Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KristelF: reis Kristel en Stijn oktober 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KristelF
Amerika-ontdekker

Reis KristelF: reis Kristel en Stijn oktober 2012

Bericht door KristelF »

Hoi,
Eerste keer op dit forum en eerste keer dat we naar Amerika gaan, dus wou ik hier even ons reisschema opzetten voor commentaar...
Er zijn nog geen tickets geboekt, dus alles kan nog veranderen... Wat wel al vast staat, is dat we gaan van 13 oktober tot 1 november.

Dag 1: Brussel – San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco – Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Yosemite NP – Bodie
Dag 7: Bodie – Death Valley NP
Dag 8: Death Valley NP
Dag 9: Death Valley NP – Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas – Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion NP – Bryce NP
Dag 14: Bryce NP
Dag 15: Bryce NP – Moab
Dag 16: Moab – Monument Valley
Dag 17: Monument Valley – Page
Dag 18: Page – Grand Canyon NP
Dag 19: Grand Canyon NP – Las Vegas
Dag 20: Las Vegas – Brussel

We willen dus veel natuurparken doen... Een van de problemen is dat we ook wel naar Los Angeles (en Joshua Tree NP en Sequioa NP) zouden willen gaan, maar gezien de korte periode hebben we keuzes moeten maken... We twijfelen er een beetje aan of we wel genoeg tijd zullen hebben om alles ten volle te kunnen ervaren, we willen ook niet te gehaast van de ene plek naar de andere gaan.

Als iemand op- of aanmerkingen heeft bij ons reisschema, suggesties zijn altijd welkom :-)
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Kristel en Stijn oktober 2012

Bericht door jolanxyz »

Vergeet Moab. Je hebt zo absoluut geen tijd voor Arches en Canyonlands. Je zou i.p.v Moab kunnen kiezen voor Torrey om zo toch scenic byway 12 en Capitol Reef te kunnen bekijken.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Voor een eerste reis verbaast me de twee overnachtingen death valley en bryce. Het zijn twee parken waar je als nieuweling met één nacht toekomt. Death valley is één van mijn favorieten hoor, daar niet van.
Ook Moab zou ik er uit halen. Met één nacht heb je veel te weinig tijd en kan je dat beter voor een andere reis houden.
Dat je midden in je reis naar Vegas gaat en dan daar ook terug vertrekt naar huis zou beter moeten op te lossen zijn.

Ik weet niet hoe belangrijk warme temperaturen voor jou zijn, maar misschien ook iets om rekening mee te houden in de periode die jullie gaan.
Groetjes,
Carine
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom begin je niet in LA en eindig je dan in Phoenix? Of andersom.... Dan kun je LA ook inpassen.
Sequoiabomen gewoon in Yosemite gaan bekijken. Let wel op met het plannen dat de Tioga road/pass wel eens gesloten kan zijn. Dan moet je ten noorden ten zuiden de sierra nevada passeren en dit kost je minimaal 1 dag! http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm In 2004 ging die bijvoorbeeld 17 oktober dicht. Het komt de laatste jaren niet voor, maar houdt wel rekening met je planning dat het wel ZOU kunnen gebeuren.
Een mogelijke route, zonder Moab dan wel....

dag 1 Brussel - LA
dag 2 LA
dag 3 LA - Cambria
dag 4 Cambria - SF
dag 5 SF
dag 6 SF
dag 7 SF - Yosemite Valley
dag 8 Yosemite
dag 9 Yosemite - Mammoth Lakes ( tioga pass, mono lake, bodie)
dag 10 Mammoth lakes, death valley
dag 11 Death Valley - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 las Vegas - Zion
dag 15 Zion
dag 16 bryce canyon
dag 17 page
dag 18 monument valley - grand canyon
dag 19 grand canyon - phoenix
dag 20 Phoenix - Brussel

groeten en succes met plannen
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

:thumbup:
Groetjes,
Carine
KristelF
Amerika-ontdekker

Bericht door KristelF »

Bedankt voor de reacties!
sachasenne schreef:Dat je midden in je reis naar Vegas gaat en dan daar ook terug vertrekt naar huis zou beter moeten op te lossen zijn.
Dat vonden we zelf ook al wel... Misschien dat we dan van Phoenix terug naar huis gaan, is wel een beetje logischer.
sachasenne schreef:Ik weet niet hoe belangrijk warme temperaturen voor jou zijn, maar misschien ook iets om rekening mee te houden in de periode die jullie gaan.
Voor ons hoeft het niet echt superwarm te zijn, dat is ook een reden dat we pas in oktober gaan.

Moab kunnen we dan misschien best toch ook laten vallen. We zullen later nog eens terug moeten gaan dan :-) En nu nog eens goed nadenken over de route die we gaan doen. We hebben nu in elk geval weer stof tot nadenken...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis KristelF: reis Kristel en Stijn oktober 2012

Bericht door PSVwally »

We zullen later nog eens terug moeten gaan dan :P
Dat denk ik ook, want zelfs in het gebied waar je nu rond gaat trekken zijn nog 10 andere routes te bedenken met mooie plekken :thumbup: Er zijn een hoop USA verslaafden hier iig!
KristelF
Amerika-ontdekker

Bericht door KristelF »

Is het eigenlijk aan te raden om op voorhand alle slaapplaatsen te reserveren? Of zou het ook lukken om daar gewoon iets te zoeken?
KristelF
Amerika-ontdekker

Bericht door KristelF »

Hoi,
We hebben er nog eens over nagedacht en hebben de volgende route nu bedacht met jullie tips. Het enige wat voorlopig vastligt, is het vliegtuig, die tickets zijn al geboekt (een dagje langer dan we in onze eerste post voorzien hadden), voor de rest ligt nog niks vast.

Dag 1: 13/10/12: Brussel – San Francisco
Dag 2 : 14/10/12: San Francisco
Dag 3 : 15/10/12: San Francisco
Dag 4 : 16/10/12: San Francisco - Yosemite NP
Dag 5 : 17/10/12: Yosemite NP
Dag 6 : 18/10/12: Yosemite NP
Dag 7 : 19/10/12: Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 8 : 20/10/12: Mammoth lakes - Death Valley
Dag 9 : 21/10/12: Death Valley - Las Vegas
Dag 10 : 22/10/12: Las Vegas
Dag 11 : 23/10/12: Las Vegas - Zion NP
Dag 12 : 24/10/12: Zion NP
Dag 13 : 25/10/12: Zion Np - Bryce Canyon
Dag 14 : 26/10/12: Bryce Canyon - Torrey
Dag 15 : 27/10/12: Torrey - Page
Dag 16 : 28/10/12: Page
Dag 17 : 29/10/12: Page - Monument Valley
Dag 18 : 30/10/12: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 19 : 31/10/12: Grand Canyon
Dag 20 : 01/11/12: Grand Canyon - Phoenix
Dag 21 : 02/11/12: Phoenix - Brussel

Lijkt deze route jullie beter dan de vorige? We hebben er ons al bij neergelegd dat we niet alles kunnen zien, maar als jullie (met al jullie ervaring :wink: ) nog dingen weten die we absoluut wel moeten zien die er nu niet inzitten, kan er nog wel een dagje Yosemite NP of Page af....

De lange afstanden tussen de verschillende parken/steden, daar zullen we ginds wel aan moeten wennen. Is onze route op vlak van rijafstanden wel realistisch eigenlijk?

Bedankt in elk geval!
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Mooie reis.... We hebben in september vorig jaar dezelfde reis gemaakt en dat is perfect bevallen. De laatste dagen in Phoenix hebben wij gebruikt om bij te komen van alle indrukken van de reis, dus miss daar nog een extra nachtje?
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Bas560SEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bas560SEL »

Van Bryce naar Torrey, dan naar Page en dan via Monument Valley naar Grand Canyon lijkt me nogal omslachtig en om kwa miles. Beter kun je denk ik vanuit Torrey naar Monument Valley rijden, daar slapen en de volgende dag 's-ochtends Monument Valley bekijken (heb je in een paar uur gezien) en vandaar naar Page rijden (is goed te doen in een halve dag).

Scheelt bijna 100 mile!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Inderdaad Bas... , dat wou ik ook net voorstellen! :-)

Op die route liggen ook nog Natural Bridges, zou je eventueel langs House on Fire kunnen gaan, dan terug richting de 261 met Mokey Dugway, Muley Point en Goosenecks. :)
KristelF
Amerika-ontdekker

Bericht door KristelF »

Bedankt voor de reacties! We hebben het einde van de reis nu een beetje omgegooid: Torrey - Monument Valley - Page - Grand Canyon.
Van House on Fire had ik nog nooit gehoord, maar ziet er wel mooi uit op foto, waar is dit juist ergens te vinden? En dan moeten we waarschijnlijk op het juiste moment daar zijn owv lichtinval en zo?

Ik had hier op het forum een beetje zitten lezen over White Pocket (nog altijd heel teleurgesteld dat we niet uitgeloot zijn voor The Wave...) en we zien dat wel als een waardig alternatief. Terry Alderman is denk ik wel het populairst om een tour bij te regelen? En zouden we dan beter in Kanab een hotel zoeken als we die tour de 16e dag van onze reis zouden doen? Dus eigenlijk:

Dag 15 : 27/10/12: Monument Valley - Kanab
Dag 16 : 28/10/12: Kanab - Page
Dag 17 : 29/10/12: Page - Grand Canyon

Of is dit goed te doen vanuit Page? Volgens Google maps toch 1u21min rijden... En dan nog eens een uur tijdverschil erbij is dat toch vroeg vertrekken als die tour meestal begint rond 8u...
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Je kan met Terry afspreken aan het begin van de House Rock Valley Road, zodat je van Page naar daar kan rijden.
Als je in Kanab wilt overnachten doe je dat best tussen Zion en Bryce denk ik. Anders ben je weer over en weer aan het rijden. ;-)

Over House on Fire (Mule Canyon) vind je zeker wat info op internet of in één van de boeken van Laurent Martres.
Bijvoorbeeld: http://www.naturalbornhikers.com/trails ... nfire.html of http://climb-utah.com/CM/mule.htm
KristelF
Amerika-ontdekker

Bericht door KristelF »

Aha, dat is misschien geen slecht idee... Zal ik met Terry moeten afspreken dan... Dank je wel voor de tip :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer