Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tim81: graag tips over mijn route door zuidwest usa

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tim81
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Tim81: graag tips over mijn route door zuidwest usa

Bericht door Tim81 »

Beste Allemaal,

Begin september gaan wij een rondreis maken door ZuidWest Amerika. Start in Los Angelas en terug vanuit San Francisco.
Nu heb ik mijn route redelijk bepaald en inmiddels ook een aantal hotels op de route vastgelegd. Doel is ontspannen kunnen reizen in de 22 dagen die we in de USA zijn. Ik zou graag nog tips ontvangen ten aanzien van de route. Zo heb ik aan het einde, voordat we aankomen in San Francisco nog 2 nachten over. Het liefst zou ik deze besten aan een stuk(je) van Highway one, maar is dit realistisch en de moeite waard?

Verder ontvang ik graag tips over de wellicht niet standaard parken / of plekken die de moeite waard zijn maar niet bovenaan in de reisgidsen staan. Hoop dat jullie nog enige aanvullingen hebben!

Groet,
Tim

Hieronder onze route:

Dag Datum Bestemming
1 07-sep Amsterdam - LA (hotel geboekt)
2 08-sep LA (hotel geboekt)
3 09-sep LA - Palm Springs
4 10-sep Palm Springs - Laughlin (of andere tussenstop)
5 11-sep Laughlin - Gand Canyon
6 12-sep Grand Canyon
7 13-sep Grand Canyon - Monument Valley / Page
8 14-sep Monument Valley - Lake Powell (Page)
9 15-sep Page - Bryce Canyon
10 16-sep Bryce Canyon
11 17-sep Bryce Canyon - Zion - Las Vegas (hotel geboekt)
12 18-sep Las Vegas (hotel geboekt)
13 19-sep Las Vegas - Death Valley
14 20-sep Death Valley - Sequoia / Kings Canyon (Overnachting rond Fresno?)
15 21-sep Fresno - Yosemite National Park (hotel geboekt)
16 22-sep Yosemite National Park (hotel geboekt)
17 23-sep Yosemite National Park - Monterey
18 24-sep Dag over!!
19 25-sep Monterey - San Francisco (hotel geboekt)
20 26-sep San Francisco (hotel geboekt)
21 27-sep San Francisco (hotel geboekt)
22 28-sep San Francisco - Amsterdam
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Tim81: graag tips over mijn route door zuidwest usa

Bericht door girltje155 »

De tioga pas is erg mooi, ik zou vanuit death valley over die pas naar yosemite gaan, eventueel een tussenstop als je dat te ver vind rijden. voor sequoia np heb je nu toch geen tijd. Zion kan je bezoeken met een shuttle bus, alleen langsrijden zou ik jammer vinden, het is een mooi park met leuke korte wandelingen. Het mooiste stuk kust is tussen big sur en Cambria, daar kan je eventueel nog een nacht spenderen.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook de Tioga Pass nemen. Je kunt dan in Mammoth Lakes of Lee Vining overnachten in plaats van in Fresno.
En 1 nacht Bryce en 1 nacht Springdale.
Ik zou zelf een stop in Palm Springs en in LAughlin wat te veel vinden, misschien is het aardig om nog via Sedona te rijden? Of je gaat een dag eerder naar de Grand Canyon en trek dan 2 nachten voor Bryce of Zion uit. Alles mooier dan Laughlin lijkt me (maar ik ben daar nog nooit geweest :wink: ). Voor de Grand Canyon zou ik zo snel mogelijk gaan boeken, via http://www.xanterra.com .
Voor de invulling van je tijd bij Yosemite is het handig om te weten waar je overnacht.

Marianne
Tim81
Amerika-newbie

Bericht door Tim81 »

Tioga pass klinkt inseraat wel als een goed alternatief. En laughlinn overslaan is ook zeker een optie. Ik ga daar zo nog even naar kijken.

Voor wat betreft yosemite slapen we in het Housekeeping camp.

Groet, Tim
Roel11
Amerika-ontdekker

Bericht door Roel11 »

Is natuurlijk maar een persoonlijke mening, maar ik vind die extra dag in de Grand Canyon nu niet echt de moeite en zou deze inwisselen voor een extra dag Zion. Is natuurlijk afhankelijk van wat je planning is in Grand Canyon. Als je daar een serieuze trail, helicopter vlucht,... ofzo wilt gaan doen, dan heb ik niks gezegd :)
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Grappig, jullie reis lijkt enorm veel op de route die wij gaan maken alleen wij hebben net 2 dagen minder.

