Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis agha: Yellowstone - Arizona - Utah (graag commentaar)
Re: Reis agha: Yellowstone - Arizona - Utah (graag commentaa
Ik heb op Xanterra gekeken en sinds vorige week zit daar alles eivol, daar heb ik me al bij neergelegd.
Bij de North Rim heb ik ook al gekeken en ik weet dat ik daar weinig kans ga hebben. Kortom, morgen wordt het tijd dat er beslist wordt welke route we gaan doen en wat de consequenties van het verblijf, de reistijd en de prijs daarvan zijn. Ik moet rekening houden met mijn reisgenoot (hoewel ik voor route 2 ben). Juist omdat het voor route 2 toch makkelijker zal zijn om accommodatie te vinden zal die ook wel iets goedkoper zijn.
Maar als velen nu stemmen voor route 2 heb ik een groter argument. Het gaat er mij trouwens helemaal niet om wie welke route uitgestippeld heeft uiteraard, maar welke de aangenaamste trip is. Ik leg me neer bij het verdict van dit forum. Mijn reisgenoot vond Page saai (en ik eerlijk gezegd ook), maar toen heeft geen van ons beiden de attracties bezocht, da’s toen een gemiste kans geweest.
Ik had ook nog een route uitgestippeld van Yellowstone naar Flaming Gorge naar Moab, maar die is langer en heb ik tenslotte maar opgegeven.
Al bedankt jongens.
Bij de North Rim heb ik ook al gekeken en ik weet dat ik daar weinig kans ga hebben. Kortom, morgen wordt het tijd dat er beslist wordt welke route we gaan doen en wat de consequenties van het verblijf, de reistijd en de prijs daarvan zijn. Ik moet rekening houden met mijn reisgenoot (hoewel ik voor route 2 ben). Juist omdat het voor route 2 toch makkelijker zal zijn om accommodatie te vinden zal die ook wel iets goedkoper zijn.
Maar als velen nu stemmen voor route 2 heb ik een groter argument. Het gaat er mij trouwens helemaal niet om wie welke route uitgestippeld heeft uiteraard, maar welke de aangenaamste trip is. Ik leg me neer bij het verdict van dit forum. Mijn reisgenoot vond Page saai (en ik eerlijk gezegd ook), maar toen heeft geen van ons beiden de attracties bezocht, da’s toen een gemiste kans geweest.
Ik had ook nog een route uitgestippeld van Yellowstone naar Flaming Gorge naar Moab, maar die is langer en heb ik tenslotte maar opgegeven.
Al bedankt jongens.
Ik vind Page ook niets aan. Maar de omgeving is wél erg mooi. Je zou ook in Kanab kunnen overnachten...
Bedankt voor jullie commentaar.
scenic routes Yellowstone -- Salt Lake City
Onze route is eindelijk gepland en hotels (oef) vastgelegd.
Een rijdag : van Salt Lake City naar Grand Teton.
naar Yellowstone – naar Jackson Hole.
Nu moet ik het gedeelte uitzoeken dat me minder ligt, de routes. Normaal gezien geef ik vertrek- en eindbestemming in in de GPS maar het hoeft nu niet het snelste te zijn, maar het mooiste. Kunnen jullie me zeggen waar we moeten stoppen onderweg, of welke route we het best nemen ?[ Ik vrees dat ik het moeilijk heb om niet in termen van grote wegen te denken. Misschien al omdat ik niet graag autorijd. Ik vermoed dat hier zulke Amerika-kenners zitten die het zo uit hun hoofd weten (en mannen hier wellicht meer van houden dan vrouwen.)
1. Nog een rijdag : vanuit Jackson Hole naar Vernal, onderweg Flaming Gorge bezoeken. Verder iets speciaals dat het interessant maakt onderweg ?
2. Dan van Vernal naar Moab – onze uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands – ik vermoed rechttoe – rechtaan ?
3. Trip naar Arches (1 dag)
4. Trip naar Canyonlands (3 dagen)
5. Van daaruit naar Monument Valley. Iets speciaals dat we moeten zien onderweg ?
Ik ga ervan uit dat deze weg gewoon al mooi zal zijn (ik herinner me van 5 jaar geleden dat ik de weg van de Grand Canyon – Kayenta – Monument Valley heel mooi vond, maar nu komen we uit tegengestelde richting).
6. Van Monument Valley willen we naar Canyon de Chelly. Ik vrees dat dit wel een heel gevulde dag zal zijn. We kwamen van Bluff (omdat de rest allemaal vol zat), naar Monument Valley en dan naar Chinle.
7. Daarna naar Petrified Forest
8. Daarna naar Sedona. Onderweg kunnen we Meteor Crater bezoeken. Zijn er nog dingen die we gezien moeten hebben ? (3 dagen Sedona)
9. Van Sedona naar de Grand Canyon (3 dagen)
Ik herinner me dat dit maar een korte weg was (slingerend ?).
10. Van de Grand Canyon gaan we naar Page dat we vorige keer stiefmoederlijk behandeld hebben en deze keer toch meer eer willen bewijzen. Een voorkeur voor een route om naar Page te rijden en iets dat we moeten zien onderweg ?
11. Van Page naar Bryce Canyon. Suggesties ?
12. Van Bryce Canyon gaan we naar Escalante (Boulder zat vol). Dit zal zich zelf wel uitwijzen vermoed ik.
13. Van Escalante gaan we naar Capitol Reef, en overnachting in Bicknell.
14. Dan terug naar Salt Lake City. (The end).
Zoals altijd wordt jullie input gewaardeerd.
*
Een rijdag : van Salt Lake City naar Grand Teton.
naar Yellowstone – naar Jackson Hole.
Nu moet ik het gedeelte uitzoeken dat me minder ligt, de routes. Normaal gezien geef ik vertrek- en eindbestemming in in de GPS maar het hoeft nu niet het snelste te zijn, maar het mooiste. Kunnen jullie me zeggen waar we moeten stoppen onderweg, of welke route we het best nemen ?[ Ik vrees dat ik het moeilijk heb om niet in termen van grote wegen te denken. Misschien al omdat ik niet graag autorijd. Ik vermoed dat hier zulke Amerika-kenners zitten die het zo uit hun hoofd weten (en mannen hier wellicht meer van houden dan vrouwen.)
1. Nog een rijdag : vanuit Jackson Hole naar Vernal, onderweg Flaming Gorge bezoeken. Verder iets speciaals dat het interessant maakt onderweg ?
2. Dan van Vernal naar Moab – onze uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands – ik vermoed rechttoe – rechtaan ?
3. Trip naar Arches (1 dag)
4. Trip naar Canyonlands (3 dagen)
5. Van daaruit naar Monument Valley. Iets speciaals dat we moeten zien onderweg ?
Ik ga ervan uit dat deze weg gewoon al mooi zal zijn (ik herinner me van 5 jaar geleden dat ik de weg van de Grand Canyon – Kayenta – Monument Valley heel mooi vond, maar nu komen we uit tegengestelde richting).
6. Van Monument Valley willen we naar Canyon de Chelly. Ik vrees dat dit wel een heel gevulde dag zal zijn. We kwamen van Bluff (omdat de rest allemaal vol zat), naar Monument Valley en dan naar Chinle.
7. Daarna naar Petrified Forest
8. Daarna naar Sedona. Onderweg kunnen we Meteor Crater bezoeken. Zijn er nog dingen die we gezien moeten hebben ? (3 dagen Sedona)
9. Van Sedona naar de Grand Canyon (3 dagen)
Ik herinner me dat dit maar een korte weg was (slingerend ?).
10. Van de Grand Canyon gaan we naar Page dat we vorige keer stiefmoederlijk behandeld hebben en deze keer toch meer eer willen bewijzen. Een voorkeur voor een route om naar Page te rijden en iets dat we moeten zien onderweg ?
11. Van Page naar Bryce Canyon. Suggesties ?
12. Van Bryce Canyon gaan we naar Escalante (Boulder zat vol). Dit zal zich zelf wel uitwijzen vermoed ik.
13. Van Escalante gaan we naar Capitol Reef, en overnachting in Bicknell.
14. Dan terug naar Salt Lake City. (The end).
Zoals altijd wordt jullie input gewaardeerd.

Laatst gewijzigd door markro op 20 jun 2012, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: scenic routes Yellowstone -- Salt Lake City
Dit doen wij volgende maand ook. Wij verlaten Jackson via US89. Dit is volgens mij een mooiere keuze dan US191. (Nuja, hij begint als dezelfde weg, maar hij splitst vrij snel). US191 loopt grotendeels door een kale vlakte terwijl US89 door of langs de bergen blijft lopen. (Kijk maar eens op google maps als je terrain-view hebt ingeschakeld).1. Nog een rijdag : vanuit Jackson Hole naar Vernal, onderweg Flaming Gorge bezoeken. Verder iets speciaals dat het interessant maakt onderweg ?
Het is een vrij lange dag met 550km onder de wielen. Veel tijd voor "iets speciaals dat het interessant maakt onderweg" zal er niet zijn. Als ik kijk naar onze planning met 9u30 als referentiepunt voor vertrek, zouden we om 17u30 aan de Red Canyon Overlook in Flaming Gorge moeten staan. (We rekenen 1u voor lunch onderweg). Dan even stoppen bij de dam en de overlook op het meer verderop, en onze aankomst in Vernal zou rond 20u30 moeten zijn. Vrij laat dus, en ons bezoek aan Flaming Gorge is dan nog vrij kort aangezien ik hier al eens geweest ben.
Opnieuw: Dit doen wij volgende maand ook2. Dan van Vernal naar Moab – onze uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands – ik vermoed rechttoe – rechtaan ?

En: rechttoe-rechtaan? Niet echt. Er is nog zeer veel te beleven onderweg, maar je zal keuzes moeten maken aangezien dit ook al 475km is. Als je Vernal verlaat kom je vrij snel in Dinosaur National Monument. Hier bezoeken we kort de opgravingen. Ookal is er nog zeer veel te doen in het park, we rijden daarna onmiddellijk door naar Colorado National Monument en doen daar de scenic drive met een paar foto-stops hier en daar.
Tenslotte rijden we Moab binnen via UT128, een zeer mooie weg waar je opnieuw overal kan stoppen en wandelingen kan maken, maar in theorie zal de zon dan al onder aan het gaan zijn...
Hier heb je een aantal opties. Niet zo ver buiten Moab zijn er nog een aantal kleinere zaken waar ik niet vertrouwd mee ben, maar verderop in Blanding zou ik afslaan naar de US95. Indien tijd kan je Natural Bridges bezoeken. Daarna naar het zuiden over US261. Een eindje verder heb je een (goed begaanbare) onverharde weg naar Muley Point. Een must. Daarna rij je via de Moki Dugway naar beneden. Eens je beneden bent kan je nog Valley of the Gods rijden, al zal je hiervoor waarschijnlijk geen tijd meer hebben, zeker als je al Natural Bridges bezocht hebt en langs de andere kant bezoek je de dag nadien toch al Monument Valley...5. Van daaruit naar Monument Valley. Iets speciaals dat we moeten zien onderweg ?
Van Monument Valley willen we naar Canyon de Chelly. Ik vrees dat dit wel een heel gevulde dag zal zijn. We kwamen van Bluff (omdat de rest allemaal vol zat), naar Monument Valley en dan naar Chinle.
Niet meer dan de andere dagen hierboven

Little Painted Desert. Stelt niet zoveel voor, maar als je tijd hebt: ligt op 30 min van Route 66.Daarna naar Sedona. Onderweg kunnen we Meteor Crater bezoeken. Zijn er nog dingen die we gezien moeten hebben ? (3 dagen Sedona)
In Sedona kan je misschien de Schnebly Hill Road rijden.
Je kan trouwens perfect van Chinle naar Flagstaff/Sedona op 1 dag, via Petrified Forest (vonden we teleurstellen), via Little Painted Desert & via Meteor Crater. Ik snap niet waarom je 1 volledige dag uitrekt voor Chinle->Petrified Forest. Nuja, de overnachtingen liggen al vast

US89a door Oak Creek Canyon misschien, verder niet. Je zou daarna US180 kunnen volgen ipv I-40 etc..., schijnt wel mooi te zijn.9. Van Sedona naar de Grand Canyon (3 dagen)
Ik herinner me dat dit maar een korte weg was (slingerend ?)
Er is maar 1 weg naartoeEen voorkeur voor een route om naar Page te rijden en iets dat we moeten zien onderweg ?

The Rimrocks. Cottonwood Canyon Road rijden. Indien niet en via highway: zijsprong naar Coral Pink Sand Dunes?Van Page naar Bryce Canyon. Suggesties ?
Waarom niet nog een nacht Bryce? Die 2 liggen nagenoeg bij elkaar.Van Bryce Canyon gaan we naar Escalante
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Re: scenic routes Yellowstone -- Salt Lake City
Dankjewel voor je uitgebreide reactie Q-Bic, daar heb ik echt iets aan.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3711 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 17 Reacties