Martin & Marianne schreef:Waar wil je overnachten in Yosemite? Heb je al iets vastliggen? Van Furnace Creek naar Oakhurst is wel te doen in 1 dag, maar naar de vallei wordt het een erg lange dag. Je kunt in plaats van in Furnace Creek ook in Stovepipe Wells overnachten, dat scheelt weer een stukje.
Ik moet zeggen dat ik jullie route aardig vol vind, zeker voor de parken hebben jullie weinig tijd. Het kan allemaal wel, maar ik denk dat het goed is om je te realiseren dat je niet veel tijd hebt voor wandelingen.
Leg de overnachtingen in de parken zo snel mogelijk vast. Als de vlucht nog niet vaststaat, dan zou je ook in SF kunnen beginnen en eindigen. Je kunt dan Yosemite op het laatst doen, met een grotere kans op een open pas, en je kunt in SF op autohuur en parkeerkosten besparen.
Marianne
In Yosemite hebben we 2 overnachtingen in Housekeeping Camp (al gereserveerd).
Ook de Furnace Creek Ranch is gereserveerd, maar die kunnen we kosteloos annuleren.
We zullen inderdaad geen lange en veel wandelingen kunnen doen, maar hier ligt onze voorkeur ook niet. We willen best een aantal kleine wandelingen doen in de parken, maar het is niet ons idee om urenlange wandelingen te maken.
PSVwally schreef:Aangezien ik (als ik je verhalen een beetje lees) het idee heb dat jullie niet echte wandeltypes zijn en ook wel genoegen nemen met 'snel' de highlights zien zo ik zeggen ja.
Het hangt wel ook samen met waar je in Yosemite overnacht. Zit je in het park, dan scheelt die 2u minder reistijd zeker wel veel. Zit je in oakhurst, dan denk ik dat de rit van zeg Ridgecrest bergop over de walker pass, langs Lake Isabella en naar Bakersfield het meest interessante van de rit is. Daarna is het snelweg naar Oakhurst en dan nog zeker 1.5u om in Yosemite Village te komen. Het is wel vroeg donker en donker is Yosemite is echt pikdonker.
Wij hebben de rit Glacier point - Ridgecrest ergens de 23e of 24e april gemaakt en zijn ipv via Bakersfield bij Lake Isabella richting Wofford Heights - Glennville gereden dan net na Glenville (stelt niets voor) de jack ranch road op, die overgaat in old stage road en dan na bijna 40km linksaf co-rd J22 op naar Ducor langs kilometers lange plantages. Ook deze rit gaat flink door de heuvels en is smal! Maar mocht het weer goed zijn misschien een leuke afwisseling door Sequoia Forest.
Rij je naar Yosemite valley dan zou ik dit vanaf Death Valley niet doen trouwens.
Je hebt dus inderdaad gelijk over onze geringe wandel-aspiraties
Zoals gezegd, de overnachting in Yosemite is in Housekeeping Camp in de vallei, en de overnachting in Death Valley zou oorspronkelijk in Furnace Creek Ranch zijn. Als ik dit zo lees is het inderdaad niet onverstandig die overnachting om te zetten naar een in Lone Pine. Dat worden dan 2 dagen heel vroeg op. Vanuit LV vroeg om door Death Valley te gaan en in Lone Pine te eindigen en de volgende dag weer zeer vroeg vertrekken om toch zo snel mogelijk in Yosemite te komen.
Beiden bedankt voor de reactie !