Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Eenbsl: Yellowstone + Rondje LA-Las Vegas Zomer 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Eenbsl
Amerika-ontdekker

Reis Eenbsl: Yellowstone + Rondje LA-Las Vegas Zomer 2013

Bericht door Eenbsl »

Hallo Allemaal,

Wij 2 volwassenen en 2 kinderen (13 en 16) gaan volgende zomer de oversteek wagen. Na heel veel gelezen te hebben, met name op dit geweldige forum, hebben wij onderstaand schema in elkaar geknutseld.

Dag 1: Amsterdam - Jackson Hole
Dag 2: Jackson Hole - Grand Teton NP
Dag 3: Grand Teton NP - Yellowstone NP
Dag 4: Yellowstone NP - Yellowstone NP
Dag 5: Yellowstone NP - Yellowstone NP
Dag 6: Yellowstone NP - Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone NP - Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - Los Angeles
Dag 9: Los Angeles - Santa Maria
Dag 10: Santa Maria - San Francisco
Dag 11: San Francisco - San Francisco
Dag 12: San Francisco - San Francisco
Dag 13: San Francisco - Yosemite NP
Dag 14: Yosemite NP - Yosemite NP
Dag 15 Yosemite NP - Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP - Mammoth
Dag 17: Mammoth - Mammoth
Dag 18: Mammoth - Death Valley NP
Dag 19: Death Valley NP - Zion NP
Dag 20: Zion NP - Bryce Canyon
Dag 21: Bryce Canyon - Bryce Canyon
Dag 22: Bryce Canyon - Moab
Dag 23: Moab - Moab
Dag 24: Moab - Moab
Dag 25: Moab - Page
Dag 26: Page - Page
Dag 27: Page - Grand Canyon NP
Dag 28: Grand Canyon NP - Las Vegas
Dag 29: Las Vegas - Las Vegas
Dag 30: Las Vegas - Amsterdam

Op dag 7 maken we een binnenlandse vlucht van Jackson Hole naar LAX. Zoals gezegd hebben we veel gelezen en hebben we ook wel een aardig idee wat we waar kunnen doen, maar alle opmerkingen omtrent de route, "Things to do" en zaken als "dat mag je echt niet missen" zijn zeer welkom. Graag ontvangen wij ook tips voor het boeken van excursies zoals het Panorama trail, Alcatraz by night of kaartjes voor de SF Giants.

We zullen trouwens reizen in een huurauto van hotel naar hotel.

Alvast bedankt voor jullie reacties en voor degenen die ook (al) aan het plannen zijn, veel voorpret toegewenst.
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Yellowstone + Rondje LA - Las Vegas Zomer 2013

Bericht door Hockey »

Tip: dag 9 aanpassen. Santa Maria is geen leuke plaats en nog te dicht bij LA. Rij door tot Cambria of San Simeon.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hoi!

Ik weet niet precies wat je bedoelt met Dag 17: Mammoth en waarom je daar een hele dag wilt blijven. Maar ik ken de plaats niet.
Ik zou het anders inruilen voor een hele dag Zion. Genoeg te zien en te doen voor een hele dag.
Van Death Valley naar Zion is een behoorlijk eind, dus die dag zal je niet veel meer van het park kunnen zien.

Succes met plannen, jullie gaan een mooie reis maken!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Eenbsl
Amerika-ontdekker

Bericht door Eenbsl »

Allereerst bedankt voor snelle reacties! :clap:

@Hockey Thanks! :thumbup: Je hebt gelijk, op die manier verdeel je de reis veel beter. Is het ook haalbaar denk je om helemaal naar Monterey te rijden, of is dit echt te ver. We willen onderweg natuurlijk ook nog wel van de uitzichten en plaatsjes genieten.

@Kokopelli Ik wilde hier een "rustdag" inbouwen en een beetje rondkijken bij Mono Lake. Maar jouw voorstel voor een extra nacht bij Zion spreekt mij wel erg aan. We willen namelijk ook de Narrows lopen en om dan nog een nacht in de buurt te verblijven is veel beter.

Misschien hebben jullie hier ervaring mee. Mijn jongens zitten beide op honkbal (jongste net ongeslagen kampioen), dus het is wel een grote wens om een wedstrijd in de MLB mee te maken. Nu spelen de SF Giants rond de tijd dat wij in San Francisco zijn thuis op vrijdag. Volgens mij is dat iets bijzonders (Orange Friday). Weten jullie wat de beste manier is om hiervoor aan mooie, redelijk betaalbare kaarten te komen?

Alvast bedankt voor het meedenken en de bruikabare tips!

(had eerder ook al reactie geplaatst maar die is niet aangekomen, als er toch 2 verschijnen op voorhand excuus)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Santa Maria - SF is een lange rit met veel leuke stops onderweg als je via de kust rijdt. Ik zou na LA iets verder doorrijden. Die volle dag Mammoth Lakes zou ik ook inruilen voor een volle dag Zion, tenzij jullie speciale plannen hebben daar? Of ruil de volle dag Bryce in voor een volle dag (dus 2 nachten) Zion. Zeker met kinderen is daar genoeg te doen.
Liggen de vluchten al vast? Is het niet wat onhandig om een binnenlandse vlucht te maken? Met Moab in jullie route kun je toch redelijk snel in Grand Teton komen. Wij hadden in 2004 en 2008 een route met Yellowstone erin, misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Leuke route hoor maar misschien toch eens kijken hoe dat met kosten zit die je 'uitspaart door te vliegen van Jackson - LAX .. Zoals Marianne aangeeft kom je ook in Moab. Als je vanuit Jackson doorrijdt ben je in 2 dagen in Moab. Misschien is het dan makkelijker om uit LA naar huis te vliegen... Maar dat zou je even praktisch moeten bekijken (hoe je route dan wordt). In Grnad Tetton breng je niet veel tijd door, toch is het er prachtig.. misschien nog even naar kijken?

Bij de kust zou ik een dagje langer voor dat stuk nemen. Het deel Cambria - Carmel is het mooie stuk kust en onderweg is veel te zien dat een stopje waard is.
Zion zou ik zeker 2 nachten nemen. Wij hebben er spijt van dat we dat niet deden in 2010. Maar hadden wel 2 nachten in Bryce (ook erg mooi). Moab is veel te doen en zien naast Arches en Canyonlands NPs. Ook veel DOE dingen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
De Bakkertjes
Amerikafan

Re: Reis Eenbsl: Yellowstone + Rondje LA-Las Vegas Zomer 201

Bericht door De Bakkertjes »

Honkbalkaarten koop je gewoon via de site van de club. http://sanfrancisco.giants.mlb.com De tickets krijg je via de mail. Wij hadden goedkope kaarten helemaal bovenaan, je zat daar wel beschut tegen de koude wind en eventueel regen. San Francisco is ijskoud in de zomer, dus trek iets warms aan! In ons verslag kan je bij dag 6 erover lezen, wij vonden het een leuke ervaring.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Eenbsl
Amerika-ontdekker

Bericht door Eenbsl »

Toch jammer, hele reactie getypt en moet je opnieuw inloggen, alles weg en dus opnieuw :thumbdown:

Wederom bedankt voor de reacties.

Mijn berichten worden helaas nog niet direct geplaatst i.v.m. controle op spam.

De voorgestelde wijzigingen van Hockey en Kokopelli zal ik doorvoeren.

De kosten voor de binnenlandse vlucht waren zeker een overweging. Maar de reis van Moab naar Jackson is toch zeker 500miles een dikke 10uur rijden. Kost dus uiteindelijk minimaal 2 dagen (die we ergens anders weg moeten halen). Daarnaast heeft mijn vrouw een hekel aan lange reisdagen en ook fysiek levert dit problemen op, met name voor de dagen daaropvolgend (gewrichten). De kosten van de vluchten vallen op zich ook best wel mee.

De vluchten liggen nog niet vast, maar het aantal dagen heeft wel zijn maximum bereikt. Volgens mij hebben we best wel een mooie verdeling in reisdagen en km’s (miles), toch? Om er dan minimaal 1 dag “eruit” te halen en deze gebruiken om door te rijden naar LA vind ik wat zonde.

@ Isis De dag in Grand Teton is bedoelt om lekker rustig bij te komen van de reis, ff wennen aan Amerika zeg maar. Beetje boodschappen doen, rond touren in GT en aan de auto wennen is ook wel gewenst denk ik (het wordt zo'n grote Suffe, zeg maar). Heb jij ook DOE dingen die we niet mogen missen?

@ Saskia Weet jij ook wat Orange Friday is? Ik vond de tickets via de officiele site best wel prijzig en dan ook nog veel "Standing Room Only", heb jij hier ervaring mee?
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Orange Friday heeft volgens mij te maken met het dragen van oranje kleding en acties in het stadion als je dat aan hebt. Wij zijn geen honkbalkenners, we gingen er heen voor de sfeer. Op de site staat een 3D seating chart , daar kan je kijken hoe het zicht is op een plek. Zo te zien zijn er nog geen kaarten te koop voor volgend jaar, prijzen variëren ook per wedstrijd.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Grand Teton is een prachtige lokatie om te wennen. Aan de SUV hoef je niet te wennen de meeste auto's daar zijn groter joh :lol: De wegen zijn ook breder en idem voor P plekken.
In Jackson is het leuk om bij de square te kijken (winkeltjes) om 18 u is er een shooting. Enorm nep maar wel geinig. Wij aten SUPER bij Gun Barrel Game and Steak House .. bison eten!!!!! zie ons blog 2012.
Jenny Lake is ook leuk om te wandelen en/ of te varen. Zonsopgang bij verschillende plekken...
Even binnen lopen in Jackson Lodge in GT np, prachtig uitzicht.
Wij deden een scenic Raft trip tegen de late middag / avond. Veel beesten gezien erg leuk. Kost 4p $230,- Er zijn verschillende outfitters maar erg veel verschil is er denk ik niet. Vroege ochtend trip is voor jullie misschien wel fijner... je bent vast vroeg wakker... ook elanden zien misschien.

Zoals gezegd zie ons blog met de reiservaringen (en roadbook met alle plannen) van 2012.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Eenbsl schreef:@Hockey Thanks! :thumbup: Je hebt gelijk, op die manier verdeel je de reis veel beter. Is het ook haalbaar denk je om helemaal naar Monterey te rijden, of is dit echt te ver. We willen onderweg natuurlijk ook nog wel van de uitzichten en plaatsjes genieten.
Haalbaar? Ja. Aan te raden? Nee. Dan zal je juist het mooiste stuk, tussen San Simeon en Carmel, niet goed kunnen bekijken. Wellicht is het dan al donker of donker aan het worden en dat zal daar zeer onprettig rijden in het donker. Een bochtige bergweg zonder verlichting.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je Moab uit de route haalt heb je wat meer tijd voor de kust tussen LA en SF en je hebt dan nog een extra dag voor Zion. Bryce naar Moab in een dag is mogelijk maar niet aanbevolen met de vele must stops onderweg. Van Bryce naar Page en daarna nog eventueel Monument Valley met een overnachting.
Eenbsl
Amerika-ontdekker

Bericht door Eenbsl »

@Hockey ik heb inmiddels het Best Western Oceanview bij Cambria aan het lijstje met hotels toegevoegd.
@Kokopelli De 2e overnachting in Mammoth is gewijzigd in een extra nacht in Zion. We hebben dus nu 2 nachten in Zion en 2 nachten in Bryce. Zal ook jouw goekeuring hebben Isis of niet? :thumbup:

@Yeehaw ik begrijp je punt, maar ik heb op dit forum veelal gelezen dat je Moab niet mag missen en dat je er ook wel een paar dagen voor nodig hebt. De kustroute is voor mij minder belangrijk, voor zover ik dat nu kan beoordelen gaat mijn voorkeur uit naar Moab en omgeving. In de vele verslagen die ik heb gelezen zie ik toch ook dat veel er voor kiezen om de route LA - SFO of vice versa in 2 dagen te doen.

De route van Bryce naar Moab is volgens mij ca. 275miles, 4,5 uur. Dan hebben we onderweg toch best wel veel tijd om wat andere plaatsen op de route te bezoeken of zijn er zaken die ik over het hoofd zie. Of plekken op de route die veel tijd in beslag nemen?

Zijn er nog mensen die op deze route plekken weten die onbekend zijn, maar zeer de moeite waard om te bezoeken. De onbekende en minder bezochte pareltjes zeg maar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor de rit van Bryce naar Moab eens op http://www.ontdek-amerika.nl (overige bezienswaadigheden, Utah) en op http://www.scenicbyway12.com/
Moab overslaan is niet verkeerd. Het is zeker de moeite waard, maar jullie hebben nu weinig tijd in LA (geen pretparken?) en ook het laatste stuk van Page via de GC naar LV is wat snel. Het kan wel, maar iets ruimer zou ook wel mooi zijn, zeker met kinderen.
Heb je al accommodatie in Yosemite en Yellowstone?
In Springdale is de Desert Pearl Inn een aanrader, zie daarvoor en voor Moab en Yellowstone ons 2008-verslag.

Marianne
Eenbsl
Amerika-ontdekker

Bericht door Eenbsl »

@Marianne bedankt voor de links. In yosemite hebben we de lodge at falls en in YS 2 nachten Lake Lodge en 2 nachten Canyon Lodge and Cabins. In Sprindale nu 2 nachten Majestic view lodge. Heb je een uitgesproken voorkeur? Moet alles nog bevestigen maar ik heb nu wel het gevoel dat ik 95% van de reis en accomodaties in orde heb. Ik zag jullie reizen van 2008 en 2010, het zijn toch wel lange dagen tussen GT en Moab en niet heel veel te beleven volgens mij. Een dag op het vliegveld is ook niet alles, maar goed keuzes het zijn er ook zoveel.....

We hebben in LA een dag voor de studios. Verder trekt LA ons niet zo. En 2 dagen parken achter elkaar is ook wat teveel.

Bedoel je nu wel of niet voor Moab overslaan?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik begrijp dta je nu de vlucht van jackson - la gewoon laat staan? Dat is prima hoor maar het is een vraag.
In Moab zijn geweldige B&B's ... vraag mij niet naar de naam maar ik las erover bij andere forummers.
als je 2 dagen (3 nachten) in Zion hebt zou ik niet perse 2 nachten in Bryce plannen. Maar het kan wel en geeft wat meer rust. In Bryce voor kids in avond bij VC een astronomie programma (info binnen en buiten sterren kijken). Ik meen om de dag.. dus tegen die tijd even het programma 2013 bekijken.
Je zou ook 1 nacht Bryce kunnen doen en het stuk Bryce - Moab splitsen met een stopover in Torrey bij Capitol Reef. De weg van Bryce naar Torrey is prachtig!!! Scenic byway 12!!!!
Eenbsl
Amerika-ontdekker

Bericht door Eenbsl »

Ook na een extra discussie m.b.t de ticketprijs op het onderdeel reizen in /naar Amerika blijf ik bij de vlucht Jackson - Lax. :geek2: (ben nou eenmaal erg eigenwijs)

In Moab heb ik het BW Canyonlands op het oog, goeie berichten over gelezen dus.....

We hebben nu 2 nachten in Zion en 2 in Bryce, das toch wel oke? En de route Bryce - Moab moeten we vroeg weg en laat aankomen, is op zich ook niet een probleem.

Bedankt voor de tip voor het sterren kijken, staat op de spreadsheet!

Er is volgens mij geen perfect reisschema mogelijk met zoveel opties. Ik heb nu wel het idee dat we voor onze wensen dicht in de buurt komen. Ik heb er echt een goed gevoel bij, zeker ook na de eerder gedane tips.

Jammer dat het nog zoooo lang duurt!

Als er nog meer tips zijn voor must see plekken of onbekende maar mooie plaatsen of plekken dan hoor ik het graag, bij voorbaat dank!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En nu maar hopen dat de kinderen niet beginnen over : Zijn we er al? Of: Nog meer rotsen? Mijn ervaring met kinderen is dat je ze geen groter plezier kan doen met water af en toe. En water vind je op jouw route eigenlijk alleen langs de Pacific en bij Page. Less=More. Je kan ook te veel willen zien.
Eenbsl
Amerika-ontdekker

Bericht door Eenbsl »

Tja, Yeehaw dat is afwachten. Maar ik heb er wel rekening mee proberen te houden. We beginnen trouwens aan een meer In GT, Lake Lodges bij YS. Daarnaast hebben bijna alle hotels een zwembad. In Moab Raften, bij page is het duidelijk, Narrows bij Zion. Ik praat trouwens ook al meer als een jaar met ze over de reis en wat we kunnen gaan doen, ze worden er ook bij betrokken. Nogmaals het blijft afwachten, ook voor onszelf!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

In Yellowstone kun je ook heerlijk zwemmen. Voor de kinderen is het misschien leuk om te zwemmen bij de Firehole River. Wij hebben dit 2x gedaan en onze kinderen vonden dat fantastisch. Zie verslag 2007 en 2009. Helaas was de waterstand afgelopen zomer te hoog zodat het plekje afgesloten was. Ook bij de Boiling River is het fijn zwemmen. Zie 2007 en 2012.
In Grand Teton hebben onze kinderen zich de hele dag vermaakt met het bouwen van een vlot aan Leigh Lake.
In Zion inderdaad de Narrows. Jammer dat je geen tijd hebt voor Capitol Reef. Daar is de wandeling door de Sulpher Creek erg leuk.
Mijn ervaring is juist dat onze kinderen het geweldig vinden om midden in de natuur te zijn. Als het maar een beetje avontuurlijk is en ze wat kunnen klimmen en wandelen en niet alleen maar uitkijkpunten bekijken.
Voor Moab is het misschien ook een idee om te kijken naar een huisje om te overnachten. Hebben wij de afgelopen 2x ook gedaan. De prijzen vielen best mee en je hebt dan een keer lekker de ruimte en vaak ook een zwembad in de buurt. Deze hadden wij in 2011.

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer