Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis C4MIEL: Las Vegas - San Francisco
Reis C4MIEL: Las Vegas - San Francisco
Volg al enige tijd dit forum en ben voornemens een trip te maken in september van Las Vegas naar San Francisco.
heb nu 2 routes in gedacht voor 16 nachten.
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Kanab
Dag 4: Kanab - Kayenta
Dag 5: Kayenta - Moab
Dag 6: Moab - Arches - Moab
Dag 7: Moab - Bryce
Dag 8: Bryce
Dag 9: Bryce - Cedar
Dag 10: Cedar - Ely r
Dag 11: Ely - Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Amsterdam
of
Dag 1: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Kingman
Dag 6: Kingman - LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA - Prismo Beach
Dag 9: Prismo Beach - Monterey
Dag 10: Monterey - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - San Francisco
Dag 13: San Francisco
Wat zijn jullie ideeën over 1 van beide routes?
Tickets staan vast, voor de rest zijn we vrij flexibel.
heb nu 2 routes in gedacht voor 16 nachten.
Dag 3: Las Vegas - Kanab
Dag 4: Kanab - Kayenta
Dag 5: Kayenta - Moab
Dag 6: Moab - Arches - Moab
Dag 7: Moab - Bryce
Dag 8: Bryce
Dag 9: Bryce - Cedar
Dag 10: Cedar - Ely r
Dag 11: Ely - Yosemite
Dag 12 Yosemite
of
Dag 1: Las Vegas
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Kingman
Dag 6: Kingman - LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA - Prismo Beach
Dag 9: Prismo Beach - Monterey
Dag 10: Monterey - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - San Francisco
Dag 13: San Francisco
Wat zijn jullie ideeën over 1 van beide routes?
Tickets staan vast, voor de rest zijn we vrij flexibel.
Re: REIS: Las Vegas - San Francisco
Je hebt 2 totaal verschillende routes. Wat heeft jouw voorkeur qua bezienswaardigheden? Veel stad of veel natuur? Bij veel natuur zou ik kiezen voor optie 1, anders voor optie 2.
Route 1 kan ik geen oordeel over geven, route 2 wel. Ziet er behoorlijk uit, doch weinig tijd in LA. Tip, het is Pismo Beach, niet Prismo. En als je naar Yosemite gaat is het aan te raden van tevoren een overnachting vast te leggen, deze zitten vaak snel vol.
Route 1 kan ik geen oordeel over geven, route 2 wel. Ziet er behoorlijk uit, doch weinig tijd in LA. Tip, het is Pismo Beach, niet Prismo. En als je naar Yosemite gaat is het aan te raden van tevoren een overnachting vast te leggen, deze zitten vaak snel vol.
Re: Reis C4MIEL: Las Vegas - San Francisco
Thanks voor de feedback, Yosemite staat hoog op het lijstje van must sees, vandaar dat die in beide routes is opgenomen. Zal alvast kijken of ik een fatsoenlijke overnachting daar kan boeken. De hele reis zullen we overigens enkel gebruik maken van hotels/motels, camperen is niet ons ding.
Pismo Beach dus, ik ga het onthouden! Is 1 volle dag LA niet genoeg?
Nog meer mensen een idee over route 1? Ik denk dat die toch de voorkeur heeft vanwege de verhouding steden/natuur, hoe ver van te voren raden jullie aan alle hotels te boeken? (of ben ik al te laat?)
Pismo Beach dus, ik ga het onthouden! Is 1 volle dag LA niet genoeg?
Nog meer mensen een idee over route 1? Ik denk dat die toch de voorkeur heeft vanwege de verhouding steden/natuur, hoe ver van te voren raden jullie aan alle hotels te boeken? (of ben ik al te laat?)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat de vluchten al vast liggen, voor route 1 was beginnen in Denver ook wel een handige optie geweest.
Wat route 1 betreft: waarom Kanab? En als Yosemite een must is waarom dan niet iets meer tijd er voor uittrekken? Dat park is behoorlijk wat groter en veelzijder dan Bryce, waar je ook 1 dag voor uittrekt.
Wil je niet naar Zion?
Bekijk ook eens wat andere routes hier op het forum, dan krijg je een idee van de mogelijkheden.
Marianne
Wat route 1 betreft: waarom Kanab? En als Yosemite een must is waarom dan niet iets meer tijd er voor uittrekken? Dat park is behoorlijk wat groter en veelzijder dan Bryce, waar je ook 1 dag voor uittrekt.
Wil je niet naar Zion?
Bekijk ook eens wat andere routes hier op het forum, dan krijg je een idee van de mogelijkheden.
Marianne
Voor route 1 neem je te weinig tijd. Geen Zion, geen Page en kort in Moab. De rit van Cedar City naar Yosemite via Ely behoort wel tot mijn favorieten maar ik ben nu eenmaal gek van lange stille woestijnwegen.
Route 2 lijkt mij meer ontspannen.
Route 2 lijkt mij meer ontspannen.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou Moab niet in de route bijnemen met het aantal dagen dat je hebt. Daar is zoveel te beleven dat 4 nachten geen overbodige luxe zijn.
Had je nu van Las Vegas naar Denver of Phoenix gereden, had het nog gelukt, maar nu moet je nog helemaal tot SF en dat zou ik zelf teveel afstand vinden.
Een betere variant van je eerste route zou kunnen zijn:
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Bryce
Dag 6: Bryce - Cedar City
Dag 7: Cedar City - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
Dag 11: Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 12 Yosemite
Je kan hier natuurlijk nog wat mee spelen door bvb. Cedar City uit je route te halen en die dag te gebruiken voor Grand Canyon, Page of Yosemite. Of Las Vegas. Uiteraard hoeft een volle dag Zion ook niet als dit park je minder zou aanspreken. 't Is maar gewoon een voorstel van hoe je de natuur wat kan inpassen in je route.

Een betere variant van je eerste route zou kunnen zijn:
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Bryce
Dag 6: Bryce - Cedar City
Dag 7: Cedar City - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
Dag 11: Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 12 Yosemite
Je kan hier natuurlijk nog wat mee spelen door bvb. Cedar City uit je route te halen en die dag te gebruiken voor Grand Canyon, Page of Yosemite. Of Las Vegas. Uiteraard hoeft een volle dag Zion ook niet als dit park je minder zou aanspreken. 't Is maar gewoon een voorstel van hoe je de natuur wat kan inpassen in je route.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Cedar City is volstrekt overbodig. Wat wil je daar gaan doen? Zelf als je naar Cedar Breaks wil kan je gemakkelijk nog naar Zion.
- Doockles
- Amerika-expert
Hangt er een beetje vanaf hoe je de dagen ervoor wilt indelen natuurlijk. Wil je 's morgens vroeg vertrekken uit GC en die dag nog dingen rond Page bezoeken zodat je de volgende dag direct naar Bryce kan, is het misschien overbodig. Maar als je wat wandelingen wilt doen, en telkens pas in de late namiddag op je bestemming aankomt, zou je het zeker kunnen meenemen, vind ik.
Ik zou in ieder geval zeker weten wat doen.
Al is het voor een eerste reis misschien een overige stop, zeker als je net van Bryce komt. Wij reden vorig jaar van Kanab naar Cedar City en de dag erna van Cedar City naar Zion. Dat waren 2 goedgevulde dagen, zelfs ondanks het feit dat we door het slechte weer in Cedar Breaks daar geen wandelingen hebben kunnen maken.
Ik zou in ieder geval zeker weten wat doen.

Onze reisverslagen:
Thanks voor alle input! Die route van jou ga ik eens goed in overweging nemen Doockies.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
wij hebben vorige maand onderstaande reis (zie link blog/Flickr/YouTube onder dit bericht) gedaan in het Zuid-Westen.
Misschien kan je er iets uithalen voor jullie route (vooral jullie eerste route dan).
Of ook uit het topic "Reisverslag zuidwesten april 2012 van kalaman" viewtopic.php?f=7&t=41129
zoals telkens bij onze Amerika-reizen halen we ook heel wat nuttige info uit http://www.ontdek-amerika.nl/index.html
de filmpjes op Youtube worden met dagfilmpjes van onze route aangevuld. Als jullie zich abonneren op het kanaal sandbox2ofcrysis (is van mijn zoon)
dan worden jullie automatisch op de hoogte gehouden als er een reisdag bijgekomen is.
Misschien kan je er iets uithalen voor jullie route (vooral jullie eerste route dan).
Of ook uit het topic "Reisverslag zuidwesten april 2012 van kalaman" viewtopic.php?f=7&t=41129
zoals telkens bij onze Amerika-reizen halen we ook heel wat nuttige info uit http://www.ontdek-amerika.nl/index.html
de filmpjes op Youtube worden met dagfilmpjes van onze route aangevuld. Als jullie zich abonneren op het kanaal sandbox2ofcrysis (is van mijn zoon)
dan worden jullie automatisch op de hoogte gehouden als er een reisdag bijgekomen is.
- Doockles
- Amerika-expert
Ik zou zeggen: lees eens wat reisverslagen en zoek informatie op over al deze plekken. Dan ga je snel zelf kunnen oordelen wat je interessant vindt en wat je misschien nog anders wilt.C4MIEL schreef:Thanks voor alle input! Die route van jou ga ik eens goed in overweging nemen Doockies.

Onze reisverslagen:
Het is alweer een tijd geleden, maar we zijn er nu uit... denk ik.
Dag 3: Las Vegas - Zion - Bryce Canyon
Dag 4: Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Grand Canyon North Rim
Dag 6: Grand Canyon North Rim - Grand Canyon South Rim
Dag 7: Grand Canyon South Rim
Dag 8: Grand Canyon South Rim - Kingsman
Dag 9: Kingsman - Death Valley - Lone Pine
Dag 10: Lone Pine - Bodie - Mammoth Lakes
Dag 11: Mammoth Lakes/Yosemite (afhankelijk van welke hotels betaalbaar en beschikbaar zijn)
Dag 12 Mammoth Lakes/Yosemite
Dag 13: Mammoth Lakes/Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Amsterdam
Ik denk dat Kingsman naar Lone Pine wel een lange rit gaat worden, maar de rest van de afstanden lijkt me redelijk te overzien. Bedankt voor alle input zover!

Dag 3: Las Vegas - Zion - Bryce Canyon
Dag 4: Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Grand Canyon North Rim
Dag 6: Grand Canyon North Rim - Grand Canyon South Rim
Dag 7: Grand Canyon South Rim
Dag 8: Grand Canyon South Rim - Kingsman
Dag 9: Kingsman - Death Valley - Lone Pine
Dag 10: Lone Pine - Bodie - Mammoth Lakes
Dag 11: Mammoth Lakes/Yosemite (afhankelijk van welke hotels betaalbaar en beschikbaar zijn)
Dag 12 Mammoth Lakes/Yosemite
Dag 13: Mammoth Lakes/Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Amsterdam
Ik denk dat Kingsman naar Lone Pine wel een lange rit gaat worden, maar de rest van de afstanden lijkt me redelijk te overzien. Bedankt voor alle input zover!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het zo niet aanraden. Waarom niet bij zion overnachten en 2 nachten Bryce? Kijk voor dat stuk eens in mijn 2011-verslag (ook september). Lone Pine - Bodie - Mammoth Lakes is niet handig, je kunt dan beter in Lee Vining overnachten.
Yosemite kun je niet vanuit Mammoth Lakes bekijken. Kijk eens in ons 2004 en 2006-verslag voor Mammoth Lakes - Yosemite. Jammer dat je niet al eerder bent gaan kijken naar accommodatie in het park.
Heen en weer rijden naar de North Rim is in deze route jammer van de tijd. Overnacht in Page tussen Bryce en de South rim.
Ik zou wat verder rijden dan Kingman, zeker als je besluit tot 2 nachten GC (kijk of je dat werkelijk nodig vindt, waarom daar 2 nachten en Zion alleen onderweg aandoen?).
Kijk ook eens of het niet handiger is om vanuit LV eerst naar de GC te gaan, en dan naar Bryce, Zion en via Death valley naar Yosemite. het wordt wel wat standaard op die manier, maar standaardrondjes zijn natuurlijk niet voor niets standaardrondjes.
Marianne
Yosemite kun je niet vanuit Mammoth Lakes bekijken. Kijk eens in ons 2004 en 2006-verslag voor Mammoth Lakes - Yosemite. Jammer dat je niet al eerder bent gaan kijken naar accommodatie in het park.
Heen en weer rijden naar de North Rim is in deze route jammer van de tijd. Overnacht in Page tussen Bryce en de South rim.
Ik zou wat verder rijden dan Kingman, zeker als je besluit tot 2 nachten GC (kijk of je dat werkelijk nodig vindt, waarom daar 2 nachten en Zion alleen onderweg aandoen?).
Kijk ook eens of het niet handiger is om vanuit LV eerst naar de GC te gaan, en dan naar Bryce, Zion en via Death valley naar Yosemite. het wordt wel wat standaard op die manier, maar standaardrondjes zijn natuurlijk niet voor niets standaardrondjes.
Marianne
Bryce is ook(en juist) geweldig als je er door heen rijdt. Zion moet je echt beleven door te hiken, Zou dus 2 nachten Zion doen ipv Bryce.
Een nacht Zion en in nacht Bryce in deze route. Ik zou ook niet naar zowel noord als zuidrim gaan eerlijk gezegd. De kans dat je nog een hotel vindt bij noordrim zal ook niet groot zijn. En Mammoth lakes is niet geschikt voor een bezoek aan Yosemite imo.
2 nachten Mammoth Lake worden vervangen voor 2 nachten El Portal, om van daaruit Yosemite te bezoeken. Thanks voor de feedback, wederom!
Bij de North Rim is praktisch niets te vinden vwb hotels, maar dan maar een lange rit heen en weer. Na het lezen van verschillende verslagen willen we de North Rim niet overslaan.
Bij de North Rim is praktisch niets te vinden vwb hotels, maar dan maar een lange rit heen en weer. Na het lezen van verschillende verslagen willen we de North Rim niet overslaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van waaruit wil je dan naar de North Rim rijden? Van Bryce naar? Ik vond de North Rim erg mooi en vooral erg rustig, maar dat kun je denk ik pas goed waarderen als je er ook overnacht. Ik denk niet dat een bliksembezoek recht doet aan de North rim. Dan kun je beter meer tijd uittrekken voor de south rim zodat je daar de ruimte hebt om de drukte te ontlopen.
Marianne
Marianne
Vlak voor vertrek hebben we dan nu eindelijk alles definitief. In tegenstelling tot eerdere ideeën hebben we ook alle hotels maar vast geboekt. Kon een paar mooie prijzen krijgen.
Iedereen bedankt voor de hulp en de input! Wat een top forum dit.
Dag 1 Amsterdam -> Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas -> Zion / St George
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion -> Bryce -> Page
Dag 6 Page -> Navajo -> Grand Canyon South Rim
Dag 7 Grand Canyon South Rim (Red Feather Lodge, had nog een plaatsje voor ons)
Dag 8 Grand Canyon -> Williams/Bearizona -> Route 66 -> Las Vegas
Dag 9 Las Vegas -> Death Valley
dag 10 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes -> (Bodie als we vroeg uit bed zijn) -> Yosemite Park
Dag 12 Yosemite Park
Dag 13 Yosemite Park -> San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco -> Amsterdam
Heel erg benieuwd naar de trip. Zal mijn best doen een mooi verslag ervan te maken.
Nogmaals thanks voor de input.
Iedereen bedankt voor de hulp en de input! Wat een top forum dit.
Dag 1 Amsterdam -> Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas -> Zion / St George
Dag 4 Zion
Dag 5 Zion -> Bryce -> Page
Dag 6 Page -> Navajo -> Grand Canyon South Rim
Dag 7 Grand Canyon South Rim (Red Feather Lodge, had nog een plaatsje voor ons)
Dag 8 Grand Canyon -> Williams/Bearizona -> Route 66 -> Las Vegas
Dag 9 Las Vegas -> Death Valley
dag 10 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes -> (Bodie als we vroeg uit bed zijn) -> Yosemite Park
Dag 12 Yosemite Park
Dag 13 Yosemite Park -> San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco -> Amsterdam
Heel erg benieuwd naar de trip. Zal mijn best doen een mooi verslag ervan te maken.
Nogmaals thanks voor de input.
- Doockles
- Amerika-expert
Veel plezier! Je gaat een gewéldige reis hebben! 

Onze reisverslagen:
En we zijn weer terug in NL.
De reis was helemaal top, we hebben slechts 1 kleine aanpassing gedaan op het reisschema. Death Valley hebben we overgeslagen en om Death Valley heen zijn we direct doorgereden naar Mammoth Lakes, waar we toen 2 nachten in plaats van 1 verbleven.
Zion National Park was fantastisch, erg blij met het advies om hier een dag langer voor uit te trekken!
De South Rim was een kleine tegenvaller, niet dat het niet mooi was. Maar die mensenmassa verwacht ik eerder in de Efteling dan in een park. De verrassing van de week was wel het verblijf in Lake Powell, spijtig dat we hier slechts 1 nacht waren. Maar gelukkig ligt het wel op de route voor een volgende reis.
Kleine tip, wanneer je van de South Rim naar Las Vegas gaat, stop vooral even bij Williams in Bearizona.
Iedereen die geholpen heeft in dit topic, super bedankt!
De reis was helemaal top, we hebben slechts 1 kleine aanpassing gedaan op het reisschema. Death Valley hebben we overgeslagen en om Death Valley heen zijn we direct doorgereden naar Mammoth Lakes, waar we toen 2 nachten in plaats van 1 verbleven.
Zion National Park was fantastisch, erg blij met het advies om hier een dag langer voor uit te trekken!
De South Rim was een kleine tegenvaller, niet dat het niet mooi was. Maar die mensenmassa verwacht ik eerder in de Efteling dan in een park. De verrassing van de week was wel het verblijf in Lake Powell, spijtig dat we hier slechts 1 nacht waren. Maar gelukkig ligt het wel op de route voor een volgende reis.
Kleine tip, wanneer je van de South Rim naar Las Vegas gaat, stop vooral even bij Williams in Bearizona.
Iedereen die geholpen heeft in dit topic, super bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht