erg leuk, zie ons 2008-verslag.
Zit je in Moab ook bij de KOA of op een andere camping? De KOA ligt een eindje buiten Moab.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Wederom dank voor je tips en je snelle reactie.
We zullen eens kijken of er in GC village nog wat betaalbaars vrij komt, aangezien we de meeste acco's hebben geboekt via booking.com is het eenvoudig en kostenloos annuleren!
Ook de housekeeping Camp heb ik bekeken, maar helaas.... onder de 140 dollar is daar niets meer te vinden. We kopen idd als we aankomen slaapzakken (heb op de website van Walmart even gekeken en er is voldoende aanbod
)
Bij MV zelf was niets vrij binnen onze prijscategorie. Ik had inderdaad de Gouldings campground geprobeerd, maar daar is alles bezet die dag.
Bij Moab zitten we inderdaad op de KOA camping, vind het geen probleem dat die wat buiten Moab ligt.
Ik had gehoopt dat we wat meer aan het toeval over konden laten, maar drie maanden van tevoren zit er al zoveel volgeboekt, dat we dat niet aandurven, dus het wordt allemaal redelijk gepland. Goed te horen dat jullie die rijdagen ook zonder boeking hebben gedaan en dat dit mogelijk is. Fijn om te weten van ervaren reizigers!!
We zullen zo regelmatig nog eens checken of er nog wat dichter bij de NPs vrij komt in onze prijscategorie (ca. 100 dollar per nacht). Mocht iemand nog tips hebben t.a.v. accommodaties bij Grand Canyon Village en/of Monument Valley hoor ik dat graag.
Groetjes Maartje Kunen
Wederom dank voor je tips en je snelle reactie.
We zullen eens kijken of er in GC village nog wat betaalbaars vrij komt, aangezien we de meeste acco's hebben geboekt via booking.com is het eenvoudig en kostenloos annuleren!
Ook de housekeeping Camp heb ik bekeken, maar helaas.... onder de 140 dollar is daar niets meer te vinden. We kopen idd als we aankomen slaapzakken (heb op de website van Walmart even gekeken en er is voldoende aanbod

Bij MV zelf was niets vrij binnen onze prijscategorie. Ik had inderdaad de Gouldings campground geprobeerd, maar daar is alles bezet die dag.
Bij Moab zitten we inderdaad op de KOA camping, vind het geen probleem dat die wat buiten Moab ligt.
Ik had gehoopt dat we wat meer aan het toeval over konden laten, maar drie maanden van tevoren zit er al zoveel volgeboekt, dat we dat niet aandurven, dus het wordt allemaal redelijk gepland. Goed te horen dat jullie die rijdagen ook zonder boeking hebben gedaan en dat dit mogelijk is. Fijn om te weten van ervaren reizigers!!
We zullen zo regelmatig nog eens checken of er nog wat dichter bij de NPs vrij komt in onze prijscategorie (ca. 100 dollar per nacht). Mocht iemand nog tips hebben t.a.v. accommodaties bij Grand Canyon Village en/of Monument Valley hoor ik dat graag.
Groetjes Maartje Kunen
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat betreft Yellowstone kun je ook in Old Faithfull zitten die schijnt niet zoo duur te zijn.. wat dat is weet ik niet. Zit je wel midden in het park en hoef je niet heen en weer te tuffen. Die weg schijnt nog al eens vol te staan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1439 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 21 Reacties