Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Janke12: SF-Phoenix (via Yellowstone) 33 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Janke12
Amerika-ontdekker

Reis Janke12: SF-Phoenix (via Yellowstone) 33 dagen

Bericht door Janke12 »

Vorig jaar zijn mijn man en ik voor het eerst naar Amerika geweest. We zijn helemaal om! Eind augustus vertrekken we voor onze tweede reis. Weer naar het zuidwesten. Hieronder onze globale planning. We hebben nog weinig vastgelegd, dus alles staat nog open! Ook de routes/volgorde hebben we compleet aan ons zelf. Ik hoor graag jullie tips/suggesties. Wij zijn niet echt stadsmensen, we houden van de natuur en vooral van een beetje actie en afwisseling, vandaar dat we in principe 1 dag per park hebben gerekend !

1. Amsterdam-San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Redding
4. Mount Shasta/Shasta Caverns
5. Lassen Volcanic NP - Reno
6. Reno - Baker (via loneliest highway, iemand ervaringe mee?
7. Great Basin NP
8. Salt Lake City
9. Salt Lake City
10. Craters of the Moon State Park
11. Grand Teton
12. Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone - Estes Park
15. Rocky Mountains NP
16. Colorado National Monument
17. Black Canyon of the Gunnison NP
18. Mesa Verde NP
19. Arches NP
20. Canyonlands NP
21. Moab en omgeving
22. Goblin Valley/Little Wild Horse Canyon
23. Capitol Reef NP
24. Kodachrome Basin SP
25. Bryce NP
26. Zion NP
27. Grand Canyon North Rim
28. Tuba (Horseshoebend / Lower Antelope Canyon)
29. Monument Valley
30. Coal Mine Canyon
31. rit naar Phoenix
32. Phoenix-Amsterdam
32. Amsterdam

Heb vooral nog wat twijfels bij de rit tussen Capitol Reef en Bryce iemand nog tips voor een leuke stop/route? En nog tips voor things to do/see in Salt Lake City? Schiet maar raak!
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Janke12: SF-Phoenix (via Yellowstone) 33 dagen

Bericht door jolanxyz »

Schrijf het eens op in een van-naar want dan zie je gelijk wat reisdagen zijn en waar je wat langer verblijft. Nu is het meer een lijstje van dingen die je wilt zien. Waarbij ik het idee krijg dat sommige dingen toch wat te krap zijn. Wat wil je in de parken doen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb de indruk dat het behoorlijk druk is, maar eens uitschrijven in 'van - naar' zal al veel duidelijk maken.
Craters of the Moon zou ik tussen Great Basin en Yellowstone doen. Is Salt Lake een must ? Wat willen jullie daar doen?
De omweg naar Estes voor één overnachting zou ik persoonlijk wellicht niet doen. Zo kan je van Yellowstone naar Grand Teton en dan eventueel SLC doen om vandaar naar Grand Junction en Moab te gaan.
Je kan eventueel voor verschillende plekken ideeën opdoen uit onze verslagen (zei handtekening)

Veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf het inderdaad eens op in de van/naar vorm en zoek de reistijden erbij want dat heb je nog niet gedaan denk ik. Dan zul je zien dat Estes park niet in 1 dag vanuit Yellowstone te doen is. En al helemaal niet als je de volgende dag weer helemaal terug naar het westen rijdt; 15 uur rijden voor een paar uur RMNP?
Ook de rest lijkt me vrij druk. Die dag per park zie ik niet want je hebt op meerdere stukken met flinke reistijden rekening te houden. Voor een park als Yellowstone is 1 dag veel te weinig. Ik zou daar minmaal 2 dagen (dus 3 nachten) maar liever nog meer tijd voor uittrekken. tuba City begrijp ik niet, voor Antelope Canyon en Horseshoe bend moet je in Page zijn.
Zie voor de loneliest road en Great Basin ons 2002-verslag, en voor Lassen ons 2006-verslag. Voor Yellowstone, Moab en Mesa Verde ons 2008-verslag.

Misschien is het goed om aan te geven wat jullie de eerste keer hebben gedaan. Zijn jullie toen ook naar Zion en Bryce geweest? En hoeveel tijd hebben jullie toen voor de parken uitgetrokken, en was dat voldoende?

Marianne
Janke12
Amerika-ontdekker

Bericht door Janke12 »

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn man en ik hebben vorig jaar rond getrokken tussen Phoenix - SF - LA - Phoenix. We hebben toen de afwisseling stad / NP opgezocht. De NP spreken ons het meest aan dus vandaar dit jaar iets minder stad. Toen hebben we o.a. Grand Canyon / Death Valley / Yosemite / Joshua Tree gedaan.
Wij vinden het niet erg om lange afstanden af te leggen. Voor ons is over het algemeen een dag per NP voldoende, wij zijn niet van de lange trails dus doen een paar kortere en rijden de scenic drive. Een dag per park was voor ons toen voldoende (behalve in Yosemite).

SLC staat er in omdat we graag naar de Bingham Canyon Mine willen, een van de grootste dagbouwkopermijnen van de wereld. Heel bijzonder! Daarnaast kun je ten zuiden van SLC een mooie rondrit maken waarbij je ook de verblijven van de Winterspelen van 2002 kunt zien, Provo Canyon, Bridal Veil Falls en als we zin hebben een bezoek aan de Timpanogos Cave.

Van - naar ziet onze reis er nu als volgt uit:
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Redding
4. Redding
5. Redding - Reno
6. Reno - Baker
7. Baker
8. Baker - SLC
9. SLC
10. SLC - Idaho Falls
11. Idaho Falls
12. Idaho Falls - Yellowstone
13. Yellowstone - Thermopolis (of Cody)
14. Thermopolis (of Cody) - Estes Park
15. Estes Park - Silverthorne
16. Silverthorne - Grand Junction
17. Grand Junction - Montrose
18. Montrose - Cortez
19. Cortez - Moab
20. Moab
21. Moab
22. Moab - Torrey
23. Torrey
24. Torrey - Panguitch
25. Panguitch
26. Panguitch - Kanab
27. Kanab
28. Kanab - Tuba
29. Tuba
30. Tuba- Winslow
31. Winslow - Phoenix
32. Phoenix - Amsterdam
33. Amsterdam

Ik las vandaag nog wat interessante dingen over de Hopi Mesas heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Of het Montezuma Castle NM?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

:shock: een nachtje voor Yellowstone.. heb je al eens gezien hoe groot dat park is :shock: Sommige delen van je reis ken ik niet maar van Yellowstone kan ik nu al zeggen: VEEL EN VEEL te kort. Je hebt op zich tijd genoeg maar je zult moeten schrappen. Je trekt meer tijd uit voor kleine dingen als voor de grote, want wat wil je in Idaho Falls bijvoorbeeld?

- laat maar dat zal je bedoelt hebben voor Craters of the Moon, maar dan nog in verhouding heb je meer tijd voor een relatief klein parkje als Craters (dat maakt het niet minder de moeite waard trouwens) als voor het enorme Yellowstone met zijn verschillende bezienswaardigheden.
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Hoi Janke,

Wij zijn juist wat meer van de steden dan van de parken, maar zijn vorig jaar opslag verliefd geworden op Yellowstone! We hadden hier (op aandringen van mensen op het forum) twee volle dagen voor. Dit was echt veel te kort! Dit jaar gaan we terug en blijven we er een week, dan kunnen we nog lang niet alles zien denk ik!
Ik zou zelf nooit voor 1 overnachting naar Yellowstone gaan. Je kan het dan beter of helemaal overslaan, of ergens anders wat sneller doorheen gaan. zodat je wat meer tijd hebt in Yellowstone. Ik zou toch zeggen dat je minimaal 2 volle dagen nodig hebt om het park globaal te kunnen zien!

Groetjes Joyce
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Janke12
Amerika-ontdekker

Bericht door Janke12 »

Ga toch nog even kijken of we ons verblijf in Yellowstone wat kunnen verlengen, bedankt voor de tips!
Hebben jullie verder nog suggesties over dingen die we absoluut moeten zien/ niet mogen missen?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Less is more... je wil nu al zoveel dat het grootste park, Yellowstone, in de verdrukking komt. Ik zou voor mezelf eerst bepalen: wat zijn de toppers die je echt wilt zien, wat zijn de subtoppers en wat zou er eventueel kunnen sneuvelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom wil je zo graag RMNP er in houden? Daar heb je geen tijd voor. Wil je tijd voor Yellowstone vinden, dan zou ik die omweg als eerste laten vallen. En waarom heb je een volle dag Redding? En Baker? En Idaho Falls? Ik begrijp niet waarom je daar een volle dag uittrekt en dat Yellowstone het met 1 overnachting moet doen. Het is me ook nog niet duidelijk of jullie Bryce al hebben gedaan. Waarschijnlijk niet, gezien de 2 nachten Panguitch? En Zion? We moeten nu een beetje gokken wat jullie waar willen en wat jullie al gedaan hebben.
Tuba is me ook nog niet duidelijk.

Marianne
Janke12
Amerika-ontdekker

Bericht door Janke12 »

Toppers voor ons zijn: Great Basin NP (vandaar Baker) / SLC / Yellowstone / Mesa Verde / Black canyon of the Gunnison / Arches / Canyonlands / Capitol Reef / Zion / Bryce / Grand Canyon North Rim / Monument Valley

De dag in Redding heeft te maken met de Shasta Caverns/Shasta Lake die we willen bezoeken. Baker dus met het Great Basin NP. Voor Idaho Falls had ik Craters of the Moon in gedachten maar denk er nu over om die te laten vallen en dan dus een dag eerder naar Grand Teton te gaan zodat we in ieder geval een dag langer in Yellowstone hebben.
Vanuit Tuba willen we richting Monument Valley en de Hopi Mesas/Little Painted Dessert om vervolgens door te rijden in de richting van Phoenix (via Winslow dus).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Loneliest Rd us50 is 25 jaar geleden zo genoemd om wat toeristen te trekken maar dat heeft niet veel geholpen want hij is nog steeds doodstil. Je kan een boekje ophalen en die in diverse plaatsen laten afstempelen maar dat is vrij nutteloos imo. ("I survived the Loneliest rd in America" )Hij is een prachtige Basin en Range drive en een roadtrippers dream (imo) In Ely moet je even stoppen bij het Nevada hotel en even naar binnengaan. Het is nog een dik uur rijden naar Baker van Ely over een hoogvlakte. Ely heeft veel meer lodging mogelijkheden. Baker is basic. Een hele dag voor Great Basin is alleen nodig als je de caverns gaat bezoeken en Wheeler Peak oprijdt en dan uitgebreid gaat wandelen naar de Bristlecones. De parkeerplaats is op 10.000'
Naar SLC rijd je het best via Delta via us50/6 Us50 en Us6 zijn de langste cross country drives in de USA. De weg naar Delta is ook prachtig.
Yeehaw
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij zijn in juni vorig jaar in Great Basin geweest, met een bezoek aan de caverns. Mooi !
De weg naar Wheeler Peak was toen helaas afgesloten het laatste stuk, want wij wilden graag gaan wandelen aan de Bristlecones. Ging helaas dus niet door en dan zijn we weer naar beneden gereden om naar de Caverns te gaan.
Zelfs mét Wheeler Peak zou ik er geen volle dag voor uittrekken. Idem voor Idaho Falls, wat bedoeld is voor Craters of the Moon hoeft ook geen twee overnachtingen, al wordt het dan wel veel rijden op één dag.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Janke12
Amerika-ontdekker

Bericht door Janke12 »

Wij willen inderdaad ook naar de Caverns en de trail naar de Bristlecone Pines. Hoop dat de weg nu wel helemaal open is!
Heb Craters of the Moon geschrapt en een dag extra in Yellowstone . Gelijk even gekeken voor een accommodatie en kon er gelukkig nog een in het park reserveren! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dan heb je nu 2 nachten in Yellowstone? Dat is een volle dag. Nog steeds te weinig naar mijn idee.
Je schrijft dat jullie ook naar Zion willen, maar ik zie het niet in de route staan. Ik zou toch nog eens goed naar de route kijken voor je alles vast gaat leggen.

Marianne
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Het zal ongetwijfeld een mooie reis worden maar ook ik vrees dat je veel te veel wil zien in één reis.
2 nachten Yellowstone :o , wij gaan volgend jaar voor de 4e keer en willen weer een dag of 10 in het park blijven.

Zoals velen adviseren, schrijf de route eens op met afstanden en reistijden. Wellicht dat je dan nog iets wilt weglaten om zo op andere plekken tijd te hebben om überhaupt iets te zien.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Janke12
Amerika-ontdekker

Bericht door Janke12 »

Wij zijn nu inderdaad twee nachten in Yellowstone. Dit betekent zo ongeveer een halve dag en twee hele dagen. Dit is vastgelegd voor de rest leggen wij nog niet zo veel vast, dus mochten we ter plekke langer willen blijven kunnen we altijd nog kijken of dit mogelijk is.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hoezo 2 hele dagen?

?- Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone -?

Ik zie 2 halve dagen en een hele. En dat wordt dus bedoeld met goed uitschrijven zodat je weet wat je reisdagen zijn en hoeveel tijd je ter plaatse bent.
Janke12
Amerika-ontdekker

Bericht door Janke12 »

Grand Teton - Yellowstone : 1/2 dag
Yellowstone: 1 dag
Yellowstone (overnachting buiten het park): 1 dag
Dat is wat ik bedoel met 2,5 dag en in het hoofd heb.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Buiten het park is een rekbaar begip, je had het over Cody of Thermopolis, en dan hou je geen volle dag over voor het park. Maar als je er vlak buiten zit, waarom dan geen 2 nachten in het park? Scheelt weer ene keer inpakken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer