Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rogier: reis zuidwesten in september, graag feedback

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rogier
Amerika-ontdekker

Reis Rogier: reis zuidwesten in september, graag feedback

Bericht door Rogier »

Dag,

Ik ga in de maand september samen met mijn vriendin een rondreis maken door het zuidwesten van de VS. Hebben een auto gehuurd en nemen een tent mee. Camping in Yosemite geboekt.
Ik twijfel nog over de verdeling van dagen. Te weinig dagen in Yosemite, te veel dagen in Los Angeles? Ook vroeg ik me af of het vanaf Lone Pine tot aan Las Vegas in 1 dag goed te doen is als je ook nog een beetje rond wilt koekeloeren in DV. Ben benieuwd hoe anderen naar deze reisplanning kijken. Heb ik ergens meer tijd voor nodig of juist minder? Hebben jullie andere tips?

Groet,
Rogier

01-sep Amsterdam - Philadelphia - SF (aankomt laat)
02-sep SF
03-sep SF
04-sep SF - Yosemite (auto ophalen)
05-sep Yosemite (crane flat camping)
06-sep Yosemite
07-sep Yosemite - Lone Pine
08-sep Lone Pine - Las Vegas
09-sep Las Vegas
10-sep Las Vegas -Zion
11-sep Zion
12-sep Zion-Bryce
13-sep Bryce
14-sep Bryce-Page
15-sep Horses Shoe bend + Antilope Canyon
16-sep Page - Monument Valley
17-sep Monument Valley
18-sep MV - Grand Canyon
19-sep Grand Canyon
20-sep Grand Canyon
21-sep GC - Needles
22-sep Needles - Los Angeles
23-sep Los Angeles - Disney Land
24-sep Los Angeles - Strand
25-sep Los Angeles - Centrum/hollywood ed
26-sep Los Angeles - waterpretpark
27-sep Los Angeles - Strand en auto terugbrengen
28-sep Vlucht in de ochtend
29-sep aankomst
bedeve
Amerika-expert

Re: Rondreis zuidwesten in september. Graag feedback!

Bericht door bedeve »

Je bent erg lang in Los Angeles .
Meer dan in San Francisco, terwijl dat meer "stad" is
Voor een deel heb je daar een programma.
verder hoop je op strandweer.
Nu is Santa Monica Beach een van mijn favorieten (30 sept ben ik er weer) maar je kunt er niet 100% rekenen op strandweer.
Het kan er potdicht zijn en herfstig koud.
Heb je een alternatief ?
Is er een reden voor die dagen LA.?
Is het een idee om er 1 dag af te halen en die in Death Valley door te brengen/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis zuidwesten in september. Graag feedback!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook ergens een dag minder doen en dan een overnachting in Death Valley plannen. Je hebt dan na yosemite een overnachting in bijvoorbeeld Mammoth Lakes, dan DV en dan Las Vegas. Op die manier heb je dat stuk mooi verdeeld, en voldoende tijd voor DV, en voor Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, en ook nog voor de Tioga road.
Je zou die volle dag Monument Valley kunnen laten vallen, of wil je ook van daaruit nog iets bezoeken? Voor MV zelf heb je geen dag nodig. Twee volle dagen GC si misschein wat vele, of wil je helemaal naar beneden lopen? Je hebt om beneden te overnachten een reservering nodig, en dat is heel lastig. Op zich kun je je er prima vermaken hoor, ik vond zelf vorig jaar september 1 volle dag eigenlijk te weinig.

Je Las Vegas-probleem wordt ook al minder als je een extra nacht hebt voor Las Vegas!

Marianne
Rogier
Amerika-ontdekker

Re: Reis Rogier: reis zuidwesten in september, graag feedbac

Bericht door Rogier »

Dank voor jullie reacties!

We wilden een aantal dagen in LA doorbrengen om uit te kunnen rusten en een poos op dezelfde plek door te brengen. Zijn allebei niet zulke autorijders en wilden niet bekaf terugkomen van vakantie.
Enige alternatief voor strand wat ik kan bedenken zijn musea en andere pretparken zoals Universal.
Was alleen van plan om die 17 miles route te doen bij monument Valley, dus het schrappen van die hele dag bij MV klinkt inderdaad als een goed idee!
We hebben geen permits voor de Grand Canyon, maar wilden wel wat gaan wandelen aan de randen. Die tweede dag is dan misschien idd ook niet nodig...

Marianne, zijn bodie en Mammoth Lakes echte aanraders of gewoon alternatieven om de dag te besteden voordat ik naar Death Valley rij? Zou ook vanuit Yosemite naar DV kunnen rijden en daar kunnen overnachten ipv in Lone Pine.

Hebben anderen trouwens de horsesshoebend gezien? Is dit een aanrader?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Rogier schreef:Enige alternatief voor strand wat ik kan bedenken zijn musea en andere pretparken zoals Universal.
Als het strand "dicht" zit is het Getty Center geen straf als alternatief !
Zo ie zo niet.
Zeg ik als niet-liefhebber van musea.
http://www.getty.edu/visit/

Reistijd vanaf Santa Monica Beach 20 minuten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rogier schreef: Marianne, zijn bodie en Mammoth Lakes echte aanraders of gewoon alternatieven om de dag te besteden voordat ik naar Death Valley rij? Zou ook vanuit Yosemite naar DV kunnen rijden en daar kunnen overnachten ipv in Lone Pine.
Mammoth Lakes noemde ik alleen als overnachtingsplaats. Lee Vining of Bridgeport is ook een mogelijkheid. Bodie is prachtig, ik vind dat een aanrader. Kost je een uur of 3 (incl. reistijd).
Ik vind de rit van Yosemite naar Death Valley erg lang, in september is het ook vroeg donker, en het is jammer om te laat in DV aan te komen (is mij afglopen september gebeurd, we hadden geen tijd meer voor de geplande Mosaic Canyon). Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk DV - Mammoth Lakes - Yosemite.
Rogier schreef: Hebben anderen trouwens de horsesshoebend gezien? Is dit een aanrader?
Ja, is echt de moeite waard. Het kost je niet veel tijd maar het is toch - zeker als het warm is - wel een vermoeiend stukje lopen (vond ik). ZIe daarvoor mijn 2011-verslag.

Als het geen strandweer is, is een stukje fietsen bij Venice Beach ook altijd leuk.
Maar waarom zou je wilen uitrusten? Jullie reis is niet heel erg druk en het rijden in de VS is erg relaxed.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je geen echte hikes in Death Valley wilt maken, maar gewoon de 'standaard' attracties is het goed te doen om vanuit Lone Pine naar Las Vegas te gaan op 1 dag. Een overnachting daar is mooi of leuk of hoe je het wilt noemen, maar afhankelijk van je andere plannen hoeft het niet.

Ik heb de sierra nevada aan de zuidkant gepasseerd, dus niet over de tioga pass. Maar wat ik ervan gehoord en gezien heb op foto's moet dat alleen al prachtig zijn. Eigenlijk zelden iets negatiefs over gehoord, louter positieve verhalen.
Mammoth Lakes is een ski-oord en moet je puur zien als overnachting om de afstand te splitsen. Ook bodie en Mono lake schijnen wel mooie tussenstops te zijn net als de 395 naar beneden tot aan Lone Pine waar ook nog het één en ander te doen is

Je zou boven MV ook nog valley of the gods, moky dugway, muley point en goosenecks kunnen doen, dan ben je wel een dag onderweg. Alleen voor de MV loop zou ik het inderdaad ook niet doen.

Ik zou op dag 14 tm 17 zowieso 1, maar misschien zelfs 2 dagen winnen door als je van Bryce naar Page rijdt al de antelope canyon mee te pakken en evt ook al horseshoe bend en de dag erna al naar MV gaan. Dan plak je een dag tussen Yosemite en DV en 1 dag aan las Vegas... Dat zou mijn keuze zijn, maar ik vind dat je een mooie reis hebt hoor. Je zou zoveel meer kunnen doen, maar dit is lekker rustig. Horseshoe bend is ongeveer 10 min lopen vanaf de parkeerplaats, als het waait is het wat langer, mede ook omdat je op zo'n 1300m hoogte zit in Arizona

horseshoe bend

Afbeelding

LA is zo onnoemelijk groot en er is zoveel te doen dat ik er nog wel een week zou kunnen blijven. Ik ben er maar 2.5 dag geweest nu, maar ik ga beslist nog terug. Van bij het Getty Center heb je een mooi uitzicht, zo ook bij het griffith observatory, waar je ook een prachtig zicht hebt op het hollywood sign. Verder heb je ook nog de Queen Mary in Long Beach en flink wat shops in Venice en Santa Monica. Ook Malibu is niet heel erg ver weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer