Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes
Re: Reis Nightfoal: 3 weken roadtrippen met zijn tweetjes
Hoe lang denk je dat ik best kan uittrekken voor een bezoek aan het park zelf?
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is maar net wat je er wilt doen. Een stukje wandelen, van viewpoint naar viewpoint rijden, op de fiets naar Hermits Rest, een stuk naar beneden lopen?
Kijk eens in mijn 2011-verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden, en kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl of op de NPS-site bij plan your visit.
Marianne
Kijk eens in mijn 2011-verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden, en kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl of op de NPS-site bij plan your visit.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mooiste tijdstippen zijn avodn en ochtend... Ertussen is wle mooi maar toch harder licht.
Wij vonden 1,5 dag helemaal niet erg. MIddag besteed aan heli vlucht. De avond bij Desert View tower zonsondergang. Dan volgende dag langs de punten naar Westen. Dan middag wandelen, maar toen ging het flink onweren (en werd koud) dus terug naar camper. De volgende ochtend nog bij Uitzichtpunt gekeken waar je het oudste deel ziet... (ff naam kwijt)
Dus ook tijd om te relaxen.
Dus dat was voor ons 2 nachten in GCNP. Het kan korter.
Wij vonden 1,5 dag helemaal niet erg. MIddag besteed aan heli vlucht. De avond bij Desert View tower zonsondergang. Dan volgende dag langs de punten naar Westen. Dan middag wandelen, maar toen ging het flink onweren (en werd koud) dus terug naar camper. De volgende ochtend nog bij Uitzichtpunt gekeken waar je het oudste deel ziet... (ff naam kwijt)
Dus ook tijd om te relaxen.
Dus dat was voor ons 2 nachten in GCNP. Het kan korter.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Het ziet er ondertussen zo uit:
ZO 16 Brussel - LA
17 LA - LA: WB Studios tour, Griffith Park
18 LA - Cambria: Mulholland drive, Malibu (lunch), sunset walk moonstone beach
19 Cambria - Monterey: Fiscalini Ranch Trail, Whale watching
20 Monterey - SF: Alamo Square, Pier 39, Alcatraz
21 SF - SF: Marin Headlands, Golden gate bridge
ZA 22 SF - Yosemite: Tuolemne Grove, Taft point, Glacier Point (sunset)
ZO 23 Yosemite - Yosemite: Tuolomne Meadows, Mist Trail, Tunnel View Road
24 Yosemite - Independence: Mammoth Lakes (mountainbiken?)
25 Independence - DV: Racetrack playa, mesquite flat dunes
26 DV - LV: Dante's view, cirque du soleil/strip
27 LV - LV: Bonnie&Clyde museum, helicopter tour met ground landing Grand Canyon
28 LV - Brian head: Valley of fire SP
ZA 29 Brian head - Brian head: Relaxen in zwembad, Navajo loop + Queen's garden trail in Bryce (met sunset)
ZO 30 Brian Head - Page: Antelope canyon, horseshoe bend
1 Page - Kayenta: Monument valley (paardrijden, rondrijden, sunset buiten het park)
2 Kayenta - Flagstaff: oud stukje route 66 en bezoek aan downtown Flagstaff
3 Flagstaff - Lake Havasu City: oud stukje route 66 via Seligman, Kingman en Oatman, rondlopen in Lake Havasu City
4 Lake Havasu City - Yucca Valley (via Needles en Victorville): Joshua Tree NP
5 Yucca Valley - LA: Aerial Tramway + lunch in Palm Springs, Santa Monica
ZA 6 LA - LA: Six Flags Magic Mountain
ZO 7 LA: Universal
Zion en de Grand Canyon zijn er bewust uitgelaten om het toch niet te druk te maken en omdat we dat volgende keer nog wel een keertje zullen doen. Arches en Canyonlands laat ik er met pijn in het hart uit wegens te grote omweg.
Zijn er bepaalde hikes/attracties/faits divers die we echt zouden moeten weten/zien/bezoeken? Of dingen waar we beter geen tijd aan verspillen? Zijn de attracties haalbaar?
Weet er iemand waar we een bordje/stencil op de weg met route 66 kunnen vinden? Ik dacht hier op het forum ergens iets over Kingman gelezen te hebben, maar ik vind het zo gauw niet terug.
ZO 16 Brussel - LA
17 LA - LA: WB Studios tour, Griffith Park
18 LA - Cambria: Mulholland drive, Malibu (lunch), sunset walk moonstone beach
19 Cambria - Monterey: Fiscalini Ranch Trail, Whale watching
20 Monterey - SF: Alamo Square, Pier 39, Alcatraz
21 SF - SF: Marin Headlands, Golden gate bridge
ZA 22 SF - Yosemite: Tuolemne Grove, Taft point, Glacier Point (sunset)
ZO 23 Yosemite - Yosemite: Tuolomne Meadows, Mist Trail, Tunnel View Road
24 Yosemite - Independence: Mammoth Lakes (mountainbiken?)
25 Independence - DV: Racetrack playa, mesquite flat dunes
26 DV - LV: Dante's view, cirque du soleil/strip
27 LV - LV: Bonnie&Clyde museum, helicopter tour met ground landing Grand Canyon
28 LV - Brian head: Valley of fire SP
ZA 29 Brian head - Brian head: Relaxen in zwembad, Navajo loop + Queen's garden trail in Bryce (met sunset)
ZO 30 Brian Head - Page: Antelope canyon, horseshoe bend
1 Page - Kayenta: Monument valley (paardrijden, rondrijden, sunset buiten het park)
2 Kayenta - Flagstaff: oud stukje route 66 en bezoek aan downtown Flagstaff
3 Flagstaff - Lake Havasu City: oud stukje route 66 via Seligman, Kingman en Oatman, rondlopen in Lake Havasu City
4 Lake Havasu City - Yucca Valley (via Needles en Victorville): Joshua Tree NP
5 Yucca Valley - LA: Aerial Tramway + lunch in Palm Springs, Santa Monica
ZA 6 LA - LA: Six Flags Magic Mountain
ZO 7 LA: Universal
Zion en de Grand Canyon zijn er bewust uitgelaten om het toch niet te druk te maken en omdat we dat volgende keer nog wel een keertje zullen doen. Arches en Canyonlands laat ik er met pijn in het hart uit wegens te grote omweg.
Zijn er bepaalde hikes/attracties/faits divers die we echt zouden moeten weten/zien/bezoeken? Of dingen waar we beter geen tijd aan verspillen? Zijn de attracties haalbaar?
Weet er iemand waar we een bordje/stencil op de weg met route 66 kunnen vinden? Ik dacht hier op het forum ergens iets over Kingman gelezen te hebben, maar ik vind het zo gauw niet terug.
Laatst gewijzigd door nightfoal op 10 aug 2012, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dank voor je reactie op mijn bericht. Lees hier bij jouw topic ook weer veel leuke (andere) tips! Ga dit zeker in de gaten houden
)

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel een bijzondere route, met wat onbekende dingen er in. Van Brian Head had ik nog nooit gehoord. Niet echt dicht bij Bryce, en na de sunset in Bryce in het donker terugrijden? Lijkt me niet echt fijn. Je gaat veel heen en weer rijden, en dat alleen om Zion te ontwijken? Als je tussen LV en Brian Head naar Grafton wilt is dat wel een tijdrovende omweg. Een overnachting in Springdale of iets daarvoor was dan meer voor de hand liggend geweest.
Je hebt in Yosemite bij de 23e Tuolumne Meadows staan. Ik zou dat niet doen die dag want de volgende dag rij je er al langs, op weg naar Independence. Als je in Mammoth Lakes nog wilt mountainbiken, waarom dan niet daar overnachten?
Marianne
Je hebt in Yosemite bij de 23e Tuolumne Meadows staan. Ik zou dat niet doen die dag want de volgende dag rij je er al langs, op weg naar Independence. Als je in Mammoth Lakes nog wilt mountainbiken, waarom dan niet daar overnachten?
Marianne
Grafton zouden we inderdaad beter overslaan.
Ik vond Brian Head gezelliger dan Panquitch oid (en er zijn spa facilities), en om één keertje een ritje te doen in het donker willen we het ook niet laten.
Als we in Mammoth Lakes blijven overnachten zet dat weer een dag vertraging mee op ons schema. Ik wil er gewoon een drietal uurtjes stoppen voor een relaxed ritje en daarna gewoon kunnen verder rijden naar Death Valley. Daarom dat ik Tuolomne Meadows ook de dag ervoor wilde doen. We zijn er dan toch en hebben tijd. De volgende dag zou ik graag op een net uur in DV geraken. Is dat haalbaar?
Ik vond Brian Head gezelliger dan Panquitch oid (en er zijn spa facilities), en om één keertje een ritje te doen in het donker willen we het ook niet laten.
Als we in Mammoth Lakes blijven overnachten zet dat weer een dag vertraging mee op ons schema. Ik wil er gewoon een drietal uurtjes stoppen voor een relaxed ritje en daarna gewoon kunnen verder rijden naar Death Valley. Daarom dat ik Tuolomne Meadows ook de dag ervoor wilde doen. We zijn er dan toch en hebben tijd. De volgende dag zou ik graag op een net uur in DV geraken. Is dat haalbaar?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoelde in Mammoth Lakes overnachten in plaats van in Independence, niet als extra stop. Je kunt makkkelijk in 1 dag van Mammoth Lakes naar DV rijden en nog iets in het park zien. De volgende ochtend (vroeg opstaan is heel mooi!) kun je ook nog het nodige zien.
Vergis je niet in de tijd die het kost om vanuit de vallei naar Tuolumne Meadows te rijden. Je rijdt dan heen en weer langs de Tioga road, en de volgende dag doe je datzelfde stuk weer. Dan rij je toch een paar uur onnodig heen en weer?
Er is genoeg te doen in de vallei. Verdiep je eens in het park, doe een rangerwandeling, ga fietsen of paardrijden, of rij naar de Mariposa Grove (ik denk dat de Tuolumne Grove op die eerste dag ook wel veel is), ga naar Hetch Hetchy, etc.
Marianne
Vergis je niet in de tijd die het kost om vanuit de vallei naar Tuolumne Meadows te rijden. Je rijdt dan heen en weer langs de Tioga road, en de volgende dag doe je datzelfde stuk weer. Dan rij je toch een paar uur onnodig heen en weer?
Er is genoeg te doen in de vallei. Verdiep je eens in het park, doe een rangerwandeling, ga fietsen of paardrijden, of rij naar de Mariposa Grove (ik denk dat de Tuolumne Grove op die eerste dag ook wel veel is), ga naar Hetch Hetchy, etc.
Marianne
We gaan naar Independence en niet naar Mammoth Lakes omdat we daarmee toch alweer anderhalf uur winnen en omdat het een pak goedkoper was.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bezoek Tunnelview in de middag want in de ochtend is het net tegen het zonlicht in.
Je komt langs als je van SF naar Glacier Point rijdt.
Je komt langs als je van SF naar Glacier Point rijdt.
Ja, zie hiernightfoal schreef:
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Super, dank je Bart 

Ik heb Yosemite momenteel zo staan:
ZA 22/09
Tuolemne Grove
Taft point
Glacier Point Sunset
ZO 23/09
Mist Trail
Tunnel View Road
MA 24/09
Tuolemne Meadows
Is dat doenbaar?
Bedankt Martin&Marianne, voor de tip over Tuolomne Meadows!
ZA 22/09
Tuolemne Grove
Taft point
Glacier Point Sunset
ZO 23/09
Mist Trail
Tunnel View Road
MA 24/09
Tuolemne Meadows
Is dat doenbaar?
Bedankt Martin&Marianne, voor de tip over Tuolomne Meadows!
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet onderweg niet bij Tenaya Lake te stoppen evt voor ene lunch.. of koffie als je vroeg op pad bent 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die eerste dag kom je uit SF? Je zou ipv de Tuolumne Grove ook de Mariposa Grove kunnen doen. Je rijdt dan vanuit SF via de zuidingang het park binnen. Die route is wel iets langer en minder mooi dan via de 120, maar de Mariposa Grove is mooier (meer en grotere sequoia's) en groter en makkelijker bereikbaar dan de Tulolumne Grove. Maar ook drukker. Taft Point/Glacier Point ligt dan mooi op de route.
Bedoel je met Tunnel VIew Road het uitzichtpunt bij Tunnel View? Dat kost je weinig tijd. Je komt er langs als je van Glacier Point naar de vallei rijdt, maar als je na zonsondergang naar de vallei rijdt heeft een stop die dag geen zin. Ga er bij voorkeur aan het eind van de middag naar toe.
Wat je die zaterdag ook doet; vertrek vroeg uit SF want het is heel vroeg heel donker eind september.
Marianne
Bedoel je met Tunnel VIew Road het uitzichtpunt bij Tunnel View? Dat kost je weinig tijd. Je komt er langs als je van Glacier Point naar de vallei rijdt, maar als je na zonsondergang naar de vallei rijdt heeft een stop die dag geen zin. Ga er bij voorkeur aan het eind van de middag naar toe.
Wat je die zaterdag ook doet; vertrek vroeg uit SF want het is heel vroeg heel donker eind september.
Marianne
We komen inderdaad uit SF. Ik had de Tuolomne Grove gekozen omdat die, zoals je ook aanhaalt, rustiger zou zijn dan de Mariposa Grove. Zou jij alsnog de Mariposa Grove aanraden?
Ja, ik wilde graag rond een uur of 5 eventjes stoppen aan de tunnel view. Is dat te laat?
Ja, ik wilde graag rond een uur of 5 eventjes stoppen aan de tunnel view. Is dat te laat?
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wat schrijf je leuk! Geniet er lekker van.
Nici
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 2870 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 9 Reacties