Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JackieV: Tips gevraagd voor route
Reis JackieV: Tips gevraagd voor route
Hallo, deze zomer gaan wij een rondreis maken beginnend en eindigend in LA. In principe hebben we alles al goed bestudeerd maar op sommige punten is er toch nog wat twijfel. We gaan met 2 tienerdochters en hebben 3 weken.
12 aug aankomst LA
13 aug korte rondtrip LA en door naar Palm Springs
14 aug Palm Springs via Prescott naar Sedona (is dit goed te doen op 1 dag?)
15 aug Sedona
16 aug s'middags van Sedona naar Williams
17 aug met trein van Williams naar Grand Canyon (ik lees hier weinig over, iemand ervaring?)
18 aug Las Vegas
19 aug Las Vegas
20 aug Las Vegas
21 aug Las Vegas
22 aug Van Las Vegas via Death Valley naar Bishop (is dit goed te doen op 1 dag?)
23 aug Bishop - Bodie - Mono Lakes naar Mammoth Lakes
24 aug Mammoth Lakes via Tioga Pass door Yosemite naar San Francisco (aankomst s'avonds is dit te doen op 1 dag?)
25 aug San Francisco
26 äug San Francisco
27 äug San Francisco via kust (waar is het leuk om te verblijven/overnachten?)
28 aug Anaheim
29 aug Anaheim Disney
30 aug stranden LA
31 aug LA
1 sept LA
2 sept terugreis
Dit zijn echt wel de punten die wij willen zien in 3 weken. Alleen vraag ik me soms af of het qua afstand te doen is in 1 dag?
Ik hoor graag tips en reacties. Heel erg bedankt alvast.
12 aug aankomst LA
13 aug korte rondtrip LA en door naar Palm Springs
14 aug Palm Springs via Prescott naar Sedona (is dit goed te doen op 1 dag?)
15 aug Sedona
16 aug s'middags van Sedona naar Williams
17 aug met trein van Williams naar Grand Canyon (ik lees hier weinig over, iemand ervaring?)
18 aug Las Vegas
19 aug Las Vegas
20 aug Las Vegas
21 aug Las Vegas
22 aug Van Las Vegas via Death Valley naar Bishop (is dit goed te doen op 1 dag?)
23 aug Bishop - Bodie - Mono Lakes naar Mammoth Lakes
24 aug Mammoth Lakes via Tioga Pass door Yosemite naar San Francisco (aankomst s'avonds is dit te doen op 1 dag?)
25 aug San Francisco
26 äug San Francisco
27 äug San Francisco via kust (waar is het leuk om te verblijven/overnachten?)
28 aug Anaheim
29 aug Anaheim Disney
30 aug stranden LA
31 aug LA
1 sept LA
2 sept terugreis
Dit zijn echt wel de punten die wij willen zien in 3 weken. Alleen vraag ik me soms af of het qua afstand te doen is in 1 dag?
Ik hoor graag tips en reacties. Heel erg bedankt alvast.
Re: Reis JackieV: Tips gevraagd voor route
Ik zie heel veel steden en eigenlijk nauwelijks natuur. Is dit een bewuste keuze?
Qua rijden dien je voornamelijk rekening te houden met de wegen die onverlicht zijn (nagenoeg allemaal) en waar je in het donker in de natuur niet wil rijden.
Qua rijden dien je voornamelijk rekening te houden met de wegen die onverlicht zijn (nagenoeg allemaal) en waar je in het donker in de natuur niet wil rijden.
De steden zijn inderdaad in trek
Las Vegas lijkt me helemaal te gek en LA is bij mijn dochters favoriet. Voor de stranden, het shoppen maar ook voor de pretparken. Ik wil er bewust ook wel wat rust inlassen.
Maar het lijkt me dat we tijdens het rijden ook best veel natuur zien; naast Sedona en Grand Canyon komen we ook door Death Valley en Yosemite.
Bedankt voor je tip om op te letten dat we niet door het donker rijden. Mijn man heeft last van nachtblindheid. Echt een reden nu om nog eens goed naar de route te kijken. Dank je wel.

Maar het lijkt me dat we tijdens het rijden ook best veel natuur zien; naast Sedona en Grand Canyon komen we ook door Death Valley en Yosemite.
Bedankt voor je tip om op te letten dat we niet door het donker rijden. Mijn man heeft last van nachtblindheid. Echt een reden nu om nog eens goed naar de route te kijken. Dank je wel.
Spenderen jullie bewust geen tijd aan Yosemite, zoja waarom?
Je kan makkelijk ergens een dagje winnen en een overnachting in dat park toevoegen (of liever nog, 2)
De afstanden waarvan je vraagt of ze te doen zijn, zijn ook te doen, behalve de dag van Mammoth Lakes naar SF, dat zou ik dus anders inplannen.
Van Bishop naar Bodie en Mono Lake en terug naar Mammoth Lakes zou ik ook niet doen. Gewoon overnachten in Lee Vining en dan zit je de volgende dag meteen goed om de Tioga Pass op te rijden. Zo rij je dus minder heen en weer.
Je kan trouwens de eerste overnachting van dat stuk (Bishop) in Death Valley plaatsen en vandaar dan naar Lee Vining, goed te doen in één dag. ( Zie ons verslag van 2008)
Van Williams naar Las Vegas kan je nog een stukje route 66 doen. Highway 1 van SF naar LA, kan met één overnachting, maar meestal worden er 2 overnachtingen aangeraden.
Veel succes
Bart
Je kan makkelijk ergens een dagje winnen en een overnachting in dat park toevoegen (of liever nog, 2)
De afstanden waarvan je vraagt of ze te doen zijn, zijn ook te doen, behalve de dag van Mammoth Lakes naar SF, dat zou ik dus anders inplannen.
Van Bishop naar Bodie en Mono Lake en terug naar Mammoth Lakes zou ik ook niet doen. Gewoon overnachten in Lee Vining en dan zit je de volgende dag meteen goed om de Tioga Pass op te rijden. Zo rij je dus minder heen en weer.
Je kan trouwens de eerste overnachting van dat stuk (Bishop) in Death Valley plaatsen en vandaar dan naar Lee Vining, goed te doen in één dag. ( Zie ons verslag van 2008)
Van Williams naar Las Vegas kan je nog een stukje route 66 doen. Highway 1 van SF naar LA, kan met één overnachting, maar meestal worden er 2 overnachtingen aangeraden.
Veel succes
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Voor 27 augustus, de kustplaats heb je een aantal opties.
De eerste is Monterey/Carmel/Big Sur. Voordeel is dat je dan in deze plaatsen nog kan rondkijken en die dag weinig hoeft te rijden. Nadeel is dat de volgende je een flink lange rit voor de boeg hebt.
Optie twee is San Simeon/Cambria. Hiermee snij je het rijden naar LA mooi in tweeën en kan je Hearst Castle bekijken. Dit dien je echter wel te reserveren.
Optie drie is Morro bay of nog iets verder Pismo Beach. Mooie plaatsjes, maar een hele flinke rit vanaf SF.
De eerste is Monterey/Carmel/Big Sur. Voordeel is dat je dan in deze plaatsen nog kan rondkijken en die dag weinig hoeft te rijden. Nadeel is dat de volgende je een flink lange rit voor de boeg hebt.
Optie twee is San Simeon/Cambria. Hiermee snij je het rijden naar LA mooi in tweeën en kan je Hearst Castle bekijken. Dit dien je echter wel te reserveren.
Optie drie is Morro bay of nog iets verder Pismo Beach. Mooie plaatsjes, maar een hele flinke rit vanaf SF.
Beste Bart,
Misschien moeten we toch nog eens kijken naar een overnachting in Yosemite. Het lijkt me ook prachtig daar. alleen in een tent dat lijkt me niets. Maar we gaan toch nog maar eens kijken naar andere opties.
Zo duidelijk hoe jij het stuk tussen Las Vegas en Lee Vining, met een overnachting in Death Valley nu beschrijft. Is echt logischer!
Na Williams wil ik toch liever direct naar Las Vegas. Hier willen we zeker 4 nachten blijven.
Erg bedankt voor het meedenken!
Misschien moeten we toch nog eens kijken naar een overnachting in Yosemite. Het lijkt me ook prachtig daar. alleen in een tent dat lijkt me niets. Maar we gaan toch nog maar eens kijken naar andere opties.
Zo duidelijk hoe jij het stuk tussen Las Vegas en Lee Vining, met een overnachting in Death Valley nu beschrijft. Is echt logischer!
Na Williams wil ik toch liever direct naar Las Vegas. Hier willen we zeker 4 nachten blijven.
Erg bedankt voor het meedenken!
Bedankt Hockey, ook hier heb ik heel veel aan.
Mijn advies zou zijn San Simeon/Cambria, dan de dag erna door naar LA. Tussenstops in Morro Bay en Solvang.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Liggen de tickets al vast? Zo nee, kijk dan eens naar de mogelijkheid op op Phoenix te vliegen en in LA te eindigen, dat scheelt je een lange rijdag in het begin.
Er zijn in Yosemite wel meer mogelijkheden dan overnachten in een tent, alleen ben je wel erg laat om nu nog iets in het park te boeken, dus veel mogelijkheden zijn er niet meer. Je kunt ook El Portal proberen, dan zit je vlak buiten het park.
Hoe oud zijn de dochters? Misschien heb je iets aan onze reisverslagen; wij hebben ook 2 dochters. Maar wij vinden naast de steden tijd voor de parken ook wel erg leuk!
Marianne
Er zijn in Yosemite wel meer mogelijkheden dan overnachten in een tent, alleen ben je wel erg laat om nu nog iets in het park te boeken, dus veel mogelijkheden zijn er niet meer. Je kunt ook El Portal proberen, dan zit je vlak buiten het park.
Hoe oud zijn de dochters? Misschien heb je iets aan onze reisverslagen; wij hebben ook 2 dochters. Maar wij vinden naast de steden tijd voor de parken ook wel erg leuk!
Marianne
Dag Marianne, Ik had jullie verslagen inderdaad al gelezen, leuk!
Onze vluchten liggen inderdaad al vast. Ik ben nu aan het kijken om toch iets langer in Yosemite te blijven en zie dat er toch wel meer mogelijkheden zijn. Thanks.
Onze vluchten liggen inderdaad al vast. Ik ben nu aan het kijken om toch iets langer in Yosemite te blijven en zie dat er toch wel meer mogelijkheden zijn. Thanks.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Las vegas met dochters onder de 21 levert wel wat beperkingen op, ze zijn niet overal welkom, misschien iets om rekening mee te houden?
Verder is 4 dagen LV wel erg veel, ik zou 2 dagen daarvan nemen om Yosemite en Death Valley langer te kunnen bezoeken.
Verder is 4 dagen LV wel erg veel, ik zou 2 dagen daarvan nemen om Yosemite en Death Valley langer te kunnen bezoeken.
Ik beweer toch niet dat je dat met een overnachting moet doen ?JackieV schreef:Beste Bart,
Na Williams wil ik toch liever direct naar Las Vegas.
Ik gaf enkel mee dat je dat via R66 kan doen ipv de Interstate. Dus inderdaad gewoon in één keer van Williams naar Las Vegas, maar via een stukje Route 66 (Als je dat interessant lijkt tenminste

Bart
Grts, Bart
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb de trein wel zien rijden, maar moet ik dat zien als een dagtocht GC, terwijl de auto in Williams blijft?
Is het een optie om sedona en williams te laten vallen? En dan bv 1 of 2 dagen yosemite en de kustroute 1 of 2 dagen te verlengen?
Je zou bv van San Francisco via santa cruz naar monterey kunnen rijden. De dag erna een walvisboot tocht en dan ' s middags doorrijden naar san simeon of morro bay. Dag erna via solvang en santa barbara, evt even shoppen in camarillo, door kunnen rijden naar LA?
Is het een optie om sedona en williams te laten vallen? En dan bv 1 of 2 dagen yosemite en de kustroute 1 of 2 dagen te verlengen?
Je zou bv van San Francisco via santa cruz naar monterey kunnen rijden. De dag erna een walvisboot tocht en dan ' s middags doorrijden naar san simeon of morro bay. Dag erna via solvang en santa barbara, evt even shoppen in camarillo, door kunnen rijden naar LA?
Wij zouden dan inderdaad waarschijnlijk 1 overnachting plannen in San Simeon en dan de volgende dag verder naar LA.Hockey schreef:Mijn advies zou zijn San Simeon/Cambria, dan de dag erna door naar LA. Tussenstops in Morro Bay en Solvang.
Alleen twijfel ik toch een beetje over de route SF via de kustweg naar LA. Ik lees dat het best lastig rijden is met alle bochten en bergen en dat je deze weg beter in tegenovergestelde richting kunt doen omdat je dan aan de binnenkant rijdt.
Heeft iemand hier ervaring mee vanuit SF naar LA? Is dit goed en veilig te doen in 2 dagen of kunnen we beter een andere weg nemen?
Waar heb jij dat gelezen?JackieV schreef:Ik lees dat het best lastig rijden is met alle bochten en bergen en dat je deze weg beter in tegenovergestelde richting kunt doen omdat je dan aan de binnenkant rijdt.
Ja, en ja en nee. Dus ja, ik heb er ervaring mee en het is prima te doen in 2 dagen en nee een andere weg hoeft niet. Juist niet, het is een van de mooiste stukken die je kan vinden.JackieV schreef:Heeft iemand hier ervaring mee vanuit SF naar LA? Is dit goed en veilig te doen in 2 dagen of kunnen we beter een andere weg nemen?
@Hockey
Ik heb dit echt meerdere keren gelezen.
En bedankt voor je supersnelle reactie weer. Je hebt me overtuigd en we moeten dit dan gewoon doen. Ik lees ook inderdaad overal dat het zo'n mooie route is dus zeer de moeite waard!
Ik heb dit echt meerdere keren gelezen.
En bedankt voor je supersnelle reactie weer. Je hebt me overtuigd en we moeten dit dan gewoon doen. Ik lees ook inderdaad overal dat het zo'n mooie route is dus zeer de moeite waard!
Heb je dat hier op het forum gelezen ? Ik lees hier erg veel maar dat ben ik nog niet tegen gekomen.
Het is trouwens ook niet waar
Wij reden ook van noord naar zuid en eigenlijk zit je dan aan de 'goede' kant van de weg. (zie ons verslag van 2008)
Alle viewpoint parkings zijn dan makkelijk op en af te rijden. Je hoeft de straat niet over te steken zeg maar.
Los daarvan maakt het niet zo veel uit in welke richting je hem rijdt. Mooi is het zowiezo !!
Bart
Het is trouwens ook niet waar

Wij reden ook van noord naar zuid en eigenlijk zit je dan aan de 'goede' kant van de weg. (zie ons verslag van 2008)
Alle viewpoint parkings zijn dan makkelijk op en af te rijden. Je hoeft de straat niet over te steken zeg maar.
Los daarvan maakt het niet zo veel uit in welke richting je hem rijdt. Mooi is het zowiezo !!
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5359 Weergaves