Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arno_01: A&E: 28 dagen Denver - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Arno_01
Amerika-newbie

Reis Arno_01: A&E: 28 dagen Denver - Los Angeles

Bericht door Arno_01 »

Beste formum-leden,

Ik ben al eventjes aan het neuzen geweest op de site en op het forum. Wat een geweldige tips geeft iedereen elkaar!
Het blijft toch wel puzzelen voor iemand die voor het eerst een rondreis gaat maken hoor :lol:

Wij gaan dit jaar met ons gezin van 2 juli t/m 30 juli naar de west kust. We hebben de tijd genomen om enkele mooie plekken te zien, hopelijk niet extreem te hoeven haasten en af en toe na een stevige wandeling in een rivier, meertje of zwembad te kunnen liggen. We reizen samen met onze kids van 10 en 13 jaar. We hebben de vlucht, onze auto geboekt en ook alle overnachtingen, dat ligt dus echt vast; we zitten doorgaans heel dicht bij de ingang van de parken dact scheelt reistijd. Sommige dagen echte reisdagen (4-6 uur), andere niet of beperkt.
We zijn nu vooral op zoek naar tips en suggesties wat we absoluut niet zouden moeten missen. Ter plaatse, in de omgeving of onderweg...., must do trails, etc....

Onze route, specifiek de overnachtingen aangegeven:
02 juli - Amsterdam - Frankfurt - Denver (aankomst 16.00 uur)
02 juli - Denver
03 juli - Denver (Mount Evans of Pikes Peak?, Georgetown Loop Railroad?)
04 juli - Estes Park (Rocky Mountain NP)
05 juli - Buffalo (Historic Occidental Hotel, leek ons erg leuk als overnachting op doorreis naar Yellowstone)
06 juli - West Yellowstone (Yellowstone NP)
07 juli - West Yellowstone (Yellowstone NP)
08 juli - West Yellowstone (Yellowstone NP)
09 juli - Salt Lake City (overnachting en zonsondergang in Antelope Island SP of iets anders als we tijd hebben)
10 juli - Mount Carmel (tbv trips naar Zion en Bryce Canyon NP)
11 juli - Mount Carmel (tbv trips naar Zion en Bryce Canyon NP: paardrijden in Bryce geboekt)
12 juli - Mount Carmel (tbv trips naar Zion en Bryce)
13 juli - Page, Lake Powel (welke hike kunnen jullie aanbevelen?)
14 juli - Grand Canyon Village (Grand Canyon NP)
15 juli - Grand Canyon Village (Grand Canyon NP)
16 juli - Grand Canyon Village (Grand Canyon NP)
17 juli - Sedona
18 juli - Las Vegas
19 juli - Las Vegas
20 juli - Furnace Creek (Death Valley NP)
21 juli - Three Rivers (Seqoia NP)
22 juli - Three Rivers (Seqoia NP)
23 juli - Oakhurst (Yosemite NP)
24 juli - Oakhurst (Yosemite NP)
25 juli - San Francisco (middag nog invullen...)
26 juli - San Francisco (fietstocht golden gate, flaneren door de stad)
27 juli - Monterey Bay (--> is de whalewatch de moeite waard??)
28 juli - Los Angeles (Hollywood sign, walk of fame etc)
29 juli - Los Angeles (Universal studio's)
30 juli - Los Angeles - Amsterdam (vliegtuig vertrekt 21.00 uur 's avonds, dagje strand Santa Monica Beach?)

Hopelijk hebben jullie interessante suggesties, ook voor omgeving Denver (Mount Evans?) en Salt Lake City. Zo kwam ik op het forum ook rond Sedona het Slide Rock State Park nog tegen, maar ja.... het is allemaal teveel om op te noemen :roll: . Waar moet je beginnen, wat moet je wel doen en wat vooral voorbij rijden met twee kids erbij (die overigens wel gewend zijn om een stevige wandeling te maken, maar natuurlijk ook graag zo nu en dan water zien).

Ik ben benieuwd!
maartjekunen
Amerika-ontdekker

Re: Reis Arno_01: A&E: 28 dagen Denver - Los Angeles

Bericht door maartjekunen »

Hoi Arno,

Leuke reis in het vooruitzicht! Wij hebben ook al veel tips gehad op dit forum voor onze reis komende zomer naar het Westen van Amerika. Je vroeg naar hikes bij Page (Lake Powell). Van een vriendin die eerder in West Amerika is geweest hoorde ik dat Antelope Canyon fantastisch mooi is. Je kunt hier tours naar toe boeken op verschillende websites.
Bijvoorbeeld: http://www.antelopecanyon.com/upper_antelope.html
Op deze website zag ik nog info over wandelingen daar: http://www.navajonationparks.org/htm/antelopecanyon.htm

Veel succes en plezier met de voorbereiding en een hele fijne reis gewenst!

groetjes
Maartje Kunen
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

In Zion zou ik een stuk de Narrows inlopen. Dat is een wandeling door een canyon waarbij je af en toe stukken door de rivier gaat. Wel vooraf navragen bij het Visitor Center of het water niet te hoog staat. Voor ons verslag kun je hier kijken http://www.michelly.nl/USA_2011/dag22.htm

Elly
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik zou persoonlijk niet 3 nachten in Mount Carmel slapen, maar zeker dichter bij de parken Zion (Springdale) en Bryce. Kan je deze overnachtingen echt niet meer wijzigen? Al dan niet tegen een kleine kost? :wink: Ook 3 nachten Grand Canyon lijken me een beetje veel. Je zou die beter kunnen verdelen denk ik, maar ik vrees dat dat teveel wijzigingen met zich mee zouden brengen (die blijkbaar niet kunnen).

In de buurt van Page zijn veel mogelijkheden. Zoek maar eens even op het forum of kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl . :-)
Antelope Canyon is inderdaad een aanrader. Vergeet ook zeker Horseshoe Bend niet. Dit zou je kunnen meepakken als je van Page naar Grand Canyon rijdt. Verder is een bezoek aan Glen Canyon Dam ook altijd leuk, kan je even de scenic drive oprijden en daar van het uitzichtpunt genieten, enzovoort.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Jammer dat alles al vastligt. Ik zou kiezen voor 1 overnachting bij Bryce en 2 nachten bij Zion (Springdale). Het elke keer op en neer rijden gaat je ook opbreken. Bovendien is het ronduit gevaarlijk om daar in het donker rond te rijden dus je mist de zonsopgang en zonsopkomst.

Wat wil je zolang bij de Grand Canyon doen? Het is te ver om in 1 dag naar de bodem en terug te wandelen en ik denk dat de kinderen het na een middagje wel gezien hebben. De Grand Canyon is groot, maar naar mijn smaak ook wat eentonig. Het uitzicht is 100 meter verder niet veel anders. Page en Sedona bieden wat dat betreft meer mogelijkheden om activiteiten te ondernemen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik dacht je begint goed, maar sommige dagen vind ik door je schrijfwijze een beetje onduidelijk. Dus misschien ter verduidelijking
26 juli - San Francisco (fietstocht golden gate, flaneren door de stad)
27 juli - Monterey Bay (--> is de whalewatch de moeite waard??)
28 juli - Los Angeles (Hollywood sign, walk of fame etc)
Op 26 juli overnacht je nog in SF, op 27 juli rij je naar Monterey (optijd vertrekken, want ze varen vaak alleen heel vroeg 's morgens en tussen 1 en 2 's middags de 2e ronde. Je zou ook in Santa Cruz whalewatch tours kunnen doen. En op 28 juli ga je naar LA?

Maar de 28e. Willen jullie over highway 1 rijden langs de kust? Of wil je naar Salinas, dan de 101 en zo snel mogelijk bij highway 5 komen om de 'snelle' weg naar Los Angeles te pakken? Ga ervanuit dat je minimaal tussen de 6 en de 8 uur kwijt bent om in Los Angeles te komen, afhankelijk van hoe je rijdt en dan ben je als je LA inrijdt ook nog afhankelijk van het verkeer. En dan heb ik de tankstops/pitsstops/etenspauze nog niet meegerekend. Je gaat die dag in het licht niet heel veel meer van LA zien!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mobterey - LA is een flinke rit, zeker als je via de kust rijdt. Het zou mooier geweest zijn als je iets zuidelijker zou overnachten. Hoe vast liggen de overnachtingen, kun je nog iets aanpassen?
Mocht dat kunnen, dan zou ik ook Mt Carmel en Grand Canyon aanpassen. Drie nachten GC is aardig veel, zeker met kinderen. Ik zou die dagen wel vol krijgen, maar in de zomer is een flink stuk naar beneden lopen geen pretje, en de kinderen zullen ook niet enthousiast worden over (veel) rangeractiviteiten denk ik. En er is geen zwembad of leuk watertje in de buurt om af te koelen. Mishcien is een fietstocht naar hermit's Rest leuk om te doen. En zoals gezegd rij je wel erg veel heen en weer als je in Mt Carmel overnacht. Voor Zion zit je dan nog met het probleem dat je elke keer door de tunnel moet, en dat je de auto moet kwijt zien te raken. Springdale ligt veel beter voor Zion.
En jammer dat jullie zo weinig tijd voor Yosemite uittrekken, dat is bij onze kinderen het favoriete park en afwisselender dan de grand Canyon. Je kunt er zwemmen, raften, wandelen, paardrijden, fietsen, etc.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag (Yellowstone, Yosemite, Zion) en ons 2006-verslag voor Sequoia/Kings Canyon en Yosemite.

MarIanne
Arno_01
Amerika-newbie

Bericht door Arno_01 »

hoi allemaal,

Hardstikke fijn jullie suggesties tot op heden. Daar heb ik veel aan. Ik ga om te beginnen eens kijken of ik iets kan doen aan de overnachting in grand canyon village. Wellicht kan ik nog een dagje schuiven naar Sedona. Dat lijkt het meest eenvoudig.

Vervolgens nog eens kijken welke opties er nog zijn om naar springdale uit te wijken om dichter op Zion te zitten. " op papier" leek het wel mee te vallen met 38 miles geloof ik, maar blijkbaar is er een tunnel :roll:

Daarna pak neem ik de kust nog even onder de loep....

De tip om tijdens de reis van page naar grand canyon de antelope canyon mee te pakken, staat inmiddels op het lijstje!

Dank dat jullie ons zo op weg helpen. Leuke bezigheid zo puzzelen...
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Springdale is ideaal voor Zion. Van daar vertrekt ook de shuttlebus, zodat je helemaal geen auto nodig hebt om in het park te komen. De tunnel kan veel tijd kosten, er past namelijk maar een camper door en dan wordt het verkeer van de andere kant stilgelegd, waardoor regelmatig files ontstaan. Voor een keer niet erg, maar als je drie dagen op en neer moet, ben je het gauw zat denk ik :)

Wij logeerden vorig jaar in Canyon Ranch Motel in Springdale. Echt een aanrader! Toplocatie, prima appartement en een lekker zwembad. En nog redelijk betaalbaar.

Het zou mooi zijn om ook een overnachting bij Bryce te plannen. Ga daar gauw voor kijken, er is al veel vol! Vorig jaar logeerden wij in de Best Western Bryce Canyon Grand. Toplocatie! Wilden er dit jaar in augustus weer naartoe, maar zit al vol op onze data. Alternatieven zijn dan Tropic of Panguitch.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer