Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis madelein: ervaring gevraagd 4 wk west usa met campervan

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
madelein
Amerika-ontdekker

Reis madelein: ervaring gevraagd 4 wk west usa met campervan

Bericht door madelein »

Hallo!
Over 3 weken gaan wij richting Amerika. We hebben via escapecampers.com een campervan ( omgebouwd GMC busje) gehuurd.

Het plan is om vanaf SF ( daar vliegen we naartoe en vandaan) gelijk de 1e dag Highway 1 naar LA te nemen. We hebben hier 2,5 dag voor, dan gaan we naar een concert in LA.
Vanaf daar willen we een paar dagen op de surfstranden blijven, ergens in de buurt van san clemente en Laguna beach. Vanaf daar richting Grand Canyon.
Vanaf dit punt is de reis nog niet gepland. We willen in ieder geval naar de Grand Canyon ( north rim), death valley ( LV hoef van ons niet perse), dan door naar het noorden, Moab, 4 corners, en yosemite. Vanaf Yosemite willen we graag doorsteken naar de noord kust van CA, en naar de redwoods. Vanaf daar via de kust terug naar SF.

Nu ik hier mee bezig ben kom ik een hoop tegen waarvan ik denk, oh! dat wil ik ook zien! En dat ook! En dat ook! :D
Kan iemand mij vertellen of bovenstaande reis uberhaupt te doen is in 4 weken?

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die ook in een 'van' geslapen hebben tijdens hun reis ( en dus niet in een grote camper). Hoe zijn jullie ervaringen buiten de campings? Ik heb een aantal verhalen gelezen van mensen die op mooie plekken ( bijv kust noord california) gewoon hun van aan de kant zetten en daar slapen. Kan dit echt?? Zou wel te gaaf zijn!! Er is een hoop info mbt grotere campers, maar de andere manieren van kamperen kan ik niet zo heel veel over vinden.
Ik ken de sites die de state parks aangeven, maar we zouden graag ook af en toe buiten deze plekken willen verblijven.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groetjes Madelein
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis madelein: ervaring gevraagd 4 wk west usa met campe

Bericht door Yeehaw »

Hi
North rim is tot midden mei gesloten en zelfs Tioga Pass naar Yosemite kan nog dicht zijn maar het is een slecht sneeuwjaar in de sierras (55% van wat normaal is) dus de kans dat Tioga Pass open is is aanwezig. Je hebt zeker reserveringen nodig in Yosemite. Let ook op het drukke Memorial Day weekend eind mei.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar jongelingen waarderen in het algemeen Huntington Beach beter dan Laguna Beach. Laguna beach is voor ons ouderen wel weer aantrekkelijker.
Houd er ook rekening mee dat Laguna Beach naar Grand Canyon genakkelijk 9 uur reistijd kan nemen en dat je 's morgens vroeg in de file staat in LA. Dat kan de reis aanzienlijk vertragen.
1. SF
2. P/u en op weg (bv naar Monterey)
3,4: langs de kust naar LA
5,6,7: LA, Wellicht al op weg naar GC op dag 7
8. Naar GC
9. GCNP south rim
10. Naar Page
11. Naar Monument Valley
12. Naar Moab
13,14: Moab
15. Naar Torrey (Capitol reef, Goblin Valley etc)
16. Naar Bryce
17. Naar Zion
18. Zion
19. Zion naar Death Valley
20. Death Valley
21. Naar Bishop Mammoth Lakes of Lee Vining
22. Naar Yosemite (als Tioga pass open is.)
23. Yosemite
24. Yosemite
25. Naar San Francisco
26,27: San Francisco
28. Naar huis.
Ik zou overwegen de reis noord van SF (Redwood NP) voor een andere reis te bewaren.
Heb geen ervaring met CV's.
Je zou ipv 2 nachten GC ook 2 nachten Page kunnen doen. Daar is veel te zien.
Yeehaw
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Bedankt voor je reactie!
Ben even actiever bezig geweest, heb de kaarten erbij gepakt en ben tot deze planning gekomen.

dag 1: SF- ophalen auto en dan highway 1 op. Slapen bij Big Sur. ( 200 km)
Dag 2: Big Sur- Gaviota ( mooi plekje in de buurt zoeken) ( highway 1) ( 300 km)
Dag 3: Gaviota- LA
Dag 4: LA- Eind van de dag richting Huntington Beach ( 50 km)
Dag 5: Huntington- Laguna beach- San clemente ( stukje kust rijden en relaxen) ( 50 km)
dag 6: San Clemente- Yoshua NP ( 250 km)
dag 7: Yoshua NP- Mohave Mountains ( lake Havasu) ( 300 km)
Dag 8: Mohave Mountains- Grand Canyon NP South Rim ( 400 km)
dag 9: Grand Canyon South Rim
Dag 10: Grand Canyon SR- Zion NP ( 300 km)
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP- Bryce NP
Dag 13: Bryce NP
Dag 14: Bryce NP- ri death Valley ( via vegas) slapen in de buurt van Pahrump ( 450 km)
Dag 15: Death Valley ( ri darwin plateau) ( 250 km)
Dag 16: Darwin plateau- ri Sequoia NP ( slapen in de buurt van Woodlake) (350 km)
Dag 17: Woodlake- Seq. NP ( 50 km)
Dag 18: Seq. NP
Dag 19: Seq. NP- Kings Canyon NP ( 50 km)
Dag 20: Kings Canyon NP
Dag 21: Kings Canyon- Yosemite NP ( 250 km)
Dag 22: Yosemite NP
Dag 23: Yosemite NP
Dag 24: Yosemite- San Fransisco ( 260 km)
Dag 25: SF ( omgeving)
Dag 26: SF- Stad zelf.
Dag 27: Auto terug en ri vliegveld.

Is dit te doen? Het noorden is helaas uit de planning gevallen, dit lijkt inderdaad niet haalbaar. Arches en Page hebben we er niet bij gedaan, ook al leek het ons erg mooi. Nu hebben we in de globale planning ook wat extra dagen zodat we ergens langer kunnen blijven mochten we daar behoefte aan hebben. Met name de laatste week wat rustiger, het moet wel leuk blijven ;)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik kan me nog voorstellen dat je Moab uit de route haalt maar waarom wil je niet naar Page? Daar is veel te zien en te doen.
Ik hoop niet dat je de dag van de vlucht (en immigartion, auto ophalen) nog naar Big Sur wil rijden Jetlagged en all.
Pahrump is niet aantrekkelijk. Gewoon doorrijden naar Furnace Creek Ranch en daar overnachten.
Als Tioga Pass open is zou ik altijd de route via us395 nemen en over genoemde pass rijden.
2 nachten Bryce is niet echt nodig en komende van GC (Page?) zou ik eerst naar Bryce gaan en daarna naar Zion.
En wil je zlefs niet 1 nacht in Las Vegas verblijven?
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Page leek me een aardig eind rijden vanaf GC, of valt dat mee? Oh zie net dat het maar ong 200 km is. Dan is dat zeker goed te doen! Ik zie door de bomen het bos niet meer af en toe...
We komen de dag ervoor aan, aan het begin van de avond. Dus we crashen in een hotel en gaan dan de volgende dag ( dag 1 in de planning) de auto halen. Als het goed is zijn we dan redelijk fris ;)

Het idee is om ergens in Death Valley te overnachten, ter hoogte van Pahrump ( qua afstand) dus niet perse in dat dorp. We hebben een aantal dingen globaal gepland ( zoals rijden naar Pahrump, darwin plateua en woodlake) om een idee te hebben hoever het rijden is. We willen dan in de buurt een mooie plek zoeken om te overnachten. Maar inderdaad, Furnace creek is te doen zo te zien! Kan je vanuit daar ook goed het park in? Misschien dat we de overnachting bij het Darwin Plateau dan ook skippen, en 2 nachten Furnace Creek doen.

Bryce kunnen we inderdaad inkorten. Dat is wel een goed idee.
LV hoeven we eigenlijk helemaal niet heen, erdoorheen rijden gaan we net overleven denk ik ;) ( wij zijn niet bepaald stadsmensen, als ik moet kiezen overnacht ik liever ergens in de natuur).
Tioga pass wordt lastig vanuit Kings Canyon. De 395 is niet bereikbaar vanaf daar, wat betekend dat we een heel eind terug moeten rijden. Misschien Tioga meepakken op een van de dagen dat we in Yosemite zijn?

Hieronder de nieuwe planning:

Dag 2: Big Sur- Gaviota ( mooi plekje in de buurt zoeken) ( highway 1) ( 300 km)
Dag 3: Gaviota- LA
Dag 5: Huntington- Laguna beach- San clemente ( stukje kust rijden en relaxen) ( 50 km)
Dag 10: Grand Canyon SR- Page ( 200 km)
Dag 11: Page-Bryce NP ( 180 km)
Dag 12: Bryce NP- Zion NP
Dag 13: Zion NP
Dag 14: Zion NP- ri death Valley ( via vegas) Furnace Creek ( ong. 350 km)
Dag 15: Death Valley NP
Dag 16: Death Valley NP- ri Sequoia NP ( slapen in de buurt van Woodlake) (400 km)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan best in een dag van Furnace Creek naar Woodlake dus een extra stop is niet nodig. Neem 178 naar Bakersfield en dan naar Woodlake. Ben er zelf niet geweest, wel in Visalia en Three Rivers. Geen idee wat Woodlake te bieden heeft.
Gaviota is een plaats langs de route hw1. Ook nooit gestopt. Meeste mensen logeren in Pismo Beach of Santa Barbara. Solvang (Deens dorp) ligt er vlak bij. Waarom wil je in Gaviota logeren?
Darwin is een ghosttown en 190 doorsnijdt het Darwin Plateau maar er zijn geen overnachtingsplaatsen anders dan bij het Panamint Springs resort. Tussen Furnace Creek en Panamint Springs is ook een hotel in Stovepipe Wells. Pahrump ligt niet in Death Valley en is vooral bekend om zijn brothels ;) maar er is ook een WalMart...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

madelein schreef: Maar inderdaad, Furnace creek is te doen zo te zien! Kan je vanuit daar ook goed het park in?
Furnace Creek ligt midden in death Valley. :wink: Heb je al eens een kaart van het park bekeken? Zie daarvoor op http://www.nps.gov/deva en dan onder directions.
madelein schreef:
Tioga pass wordt lastig vanuit Kings Canyon. .... Misschien Tioga meepakken op een van de dagen dat we in Yosemite zijn?
Lastig is nog zacht uitgedrukt. Je kunt inderdaad vanuit Yosemite Valley ook de tioga Raod bekijken, maar dan moet hij wel open zijn en dat is dus de vraag. Zelfde geldt voor de Kings Canyon Scenic Byway.
Hebben julie al gekeken naar de kampeermogelijkheden in Yosemite?

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Gaviota is een behoorlijk eind rijden vanaf Monterey. Waarom deze plaats?
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Yeehaw schreef:Gaviota is een plaats langs de route hw1. Ook nooit gestopt. Meeste mensen logeren in Pismo Beach of Santa Barbara. Solvang (Deens dorp) ligt er vlak bij. Waarom wil je in Gaviota logeren?
Uhm... geen idee ;) De plannen wijzigen ook iedere dag hier geloof ik. Inmiddels hebben we het idee opgevat om of 2 nachten bij Big Sur te blijven, of na de 1e nacht in 1 stuk door te rijden naar LA en een extra dag LA te pakken.

Je ziet, wij zijn van die planners :D. Reizen eigenlijk altijd op de bonnefooi, maar dachten nu wel ea te plannen ivm de hoeveelheid aan mooie dingen die er te zien is. Het plannen moet nog een beetje wennen geloof ik...

Bedankt voor je goede tips!! Ben er erg blij mee!
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Martin & Marianne schreef:
madelein schreef: Maar inderdaad, Furnace creek is te doen zo te zien! Kan je vanuit daar ook goed het park in?
Furnace Creek ligt midden in death Valley. :wink: Heb je al eens een kaart van het park bekeken? Zie daarvoor op http://www.nps.gov/deva en dan onder directions.

Ja die heb ik bekeken ( na de tip van Yeehaw ;)) Ik heb de laatste dagen zoveel zitten bekijken en opgeschreven dat ik af en toe de weg een beetje kwijt ben ( Letterlijk ;))
madelein schreef:
Tioga pass wordt lastig vanuit Kings Canyon. .... Misschien Tioga meepakken op een van de dagen dat we in Yosemite zijn?
Lastig is nog zacht uitgedrukt. Je kunt inderdaad vanuit Yosemite Valley ook de tioga Raod bekijken, maar dan moet hij wel open zijn en dat is dus de vraag. Zelfde geldt voor de Kings Canyon Scenic Byway.
Hebben julie al gekeken naar de kampeermogelijkheden in Yosemite?

Marianne
We hebben 2 kampeerplekken opgezocht in Yosemite, maar nog niet gereserveerd. Dat zijn: Tamarck Flat campground en Yosemite Creek campground. We willen daar reserveren als de planning rond is.
Inderdaad Tioga en Scenic wordt spannend ;) Heb goede hoop, want is eind mei als we daar aankomen. Maar je weet nooit...
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Hockey schreef:Gaviota is een behoorlijk eind rijden vanaf Monterey. Waarom deze plaats?
Uhm geen idee. We hebben 3 dagen voor de route ( op 8 mei moeten we in LA zijn voor een concert van Snow Patrol waar we heen gaan) dus heb de highway 1 grofweg in 3 stukken gedeeld. Ik had gelezen dat Highway 1 in 6 a 7 uur te rijden is, dus dacht elke dag 2-3 uur rijden moet prima te doen zijn?
Misschien dat we het stuk vanaf Big Sur wel in 1 keer gaan rijden naar LA ( moet iets van 5 uur zijn?) zodat we een dag langer LA hebben.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Vanaf Big Sur in een ruk naar LA kan, maar dan heb je weinig tijd om te stoppen. Big Sur tot San Simeon is eigenlijk het mooiste stuk waar je voldoende tijd voor uit dient te trekken. In 5 uur naar LA vanaf Big Sur red je niet.
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Oke, das dus ook niet ideaal. Dus dan toch ergens tussen LA en Big Sur overnachten. Nog leuke suggesties? Zelf hadden we het idee om gewoon ergens de auto neer te zetten en daar te gaan pitten ( als het goed is toegestaan in dat gebied).
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou doorrijden tot minstens Morro Bay. Daar jullie met camper zijn durf ik niet te zeggen waar je kan stoppen. Ik ga altijd met een huurauto.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is niet toegestaan zomaar ergens langs de kant van de weg te gaan overnachten. Je kan proberen of je bij een WalMart kan overnachten. Niet echt gezellig en niet in alle plaatsen is dat toegestaan.
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Geldt dat overal? Op veel sites ( onder andere deze) lees ik terug dat als je niet op prive grond staat, en je staat minimaal 250 m van de weg dat het dan mag ( mits aangegeven dat het niet zo is)
Dat van de Wall Marts wist ik inderdaad :D
We hebben een lijst uitgeprint met alle campings in California en Utah, Arizona moet daar dan ook nog even bij.
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Hockey schreef:Ik zou doorrijden tot minstens Morro Bay. Daar jullie met camper zijn durf ik niet te zeggen waar je kan stoppen. Ik ga altijd met een huurauto.
Thanks! Morro bay staat genoteerd :D
Campings genoeg in de omgeving, dus komt goed.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ze noemen dat dispersed camping. Ik had het meer over de parkeerplaatsen langs de weg.
http://www.totalescape.com/active/camp/camping.html
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Man, ik zoek me al weken rot hoe wildkamperen in het amerikaans heet haha! Bedankt voor die site! Langs de weg was ook niet helemaal de bedoeling ;)

* Opmerking moderator:
Om het forum prettig leesbaar te houden, is in een aantal berichten de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Het is overbodig om steeds het volledige, bovenstaande bericht te quoten.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb de planning aangepast, en dit lijkt de definitieve versie te worden. We hebben een aantal dagen als uitloop ( bijv overnachting Bryce). Zo kunnen we ergens een extra nacht blijven als we willen. Als we puf hebben rijden we vanaf Death Valley in 1 dag naar sequoia.
Is dit een goede route?

Dag 2: Big Sur- Morro Bay ( highway 1) ( 300 km)
Dag 3: Morro Bay- LA ( ong 200 km)
Dag 10: Grand Canyon SR- Page ( 200 km)
Dag 11: Page-Bryce NP ( 180 km)
Dag 12: Bryce NP- Zion NP ( 100 km)
Dag 13: Zion NP
Dag 14: Zion NP- ri death Valley ( via vegas) Furnace Creek ( ong. 350 km)
Dag 15: Death Valley NP
Dag 16: Death Valley NP- ri Sequoia NP ( slapen in de buurt van Woodlake) (400 km)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer