Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SofieDM: Phoenix-San Diego in 4 weken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SofieDM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis SofieDM: Phoenix-San Diego in 4 weken

Bericht door SofieDM »

Hm, misschien toch opnieuw een overnachting bij Marble Canyon tussenvoegen? Ik wil zeker vanuit Zion via de 89A en de 87 naar Winslow.

Sandia Peak is dat niet met die enge kabelbaan? :wink: ABQ had ik graag wat meer tijd voor gehad, dus een extra overnachting daar zou van pas komen.

Het blijft toch moeilijk hé om keuzes te maken wanneer er zoveel moois is...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sandia Peak deden we in een cabine. Marble Canyon ligt wel dichterbij. Onderweg kan je nog logeren in Tuba City (Moenkopi) of Second Mesa maar als het even kan overnacht in La Posada in Winslow. Gewoon heel vroeg vertrekken uit Zion.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Sofie,

Goed dat je beslist hebt om 1 dag minder aan de Havasu falls te blijven. Hoewel de watervallen indrukwekkend mooi zijn, is 2 nachten echt wel voldoende.
Ga je niet naar de Grand Canyon?

Als je geen permit voor de wave te pakken krijgt, kan je ervoor kiezen om buckskin gulch te doen. Is een spectaculaire slotcanyon, parking is dezelfde als voor de wave.
Geweldige ervaring!

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo

Buckskin gulch foto:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
SofieDM
Amerika-ontdekker

Bericht door SofieDM »

Lilo, leuke tip nog! Buckskin Gulch had ik nog niet van gehoord, ziet er erg mooi uit en staat ondertussen genoteerd bij het lijstje 'alternatieven the wave'.
De Grand Canyon sla ik over, die heb ik vorige zomer bezocht en enorm van genoten, het is ontzettend mooi en imposant natuurlijk maar ik heb gekozen om deze keer Havasu Falls te bezoeken ipv de Grand Canyon zelf.

Yeehaw, La Posada had ik reeds genoteerd, ziet er heel bijzonder uit! De trail bij Cathedral Wash ziet er ook heel mooi uit, dat kan denk ik enkel met een extra overnachting tussen Zion en Winslow. Dus waarschijnlijk wordt het een overnachting in Marble Canyon en dan de volgende overnachting in Winslow.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Ha Sofie,
Mooie reis, wij hebben een paar jaar ook zoiets gedaan, maar dan niet vanuit Phoenix maar vanuit Denver door Colorado en noord New Mexico naar Taos, Santa Fe en Albuquerque. Je zou dat ook kunnen overwegen, zeker als je in de heetste tijd van het jaar gaat. In Colorado is ook in een paar dagen wat moois te zien en Taos en Santa Fe zijn zeker de moeite waard, net als Great Sand Dunes Natl Monument. Je kunt daar in de buurt ook heel mooi raften.
Wij reden in een dag Santa Fe - bezoek aan Acoma pueblo - Chinle. Dat was te doen, hoewel een eind als je alleen moet rijden. Volgende dag Canyon de Chelly is mooi, maar neemt niet zo veel tijd. Alleen aan de South Rim kun je naar beneden lopen, en daar moet je (incl heen en weer rijden) ongeveer 3-4 uur voor uittrekken. Wij zijn daarna langs de uitzichtspunten aan de North Rim via Shiprock naar Mesa Verde NP gereden, wat wij ook erg mooi vonden.
Monument Valley heb je al gezien? Ligt tamelijk op de weg.
Zion-Winslow lijkt me ver, niet Sedona? Ook leuk (Winslow ken ik niet)
Voor Havasu Falls is 2 overnachtingen inderdaad voldoende. Je kunt in de lodge slapen (op tijd reserveren!) of kamperen, maar dan moet je een tent meenemen. Het is een heel gemakkelijk pad en een guided tour is echt niet nodig. Je komt zeker mensen tegen. Als je omhoog loopt moet je toch heel vroeg op vanwege de hitte en ben je normaal gesproken rond 10-11 uur weer bij de auto, en dan kun je gemakkelijk naar Needles rijden (wij reden naar Las Vegas).
Groet Alje
SofieDM
Amerika-ontdekker

Bericht door SofieDM »

Bedankt voor je reactie Alje! Colorado heb ik bewaard voor een volgende keer, dit dan in combinatie met Yellowstone en voor de 2e keer Moab.
Deze keer wilde ik een combinatie van zuid California met daarbij zeker Havasu Falls, Saguaro NP en White Sands NM en zo kwam deze rondreis tot stand :)

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu Havasu Falls alleen doe of met een groep. Indien ik ervoor kies om dit met een groep te doen, wordt dit vrijwel zeker http://www.wildlandtrekking.com/ De kostprijs is vrij hoog, maar ik heb reeds contact met hen gehad en alles lijkt prima geregeld. Kampeergerei (via muilezels naar de canyon, dus lichte rugzakken tijdens de hike) , eten klaarmaken, tenten opzetten, ... alles wordt er geregeld door de gids. Ook gaan zij de tweede dag naar Mooney Falls en Beaver Falls, dit voor diegene die dit willen, je kan er ook voor kiezen om niet mee te gaan. Ik heb ergens gelezen dat Beaver Falls niet aangeraden is om alleen te doen, enkel maar tot Mooney Falls. Heb jij de hike gedaan naar Beaver Falls?
Ik heb zelf helemaal geen ervaring met kamperen, dus indien ik alleen ga kies ik voor de lodge. Kan je me zeggen wanneer ik de lodge ongeveer zou moeten vastleggen indien ik in augustus ga?
Goed om te weten dat het te doen is om nog tot Needles te rijden, dat ligt bij deze dan ook vast. :thumbup:
Monument Valley en Sedona heb ik reeds gezien, dus sla ik het deze keer over. Tussen Zion en Winslow is er nog een overnachting bij gekomen dit in Marble Canyon.

Ik heb een tijdje niet verder gewerkt aan de route en als ik het nu zelf bekijk vind ik het deel vanaf Bisbee tot Page iets te druk, waarschijnlijk omdat het iedere dag weer rijden is en op naar een nieuwe overnachtingsplaats. Heb al zitten zoeken waar ik iets kan veranderen en denk dat een extra overnachting in Albuquerque dit wat rustiger maakt. Het moeilijke is nu om ergens iets te schrappen. Ik denk nu om misschien te starten in Tucson ipv Phoenix, maar dan mis ik wel de Apache Trail, die ik toch wel graag had gereden.

Iemand die opmerkingen heeft bij de keuze tussen ofwel starten in Phoenix plus AT met een iets drukkere eerste week of starten in Tucson en extra overnachting in ABQ...
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Beaver falls trail hebben wij niet gedaan, wij zijn niet verder gekomen dan onderaan Mooney Falls, waar inderdaad een stukje ketting is. Eng vond ik het niet echt, maar mijn vrouw Christine zag dat niet zo zitten en vond het bovendien niet erg nodig om dat stukje nog naar beneden te gaan. En onze kinderen al helemaal niet, die lagen lekker in het water. Er zijn niet zo veel mensen die verder afdalen dan Mooney Falls. Kan me goed voorstellen dat het, als je alleen reist, leuker is om met zo'n groep naar beneden te gaan. Zag dat je de lodge nu per telefoon moet bespreken, geen idee hoe ver van te voren je dat zou moeten doen, ik denk toch wel 4-5 maanden zeker. Wij hadden in februari voor augustus gereserveerd.
Als je 2 nachten in ABQ blijft is het de dag daarop (ben je even goed uitgerust) wel te doen om in 1 dag naar Chinle te rijden met bezoek Acoma pueblo en stop op de Hubble trading post. Kun je Gallup schrappen. De dag daarop moet je echt naar beneden lopen naar de White House ruins (is echt niet moeilijk) en dan wel naar het eind van de weg aan de zuidkant en terug rijden, maar de noordkant van de canyon met die uitzichtpunten kan je dan evt ook wel laten zitten, en dan door naar Page rijden.
Succes Alje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer