Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis guidob: Southwest USA maart 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
guidob
Amerika-ontdekker

Reis guidob: Southwest USA maart 2013

Bericht door guidob »

Hi,

Toch maar even een account aangemaakt om wat hulp te vragen voor de planning van onze reis.
Het is erg makkelijk om te verzuipen in alle mogelijkheden die er zijn. :wink:

Ons doel is om 3 weken naar Zuidwest Amerika te gaan met als startpunt Las Vegas en een concert van Celine Dion.
Nou lijkt het me ook leuk om richting Californië te gaan maar dat bewaar ik net zo graag voor een volgende rondreis.
We willen dus wel kilometers maken om van a naar b te gaan maar het moet wel vakantie blijven, dus liever wat langer op 1 plek dan alles in een vogelvlucht vanuit de auto zien.
Daarnaast is Maart denk ik een lastige periode aangezien er nog wel wat sneeuw kan liggen en ruzie met sneeuwkettingen niet mijn hobby is zeg maar. 8)

Ter voorbereiding heb ik de Southwest USA travel guide van Lonely Planet al aangeschaft en daarin staat een Grand Tour itinerary die je hier kan terugvinden: http://media.lonelyplanet.com/shop/pdfs ... ntents.pdf. Enige minpunt van deze is dat Death Valley hierin niet wordt meegenomen maar dat kan natuurlijk ook een andere keer.

Eigenlijk staan we dus nog open voor alle suggesties die vooral in Maart makkelijk te doen zijn... Startpunt is bepaald en voor de rest willen we gewoon Amerika ontdekken.
Alvast bedankt voor jullie hulp! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis guidob: Southwest USA maart 2013

Bericht door PSVwally »

Het eindpunt hoeft dus niet ook persé las vegas te zijn?
Je kunt alle kanten op, maar denk niet dat alleen in California sneeuw kan liggen in de bergen. Noord Arizona en Utah liggen ook op zo'n 1500 meter hoogte en bij Zion, Bryce en de Grand Canyon heb je ook best kans dat je in de sneeuw staat.
Ga je richting Phoenix, LA en San Diego dan heb je waarschijnlijk beter weer, al kan het net zo goed regenen dan.. Het weer is onvoorspelbaar. Wij hadden in April dit jaar geweldig weer, terwijl mensen die een week eerder en later begonnen waren op sommige plaatsen flinke storm en regen hadden. We kwamen in Page mensen tegen die heel hun route hadden omgegooid omdat ze voor LA de hele week regen voorspelde en hun het na 2 dagen wel gezien hadden met het slechte weer.

Een voordeel van in Maart gaan is dat je misschien buiten Las Vegas en de nationale parken eigenlijk niets hoeft te boeken en ik denk dat je in de nationale parken buiten de weekenden om ook nog wel plek hebt. Alleen betaal je dan de hoofdprijs. Ook moet je even uitzoeken wat er allemaal wel en niet open is. Bv de North Rim van de Grand Canyon, die kun je niet bezoeken, idem de Tioga pass, maar er zijn waarschijnlijk ook nog hotels die niet het hele jaar door open zijn. Als je een smartphone of tablet of laptop meeneemt kun je ook in veel restaurantjes/fastfood ketens op de dag zelf of de dag ervoor nog hotels boeken. Hebben wij ook gedaan tijdens onze trip. De overnachting in Pismo Beach hadden we 3 uur eerder in een restaurant in Santa Barbara pas geboekt en Monterey 's avonds in Pismo Beach in het hotel. Je hebt zoveel vrijheid.

Misschien moet je iets meer vertellen over jullie voorkeuren en wat je eigenlijk allemaal wilt zien. Als je net als velen hier verslaafd raakt ga je inderdaad nog wel een keer terug voor een andere route, maar vaak zie je op de 2e keer een deel van dezelfde route ook nog mooie nieuwe dingen. Ik gebruik boeken als Lonely planet eerder voor het plannen van wat er te doen is dan dat ik er een route op los zou laten.

Kaleman (zoek een op zijn april topic) is volgens mij begin april dit jaar geweest en heeft volgens mij zion en bryce wel gedaan. Je zou vanuit Vegas - Zion - Bryce - Page (evt monument valley) - Grand Canyon - Joshua Tree - San Diego - Los Angeles kunnen doen. Of het omdraaien en dus vanuit Las Vegas - Grand Canyon - (evt monument valley) - Page - Bryce - Zion - dan kom je weer terug in Vegas, maar zou je naar bv Furnace creek kunnen rijden wat in Death Valley ligt en dan de dag erna Death valley en overnachten in Ridgecrest - Dan LA en San Diego. Misschien kun je ook Sedona en Phoenix meepakken. Maar waar liggen jullie interesses?
guidob
Amerika-ontdekker

Bericht door guidob »

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
PSVwally schreef:Het eindpunt hoeft dus niet ook persé las vegas te zijn?
Eindpunt staat niet vast, eigenlijk alleen het concert van Celine Dion. We hebben verder nog niets geboekt gelukkig.
PSVwally schreef: Je kunt alle kanten op, maar denk niet dat alleen in California sneeuw kan liggen in de bergen. Noord Arizona en Utah liggen ook op zo'n 1500 meter hoogte en bij Zion, Bryce en de Grand Canyon heb je ook best kans dat je in de sneeuw staat.
Ga je richting Phoenix, LA en San Diego dan heb je waarschijnlijk beter weer, al kan het net zo goed regenen dan.. Het weer is onvoorspelbaar. Wij hadden in April dit jaar geweldig weer, terwijl mensen die een week eerder en later begonnen waren op sommige plaatsen flinke storm en regen hadden. We kwamen in Page mensen tegen die heel hun route hadden omgegooid omdat ze voor LA de hele week regen voorspelde en hun het na 2 dagen wel gezien hadden met het slechte weer.
Regen is vervelend maar dat kun je nou eenmaal niet ontwijken. We zijn iig geen mooi weer mensen, we willen deze rondreis vooral actief zijn en niet op terrasjes gaan hangen. :mrgreen:
Enige waar ik dus geen zin in heb is om met een sneeuwketting aan de haal te gaan. Maar om wandelend door de sneeuw te banjeren dat vind ik prima, levert ook alleen maar mooie plaatjes op.
PSVwally schreef: Misschien moet je iets meer vertellen over jullie voorkeuren en wat je eigenlijk allemaal wilt zien. Als je net als velen hier verslaafd raakt ga je inderdaad nog wel een keer terug voor een andere route, maar vaak zie je op de 2e keer een deel van dezelfde route ook nog mooie nieuwe dingen. Ik gebruik boeken als Lonely planet eerder voor het plannen van wat er te doen is dan dat ik er een route op los zou laten.
We zijn eigenlijk in meerdere dingen geïnteresseerd. Naast veel wandelen (en hardlopen) willen we ook kunnen genieten van b.v. wijn & spijs. Volgens mij kan dat in Arizona b.v. prima (als we wel Californie hadden aangedaan dan hadden we alle Six Flags afgegaan b.v. :geek:). Ik probeer op dit moment de route van Lonely Planet in kaart te brengen en ga er dus nu even vanuit dat we terug komen om ongeveer 3 weken Californië te doen. Dat komt neer op de volgende route:

Las Vegas Strip -> Mike Callaghan-Pat Tillman Memorial Bridge -> Hoover Dam -> Route 66 -> Flagstaff -> Grand Canyon National Park-> Sedona -> Jerome -> Phoenix -> Tucson -> Saguaro National Park ->
Tombstone -> Bisbee -> White Sands National Monument -> Carlsbad Caverns National Park -> Roswell -> Santa Fe -> Los Alamos -> Taos -> Enchanted Circle -> Durango ->Mesa Verde National Park -> Monument Valley -> Canyonlands National Park -> Arches National Park -> Moab -> Capitol Reef National Park -> Grand Staircase-Escalante National Monument -> Bryce Canyon National Park -> Zion National
Park

Hoewel ik benieuwd ben hoe dat in 3 weken past zonder dat we ergens moeten gaan haasten. Ik merk al wel dat er behoorlijk wat tijd gaat zitten in het plannen van een rondreis, maar het is voor een goed doel natuurlijk. 8)
guidob
Amerika-ontdekker

Bericht door guidob »

Ondertussen ben ik al wat verder met mijn planning en ben ik erg benieuwd naar eventuele tips op mijn voorlopige route:

Southwest USA

Daarnaast heb ik nog 2 dagen die ik kan invullen, en ik vraag me af waar ik die het beste kan gebruiken of dat ik iets ben vergeten wat ik niet mag missen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo al druk bezig geweest. Ik zal vanavond thuis nog eens goed kijken.
Die brug + hoover dam kun je het beste samen meepakken. Wil je een rondleiding door de dam dan moet je op zeker 3u tot 4 u rekenen vanuit Vegas voor je verder kunt naar de GC. Wil je het alleen vanaf de brug zien dan zet je de auto op de parking en loop je tussen de 5 en 10min flink wat trappen op de brug op! Heb je pech en is het druk dan is het filerijden.

Maar dat bepaald wel ook je reistijd naar de GC! En als je daar pas halverwege de middag aankomt heb je eigenlijk de dagen erop weinig tijd voor sedona. Dus plan dit stukje goed als wandelaars, want dat kun je zowel bij de GC als bij Sedona goed doen.
guidob
Amerika-ontdekker

Bericht door guidob »

PSVwally schreef:Die brug + hoover dam kun je het beste samen meepakken. Wil je een rondleiding door de dam dan moet je op zeker 3u tot 4 u rekenen vanuit Vegas voor je verder kunt naar de GC. Wil je het alleen vanaf de brug zien dan zet je de auto op de parking en loop je tussen de 5 en 10min flink wat trappen op de brug op! Heb je pech en is het druk dan is het filerijden.
De bedoeling is om alleen over de brug te rijden en wat foto's te maken. Daarna door naar de Hoover Dam en een rondleiding boeken als het niet te druk is. Ik verwacht van niet begin maart?
PSVwally schreef:Maar dat bepaald wel ook je reistijd naar de GC! En als je daar pas halverwege de middag aankomt heb je eigenlijk de dagen erop weinig tijd voor sedona. Dus plan dit stukje goed als wandelaars, want dat kun je zowel bij de GC als bij Sedona goed doen.
We willen zeker genoeg wandelen, gelukkig kunnen we nog 2 dagen verdelen. We zijn ook niet van plan om hotels van te voren vast te leggen behalve misschien in Grand Canyon Village. Dus dat geeft wel wat extra vrijheid lijkt me...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

guidob schreef:Daarna door naar de Hoover Dam en een rondleiding boeken als het niet te druk is. Ik verwacht van niet begin maart?
Maart is hoogseizoen in las Vegas, het zal ook bij de Hoover dam best druk kunnen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer