Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis deniseamerika: Las Vegas - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
deniseamerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis deniseamerika: Las Vegas - Denver

Bericht door deniseamerika »

Hoi allemaal,

We zitten erover te denken een 3de reis te plannen. Zion zouden we graag nog een keer heen gaan, de rest van de parken in deze route hebben we nog niet gezien.
Wat vinden jullie van de volgende planning en is het te doen? We zijn ons er wel van bewust dat er een paar rijdagen tussen zitten, maar volgens mij gaat anders de combinatie met zion niet?
Nog suggesties voor de route van yellowstone naar estes park? We hebben evt. nog ergens een dag over.

dag 1 Brussel - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion - Monument Valley
dag 5 Monument Valley - Moab
dag 6 Moab
dag 7 Moab - Salt lake city
dag 8 Salt lake city - grand teton
dag 9 grand teton
dag 10 grand teton - yellowstone
dag 11t/m13 yellowstone
dag 14 yellowstone - ...?
dag 15 ...-...?
dag 16 ....- estes park
dag 17 estes park
dag 18 estes park - denver
dag 19 denver - brussel
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis: las vegas - denver

Bericht door Loek »

Welke tijd van het jaar?
deniseamerika
Amerika-ontdekker

Re: Reis: las vegas - denver

eind mei tot half juni willen we gaan
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis deniseamerika: Las Vegas - Denver

Bericht door Isis »

Ik zou liever een stopje maken in Bryce dan in Mon Valley.. maar niet iedereen zal dat met me eens zijn. Tja 3de reis dus misschien Bryce al genoeg gezien... Ben je al vaker in deze buurt geweest?? Omdat je al 3x bent geweest is het handig om te weten wat je al wel / niet gezien hebt. Zo rond Cedar City zijn nog anders mooie plekken en ook tussen Bryce - Capitol Reef is veel moois. Ik zou daar (als ik weer zou gaan) wat stops maken en dan Mon Valley laten vallen. Ik snap dat het een mooi opstapje naar Moab is. Als je daar al veel hebt gezien kun je het overslaan, maar Moab is wel lekker
Als je wat sneller in SLC wilt zijn zou ik misschien wat anders doen... zeker een 3e keer
ff denken. Gewoon hardop denken ..
Las Vegas - Cedar Breaks NM???/ of Las Vegas - Staircase Escalante vanuit Escalante (pittige dag zeker laatste stuk 300 miles ruim 5 uur)
CB NM - Capitol Reef NP / Escalante daar wat doen en evt naar Torrey rijden. (75 miles )
CR NP - SLC (225 miles 4uur)
Zelf zou ik een stop bij Staircase Escalante (Boulder of Escalante) willen maken.. en onderweg naar Cap Reef wat wandelen. Is weer anders dan Zion.
Er zijn daar veel mooie plekken om te bezoeken.
Dan zou je op dag 4 al in SLC komen...

Yelllowstone ziet er goed uit. Ochtend of Avond in Jackson is trouwens ook leuk! eten bij Gun Barrel Steak en Game house (bison). 8)

Je kunt dan uit Ynp via Caspar naar Estes Park evt nog een dagje in Denver
Of (heel anders) je zou via Flaming Gorge - Dinosaur NM - Moab - Colorado NM - Estes Park kunnen gaan (via Westkant het RMNP in). Of je zou uit Ynp via Cody en dan naar beneden kunnen rijden.

Als je het ZW al geweest bent zou ik er wat meer nieuwe dingen in zetten. Escalante en Boulder bieden veel. Maar uit je eerste aanzet kan ik niet zoveel halen wat je verder mooi/ leuk vindt en waar je al wel/ niet bent geweest. Daarom is het misschien complete misplaatsing van ideeën.
Ik denk gewoon even mee. :wink:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rocky Mountain NP is heel mooi, maar misschien is het nog wat vroeg in het jaar om daar naar toe te gaan, en het is een behoorlijk eind rijden vanuit Yellowstone.
Je zou ook in Salt Lake City kunnen eindigen. Je mist dan RMNP, maar het geeft je meer tijd voor Moab (één dag daar is wat weinig) en misschien is een tussenstop in Page ook wel mooi. Of rijd via Capitol Reef. Je zou ook kunnen proberen om permits voor de Wave te krijgen.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

ow jaa de wave zou ik ook wel een keer naartoe willen. wel genoeg dagen hebben om mee te loten of geluk hebben
deniseamerika
Amerika-ontdekker

Bedankt alvast voor de informatie!
We zijn vooral van de natuur en houden ook van wandelen, vandaar dat we Zion ook erin willen hebben. Daar hadden we de vorige keer echt te weinig tijd en willen nu angels landing lopen.
Andere plekken waar we geweest zijn: Bryce, Page (maar niet de wave), grand canyon, Yosemite, Death Valley en qua grote steden San Francisco, Las Vegas en Los Angeles.

Hoeveel dagen heb je nodig in Moab om het echt goed te zien? Wat we echt in de route willen houden zijn Yellowstone en Zion. Verder willen we in ieder park wat we aandoen wel
tijd hebben voor een mooie wandeling, wat zouden jullie dan aanraden?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Aha ja Zion en Angels Landing ik begrijp het. Kijk wel of je AL aandurft anders kun je beter Observation Point wandelen.. minder eng!

Arches een dag en Canyonlands + Dead Horse Point SP een dag. Dan kun je nog vele dagen vullen in Moab. Maar minstens 3 nachten zou ik denken...
Wandeling tegen zonsondergang.. Delicate Arch in Arches, In Canyonlands zijn het meer uitzichtpunten en kleine wandelingen (in het deel Island in the Sky). Dead Horse Point is erg mooi in avond maar zo zijn er meer.
Ken je http://www.ontdek-amerika.nl al?? Een waardevolle website van een van de forummers.
Op ons eigen blog staan in het roadbook nog wel ideeen voor Moab.
deniseamerika
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips en link! Nog een vraagje, zijn veel wegen bij staircase - escalante onverhard of kun je zo ook naar capitol reef rijden?
deniseamerika
Amerika-ontdekker

oeps, sorry Iris. Ik zag dat je in je eerste bericht al wat over die route had gezegd, maar dan vanuit Las Vegas.
En is Zion - Torrey en dan Torrey - Moab wel goed te doen?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zion-Bryce-Torrey en Torrey-Moab is goed te doen. Zion-Bryce-Torrey kan gemakkelijk een hele dag nemen. http://www.scenicbyway12.com Capitol reef NP na Torrey en onderweg naar Moab nog Goblin Valley SP en Little Wild Horse slot canyon. In Green River is een museum over John Wesley Powell.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zou Bryce niet overslaan en ook niet in die ene dag proppen...

Ik zou doen
Las VEgas -Zion
Zion
Zion - Bryce (*vroeg vertrek)
Bryce - Capitorl Reef... en de wegen zijn goed.. UT 12 is geasfalteerd. Er zijn ook dirtroads. Lees over dat gebied want er zoveel moois.
Capitol Reef - Moab

** ow het is ISIS** :P
deniseamerika
Amerika-ontdekker

:oops: naam verkeerd gelezen...

Ik zal eens gaan kijken of we nog wat extra dagen vrij kunnen krijgen en dan de route wat aanpassen.
We zijn ook van plan deels te kamperen (tent), maar waarschijnlijk in yellowstone te koud 's nachts in die periode?
deniseamerika
Amerika-ontdekker

ik ben toch nog aan het twijfelen over RMNP. Als ik het in de route laat zouden we er 12+13 juni zijn. Ligt er dan nog teveel sneeuw en zijn er nog veel wegen afgesloten?
Dit is waarschijnlijk onze laatste reis naar de USA voor de komende jaren (daarna eerst weer sparen) en zou toch graag RMNP zien.

Is het dan toch al wel mooi om er naartoe te gaan of kan ik die tijd echt beter ergens anders besteden?

Zou ik er dan een rondje van kunnen maken en enig idee hoe zonder een groot dubbel stuk te rijden? Ik zou nog 2 dagen langer kunnen gaan.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Voor sneeuw in juni zou je op de website kunnen kijken. Ik dacht dat de wegen in mei open gaan.... maar zeker ben ik niet helemaal.
Is er een mogelijkheid om tijdens de reis dat te beslissen? Dus evt langer in Moab te blijven als RMNP teveel sneeuw lligt.
Als de wegen open zijn en er ligt wel sneeuw is het juist erg mooi denk ik. Wel warme spullen mee.

Misschien dus wel een alternatief plan maken?
deniseamerika
Amerika-ontdekker

Ik heb het nu inderdaad op de NPS site gevonden. Normaal opend de trail ridge road het weekend van memorial day, maar vorig jaar was het zelfs 6 juni.
Ik denk niet dat we het tijdens de reis nog gaan beslissen, want ik zou graag in yellowstone zelf overnachten en dan zal dat allemaal wel vol zitten, nu zit er ook al best veel vol.
Als we het weglaten vliegen we waarschijnlijk ook niet van Denver terug. Ga er nog eventjes over nadenken...
deniseamerika
Amerika-ontdekker

Ik heb ondertussen een heel aantal reisverslagen gelezen en zag dat er veel mensen maar 1 nacht in estes park overnachten. Is 2 overnachtingen teveel en kan het beter ergens anders
besteed worden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Twee overnachtingen is beslist niet te veel. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je vandaan komt; als dat een lange rijdag is is 1 nacht heel weinig.
Kijk ook eens hoe je wilt rijden; je zou van de westkant het park in kunnen rijden. Of je rijdt via de snelste route naar Estes Park en rijdt vandaar door het park.
Wij zaten er in 2004; we hadden toen 2 nachten in Estes Park. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die er maar 1 nacht zitten. Je kunt natuurlijk aan die reisverslagen zien of dat de manier is waarop jullie het park willen bezoeken.
Heb je de orute nog aangepast? Misschien handig om hem nog eens te plaatsen in dat geval? Misschien is die nacht ergens anders meer nodig.

Marianne
deniseamerika
Amerika-ontdekker

Hier een tweede poging m'n berichtje te plaatsen.
We hebben toch besloten naar Monument Valley te gaan, het blijft altijd kiezen...
Omdat het onze huwelijksreis is en we allebei duiken leuk vinden hebben we ook besloten er nog een strandvakantie aan vast te plakken. Daarom vinden we het niet erg
soms langere rijdagen te hebben, sowieso vertrokken we de vorige keer meestal rond 7 uur 's ochtends.

Is alles haalbaar en hebben jullie nog tips?
Weet iemand waar je in Las Vegas die schudpoppetjes van jezelf kunt kopen? We hebben ze de vorige keer gezien, maar ik weet niet meer waar.

Dag 1: Brussel- Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Zion (schieten + via valley of fire state park)
dag 3: Zion (angels landing)
dag 4: Zion - Monument Valley ( 's middags tour in MV iemand tips?? + zonsondergang)
dag 5: Monument Valley - Moab ( zonsopgang MV + langs Needles Canyonlands)
dag 6: Moab (Canyonlands + dead horse point state park)
dag 7: Moab (fiery furnace walk + paar korte trails)
dag 8: Moab - Dinosaur (delicate Arch trail)
dag 9: Dinosaur - Jackson Hole
dag 10: Grand teton (hidden falls trail + paar uitkijkpunten)
dag 11: Teton Village - Yellowstone (old faithfull Inn)
dag 12: Yellowstone (old faithfull inn)
dag 13: Yellowstone (Canyon lodge)
dag 14: Yellowstone - cody ('s ochtends yellowstone, old town trail cody)
dag 15: Yellowstone - Casper (via thermopolis)
dag 16: Casper - Estes Park
dag 17: Estes Park
dag 18: Estes park - Denver
dag 19: Denver - Florida
dag 20t/m25: Florida Keys
dag 26+27: Florida - Brussel
deniseamerika
Amerika-ontdekker

Toch nog een wijziging van de planning aangezien de hotels bij florida keys flink prijzig zijn en we dan beter naar Egypte kunnen om te duiken.

We hebben er nu wat extra dagen ingebouwd. Ben alleen nog aan het twijfelen of we die dag bij Vernal houden voor dinosaur NM of dat we hem beter ergens anders kunnen gebruiken.
Hebben jullie suggesties?

dag1: Brussel - Las Vegas
dag2: Las Vegas
dag3: Las Vegas - Zion
dag4: Zion
dag5: Zion-Monument Valley
dag6: Monument Valley - Mesa Verde
dag7: Mesa Verde
dag8: Mesa Verde - moab
dag9: moab
dag10: moab
dag11: moab-vernal
dag12: Vernal
dag13: Vernal - jackson hole
dag14: Grand Teton
dag15: Grand Teton - Yellowstone (old faithfull inn)
dag16: Yellowstone (old faithfull inn)
dag17: Yellowstone (canyon lodge)
dag18: Yellowstone (canyon lodge)
dag19: Yellowstone - cody
dag20: Cody - Casper
dag21: Casper - Estes Park
dag22: Estes Park
dag23: Estes Park - Denver
dag24: Denver-Brussel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties