Bedankt voor je reactie Alje! Colorado heb ik bewaard voor een volgende keer, dit dan in combinatie met Yellowstone en voor de 2e keer Moab.
Deze keer wilde ik een combinatie van zuid California met daarbij zeker Havasu Falls, Saguaro NP en White Sands NM en zo kwam deze rondreis tot stand
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu Havasu Falls alleen doe of met een groep. Indien ik ervoor kies om dit met een groep te doen, wordt dit vrijwel zeker
http://www.wildlandtrekking.com/ De kostprijs is vrij hoog, maar ik heb reeds contact met hen gehad en alles lijkt prima geregeld. Kampeergerei (via muilezels naar de canyon, dus lichte rugzakken tijdens de hike) , eten klaarmaken, tenten opzetten, ... alles wordt er geregeld door de gids. Ook gaan zij de tweede dag naar Mooney Falls en Beaver Falls, dit voor diegene die dit willen, je kan er ook voor kiezen om niet mee te gaan. Ik heb ergens gelezen dat Beaver Falls niet aangeraden is om alleen te doen, enkel maar tot Mooney Falls. Heb jij de hike gedaan naar Beaver Falls?
Ik heb zelf helemaal geen ervaring met kamperen, dus indien ik alleen ga kies ik voor de lodge. Kan je me zeggen wanneer ik de lodge ongeveer zou moeten vastleggen indien ik in augustus ga?
Goed om te weten dat het te doen is om nog tot Needles te rijden, dat ligt bij deze dan ook vast.
Monument Valley en Sedona heb ik reeds gezien, dus sla ik het deze keer over. Tussen Zion en Winslow is er nog een overnachting bij gekomen dit in Marble Canyon.
Ik heb een tijdje niet verder gewerkt aan de route en als ik het nu zelf bekijk vind ik het deel vanaf Bisbee tot Page iets te druk, waarschijnlijk omdat het iedere dag weer rijden is en op naar een nieuwe overnachtingsplaats. Heb al zitten zoeken waar ik iets kan veranderen en denk dat een extra overnachting in Albuquerque dit wat rustiger maakt. Het moeilijke is nu om ergens iets te schrappen. Ik denk nu om misschien te starten in Tucson ipv Phoenix, maar dan mis ik wel de Apache Trail, die ik toch wel graag had gereden.
Iemand die opmerkingen heeft bij de keuze tussen ofwel starten in Phoenix plus AT met een iets drukkere eerste week of starten in Tucson en extra overnachting in ABQ...