Ik zou inderdaad Laughlin vervangen voor Sedona (hebben wij helaas te weinig tijd voor, maar hoor ik veel positieve reacties over).

Verder gaan wij vanuit Death Valley naar Lee Vining om dan via Bodie (spookstad) en de Tioga Pass de volgende dag naar Yosemite te rijden. Als jullie van wandelen houden zou ik ook zeker proberen een extra dag bij Zion in de plannen. Ik weet niet of jullie overnachtingen nog kunnen wijzigen, maar idealiter zou je dan op het einde een dag minder overhouden.

Als je van wijn houd schijnt Napa Valley (kun je inplannen tussen Monterey en San Francisco) in september ook geweldig te zijn om bijvoorbeeld iets van een wijnproeverij te doen ofzo.

Succes met het uitpluizen van je route! :thumbup:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van Yosemite kan je naar Cambria rijden en dan de volgende dag langs hw1 naar Monterey.
Sedona is de aangewezen stop tussen Palm Springs en GC.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

is er geen bezoek gepland aan Joshua Tree NP? Wij reden in april ll van Sedona via Ehrenberg en Joshua Tree NP. Het was op het einde van onze reis (zie onderstaande link) en hadden Joshua "zomaar" opgenomen in onze planning omdat we die dag "toch nog iets wilden bezoeken". Maar wát een aangename verrassing was Joshua Tree :thumbup: . Ik zou het bijzonder jammer vinden als jullie daar toch zo dicht bij langskomen om dit park over te slaan.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je Joshua tree NP wil bezoeken kan je daar ook heen vanaf LA en Palm Springs overslaan. Overnachting kan bv in 29 Palms. Als je Joshua Tree NP na PS wil bezoeken kan je eventueel in Kingman overnachten voor GC, Van 29Palms naar Sedona via Phx neemt ten minste 7+ uur.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij hadden een tussenstop ingelast in Ehrenberg. We reden de route wel in omgekeerde richting. Die dag vertrokken we uit Tuba City en reden via Sedona en Jerome naar Ehrenberg. 's Anderdaags dan van uit Ehrenberg via Joshua Tree naar San Diego. Sedona is ons persoonlijk geweldig tegengevallen. Veel en veel te toeristisch na de 2 weken die op dit moment achter de rug hadden. Na 2 weken van het ene pareltje na het andere, dat we bovendien telkens zo goed als voor ons alleen hadden, was Sedona echt een afknapper van formaat. Alleen al de aanblik van al die schreeuwerige volgepakte jeeps was verschrikkelijk. We wilden de Schnelby Road rijden maar toen werd onze verbazing en afgrijzen nóg groter :shock: , Disneyland met rijen aanschuivende mensen (jeeps) was hier ineens héél dichtbij...We zijn dan maar wijselijk na een paar honderd meter 180° gedraaid en hebben Sedona achter ons gelaten... :(. Gelukkig wachtte ons 's anderendaags nog Joshua Tree NP en was alle "ellende" snel vergeten :wink: .
Ik heb nochtans op het forum al heel wat tips gelezen om in Sedona te overnachten/stoppen, maar misschien is onze indruk inderdaad wel ingegeven door de formidabele 2 weken in remote areas die we achter de rug hadden. Ik wens dan ook zeker niets af te doen van andere commentaren en geef gewoon onze persoonlijke mening weer, want gelukkig geldt nog steeds : "there's no accounting for taste" :wink:
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Yeehaw schreef:Als je Joshua tree NP wil bezoeken kan je daar ook heen vanaf LA en Palm Springs overslaan. Overnachting kan bv in 29 Palms. Als je Joshua Tree NP na PS wil bezoeken kan je eventueel in Kingman overnachten voor GC, Van 29Palms naar Sedona via Phx neemt ten minste 7+ uur.
Wij doen LA - Joshua Tree - Needles op 1 dag en dan volgende dag Needles - Route 66 - Grand Canyon. Om deze reden hebben wij dus Sedona buiten de route gelaten, maar wij hebben dan ook maar 2 dagen om van LA naar GC te komen, die dag die zij extra hebben kan perfect gebruikt worden voor een overnachting+ bezoek aan Sedona
Tim81
Amerika-newbie

Bericht door Tim81 »

Bedankt allemaal voor jullie tips en adviezen.
Om te beginnen willen we vanuit Palm Springs Joshua Three park bezoeken. Deze slaan we dus niet over. :wink:
Lees hier wisselende verhalen over Sedona, wat is er precies te doen / speciaal aan of juist niet ?

Voor wat betreft onze dagen na Yosemite, Napa Valley lijkt me inderdaad ook wel een leuk alternatief, zijn wel wijn fan dus moet goed komen daar. Iemand enig idee wat daar the place to be is en waar je leuk kunt overnachten?

Als andere optie hoorde ik vandaag ook iemand over Point Reyes bij San Francisco. Iemand daar al geweest en is het de moeite waard?

Ik denk dat we inderdaad Laughlin Schrappen en proberen eerder bij GC te komen zodat we daar uiteindelijk 1 nacht besteden en zo ook nog een nacht voor Zion overhouden.

Groet,
TIm
girltje155
Amerikafan

Sedona is een heel groen stuk. Je hebt een mooie bergroute over de 89a, waarbij je door jerome komt, dat is een leuk dorpje. Je hebt er slide rock sp waar je kan zwemmen, terrasje pakken in sedona zelf, red rock sp. En er is vast nog veel meer!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hmm... ik zie Sedona toch eerder als een rood stuk! :wink:

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
girltje155
Amerikafan

Iets zuidelijker van sedona herinner ik me toch vooral groen, ook bij slide rock sp. Maar zo zie je maar rood en groen genoeg :lol: :D
Tim81
Amerika-newbie

Bericht door Tim81 »

Als ik het zo lees is Sedona in ieder geval mooier dan Laughlin...
Dus waarschijnlijk dat we die route pakken en in ieder geval zo dicht bij de GC proberen te komen vanuit Palm Springs.

Heeft iemand nog een tip voor een Hotel in Palm Springs? Heb hier nog niks geboekt. Slim om van te voren te boeken of is het ook prima te doen om ter plaatse iets uit te zoeken?

Verder iemand bekend in Point Reyes bij San Francisco? Gehoord dat dit een mooi gebied moet zijn maar twijfel nog tussen Napa Valley, Stuk Highway one rijden of Point Reyes...

Groet,
Tim
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook in Twentynine Palms kunnen overnachten, dan zit je gunstig voor de noordingang van Joshua Tree. Je kunt dan de route naar de westingang nemen. Bij Palm Springs heb je geen ingang naar het park.

Marianne
Montyrulezz
Amerikafan

Bericht door Montyrulezz »

Wij gaan op 20 september ongeveer hetzelfde rondje doen :D in 27 dagen.
We starten ook in LA en gaan van daaruit naar San Diego. Vanuit San Diego rijden we via Joshua Tree Park naar Needles, vanuit Needles naar GC.
Vanaf daar is ons rondje hetzelfde. Vanuit LV overnachten we in Death Valley, in Stovepipe Wells en vanuit Stovepipe Wells rijden we in 1 ruk door naar Three Rivers wat vlak voor Sequioa park ligt. Dan rijden we via Sequioa park naar Yosemite Park in 1 dag. Yosemite naar SF en dan rijden wij via Highway 1 terug naar LA. Onderweg hebben we nog 2 overnachtingen, eentje in San Simeon en eentje in Santa Barbara. We stoppen onderweg zeker bij Big Sur omdat we het paarse strand willen zien en het gedeelte waar een waterval in de oceaan valt.

Als je meer wilt lezen over onze route is dit onze blog: http://dianaenmaschausa2012.blogspot.nl/
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Tim81
Amerika-newbie

Bericht door Tim81 »

Hoi Diana,

dank voor je reactie. Rondje is inderdaad bijna hetzelfde. Jullie hebben zelfd hetzelfde hotel als ons in LA, hollywood hills. Laat je wel weten hoe het was. ;-) Ik kijk ook nog even naar Needles maar denk dat ik het bij Palm Springs hou en maar zie waar we terecht komen....
Montyrulezz
Amerikafan

Bericht door Montyrulezz »

Haha zo te zien ben jij er dan al geweest :) , dus hoor ik het graag van jou!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer